برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 9 دقیقه وقت بگذارید : )

یکی از روش‌هایی که می توانید برای سئو سایت خود به کار بگیرید تکنیک سئو کلاه سفید است. برای اینکه با تکنیک های سئو کلاه سفید آشنا شوید با الیت دیزاین در مقاله سئو کلاه سفید چیست؟ همراه شوید.

با افزایش میزان کسب و کارهای آنلاین در دنیای دیجیتال، رقابت در بین سایت‌ها هم بیشتر می شود و سایت‌ها می کوشند، تا در نتایج جستجو گوگل بهتر دیده شوند و بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کنند و در راستای آن اقداماتی را برای حل این مسئله انجام می دهند. قبل از اینکه بدانیم سئو کلاه سفید چیست، ابتدا به تعریف کوتاهی از سئو خواهیم پرداخت.

سئو چیست؟

seo مخفف کلمه Search Engine Optimization می باشد که به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. به طور کلی سئو سایت همان بازدهی بیشتر سایت و بهبود کیفیت و عملکرد آن بر اساس الگوریتم موتورهای جستجو است و هدف آن بالا بردن سایت در نتايج جستجوي اینترنت و افزایش بازدید بين صفحات توسط کاربران است. برای اینکه بیشتر درباره سئو بدانید توصیه می کنم مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

سئو کلاه سفید چیست ؟ معرفی 10 تکنیک و روش سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید چیست ؟ معرفی 10 تکنیک و روش سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید یا همان White hat SEO یکی از روش‌ها و تکنیک‌های سئو و بهینه سازی سایت برای نتایج جستجو می باشد که دارای ویژگی‌ها و قوانین و شرایط مجاز گوگل است. در این روش برای بهبود عملکرد و بهینه‌سازی وب سایت در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل از روش‌های استاندارد استفاده می شود.

سئو کلاه سفید یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع سئو می باشد که شامل تکنیک‌های بهینه سازی سایت، برای نیاز کاربران است و با توجه به این که سایت شما دارای مواردی برای رفع نیاز کاربران می باشد، تشخیص می دهد در کدام رتبه از نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. سئو کلاه سفید برای سایت‌هایی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهند فعالیت بلند مدت داشته باشند و در نتایج گوگل بمانند.

سئو کلاه سفید به دلیل رعایت و پیروی از تمامی قوانین موتورهای جستجوی گوگل به سئو اخلاقی معروف است و بهترین روش برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می باشد. در این سئو کاربر تلاش می کند تا با پیروی از قوانین گوگل، به بهینه سازی سایت خود بپردازد تا بتواند نتایج برتر گوگل را بدست آورد.

اهمیت سئو کلاه سفید چیست؟

استفاده از تکنیک‌های این سئو، سایت شما را در مقابل گوگل و سایر موتورهای جستجو حفظ می کند و در صورت عدم استفاده از این تکنیک‌ها، سایت شما از نظر موتورهای جستجو محروم می شود و در نتایج آن روئیت نخواهد شد. با استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید می توانید یک سایت همیشه ماندگار در نتایج جستجوی گوگل و سایر مرورگرها داشته باشید و کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید.

اهمیت سئو
اهمیت سئو کلاه سفید چیست؟

هدف استفاده از سئو کلاه سفید چیست؟

هدف از بکارگیری و استفاده از سئو کلاه سفید جذب کاربر ثابت و واقعی است و این هدف در جهت رفع نیازهای کاربران و ارائه محتوای با کیفیت و مرتبط به آن ها است، که با در نظر گرفتن رعایت اصول و قوانین کلاه سفید، توجه کاربران به سایت مورد نظر جلب می شود و در دسته کاربران ثابت وب سایت قرار می گیرند.

هدف سئو کلاه سفید برای سایت‌هایی که می خواهند به صورت طولانی مدت فعالیت داشته باشند، این است که مخاطبان واقعی را به سایت خود جذب کنند و این مخاطبان واقعی هستند که برای بازدید وب سایت ما اهمیت دارند و ما برای توسعه کسب و کارمان به مخاطبان واقعی نیاز داریم نه ربات‌هایی که فقط آمار بازدیدکننده سایت را بالا می برد. بنابراین در این روش از سئو می توان از جذب مخاطب به صورت واقعی برای سایت‌مان بهره ببریم.

هدف دیگر استفاده از سئو کلاه سفید و بکارگیری تکنیک‌های آن در سایت‌هایی که مطابق با قوانین سئو می باشد، این است که از ترفندهای آزاردهنده و دور زدن قوانین برای جذب کاربران جلوگیری می کند و در راستای ارائه محتوا با کیفیت و استفاده از تکنیک‌های اصولی و قانونمند موتورهای جستجو گوگل و به نوعی ترفندهای کاربر پسند، افزایش بازدیدکننده داشته باشد.

معرفی 10 تکنیک و روش سئو کلاه سفید

برای استفاده از سئو کلاه سفید باید از تکنیک‌ها و روش‌هایی برای بهینه سازی سایت پیروی کرد که در این نوع سئو این روش‌ها بسیار ساده هستند. از این رو در ادامه مهمترین اصول و تکنیک‌های سئو کلاه سفید را توضیح خواهیم داد؛

معرفی 10 تکنیک و روش سئو کلاه سفید
معرفی 10 تکنیک و روش سئو کلاه سفید

۱. ایجاد محتوای با کیفیت

یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی سایت، ایجاد محتوای با کیفیت و ارزشمند است و هدف از ایجاد محتوا، ارائه اطلاعات به کاربران می باشد و برای موتورهای جستجو بسیار مهم است که صفحات سایت شما دارای محتواهایی ارزشمند باشند. تولید محتوای با کیفیت سبب می شود تا نیاز کاربران و مخاطبان در هنگام جستجوی مطالب، توسط سایت شما برطرف شود و به حل مشکلات آن ها کمک کند. اگر میخواهید بدانید تولید محتوا چیست و با انواع روش های آشنا شوید مقاله تولید محتوا چیست را بخوانید.

۲. به روز رسانی مطالب و محتوا

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید بروزرسانی محتوا و مطالب سایت می باشد و برای اینکه بتوانید رتبه بیشتری در نظر گوگل داشته باشید باید مطالب و محتوای خود را هر چند ماهی بهینه و بروزرسانی کنید زیرا در هنگام بروزرسانی و منتشر آن ها موتورهای جستجو، بار دیگر محتوای بروز شده را آنالیز می کند و در اکثر مواقع جایگاه سایت را بهبود می بخشند.

در این بخش ما باید به سراغ محتوای قدیمی رفته و مطلب جدید را به مطالب قدیمی اضافه کنیم و یا بخشی از صفحات قدیمی را ویرایش کنیم.

۳. استفاده از کلمات کلیدی

برای تولید محتوا از کلمات کلیدی پر تکرار توسط کاربران استفاده کنید تا در صورت جستجوی کاربران، سایت شما در نتایج جستجو گوگل نمایش داده شود و در هنگام تولید محتوا باید توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی در بخش‌های مهم صفحه استفاده کنید.

کلمه کلیدی باید در متن محتوا تولید شده، وجود داشته باشد اما نباید به طور افراطی از آن استفاده کرد. بنابراین در هر قسمتی که نیاز بود از کلمه کلیدی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای بهبود عملکرد سایت شما، کلمه کلیدی به واسطه ایجاد یک محتوای با کیفیت می تواند به کسب رتبه در جستجوی آن کلمه کلیدی، موفق شود. بنابراین در صورت عدم وجود محتوا، کسب رتبه برای سایت‌تان نخواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با کلمات کلیدی توصیه می کنم مقاله کلمات کلیدی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم ؟ را در وبلاگ الیت دیزاین مطالعه کنید.

۴. بهینه سازی سایت برای موبایل ( ریسپانسیو )

یکی از ساده ترین روش‌های سئو کلاه سفید طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا برای نمایش صحیح وب سایت در انواع نمایشگر دستگاه‌های مختلف مانند: موبایل، تبلت و …است. سایت‌هایی که قابلیت ریسپانسیو را ندارند، نمی توانند از رتبه خوبی در گوگل بهره ببرند و در برخی مواقع هم باعث شده تا بر روی رتبه فعلی سایت، در گوگل هم تاثیر منفی داشته باشد.

مهمتر از همه این است که کاربران بسیاری توسط تلفن همراه خود از اینترنت استفاده می کنند. بنابراین برای بازدید بیشتر توسط کاربران بیشتر باید سایت خود را به صورت ریسپانسیو طراحی کنید. اگر میخواهید بیشتر درباره قابلیت ریسپانسیو بدانید، مقاله ریسپانسیو چیست را مشاهده کنید.

۵. فعالیت در رسانه های اجتماعی

با توجه به افزایش فعالیت کاربران در رسانه‌های اجتماعی، این رسانه‌ها بعد از گوگل دومین موتور جستجو به شمار می روند، برای همین می توانید با ساخت اکانت در این رسانه‌های اجتماعی، لینک وب سایت‌تان را قرار داده و به اشتراک بگذارید.

شما می توانید با اشتراک گذاری لینک وب سایت خود در شبکه‌های اجتماعی همچون، یوتیوب، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و همچنین لینکدین که اعتبار ویژه‌ای نزد گوگل دارندف سبب بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو شوید. لینک‌هایی که به این صورت برای سایت شما ساخته می شود، اگر از محتواهای با کیفیت و جذاب تولید شده باشد توسط کاربران در دیگر جاهای فضای مجازی هم به اشتراک گذاشته خواهد شد.

۶. سرعت بارگذاری وب سایت

سرعت بارگذاری وب سایت یکی از مهمترین عناصر افزایش بازدیدکننده سایت می باشد که یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سفید به شمار می آید. پس سرعت سایت خود را بالا ببرید تا بتوانید کاربران بیشتری را به سایت‌تان جذب کنید، در غیر این صورت بسیاری از کاربران برای باز شدن سایت شما صبر نخواهند کرد و مطالب مورد نظر خود را در سایتی دیگر خواهند یافت.

بنابراین سرعت سایت خود را بالا ببرید تا بتوانید بازدیدکننده بیشتری را به سایت‌تان جذب کنید.

۷. لینک سازی

از مهمترین تکنیک‌های سئو کلاه سفید، لینک سازی داخلی و خارجی می باشد. لینک سازی داخلی به معنای درج لینک مطالب و محتوای یکی از صفحات سایت‌تان به صفحه دیگری از همان سایت است. یعنی با انتشار یک محتوا در یک صفحه می توانید یک محتوای دیگر از سایر صفحات سایت‌تان را جهت مطالعه یا توضیحات بیشتر برای کاربران خود قرار دهید تا صفحات بیشتری توسط کاربران‌تان دیده شود. لینک سازی خارجی هم به این معناست که شما با استفاده از منابع سایت‌های دیگر به مطلب یا صفحه سایت‌تان، اقدام به پیوند دادن آن ها به سایت خود خواهید شد.

۸. تمرکز بر تجربه کاربری

تجربه کاربری موفق در سئو کلاه سفید تاثیر بسزایی در افزایش اعتبار سایت نزد گوگل دارد و با استفاده از تجربه کاربری در طراحی سایت، میزان وفاداری کاربران و جلب رضایت آن ها بیشتر می شود زیرا تمرکز بر تجربه کاربری باعث می شود تا نیازهای کاربران در خصوص استفاده از سایت شما شناسایی شود و در صدد عملکرد بهتر سایت برای کاربران این مشکلات رفع شوند، بنابراین تجربه کاربری سبب افزایش بازدیدکننده سایت می شود و همچنین باعث بهینه سازی سایت در موتور‌های جستجو خواهد شد. اگر با تجربه کاربری آشنایی ندارید توصیه می شود مقاله تجربه کاربری ux چیست را مطالعه کنید.

۹. ثبت کسب و کار در گوگل

یکی از روش‌ها و تکنیک‌های سئو کلاه سفید، ثبت محل کسب و کار در نقشه گوگل است. با قرار دادن و ثبت کسب و کار خود در نقشه گوگل می توانید اعتماد و اطمینان کاربران بسیاری را به سایت‌تان جلب کنید. همچنین با قرار دادن موقعیت کسب و کارتان در نتایج گوگل یا جستجو شهر یا محله‌ای، سایت شما برای کاربران ظاهر می شود.

۱۰. استفاده از گواهینامه SSL

یکی از تکنیک‌هایی که گوگل برای افزایش رتبه سایت‌ها در نظر دارد نصب گواهینامه SSL برای سایت است. این گواهینامه برای امنیت اطلاعات کاربران و سرور می باشد و این اطلاعات شخصی توسط کاربران در سایت‌ها به صورت فرم و یا … وارد می شود و مستلزم امنیت می باشد. با نصب این گواهینامه برای سایت خود می توانید اعتماد مخاطبان را جذب کنید و همچنین در نظر گوگل از رتبه بالایی برخوردار شوید.

مزایای سئو کلاه سفید چیست؟
مزایای سئو کلاه سفید چیست؟

مزایای سئو کلاه سفید چیست؟

استفاده از روش سئو کلاه سفید مزایای زیادی برای سایت ما دارد که در اینجا به چند مورد آن ها خواهیم پرداخت.

  • جذب کاربر واقعی به وب سایت

استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید سبب جذب مخاطبان و کاربران واقعی به وب سایت شما می شود و برای وب سایت‌هایی که می خواهند مخاطب واقعی به سایت خود جذب کنند بهترین روش، استفاده از سئو کلاه سفید است.

زیرا در این روش سایت‌ها با توجه به نیازهای کاربران رتبه بندی می شوند و هر چه وب سایت شما خدمات و نیاز بیشتری از کاربران را برطرف کند مخاطب بیشتری به سایت شما جذب خواهد شد و کاربران وفادارتری خواهید یافت.

  • افزایش اعتبار وب سایت

در صورت بکارگیری از تکنیک سئو کلاه سفید برای سایت‌تان، باعث افزایش اعتبار وب سایت خود در میان کاربران می شوید زیرا با استفاده از این روش سئو شما نشان می دهید که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنید و به آن ها پایبند هستید و این روش برای بهتر دیده شدن سایت شما و جلب اعتماد کاربران بسیار اثر بخش می باشد.

اکثر وب سایت‌هایی که مرتکب تخلف می شوند و از قوانین موتورهای جستجو فرار می کنند و آن ها را دور می زنند، باعث از بین رفتن رتبه و اعتبارشان در گوگل شده و با توجه به جرایم در نظر گرفته شده گوگل برای این سایت‌ها، از دسترس عموم نیز خارج می شوند.

  • امنیت سایت‌های بهینه شده

با استفاده از سئو کلاه سفید، وب سایت شما در مقابل مجازات‌های گوگل ایمن می باشد، زیرا این سئو از قوانین و دستورات گوگل پیروی می کند و از امنیت قابل توجهی برخوردار است و سایت شما می تواند بدون هیچ تهدیدی در صفحات نتایج جستجو رویت شود. سئو کلاه سفید سبب جلوگیری از پایین آمدن رتبه سایت و پنالتی گوگل می شود.

معایب سئو کلاه سفید چیست؟

در هنگام استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید برای دیدن نتیجه مطلوب و ظاهر شدن در نتایج جستجو، زمان زیادی را باید در نظر داشت زیرا یک شبه و به سرعت نمی توانید سایت خود را در صفحه اول گوگل بییابید. بنابراین استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید امری زمان بر است و برای سایت‌هایی که می خواهند به سرعت در نتایج جستجو گوگل ظاهر شوند، مناسب نمی باشد.

معایب سئو کلاه سفید چیست؟
معایب سئو کلاه سفید چیست؟

نتیجه گیری

در این مقاله متوجه شدیم که سئو کلاه سفید چیست و شما را با روش‌ها و تکنیک‌های این نوع سئو آشنا کردیم. پس به طور کلی اگر شما می خواهید در نتایج جستجو گوگل و سایر مرورگرها دیده شوید سئو کلاه سفید بهترین گزینه برای داشتن یک سایت با کیفیت و قانونمند است.

در سئو کلاه سفید تمام تکنیک‌ها طبق قوانین و شرایط مجاز گوگل هستند و به همین دلیل این سئو را به سئو اخلاقی نیز یاد خواهیم کرد. با استفاده از روش سئو کلاه سفید مشتریان و کاربران وفادار و واقعی را برای سایت خود خواهید داشت و از جایگاه خوبی در رتبه‌های گوگل بهره مند خواهید شد.

الیت دیزاین در راستای بالا بردن رتبه سایت شما و ارائه بهترین روش‌ها و تکنیک‌های سئو در طراحی سایت شما عزیزان آماده خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست