برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

نوشته ای که پیش روی شما گذاشته شده است، به همت تیم الیت دیزاین طراحی و نوشته شده است. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید از این پس از عهده بارگذاری عکس های پرکیفیت برآیید. این مقاله به شما می آموزد که چطور بدون دردسر و به راحتی به صورت آنلاین کاهش حجم عکس را انجام دهید و آن را بارگذاری کنید، آن هم بدون افت وضوح تصویر. از این که ما را تا انتهای این مقاله همراهی می کنید متشکریم.

اهمیت کاهش حجم تصاویر در بارگذاری ها

سرعت نمایش تصاویری که در فضای مجازی بارگذاری می شود، بسیار مهم است. تصور کنید شما عکسی را در صفحه مجازی تان بارگذاری می کنید.

مخاطب آن را می بیند و قصد دانلود آن را دارد. اما سرعت نمایش به گونه ای است که حوصله او را سر برمی برد. حجم بالای تصویر و عدم دانلود او را از ادامه مسیر منصرف کرده و سایت شما را ترک می کند.

این جاست که کم کردن حجم تصویر به صورت آنلاین بدون افت کیفیت تصویر اهمیت بی شائبه ای پیدا می کند.

البته ادعا نمیکنیم که این کار سخت نیست. چرا که با فشرده کردن عکس امکان دارد وضوح آن دچار افت شود.

اهمیت کاهش حجم تصاویر در بارگذاری ها

این که هم سایز و اندازه تصاویر کاهش یافته و هم کیفیت آن حفظ شود، نیاز به دانستن روشهایی است که از عهده هر کسی برنمی آید.

برای از بین رفتن دغدغه وبمستران و صاحبان سایت ها در این مورد از بین برود، روش هایی موجود است که می توان آنها را به لطف تکنولوژی و فضاهای مجازی آموخت و به کار برد.

5 سایت کاهش حجم عکس به صورت آنلاین

برای این که بتوانید به راحتی تصاویر و عکس های مورد نظرتان را در اختیار کاربران تان قرار دهید، 5سایت به شما پیشنهاد می کنیم. این سایت ها کمک می کنند تا سرعت نمایش تصاویر به اشتراک گذاشته شده، بالا برود.

 

سایت کاهش حجم عکس Squoosh

سایت کاهش حجم عکس Squoosh

این سایت به صورت آنلاین و رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. شما می توانید حجم عکس هایتان را که در فرمت های PNG، JPEG، BMP و WebP تعریف شده است، به راحتی کاهش دهید.

برای این کار این مراحل را باید طی کنید:

  1. به سایت squoosh.app بروید. تصویر مورد نظر خود را با گزینه select an image از پوشه برداشت کرده و آن را وارد سایت نمایید.
  2. پس از ورود عکس، صفحه ای باز می شود. شما در سمت چپ و پایین این صفحه قادر خواهید بود، حجم واقعی تصویر مورد نظرتان را ببیند. در سمت راست و پایین صفحه نیز میتوانید فشرده سازی تصویر را تماشا کنید.
  3. برای تغییرات دلخواه خود به صورت دستی می توانید از قسمت کادر سمت راست و پایین صفحه استفاده کنید. بدین صورت که گزینه compress را انتخاب کرده و به وسیله آن قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. برای تغییر سایز عکس لازم است گزینه resize را علامت دار کنید. در کادر height و width اندازه های دلخواه خود را ثبت کنید.
  5. روی فلش آبی کلیک کرده و عکس خود را دانلود کنید.

سایت کاهش حجم Compressnow

سایت Compressnow

یکی دیگر از سرویس هایی که می تواند در کاهش حجم تصاویر به شما کمک کند، سایت Compressnow می باشد. عکس هایی که در قالب JPG, JPEG, GIF, PNG تعریف شده اند، با این سایت قابل فشرده سازی هستند.

گفتنی است برای حفظ امنیت شخصی، این سایت به صورت خودکار تمامی عکس های شما را پس از نیم ساعت از دسترسی خارج می سازد.

برای فشرده سازی عکس از طریق این سایت کافی است به این آدرس رفته compressnow.com و عکس های خود را در آن وارد کنید. پس از آن می توانید تغییرات دلخواه را در کادری که در میانه صفحه و به رنگ نارنجی وجود دارد، اعمال کنید.

سایت کاهش حجم Image compressor

سایت Image compressor

روش دیگری برای بهینه سازی و فشرده کردن عکس ها مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، استفاده از سایت Image Compressor می باشد.

استفاده از این سایت سطح کیفی عکس را در حد مناسبی حفظ کرده و در عین حال اندازه و عمل فشرده سازی را تا حد امکان کاهش می دهد.

کار با این سایت ساده گزارش شده است. شما میتوانید با ورود به این سامانه به صورت خودکار عمل فشرده سازی تصاویر را به انجام برسانید.

سایت Reduce images

سایت Reduce images

روش دیگری که برای جلوگیری از پر شدن فضای هاست مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، سایت Reduce images می باشد.

این سامانه به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید حجم تصاویر و عکس های خود را تا حد ممکن کاهش داده و وضوح آن را نیز بالا ببرید. برای اپلود عکس های خود و فشرده سازی آنها قبل از هرکاری باید به این آدرس وارد شوید؛ www.reduceimages.com.

سپس به صورت آنلاین سایز و قالب هر کدام از تصاویر را توسط ابزارهایی که در اختیارتان گذاشته میشود، تغییر دهید.

این سامانه نیز پس از آپلود عکس کادری به شما نشان خواهد داد که قابلیت تغییر عکس در طول و عرض را دارا می باشد.

شما میتوانید فرمت مورد نظر خود را از قسمت final format انتخاب کرده و آن را ثبت کنید. امکان ثبت فرمت به صورت درصدی نیز در قسمت quality نیز وجود دارد.

حتی می توانید رنگ پس زمینه را نیز عوض کنید. کافی است به بخش background color  رفته و رنگ مورد علاقه خود را اضافه کنید. وقتی همه تغییرات اعمال شده گزینه resize را بزنید.

سایت simple imageresizer

سایت simple imageresizer

برای کاهش فوری و آسان حجم عکس هایتان کافی است به این سایت سری بزنید. برای ورود به این سامانه از این آدرس وارد شوید: www.simpleimageresizer.com. در گام بعدی با آپلود عکس خود دو گزینه به شما نشان داده خواهد شد.

شما می توانید با انتخاب گزینه select image عملیات فشرده سازی را انجام دهید این فرایند میتواند به صورت درصدی نیز انجام شود. گزینه‌های Percentage و Dimensions برحسب درصد و یا بعد میزان حجم، تصاویر را کاهش می‌دهد.

در زیر دو عنوان Percentage و Dimensions اهرمی وجود دارد که می توانید میزان فشرده کردن عکس را مشخص کنید.

پس از اتمام عملیات فشرده سازی دکمه resize را بزنید.

نتیجه گیری

هدف نوشتن این مقاله توسط تیم الیت دیزاین، کمک به کاربرانی است که می خواهند به صورت آنلاین عکس های خود را با کیفیت بالا و سرعت خوبی در سایت بارگذاری کنند.

پنج سایت به شما معرفی شد که بسیار مورد استفاده مالکان وب سایت ها قرار گرفته و و کار با آنها رضایت بخش اعلام شده است.

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
3/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست