برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

در یکی دیگر از مقالات الیت دیزاین می خواهیم به طور مختصر بگوییم که اینستاگرام چیست؟ و کمی در مورد اپلیکیشن اینستاگرام با شما صحبت کنیم. این نرم‌افزار تا به حال به صورت رسمی و قطعی فیلتر نشده است و از روی آمار و تعداد نصب‌های فعال آن که در فروشگاه‌های ایرانی صورت گرفته است، که می توان گفت یکی از محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی به حساب می آید.

البته این موضوع می تواند به علت فیلتر بودن سایر شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، توییتر و یا یوتیوب در کشور ایران باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم و از معایب و مزایای آن صحبت کنیم.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام Instagram یک شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ویدیو و عکس می باشد و در بین سایر شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد محبوبیت کاربران قرار گرفته است. این رسانه اجتماعی اولین بار در سال 2010 برای نسخه ios ساخته شد و پس از آن برای سایر سیستم عامل‌ها، طراحی و توسعه یافت.

دو فرد با نام‌های کوین سیستروم ( Kevin Systrom ) و مایک کرایگر ( Mike Krieger ) بنیانگذاران و تاسیس کننده‌های اینستاگرام بودند.

معنی کلمه اینستاگرام، پیام رسان سریع به‌ واسطه عکس‌ها و ویدیوها است. این عمل نیز توسط دوربین تلفن همراه یا سایر دوربین‌ها انجام می شود. خود واژه‌ای لاتین اینستاگرام ترکیبی هوشمندانه از دو کلمه Instant Camera و Telegram است.

اینستاگرام چیست ؟ معرفی 3 روش تولید محتوای Instagram
اینستاگرام چیست ؟ معرفی 3 روش تولید محتوای Instagram

ویژگی‌های اینستاگرام چیست؟

یکی از ویژگی‌های خاصی که اپلیکیشن اینستاگرام دارد این است که برای آپلود کردن یک فایل حتماً باید از یک عکس یا ویدیو استفاده کنید. البته تعداد این عکس‌ها و ویدیوها می تواند بیشتر از یکی باشد و تا ده اسلاید نیز مجاز هستید که آپلود کنید. اگر میخواهید آموزش ارسال پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام را ببینید توصیه میکنم این مقاله را بخوانید.

در هنگام آپلود کردن عکس‌ها می توانید از فیلترها و سایر امکانات ادیت و ویرایش عکس که اینستاگرام در اختیار شما می گذارد نیز استفاده کنید.
در نهایت پس از انتشار فایل خود در اینستاگرام، می توانید آن را با سایر اپلیکیشن‌ها مانند انواع تامبلر، توییتر، فیس بوک و… به اشتراک بگذارید. اینستاگرام برای اولین بار در سال هزار و سیصد و هشتاد و نه به‌طور رسمی شروع به کار کرد و با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی که داشت توانست به سرعت در میان مردم همه گیر شود.

به‌ طوری که در سال هزار و سیصد و نود بالغ بر ده میلیون نفر در آن فعالیت داشتند.

امروزه چیزی حدود هشتصد میلیون نفر در ماه به صورت فعال و مداوم در اینستاگرام فعالیت می کنند. هرچند که اینستاگرام برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس و ویندوز، فعال است اما نسخه ویندوز آن نسبت به آی او اس و اندروید کمی ضعیف تر عمل می کند البته اینستاگرام از طریق وب نیز می تواند در دسترس باشد. در مقاله اینستاگرام یا وب سایت، ۵ تفاوت سایت و اینستاگرام را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است. در مقاله آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با معرفی چند ابزار جذاب میتوانید با روش های جذاب تولیدمحتوای اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

انواع تولید محتوا در اینستاگرام
پست Post

پست Post

قسمتی از محتوا که به صورت یک مطلب در صفحه اصلی اینستاگرام بارگذاری می شود را پست می گوییم که معمولاً به صورت عکس یا ویدیو است و در پایین آن می توان مطلبی را با عنوان کپشن، بارگذاری کرد که می تواند توضیحی در مورد عکس باشد و یا یک مطلب متفرقه.

اگر بخواهیم چند نکته طلایی در مورد پست گذاری در اینستاگرام به شما بگوییم، نکته اول می تواند این باشد که بهتر است محتوای کپی، درون پیچ خود پست نکنید.

استوری Story

استوری گونه‌ای دیگر از تولید محتوا در اپلیکیشن اینستاگرام است که فقط بیست و چهار ساعت در پیج می ماند و بر خلاف پست دائمی و همیشگی نیست؛ اما می توان با افزودن استوری به قسمت هایلایت‌ها آن‌ را بر روی پیچ ماندگار کرد. در مقاله ۸ روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام میتوانید با روش های افزایش بازدید استوری آشنا شوید.

آی جی تی وی IGTV

آی جی تی وی گونه‌ای دیگر از تولید محتوا در اینستاگرام است که به عنوان یک مکمل و کمکی برای شما به وجود آمده است. همانطور که اطلاع دارید در استوری شما امکان آپلود کردن فایل‌هایی با زمان بیشتر از پانزده ثانیه را ندارید.

همچنین در پست گذاری نیز حداکثر تا یک دقیقه فیلم را می توانید آپلود کنید و حتی اگر اسلایدهای ده صفحه‌ای هم بگذارید در نهایت ده دقیقه فایل را بارگذاری کرده‌اید؛ اما آی جی تی وی، نسل جدید پست به حساب می آید که به شما امکان بارگذاری کردن فایل‌هایی با زمان حداکثر یک ساعت را می دهد.

انواع استوری Instagram:
انواع استوری Instagram:

انواع استوری اینستاگرام:

استوری اینستاگرام حالت‌های مختلفی دارد که می توان برای منظورهای مختلف از آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال:

استوری نرمال

استوری نرمال نیز حالت پایه و ساده استوری گرفتن است که در آن افکت یا جلوه ویژه‌ای روی محتوا قرار داده نمی شود. در حالت Handsfree که یکی از کاربردی ترین جلوه‌های اینستاگرام است شما نیاز ندارید که دست خود را از ابتدا تا انتهای ضبط بر روی دکمه شروع قرار دهید.

بلکه کافی است فقط یک بار در شروع ضبط و یک بار در انتهای ضبط این دکمه را لمس کنید. در نتیجه با توجه به عدم دخالت دست در ضبط اینگونه استوری، شما می توانید با تمرکز بیشتری محتوای خود را تولید کنید.

استوری بومرنگ

استوری بومرنگ یک فرم است که از کنار هم قرار دادن چندین عکس تشکیل می شود و عکس‌های متحرک جذابی برایمان می سازد. از اینگونه استوری‌ها می توان برای جذاب کردن محتوا و جلب توجه مخاطب استفاده کرد.

استوری سوپرزوم

گونه‌ای دیگر استوری‌ها سوپر زوم هستند، که باعث می شوند طی سه مرحله بر روی تصویر زوم شود و جلوه ویژه‌ای به محتوا بدهد.

لایو

لایو نیز یکی دیگر از حالت‌های استوری اینستاگرام است که در آن می توانیم به صورت زنده و دقیقاً مانند یک تریبون بزرگ مثل تلویزیون با مخاطبین خود در ارتباط باشیم. ریلیز یکی دیگر از این جلوه‌های ویژه اینستاگرام است که می توان به واسطه آن افکت‌ها، فیلترها و صوت‌های مختلف بر روی محتوا، بارگذاری کرد و آن را جذاب تر کرد.

چطور می توانم بازدید بیشتری برای پست اینستاگرامم داشته باشم؟

برای اینکه پست‌مان بازدید بیشتری بگیرد و برای مخاطبان جذاب تر باشد، بهتر است از یک کاور مناسب و جذاب استفاده کنیم. همچنین متن نوشته شده بر روی کاور می تواند اندکی به سمت متن‌های زرد برود. پس از آپلود کردن پست می توانیم آن را استوری کنیم تا مخاطبان راحت تر از بارگذاری آن مطلع شوند.

نکات بسیار زیادی وجود دارد که بتوانیم محتوای خود را به شیوه درست تولید کنیم و با کمترین زحمت، بیشترین بازدید و فالوور را جذب کنیم که در مقاله‌ای جداگانه به همه این موارد خواهیم پرداخت.

چگونه می توانم محتوای جذاب تری داشته باشم؟

چگونه می توانم محتوای جذاب تری داشته باشم؟

چگونه می توانم محتوای جذاب تری در اینستاگرام داشته باشم؟

محتوای خلاقانه و بروز می تواند باب میل فالوور‌‌‌هایتان باشد. در مورد محتواهای زرد باید بدانید که هرچند اینگونه محتوا در کشور ما مخاطب زیادی دارد و می تواند به سرعت به اکسپلور بیاید، اما از نظر بار محتوایی و مفهومی بسیار ضعیف است و می تواند برای پیج ما مضر باشد. استفاده از ایموجی و ننوشتن متن به صورت یکنواخت و پشت سر هم، می تواند کپشن ما را جذاب‌تر کند. همچنین اگر از هشتگ‌های مرتبط و پست‌مان استفاده کنیم می توانیم بازدید بیشتری بگیریم و به راحتی با یک روش درست و سالم فالوورهای پیج‌مان را افزایش دهیم.

نتیجه گیری

در مقاله فوق تلاش کردیم تا به‌ صورت اختصاری، دید کلی در مورد اینستاگرام داشته باشیم و به طور کلی بدانیم اینستاگرام چیست؟ روزانه عده زیادی عضو شبکه اجتماعی اینستاگرام می شوند و تصاویر و ویدیوهای خود را به اشتراک می گذارند.

البته نکات ذکر شده در مقاله فوق، حتی بخش کوچکی از اطلاعاتی که باید در مورد اینستاگرام داشته باشید نیست. دنیای اینستاگرام و روش‌های رشد در آن به قدری گسترده است که باید در یک مقاله دیگر به ریز جزییات آن بپردازیم. همچنین در مقاله ای آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام را برای شما شرح کرده ایم.

الیت دیزاین به عنوان یک طراح سایت بسیار حرفه‌ای، شما را در ایجاد پروفایلی مناسب راهنمایی خواهد کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست