برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 9 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله قصد داریم به یکی از موضوعات مهم سئو یعنی، سئو کلاه سیاه چیست و معرفی 8 تکنیک و روش سئو کلاه سیاه بپردازیم. یکی از موارد مهم پس از راه اندازی وب سایت، سئو سایت می باشد که در راستای آن باید از اقداماتی برای ظاهر شدن سایت در موتورهای جستجو برای پیشرفت کسب و کار استفاده کرد، اما این اقدامات برای بهینه سازی سایت، روش‌های درست و غلط خودش را دارد که یکی از این روش‌ها، سئو کلاه سیاه می باشد. برای اینکه با این تکنیک آشنا شوید با ما در الیت دیزاین همراه شوید.

قبل از آشنایی با تکنیک کلاه سیاه به تعریف کوتاهی از سئو خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

سئو (seo) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که مخفف کلمه Search Engine Optimization است. همچنین سئو فرآیندی است که موجب بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو شده و باعث ظاهر شدن وب سایت در نتایج جستجو گوگل و سایر مرورگرها می شود. همچنین شما با سئو و بهینه سازی سایت، سبب افزایش ترافیک و افزایش بازدیدکنندگان سایت خود شوید. برای اطلاعات بیشتر درباره سئو میتوانید مقاله سئو چیست را بخوانید.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه یا همان black hat seo مجموعه ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی که مخالف قوانین موتورهای جستجو برای به دست آوردن سریع جایگاه و بالا بردن رتبه سایت است و سعی در فریب دادن موتورهای جستجو دارند.

به طور کلی سئو کلاه سیاه شامل راهکارهای مختلف غیرقانونی سئو برای بالا بردن رتبه سایت، در نظر موتورهای جستجو گوگل می باشد که در عین حال طی کمترین زمان سبب کسب جایگاه در موتورهای جستجو می شود، اما این جایگاه دائمی نیست و در صورت شناسایی گوگل از بکارگیری تکنیک‌های غیر مجاز برای بهینه سازی سایت و جلوگیری از تخلفات، سایت جریمه می شود و موجب حذف از موتورهای جستجو خواهد شد.

استفاده از سئو کلاه سیاه یکی از مخرب ترین روش‌های سئو سایت می باشد چرا که در صورت شناسایی تخلفات، سایت شما توسط گوگل از دسترس خارج شده و از نظر موتورهای جستجو محروم خواهد شد. بنابراین سایت خود را به دردسر نیندازید و از بکارگیری این روش اجتناب کنید.

تکنیک سئو کلاه سیاه فقط برای ایجاد جایگاه و رتبه در نظر ربات‌های گوگل است. این تکنیک به نیازهای کاربران اهمیت نمی دهد و آن ها را نادیده می گیرد، این در صورتی است که الویت گوگل برای رتبه بندی سایت‌ها، توجه به نیاز کاربران است به همین دلیل قوانین گوگل طبق نیاز کاربران و مخاطبان تعریف شده است که تکنیک کلاه سیاه از آن بهره نمی برد.

سئو کلاه سیاه چیست ؟ 8 تکنیک و روش سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه چیست ؟ 8 تکنیک و روش سئو کلاه سیاه

کاربرد سئو کلاه سیاه چیست؟

با افزایش کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، مبحث سئو برای سایت‌ها نیز اهمیت زیادی دارد و کاربرد سئو کلاه سیاه یکی از روش‌‌های بهینه‌‌سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که استفاده از این سئو عواقبی را در نظر دارد.

تکنیک کلاه سیاه یکی از روش‌های زود بازده سئو می باشد که می توان به سرعت نتیجه آن را در نتایج جستجو مشاهده نمود، اما این روش بدون خطر نیست و تبعاتی را به دنبال دارد. سئو کلاه سیاه برای سایت‌هایی که می خواهند به طور کوتاه مدت در فضای اینترنت حضور داشته باشند و خیلی سریع در نتایج جستجو گوگل و سایر مرورگرهای دیگر روئیت شوند کاربرد دارد و سایت‌هایی که می خواهند به صورت طولانی مدت فعالیت داشته باشند، باید از این روش نامناسب دوری کنند تا سایت خود را با مشکلاتی همچون جریمه و پنالتی گوگل مواجه نسازند.

این نوع سئو می تواند در مدت زمان کوتاهی سایت شما را به صفحات اول گوگل برساند و باعث بالا بردن رتبه سایت شما شود اما این رتبه دارای ثبات نخواهد بود و در مدت زمان خیلی کوتاهی با شناسایی گوگل از روش‌های نادرست برای بالا بردن رتبه سایت مطلع خواهد شد و سایت شما سقوط خواهد کرد.

هدف از شناخت سئو کلاه سیاه چیست؟

هدف از شناخت سئو کلاه سیاه، بکارگیری و استفاده از این روش برای بهینه سازی و بالا بردن رتبه سایت نمی باشد، بلکه هدف آشنایی با این روش‌ها برای عدم بکارگیری و عدم استفاده از این نوع سئو برای سایت‌ها می باشد و برای اینکه سایت خود را در امان نگه دارید، باید از این روش‌ها دوری کنید و از آن ها در هنگام بهینه سازی سایت‌تان بپرهیزید. شناخت تکنیک‌های ممنوعه گوگل باعث می شود تا با آگاهی بیشتری روش های درست و اصولی را در بهینه سازی سایت خود پیاده کنید و مطلع شوید که چه روشی درست و چه روشی نادرست است.

هدف از سئو کلاه سیاه فقط و فقط افزایش رتبه در موتورهای جستجو می باشد و هیچ تمرکزی بر روی کاربران سایت ندارد. برای همین سایت‌هایی که از این تکنیک برای بهینه سازی استفاده می کنند از نظر گوگل محروم می شوند و قطعا از چشم بازدیدکنندگان هم خواهند افتاد چرا که الگوریتم‌های گوگل بر مبنای نیاز کاربران برای بهینه سازی سایت می باشند.

تکنیک و روش های سئو کلاه سیاه چه مواردی هستند ؟

سئو کلاه سیاه دارای روش‌ها تکنیک‌های نادرست است که در هنگام بهینه سازی سایت خود باید مراقب این موارد باشید تا دچار حذف و جریمه موتورهای جستجو نشوید.

تکنیک و روش های سئو کلاه سیاه چه مواردی هستند ؟
تکنیک و روش های سئو کلاه سیاه چه مواردی هستند ؟

۱. خرید لینک

یکی از روش‌هایی که به سایت شما آسیب می رساند و در سئو کلاه سیاه وجود دارد، خرید لینک توسط افرادی است که می خواهند لینک‌های ورودی بیشتری را برای سایت خود داشته باشند و به سرعت در صفحات اول نتایج جستجو قرار بگیرند. این تکنیک یکی از روش‌های نادرست برای بهینه سازی سایت است و موتورهای جستجو، خرید و فروش این لینک‌ها را ممنوع کرده‌ است.

در قوانین گوگل، لینکی که برای افزایش رتبه سایت دستکاری شده باشد، مورد جریمه قرار می گیرد و برای لینک سازی نباید هیچ خرید و فروشی صورت بگیرد و در صورت شناسایی توسط ربات‌های گوگل هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده جریمه خواهند شد.

۲. تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در محتوای سایت، یکی دیگر از روش‌های سئو کلاه سیاه می باشد که باید از این مورد به شدت پرهیز کرد. زیرا در گذشته این روش برای جلب توجه ربات‌های خزنده به موضوع اصلی سایت صورت می گرفت تا این ربات‌ها تشخیص دهند که موضوع سایت در چه موردی است و این عمل به مرور زمان سبب آزار کاربران و مخاطبان در هنگام جستجوی سایت مورد نظر و آسیب به تجربه کاربری شد. اگر می خواهید بدانید چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنید توصیه می کنم مقاله کلمات کلیدی چیست را مطالعه کنید.

 ۳. کپی برداری محتوا

یکی از روش‌های به شدت غلط در هنگام بهینه سازی سایت، کپی برداری محتوا از دیگر سایت‌ها برای وب سایت خود می باشد. با این این روش شما لطمه زیادی را به وب سایت خود خواهید زد، چرا که تولید محتوایی ارزشمند است که برای کاربران مفید باشد. کپی برداری از محتوای دیگر سایت‌ها نه تنها برای کاربران ارزشی ندارد، بلکه در نظر موتورهای جستجو هم یک امتیاز منفی برای سایت شما محسوب می شود.

بنابراین بهتر است که زمان خود را صرف تولید محتوای با کیفیت کنید و از محتوای کپی شده، چه از صفحات سایت خود و چه از سایت‌های دیگر به شدت بپرهیزید، زیرا ربات‌های گوگل به سرعت محتوای کپی شده را شناسایی و سایت را جریمه خواهد کرد. در رابطه با این موضوع کارشناسان الیت دیزاین مقاله شناسایی محتوای بی کیفیت توسط گوگل را در وبلاگ الیت دیزاین تنظیم نموده اند.

۴. پنهان کردن متن و لینک

همانطور که می دانید تولید محتوا و انتشار مطالب در سایت باعث افزایش رتبه سایت می شود، اما برخی از سایت‌ها برای اینکه رتبه بالاتری را کسب کنند و همچنین تجربه کاری سایت خود را حفظ کنند به انتشار مطالب و لینک سازی به صورت پنهان می پردازند، به طوری که این مطالب و لینک‌ها، تکراری و نامفهوم هستند.

برای اینکه کاربران را با جستجوی مواردی مختلف و متفاوت به سایت خود هدایت کنند، از این تکنیک استفاده می کنند. این مطالب و محتوا برای کاربران قابل رویت نمی باشد و فقط برای موتورهای جستجو گوگل قابل رویت هستند، اما ربات‌های گوگل طی مدت زمان کوتاهی متوجه این موضوع شده و سایت متخلف را جریمه خواهد کرد.

۵. انتشار محتوای بی کیفیت

با منتشر کردن مطالب و محتوای متعدد می توانید نظر موتور جستجو را به سایت خود جلب کنید و تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید و جایگاه خوبی را دریافت کنید. اما اگر این محتوا با کیفیت نباشد، با ورود کاربران به سایت شما و در صورت برخورد با محتوای بی کیفیت و بی ارزش، خیلی سریع صفحه وب سایت شما را ترک خواهند کرد و سایت شما نمی تواند نیاز کاربر را برطرف کند. بنابراین الگوریتم‌های گوگل به تجزیه و تحلیل مطالب و محتوای شما می پردازد و در صورت شناسایی محتوای بی کیفیت توسط ربات‌های گوگل سایت جریمه خواهد شد.

۶. بهینه سازی بیش از حد سایت

روش‌های بسیاری برای بهینه سازی سایت وجود دارد اما استفاده از همه آن ها برای سئو سایت باعث جریمه و پنالتی توسط گوگل خواهد شد. زیرا شما باید با توجه به نیاز وب سایت خود از قوانین سئو پیروی کنید و این قوانین برای بهبود عملکرد سایت، برای کاربران و مخاطبان طراحی شده نه برای موتورهای جستجو، بنابراین استفاده بیش از حد این قوانین کاربران را دچار مشکل و سبب نابودی سایت می شود.

۷. مزرعه لینک ها

به وب سایت‌هایی که تعداد زیادی از لینک‌های خارجی را در صفحات خود قرار می دهد و به صورت گروهی آن ها را لینک می دهند، مزرعه لینک می گویند. اکثر مواقع این مزرعه‌‌ها دارای محتواهای بی‌ ارزش و لینک‌‌های زیادی هستند که این لینک‌ها معمولا حاوی کلمه کلیدی مورد نظر برای رتبه‌بندی وب‌سایت می باشد. اما ربات‌های گوگل به راحتی این مزرعه‌ها را شناسایی کرده و آن ها را جریمه و پنالتی می کند. برای روش های صحیح لینک دهی مقاله بک لینک چیست را مطالعه کنید.

۸. کامنت های اسپم

اگر شما از روش‌هایی همچون قرار دادن لینک خود در کامنت‌های دیگر سایت‌هایی که از نظر محتوا و موضوع با سایت شما نامربوط است، برای افزایش بازدیدکنندگان سایت‌تان و به نوعی تبلیغات استفاده می کنید باید بگوییم که شما یکی از روش‌های سئو کلاه سیاه را در پیش گرفته اید. در این صورت ربات‌های گوگل این تخلف شما را بررسی کرده و شامل جریمه برای وب سایت شما خواهد شد.

مزایای سئو کلاه سیاه

مزیت سئو کلاه سیاه، صرفه جویی در زمان و هزینه برای کسب رتبه و جایگاه سایت‌هایی است که می خواهند به صورت کوتاه مدت و موقت سایت خود را در نتایج جستجو گوگل ظاهر کنند، اما در قبال این دو مزیت خیلی از مزایای دیگر را از دست خواهند داد و تلاش آن ها برای مدت زمان کوتاهی دوام خواهد داشت.

معایب سئو کلاه سیاه

همانطور که می دانید معایب تکنیک‌های سئو کلاه سیاه بیشتر از مزایای این تکنیک است و مهمترین عیب سئو کلاه سیاه افت شدید رتبه سایت و جریمه شدن توسط گوگل و سایر مرورگرها است. اما این موضوع به همین جا ختم نمی شود، بکارگیری تکنیک‌های سئو کلاه سیاه باعث می شود تا بازدیدکنندگان سایت شما کاهش پیدا کنند و اعتبار سایت‌تان در بین کاربران و مخاطبانتان از بین برود.

همچنین استفاده از سئو کلاه سیاه برای مدت زمان بسیار کمی سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهد که رفته رفته با شناسایی تخلفات آنان سایت شما دیگر جایگاهی نخواهد داشت.

معایب سئو کلاه سیاه
معایب سئو کلاه سیاه

اثرات استفاده از روش های سئو کلاه سیاه چیست

در روش سئو کلاه سیاه، سایت‌ها در ابتدا پیشرفت چشمگیری خواهند داشت و با افزایش بازدید و رتبه‌های خوبی در گوگل مواجه خواهند شد. اما با گذشت مدت زمان کوتاهی و در صورت شناسایی الگوریتم‌های گوگل، سایت افت شدیدی خواهد کرد.

استفاده از سئو کلاه سیاه برای بهینه سازی و کسب رتبه سایت، عمل خطرناکی برای سایت محسوب می شود، چرا که نقض قوانین گوگل و مرورگرها به سرعت شناسایی می شوند و در نتیجه با جریمه گوگل مواجه خواهند شد و همچنین وب سایت و برند شما را با آسیب‌های جدی روبرو خواهد کرد.

اثرات بکارگیری از این روش‌ها سبب کاهش رتبه سایت می شود و حتی در بعضی مواقع منجر به حذف کامل سایت از نتایج موتورهای جستجو می شود. همچنین بکارگیری بسیاری از این تکنیک‌ها، یک تجربه کاربری ضعیف و آزار دهنده را برای کاربران به دنبال دارد که باعث ترک کاربران از سایت شما خواهد شد. برای جلوگیری از این اثرات می توانید از تکنیک های صحیح سئو یعنی سئو کلاه سفید بهره ببرید. برای آشنایی با تکنیک های سئو کلاه سفید می توانید مقاله سئو کلاه سفید چیست را در وبلاگ ما مشاهده کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در مطالب بالا عنوان کردیم، سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک‌های غیر مجاز برای بالا بردن رتبه سایت می باشد که در صورت استفاده از این روش وب سایت‌ها دچار اختلالاتی همچون جریمه و پنالتی گوگل خواهند شد. سئو کلاه سیاه سعی در فریب دادن موتورهای جستجو برای کسب رتبه دارد.

امروزه با رقابت شدید بین کسب و کارهای آنلاین، صاحبان سایت‌ها به دنبال روش‌هایی برای زودتر به نتیجه رسیدن در خصوص رتبه سایت خود هستند و امکان استفاده از سئو کلاه سیاه را برای پیشرفت سایت خود در نظر گرفته اند، اما عواقب این روش از سئو را نمی دانند و به مراتب با مشکلات جدی در خصوص سایت خود مواجه خواهند شد.

هدف الیت دیزاین در خصوص مقاله سئو کلاه سیاه چیست این است که، افرادی که برای بالا بردن رتبه سایت خود می خواهند از این تکنیک‌ها استفاده کنند را منصرف کند و دانش و آگاهی آنان را در خصوص استفاده از این روش بالا ببرد.

الیت دیزاین در راستای ارتقاء جایگاه و رتبه سایت شما با ارائه بهترین روش‌ها و تکنیک‌های مجاز و طبق قوانین سئو، در طراحی سایت شما عزیزان آماده خدمت رسانی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست