برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 8 دقیقه وقت بگذارید : )

شاید تا به حال نام وردپرس را در فضای مجازی زیاد دیده باشید، یا تبلیغات سایت‌های وردپرسی را دیده باشید. هم اکنون وردپرس یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های مدیریت محتوایی در دنیا است. اما در مقاله هاست وردپرس چیست، قصد داریم شما را با هاست اختصاصی وردپرس آشنا کنیم. پس در ادامه با الیت دیزاین همراه شوید تا اطلاعات کامل و جامعی را بدست آورید.

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. سایت‌هایی که با این سیستم محتوایی راه اندازی شده باشند، سایت وردپرس نامیده می شوند. این سیستم مدیریت محتوا طرفداران بسیار زیادی دارد و حدود 35 درصد از تمامی سایت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارند و فعالیت می کنند، توسط این سیستم مدیریت می شود، این آمار بسیار قابل توجه است.

به دلیل استفاده بسیار راحت و آسان از وردپرس، معمولا افراد مختلف چه آماتور و چه حرفه‌ای علاقه دارند که از این سیستم استفاده کنند. این سیستم با داشتن افزونه‌ها و پوسته‌های اختصاصی، به کاربران خود خدمات قابل توجهی ارائه می دهد و استفاده از اکثر خدمات آن رایگان است.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

یکی از انواع فضای میزبانی هاست وردپرس است، که به طور اختصاصی برای سایت‌های وردپرسی ایجاد شده و قادر به ارائه خدمات است. این نوع هاست قدرت بالایی در لود شدن سایت دارد و به خوبی با سایت های مختلف مانند سایت های کسب و کار، آثار هنری و ارائه دهنده خدمات هماهنگ می شود.

در هاست وردپرس خدمات متفاوتی به مشتریان ارائه می شود که بسیار متنوع هستند، این امر موجب شده افراد زیادی به خرید این نوع هاست تمایل پیدا کنند. منابع موجود در هاست وردپرس، شما را از سایر هاست‌ها و میزبانی‌های دیگر بی نیاز می کند و موجب جلب رضایت شما می شود.

این هاست توسط شرکت خاصی برای سایت‌هایی که با وردپرس راه اندازی شده اند، ایجاد شده است. شاید یک هاست معمولی نیز بتواند سایت ایجاد شده توسط وردپرس را پشتیبانی کند، اما اگر از هاست وردپرس استفاده کند سرعت و عملکرد سایت تا حد قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

برای انتخاب بهترین شرکت ارائه دهنده این نوع هاست، می توانید به صفحه معرفی شرکت‌های هاستینگ توسط الیت دیزاین مراجعه کنید.

آیا می توان برای دیگر سایت‌ها از هاست وردپرس استفاده کرد؟

جواب این سوال بله است. شما می توانید برای سایت‌های مختلفی که با زبان‌های تخصصی و کدهای گوناگون، که توسط سیستم‌های مدیریت محتوایی مختلف اداره می شوند، از هاست وردپرس استفاده کنید. اما این نکته را به یاد داشته باشید که هاست وردپرس با قدرت و امکاناتی که ارائه می دهد شاید برای سایت های مختلف به خوبی عمل کند، اما اگر یک سایت که با وردپرس بالا آمده است، دارای افزونه‌ها و ویژگی‌های تخصصی پیشرفته‌ای باشد، دیگر یک هاست معمولی نمی تواند این سایت را به خوبی پشتیبانی کند.

آنچه ما به شما پیشنهاد می کنیم، استفاده از هاست وردپرس برای سایت‌های مختلف، به خصوص سایت راه اندازی شده توسط سیستم مدیریتی وردپرس است. بدیهی است که سایت‌های دیگر که پیچیدگی‌های کد نویسی کم تری دارند، به راحتی با این نوع هاست بالا می آید. گاهی متخصصین، اینگونه اظهار می کنند که هاست وردپرس منابع بسیار زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد و اگر شما یک سایت معمولی دارید نیاز به استفاده از این نوع هاست پیدا نخواهید کرد.

 هاست وردپرس و لینوکس چه تفاوتی دارد؟

سرور ارائه دهنده خدمات در هاست لینوکس، دارای سیستم عامل لینوکس هستند. سیستم عامل لینوکس بسیار قدرتمند بوده و طرفداران بسیاری در فضای مجازی دارد. با توجه به این تعریف و تعریف ارائه شده از هاست وردپرس، به سراغ تفاوت این دو نوع هاست پرطرفدار دنیای مجازی می رویم.

  • هاست وردپرس برای سیستم‌های مدیریت محتوایی برنامه ریزی شده است و امکان بروزرسانی راحت تری دارد. بروزرسانی اطلاعات و خدمات در هاست وردپرس بسیار آسان تر از هاست لینوکس است.
  • تعداد سایت‌های موجود در یک هاست وردپرس بسیار کم تر از سایت‌های موجود در هاست لینوکس است. این امر موجب می شود منابع بیشتری در اختیار هر یک از سایت‌های وردپرس قرار داده شود.
  • هزینه تهیه هاست وردپرس بالاتر از هاست لینوکس است. بنابراین اگر نیازی به منابع گسترده‌ای برای سایت خود ندارید می توانید از هاست لینوکس استفاده کنید.

چند نوع هاست وردپرس داریم؟

هاست وردپرس به طور کلی دارای دو نوع است و به صورت اشتراکی یا اختصاصی ارائه می شود.

  1. هاست وردپرس اشتراکی: در هاست وردپرس اشتراکی منابع موجود در یک سرور بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می شود. به این ترتیب هر کدام از سایت‌ها تعداد محدودی از این منابع را می تواند در اختیار داشته باشد.
  2. هاست وردپرس اختصاصی: در هاست وردپرس اختصاصی تمامی منابع موجود در یک سرور به صورت اختصاصی تنها برای یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه هاست برای سایت‌های پر بازدید با حجم بالای ترافیک مناسب است. در ادامه خواهیم دانست که ویژگی‌های مهم هاست وردپرس چیست.

ویژگی های هاست وردپرس چیست؟

ویژگی های هاست وردپرس چیست؟

همان طور که اشاره شد هاست وردپرس خدمات فراوان و نفیسی را ارائه می دهد. در ادامه به مزایا و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

امنیت بالا

هاست وردپرس دارای سروری با پلاگین‌های امنیتی مانند clamAV و CXS است. امنیت هاست وردپرس به گونه‌ای است که در طی شبانه روز کلیه اطلاعات و فایل‌های سایت شما را بررسی می کند و اگر فایلی مشکوک باشد آن را جدا سازی کرده و از آلوده شدن سایت جلوگیری می کند.

سرعت باور نکردنی

سرعت سایت با هاست وردپرس به طرز شگفت انگیزی افزایش پیدا می کند. این امر موجب رضایت بیشتر بازدید کنندگان و جلب نظر آن ها می شود. همچنین موتور جستجو گوگل این پارامتر سرعت را به عنوان یک جنبه مثبت در نظر گرفته و موجب افزایش رتبه بندی سایت شما می شود. بدیهی است که سایتی با سرعت بالا می تواند مخاطبان خود را جذب کرده و بازدید کنندگان فراوانی داشته باشد.

قابلیت کش کردن

اگر تعداد بالایی بازدید کننده به صورت همزمان به سایت وارد شوند، دیتابیس دیگر توانایی ساپورت آن ها را ندارد و سایت دچار اختلال می شود. هاست وردپرس توانایی کش کردن دارد، به این معنی که از صفحات سایت کپی گرفته می شود و در صورت نیاز آن صفحات کپی شده نمایان می شود.

در واقع در اولین بازدید تنها، اولین بازدید کننده در خواست مورد نظرش به دیتابیس ارسال می شود و بقیه بازدید کنندگان از اطلاعات کش سایت استفاده می کنند. به این ترتیب دیگر در صورت افزایش بازدید سایت، مشکل و اختلالی در نظم و لود شدن آن به وجود نخواهد آمد.

امکان انتقال سایت

انتقال تمامی اطلاعات یک سایت مانند قالب، تم‌ها و تمامی کدهای دستوری آن از یک هاست به هاست دیگر بسیار مشکل است. اما در هاست وردپرس انتقال سایت به کمک قابلیت انتقال، بهبود پیدا کرده است. بنابراین اگر قصد تعویض وب سایت یا هاست خود را دارید، می توانید به راحتی توسط یک هاست یا میزبانی وردپرس این کار را انجام دهید. قبل از تهیه هاست مورد نظر امکانات جانبی آن را بررسی کرده و به شناخت دقیق تری از آن دست یابید.

بک آپ گیری

با توجه به نیاز مکرر سایت به بررسی و رفع مشکلات آن، رسیدگی شبانه روزی نیاز دارد. بنابراین هاست وردپرس، برای جلوگیری از گم شدن و حذف اطلاعات مهم شما، در هر 24 ساعت یک بک آپ از اطلاعات سایت می گیرد. این امر می تواند کمک بسیار بزرگی به رفع مشکلات سایت، بدون نگرانی از حذف اطلاعات و داده‌های مهم شما کند.

قابل اطمینان

هاست وردپرس که هم می توانید از یک سرور خارجی و هم از سرور ایرانی آن را دریافت کنید، برای کاربران خود بسیار قابل اطمینان است. در واقع هر سایت با هر گونه محتوایی که در آن داشته باشید در هاست وردپرس به خوبی محفوظ می ماند. اطلاعات شخصی و پنهان شما در این هاست حفظ شده و جایی عنوان نخواهد شد. بیننده و بازدیدکننده تنها می تواند اطلاعات و داده‌های قابل نمایش را ببیند.

امکان مدیریت چندین سایت

شما به عنوان یک فردی که در فضای مجازی فعال هستید، گاهی اوقات احتیاج دارید تا بیش از یک سایت راه اندازی کنید. با هاست وردپرس شما می توانید چندین سایت را فقط با یک هاست مدیریت کنید. در واقع شما تنها هزینه یک هاست یا میزبانی را پرداخت می کنید اما چندین سایت را پشتیبانی می کنید. هاست وردپرس قابلیت انعطاف زیادی دارد و شما می توانید از منابع گسترده‌ای استفاده کنید.

پشتیبانی 24 ساعته

هاست وردپرس به شما پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه می دهد و هر ساعت از شبانه روز که به مشکلی برخورد کردید می توانید نسبت به رفع آن اقدام کنید. کمتر هاستی را می توانید پیدا کنید که این گونه از کاربران خود حمایت و پشتیبانی کند.

نکاتی در رابطه با هاست وردپرس

در حقیقت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در حال حاضر در بیش از هفتاد درصد وب‌سایت‌های جهانی استفاده می‌شود و یکی از قدرتمند‌ترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به‌حساب می‌آید‌‌.

اگر شما سابقه فعالیت بر روی یک وب‌سایت وردپرسی را داشته باشید قطعاً با این موضوع مواجه شده‌اید که، هاست وردپرسی نیاز به منابع بسیار زیادی از cpu و ram خواهد داشت. این حجم به‌قدری زیاد است که می‌توان گفت؛ دیگر نمی‌شود از سرویس اشتراکی استفاده کرد. علت آن‌هم منابع محدود سرویس اشتراکی است.

زمانی که از استفاده کردن از هاست‌های اشتراکی با حجم پایین منابع به ستوه می‌آیید، دقیقه زمان شروع استفاده از هاست وردپرس خواهد بود. هاست وردپرسی یک هاست قدرتمند و خاص برای وب‌سایت‌های وردپرس محسوب می‌شود، البته تنها استفاده از هاست ورد پرس برای سایت‌های مبتنی بر وردپرس نیست.

اگر بخواهیم از ویژگی‌هایی که هاست وردپرس را نسبت به سایر هاست‌ها متمایز می‌کند صحبت کنیم، می‌توانیم به حجم بالای فضای اختصاصی آن اشاره‌کنیم. درواقع در هاست وردپرسی شما می‌توانید، بدون خرید حجم جدا محتوا‌های خود را اعم از متنی و تصویری با هر فرمتی بر روی سایت بارگذاری کنید.

مورد دوم می‌تواند پهنای باند زیاد آن باشد. در سیستم مدیریت محتوای وردپرسی شما از حجم پهنای باند نامحدود برخوردار هستید و اگر صاحب یک سایت وردپرسی بزرگید می‌توانید با خیال راحت و بدون دغدغه فعالیت سایت خود را بالا ببرید و کاربران خود را هرروز گسترش دهید.

هاست وردپرس چون معمولاً مورد استفاده وب‌سایت‌های معتبر و بزرگ قرار می‌گیرد، باید به‌صورت مرتب و مداوم بکاپ گیری انجام شود تا سایت‌های مهم اعم از سایت های؛ خبرگزاری‌ها و یا فروشگاه‌های معتبر دچار مشکل نشوند. سه سطح از این بکاپ گیری‌ها شامل بکاپ گیری روزانه، سه‌روزه و درنهایت هفتگی هستند.

سرور داخلی بهتر است یا خارجی؟

هاست وردپرس را می توانید از دو سرور گوناگون خارجی یا داخلی تهیه کنید، که تنها در مکان ارائه دهنده خدمات متفاوت هستند. افراد متخصص بر این باوراند که هر چه مکان جغرافیایی سرور یک هاست به ما نزدیک تر باشد، آن سرور کارآمدتر است. اما علت این امر چیست؟ باید گفت که هر چه مکان جغرافیایی سرور هاست شما به شما نزدیک تر باشد، سرعت بارگذاری سایت بالاتر می رود. هر چه سرعت لود شدن و بالا آمدن یک سایت بیشتر باشد، علاوه بر افزایش رتبه سایت در لیست ایندکس گوگل، موجب افزایش علاقه بازدیدکنندگان به سایت شما می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به اینکه هاست وردپرس چیست پاسخ دادیم و دانستیم که هاست وردپرس علاوه بر قدرت بالا، پشتیبانی بی نظیری نیز ارائه می دهد که موجب محبوبیت آن شده است. در مقاله هاست وردپرس چیست، تلاش کردیم تا شما را با این نوع هاست یا میزبانی آشنا کنیم. شما می توانید جهت دریافت مشاوره برای تهیه بهترین هاست با توجه به نوع سایت خود به الیت دیزاین اطمینان کنید. این امر مهم، که در سرنوشت سایت شما نقش حیاتی و مهمی دارد را با خیال راحت به متخصصین ما بسپارید.

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست