برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 15 دقیقه وقت بگذارید : )

شاید تا به امروز بارها نام این سیستم را شنیده باشید اما ما در این مقاله سعی داریم به ویژگی ها و مزیت های آن اشاره کنیم. اگر به دنبال مقاله ای جامع در مورد وردپرس چیست هستید در ادامه با الیت دیزاین همراه باشید.

وردپرس چیست؟ وردپرس یکی از مشهورترین و رایج ترین سیستم های مدیریت محتوا است. بسیاری از طراحان وب سایت برای مدیریت محتوا سایت از این برنامه استفاده می کنند و اگر به تاریخچه سایت های تهیه شده با وردپرس نگاهی بیاندازیم، متوجه قابلیت ها و خدمات قابل توجه آن خواهیم شد. برای آشنایی با سیستم مدیریت محتوا مقاله سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست را مطالعه کنید.

تاریخچه وردپرس

وردپرس در سال 2003 به صورت رسمی توسط مت مولنوگ به جهان معرفی شد. وردپرس در آن زمان یک نرم افزاری کد گذاری شده بود که توسط وبلاگ نویسان برای کنترل وبلاگ و نوشتن آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نکته قابل توجهی که موجب پیشرفت این نرم افزار شد، توانایی گسترش بالا و ارتقا آن بود. بعد از گذشت مدتی افراد متخصص با کدهای مختلف به گسترش و باز آفرینی آن پرداختند و د امنه کنترل آن را تا حد قابل توجهی افزایش دادند.

با این اتفاق این نرم افزار قادر بود علاه بر ایجاد وبلاگ، برای تهیه وب سایت و کنترل آن نیز مورد استفاده قرار گیرد. این کار تا جایی اهمیت پیدا کرد که CNET در سال 2004 به استخدام مولنوگ پرداخت و تا حد قابل توجهی وردپرس را گسترش داد. بعدها افرادی متوجه آن شدند، که مقالات وارد شده در وردپرس خروجی متفاوتی دارند که آن را تقلبی بزرگ می دانستند. در این هنگام مولنوگ مجبور بود تا تمامی محتواهای ایجاد شده با این ترفند را حذف کند.

وردپرس چیست ؟

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS است که برای ساخت انواع وب سایت های تجاری و وبلاگ های شخصی به کار برده می شود. نکته قابل توجه در مورد این سیستم مدیریت محتوا، این است که تا حد بسیار زیادی قابلیت شخصی سازی دارد. بنابراین هر فردی با هر بیزینسی و با هر هدفی می تواند به استفاده از وردپرس بپردازد. این امر بیش از نصف مردم جهان را بر آن داشته است که حداقل یک بار از این سیستم به طور مستقیم یا غیر مستقیم بهره بگیرند.

در تعریف دقیق پرسش وردپرس چیست، باید گفت که این برنامه تحت وب و متن باز است. حال به بررسی سه کلمه کلیدی یعنی CMS، تحت وب و متن باز می پردازیم تا با مفهوم وردپرس آشنایی بیشتری پیدا کنید.

CMS یا سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا CMS مخفف Content Management System است و در اصطلاح به سیستمی گفته می شود که به مدیریت محتوا می پردازد. این سیستم خود از دو سیستم مجزا  به نام CDA و CMA ساخته شده است. CDA یعنی برنامه کاربردی تحویل محتوا و CMA یعنی برنامه کاربردی مدیریت محتوا، ابتدا محتواها توسط بخش CMA ایجاد شده و به کاربران امکان ایجاد هر گونه تغییر و ویرایش می دهد سپس بخش CDA  اطلاعات و محتواها را کامپایل کرده و وب سایت را به روز رسانی می کند.

تحت وب

نرم افزارهای تحت وب نسبت به نرم افزارهای ویندوزی مدرن تر بوده و روی سیستم کلاینت نصب نمی شود. بنابراین کاربران برای استفاده از آن باید از Browser های متداول و رایج مانند فایرفاکس، گوگا کروم و اکسپلورر استفاده کند. نکته قابل توجه در مورد این گونه نرم افزار ها وجود یک هسته مرکزی بسیار قدرتمند است که آپدیت نرم افزار را به صورت اینترنشنال و جهانی ارائه می دهد. علاوه بر آن روش های طراحی نرم افزارهای تحت وب بسیار متنوع بوده و هر روزه ایده جدیدی به آن افزوده می شود.

متن باز یا آزاد

نرم افزارهایی متن باز هستند که به کاربران خود اجازه دسترسی به کدهای منابع را می دهد و کاربران قادر خواهند بود باگ ها و ضعف های احتمالی را رفع کنند. بنابراین دست افراد در استفاده از این نرم افزارها بسیار باز بوده و به راحتی تغییرات دلخواه را اعمال می کنند. این نکته بسیار حائز اهمیت است، زیرا بسیاری از قالب ها را می توانید به صورت رایگان از سایت های گوناگون دریافت کنید، اما این کدها حاوی تبلیغاتی هستند که می توانند وجه سایت شما را به حد قابل توجهی پایین بیاورند.

شما با این قابلیت قادر خواهید بود تمامی کدهای اضافی و هر آنچه که در وب سایت و وبلاگ خود به آن نیاز ندارید را حذف کنید. همچنین کلی امکانات جدید توسط کدهای گوناگون یا افزونه های وردپرس به سایت اضافه کنید. این ویژگی فضایی شخصی و دلخواه شما را ایجاد می کند.

امنیت وردپرس

امنیت یکی از مهم ترین موضوعات در استفاده از هر سیستی است، به خصوص سیستم های مدیریت محتوا که به فایل ها و اطلاعات شخصی شما تا حد قابل توجهی دسترسی دارند. برای هر فردی امنیت وب سایت یا وبلاگ حائز اهمیت بوده و در صورت استفاده از وردپرس باید از میزان امنیت آن اطلاع یابند.

با توجه به مخاطبان و کاربران بالایی وردپرس، احتمال حمله و هجوم هکرها به سایت های طراحی شده توسط این سیستم بسیار زیاد است. کدهای امنیتی بسیار زیادی در وردپرس نوشته شده است تا راه نفوذ هکرها به سایت را به حداقل برساند و در هر به روز رسانی آن، این امنیت تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند. اما برای اینکه امنیتی بیشتری داشته باشیم کافی است چند تغییر کوچک در تنظیمات وردپرس انجام دهیم.

وب سایت وردپرس چیست ؟

وب سایت وردپرس چیست ؟

می توان گفت وب سایت وردپرس، هر گونه وب سایتی است که از وردپرس برای مدیریت محتوای خود استفاده کرده است. وردپرس هم به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا ایفا نقش می کند و هم قسمت بازدید سایت را نظارت می کند. افرادی که تنها کمی با فضای وردپرس آشنایی داشته باشند به خوبی خواهند فهمید که یک وب سایت، در نگاه اول از وردپرس برای مدیریت سیستم خود بهره می گیرد یا نه. در ادامه به چند مورد از انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس بسازید اشاره می کنیم:

وبلاگ وردپرس چیست ؟

وبلاگ در واقع یک نوع وب سایتی است که به اشتراک گذاری نظرات، فکر و ایده ها، آموزش های گوناگون، دستور العمل ها و مواردی از این قبیل می پردازد. وبلاگ ها معمولاً در ابتدا خود، آخرین مطالب منتشر شده را نمایش می دهند. این نوع وب دارای محبوبیت بالایی است و می تواند بازدید کنندگان زیادی را جذب کند. در واقع آن چه که در وبلاگ به اشتراک گذاشته می شود ایده های شخصی بوده و بسیار به زندگی شخصی افراد نزدیک است. اهمیت داشتن وبلاگ بر هیچکس پوشیده نیست اما در مقاله چرا باید وبلاگ داشته باشیم، ۵ مزیت داشتن وبلاگ سایت را برای شما شرح داده ایم.

وب سایت تجارت الکترونیک

وب سایت تجارت الکترونیک به شما امکان می دهد کالا یا خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید و از طریق یک سیستم پرداخت آنلاین، فروش های سایت انجام شود. شما می توانید یک افزونه تجارت الکترونیک وردپرس را دانلود و سپس نصب کنید تا عملکرد پیش فرض وردپرس را گسترش داده و بتوانید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود داشته باشید.

با توجه به پاندمی های گوناگون که در سال های اخیر کل کشورهای جهان را درگیر خود کرده است، کسب و کار های اینترنتی رونق فراوانی پیدا کرده اند و افراد بسیاری از خریدهای خود را به صورت مجازی انجام می دهند. کالا یا خدمات ارائه شده می تواند بسیار گسترده باشد، از محصولات دیجیتال تا محصولات تزئینی خانه.

وب سایت کسب و کار

بسیاری از مشاغل از حضور آنلاین در قالب وب سایت بسیار سود می برند و تجارت خود را از این طریق بسیار گسترش می دهند.به طور کلی اگر کسب و کار و بیزینس شما نیاز به یک وب سایت دارد، که مشتریان در مورد شرکت و هر آنچه که شما ارائه می دهید با خبر شوند، وردپرس می تواند یکی از بهترین گزینه باشد. مشتریان می توانند با شما تماس بگیرند، قیمت درخواست کنند، قرار ملاقاتی را تعیین کنند و موارد دیگر. در واقع این وب سایت بستری برای افزایش ارتباطات شما خواهد بود.

وب سایت عضویت

وب سایت عضویت به شما امکان می دهد محتوا را پشت دیوار پرداخت یا ورود به حساب کاربری قرار دهید. برای دسترسی به صفحات یا پست ها، کاربران باید وارد سیستم شوند یا هزینه محتوا را پرداخت کنند. به این طریق درآمد قابل توجهی کسب خواهید کرد. وردپرس همچنین می تواند وب سایت های عضویت را با افزونه های اضافی مدیریت کند و امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار دهد که برایشان بسیار جالب و کاربردی باشد.

وب سایت نمونه کارها

در وب سایت نمونه کار افراد با هنرها و مهارت های مختلف می توانند آثار هنری، مهارت های مختلف هنری و تمام مهارت های تجسمی و حتی مهارت های غیر تجسمی مانند نوازندگی و آواز خوانی را به اشتراک بگذارید. از این طریق علاوه بر مشهور شدن آثار، به راحتی مخاطبان خود را شناخته و پیدا می کنید.

شما می توانید از این طریق علاوه بر آشنایی بیشتر با صلیقه ها و نظرات مختلف، آثار هنری کشور خود را با سایرین به اشتراک گذاشته و از این طریق سهم بزرگی در افزایش سطح اطلاعات مردم داشته باشید. همچنین یک مسیر بسیار پیش رونده و فعال را برای خود ایجاد کرده اید که همه روزه قادر به به روز رسانی آن خواهید بود.

وب سایت آموزش الکترونیکی

دانش‌آموزان و افرادی که مایل به گذراندن دوره های مختلف آموزشی هستند، می‌توانند در دوره‌های آنلاین وب سایت های آموزشی ثبت نام کنند. پیشرفت خود را پیگیری کنند. نکته قابل توجه در مورد این سایت ها این است که کاربران می توانند منابع مورد نظر را دانلود کنند و در اختیار داشته باشند. با نوع خاصی از افزونه به نام افزونه WordPress LMS، می توانید دوره های آنلاین را از یک وب سایت وردپرس ارائه دهید. این نوع وب سایت مخاطبان زیادی از جمله علاقمندان به آموزش را دارد.

مزایای وردپرس

مزایای وردپرس چیست؟

  • سادگی: وردپرس به افراد مبتدی این امکان را می دهد که بدون تخصص زیاد و به راحتی یک وب سایت طراحی کنید. این عمل از طریق افزونه های گوناگون وردپرس به راحتی قابل اجرا است.
  • رایگان: نرم افزار واقعی وردپرس موجود در WordPress.org برای دانلود و استفاده رایگان است. کافی است به این سایت مراجعه کنید و بدون پرداخت هزینه آن را دانلود کنید. با این حال، باید برای میزبانی وب و نام دامنه هزینه کنید.
  • انعطاف پذیری بالا: وردپرس به شما امکان می دهد انواع مختلفی از وب سایت ها را از وبلاگ های شخصی و فروشگاه های آنلاین گرفته تا مجلات و روزنامه های آنلاین ایجاد کنید. به این ترتیب قدرت انتخاب بسیار بالایی برای ایجاد سایت به شما می دهد.
  • عدم نیاز به کد نویسی: برای استفاده از وردپرس نیاز به دانستن کد و مهارت های پیچیده کد نویسی نیست بلکه فضایی را آماده می کند که به آسانی افراد مبتدی نیز از وردپرس استفاده کنند. این فضا شامل قالب های آماده و افزونه های پرکاربرد است.
  • قابلیت توسعه بالا: نرم افزار اصلی وردپرس را می توان با افزونه های وردپرس گسترش داد. افزونه‌های وردپرس، نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانید برای افزودن ویژگی‌های بیشتر (مانند تجارت الکترونیک، سئو، پشتیبان‌گیری، فرم‌های تماس و موارد دیگر) در وب‌سایت خود آپلود کنید. هزاران افزونه رایگان وردپرس در فهرست پلاگین WordPress.org و صنعت پررونق افزونه های پرمیوم موجود است.
  • یک صنعت ممتاز و پلاگین: در حالی که تعداد زیادی افزونه و مضامین رایگان وجود دارد، اکثر صاحبان وب سایت وردپرس جدی روی پلاگین ها یا تم های ممتاز (پرمیز) سرمایه گذاری می کنند. اما چرا؟ خرید یک پلاگین یا طرح زمینه ممتاز معتبر به پرداخت هزینه توسعه و پشتیبانی مداوم افزونه یا طرح زمینه، از جمله ویژگی‌های جدید، وصله‌های امنیتی و موارد دیگر کمک می‌کند.

در مقاله چرا از وردپرس استفاده کنیم، ۲۸ دلیل استفاده از وردپرس را برای شما آورده ایم تا با اطمینان بیشتری سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید.

معایب وردپرس چیست؟

هر سیستم  برنامه ای همراه مزیت های فراوان دارای معایبی نیز هست و وردپرس از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به بررسی دو عیب بسیار بزرگ وردپرس خواهیم پرداخت که شاید هر کاربری با آن رو به رو شده است.

فاقد پشتیبانی اختصاصی

امروزه با گسترش استفاده از وردپرس افراد و گروه های زیادی به پاسخ دادن سوالات و مشکلات به وجود آمده در استفاده از وردپرس هستند اما در واقعیت اگر شما فرد متخصصی نباشید باید با صرف هزینه به افراد حرفه ای، مشکل اصلی سایت را حل کنید. در واقع اطلاعات بسیار گسترده ای جهت استفاده تخصصی از این سیستم مدیریت نیاز دارید.

نیاز به دانش فراوان برای توسعه سایت

برای توسعه سایت افزونه های بسیار زیادی در وردپرس تعریف شده است اما با این وجود برای داشتن یک وب سیات ایده آل نیاز به به روز رسانی و تغییر کدهای وب سایت هستید. کد نویسی بحث بسیار تخصصی و حرفه  ای بوده که حتی بسیاری از مهندسان نیز نمی توانند از پس آن به خوبی برآیند. بنابراین شما احتیاج به افزادی متخصص خواهید داشت که به توسعه وب سایت شما بپردازند و باگ های احتمالی آن را رفع کنند.

ویژگی های وردپرس چیست؟

ویژگی های وردپرس چیست؟

وردپرس دارای ویژگی های بسیاری است که در اینجا به بخشی از آنها خواهیم پرداخت. در واقع همین ویژگی ها است که موجب محبوبیت و مشهور شدن این سیستم در سطح جهانی شده است. برای اینکه بیشتر بدانید ویژگی های وردپرس چیست توصیه می کنیم مقاله ۲۸ دلیل استفاده از وردپرس را مطالعه کنید.

سئو SEO

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از ویژگی هایی است که در وردپرس بسیار مطرح و مشهود است. سئو به محتوای وب سایت شما اجازه می دهد تا از طریق موتورهای جستجوی رایج مانند گوگل یا بینگ پیدا شود. در واقع سئو موجب قرار گیری در لیست ایندکس گوگل می شود. آنچه وردپرس در اختیار شما قرار می دهد فضایی تخصصی برای بهبود سئو سایت است که این کار موجب افزایش سرعت قرار گیری در لیست ایندکس گوگل می شود.

برای آشنایی بیشتر با دنیای هیجان انگیز سئو، می توانید از طریق الیت دیزاین به مقاله سئو چیست و انواع آن دسترسی پیدا کنید و به مطالعه آن بپردازید. افراد زیادی جلب شگفتی های سئو می شوند و از آن جهت بهبود کسب و کار خود استفاده می کنند.

سرعت

نوعی از کد در چهارچوب وب سایت ها تعریف شده است که تحت عنوان bloat نام گذاری شده اند. این نوع کد سبب کاهش قابل توجه سرعت نت می شود. وردپرس در تلاش است که این کدها را تا حد امکان حذف کند و سرعت آپلود صفحات وب سایت را افزایش دهد. به این ترتیب نسبت به سیستم های مدیریت محتوا سرعت بالاتری دارد.

سازگاری با موبایل

اکثر مضامین موجود در وردپرس با تلفن همراه سازگاری دارد و در آن قالب کوچک نیز به خوبی آپلود می شود. بنابراین کاربرانی که از طریق موبایل سایت را باز می کنند آن را به هم ریخته و نا به سامان نخواهند دید. با توجه به این که امروزه اکثر مردم با موبایل به سرچ موضوعات مختلف در گوگل می پردازند، این گزینه می تواند بازدید کنندگان سایت شما را چند برابر کند. این قابلیت را ریسگانسو سایت می نامند که در مقاله ریسپانسیو چیست میتوانید بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

کتابخانه فایل

وردپرس شامل یک کتابخانه رسانه داخلی است که می توانید فایل های رسانه ای مانند تصاویر یا فیلم ها را در صفحات یا پست های خود آپلود و ذخیره کنید. حتی می توانید ویرایش های اولیه تصاویر خود را در وردپرس انجام دهید. در واقع حافظه کوچکی در اختیار کاربران خود قرار می دهد که به خوبی نیاز آن ها را برطرف می کند.

ورژن 5.5 وردپرس

ورژن جدید وردپرس که در سال 2020 به بازار عرضه شد، دارای قابلیت های خاص است. این ورژن یکی از مهم ترین آپدیت های ورژن قبلی بوده و دسترسی های زیادی را برای کاربران باز کرده است. در حال حاضر این ورژن طرفداران بسیار زیادی داشته و در آن سطح امنیت سایت بسیار افزایش پیدا کرده است. این ویژگی برای افرادی که دغدغه حمله هکرها را دارند بسیار مفید است. از قابلیت های جدید این ورژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد ده ها بلوک جدید جهت ویرایش محتواها
  • قابلیت مسدود کردن الگوهای بلوک
  • قابلیت ویرایش آسان
  • قابلیت ویرایش گسترده عکس

یک آمار جالب

طبق آمار گیری که به تازگی صورت گرفته است حدود 62/4 درصد از وب سایت های ساخته شده توسط سیستم های مدیریت محتوا، مطلق به وردپرس است که شامل بیش از نیمی از تمامی آن ها است. همچنین 35/6 درصد از کل وبسایت های موجود در اینترنت که می توان طریق کد نویسی اختصاصی یا به وسیله سیستم های مدیریت محتوا ساخته شده باشند، توسط وردپرس ایجاد شده است.

این آمار نشان دهنده گسترش بسیار بالای سایت های ساخته شده به وسیله وردپرس است و در حال حاضر افراد بسیار زیادی از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند و نتایج مطلوبی کسب کرده اند. جهانی شدن این برنامه نشان دهنده کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط وردپرس است که موجب جلب رضایت افراد شده است.

چه کسانی از وردپرس استفاده می کنند؟

بسیاری از وبلاگ های معروف، رسانه های خبری، سایت های موسیقی، شرکت های Fortune 500 و افراد مشهور از وردپرس استفاده می کنند، از جمله NBC، CBS، USA Today، Time، Disney، Airbnb، Spotify، TechCrunch و حتی Pioneer Woman. اگر کنجکاو هستید که چه کسی یا چه برندهایی از وردپرس استفاده می کند، به ویترین سایت وردپرس بروید و تحت تاثیر تعداد سایت های معروف و افراد مشهوری که از وردپرس برای تقویت وب سایت های خود استفاده می کنند، قرار خواهید گرفت.

در واقع سطح خدکات قابل ارائه در وردپرس به اندازه ای بالا است که افراد زیادی به سمت آن جلب می شوند. با توجه به لیست بسیار مشهوری از وب سایت های منتشر شده توسط وردپرس، به این نکته دست خواهیم یافت که این سیستم مدیریت محتوایی می تواند نیاز های ما را به خوبی برطرف کند.

تفاوت wordpress.com و wordpress.org

در واقع این دو سایت شباهت بسیار زیادی دارند و برای افراد مبتدی می تواند تفاوت آن ها بسیار گیج کننده باشد. در ادامه به خوبی با تفاوت این دو سایت آشنا خواهیم شد.

  • wordpress.com نسخه میزبانی وردپرس است که شما می توانید در آن یک حساب wordpress.com ایجاد کنید. که به طور معمول برای انواع وب سایت و وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به صورت پیش‌فرض، URL یا دامنه وب‌سایت شما شامل کلمه «WordPress» مانندmyart.wordpress.com است.
  • این وب سایت دارای قابلیت های ارتقاهای پولی شامل دامنه سفارشی، ادغام گوگل آنالیتیکس، فضای ذخیره سازی بیشتر، امکان افزودن پلاگین ها و تم های خود و موارد دیگر است.
  • WordPress.com متعلق به Automattic است، شرکتی که توسط یکی از سازندگان اصلی وردپرس، Matt Mullenweg تأسیس شده است.

و اما wordpress.org

  • در wordpress.org می توانید آخرین ورژن های وردپرس را نصب کنید. علاوه بر این می توانید به دو صورت میزبان و سرور به نصب آن بپردازید.
  • برای استفاده از نسخه WordPress.org وردپرس، باید یک نام دامنه و میزبانی وب داشته باشید که از شرکت معتبر دیگری مانند Liquidweb خریداری شده است.
  • اکثر میزبان‌های وب یک وردپرس «نصب سریع» یا نصب‌های انجام‌شده برای وردپرس را ارائه می‌کنند تا اگر نمی‌خواهید خودتان وردپرس را نصب کنید، و سپس شروع به کار کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه در واقع فایل هایی به صورت زیپ یا PHP است که می توانید با نصب آن بر روی وب سایت امکانات گسترده ای را به وب سایت خود اضافه کنید. به طور کلی 1 میلیون افزونه در وردپرس وجود دارد و برخی آن ها رایگان بوده و برخی دیگر پولی است. اما به طور کلی هزینه کمی در برابر امکانات بسیار گسترده آن پرداخت می کنید.

افزونه ها را می توان از طریق منوی افزونه ها در داشبورد وردپرس خود اضافه کرد.با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی، می‌توانید یک افزونه رایگان موجود در فهرست پلاگین WordPress.org پیدا کنید. افزونه ها همچنین می توانند به صورت فایل های فشرده بسته بندی شوند که از طریق آپلودکننده منوی افزونه ها در داشبورد وردپرس خود آپلود می کنید. در مقاله ای بهترین افزونه ها سئو وردپرس را برای شما گرداوری کردیم و میتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

افزونه های ضروری وردپرس

افزونه هایی که برای ایجاد یک وب سایت باید در وردپرس خود نصب کنید. این افزونه ها شامل:

افزونه پشتیبان‌گیری وردپرس:

وردپرس عملکرد پشتیبان‌گیری داخلی ندارد، بنابراین وجود یک راه‌حل پشتیبان‌گیری وردپرس در صورت از دست دادن داده‌های وب‌سایت خود، شما را از دردسرهای زیادی نجات می‌دهد. لازم به ذکر است است که داشتن یک برنامه پشتیبانی تا حد قابل توجهی میزان نقض امنیتی را کاهش می دهد. BackupBuddy پلاگین اصلی پشتیبان وردپرس برای پشتیبان گیری، بازیابی یا حتی انتقال وب سایت شما به هاست یا دامنه جدید است.

پلاگین امنیتی وردپرس:

یک افزونه امنیتی وردپرس مانند iThemes Security برای رفع حفره های امنیتی رایج و سخت کردن وب سایت شما در برابر حملات مختلف هکرها وارد عمل می شوند.

افزونه سئو وردپرس:

یک افزونه سئوی وردپرس مانند Yoast SEO می تواند به شما کمک کند ویژگی ها و عملکردهای اضافی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) را اضافه کنید.

پلاگین فرم وردپرس:

با افزونه فرم ساز مانند Ninja Forms فرم های قوی مانند فرم های تماس، نظرسنجی، آپلود فایل ها، پذیرش کمک های مالی و موارد دیگر را به وب سایت خود اضافه کنید.

افزونه تجارت الکترونیک وردپرس:

اگر می خواهید کالا یا خدماتی را در وب سایت خود از طریق فروشگاه آنلاین بفروشید، یک افزونه تجارت الکترونیک وردپرس مانند WooCommerce ضروری است.

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس چیست؟

در واقع چهارچوب کلی یک وب سایت قالب است. قالب آن چیزی است که در نگاه اول بازدید کننده را به سمت خود جلب می کند. باید در انتخاب قالب توجه زیادی کنید تا تعداد زیادی بازدید کننده جلب قالب و تم سایت شوند. برخی از تم ها مانند صفحه سازهای وردپرس عمل می کنند و به شما امکان می دهند طرح بندی صفحه خود را بدون کد ایجاد کنید.

شما می توانید هم از پوسته های داخل وردپرس استفاده کنید و هم از سایت های گوناگون که به ارائه قالب وپوسته می پردازند، قالب های گوناگونی دانلود کنید. اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که قالب هاب رایگانی که سایر وب سایت ها دریافت می کنید ممکن است حاوی تبلیغات مختلف باشند که موجب کاهش سرعت بالا آمدن وب سایت می شود.

  • تم ها را می توان از طریق منوی ظاهر > تم ها در داشبورد وردپرس خود اضافه کرد.
  • با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی، می توانید یک تم رایگان موجود در WordPress.org پیدا کنید.
  • تم ها همچنین می توانند به عنوان فایل های فشرده که از طریق Appearance > Themes آپلود کنید.

هاست وردپرس چیست ؟

برای اینکه سایت طراحی شده به طور رسمی وارد سرور اینترنت شود، نیاز است که هاست مناسبی خریداری کنید. سرورهای مختلف، که به طور معمول از دو سیستم لینوکس و ویندوز برای نگه داری هاست ها استفاده می کنند، نقش قابل توجهی در کیفیت ارائه سایت دارند. تفاوت دو هاست لینوکس و ویندوز، زبان ارائه آن است که در لینوکس از زبان PHP و هاست ویندوز از زبان ASP استفاده می شود.

اما هاست وردپرس به طور اختصاصی برای وردپرس تعریف شده است و محدودیت های زبان PHP را  ندارد. نکته بسیار قابل توجه در مورد این هاست این است که تعداد سایت کمی در این سرور وجود داشته باشد. در واقع سروری که خدمات هاست وردپرس ارائه می دهد باید برای وردپرس بهینه شده باشد. در مقاله هاست وردپرس چیست، ۸ ویژگی هاست وردپرسی را برای شما عزیزان مطرح کرده ایم.

مزیت هاست وردپرس

در قسمت هاست وردپرس چیست گفتیم که این نوع هاست فقط برای سیستم مدیریتی وردپرس تعریف شده است و هاست وردپرس نسبت به هاست های لینوکس و ویندوز مزیت و برتری هایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  1. تنوع قالب بالا این امکان را به شما می دهد، در میان تعداد زیادی قالب های گوناگون که به منظور های مختلف طراحی شده اند حق انتخاب داشته باشید.
  2. امکان سفارشی شدن: شما می توانید منوها، دکمه و هر آنچه نیاز به تغییر دارد را تغییر دهید.
  3. امکان تبدیل سریع به فروشگاه آنلاین: با افزودن چندین افزونه به راحتی می توانید سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید.
  4. امکان اتصال به شبکه های اجتماعی: شما می توانید در کمترین زمان ممکن به شبکه های مختلف اجتماعی دسترسی پیدا کنید و محتوا مورد نظر را به اشتراک بگذارید.
  5. هزینه بسیار مناسب: در واقع تمام آنچه برای یک وب سایت حرفه ای نیاز دارید با وردپرس بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.
  6. امکان به روز رسانی گسترده: تمامی امکانات وردپرس مانند افزونه ها و قالب ها به طور متداول به روز رسانی می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله با عنوان وردپرس چیست، سعی کردیم به طور کلی با ویژگی ها و مزیت های وردپرس آشنا شویم و این دنیای گسترده وردپرس را بهتر بشناسیم. با الیت دیزاین می توانید یک سایت تهیه شده توسط سیستم محتوا نویسی وردپرس داشته باشید و باگ های احتمالی کد نویسی آن به خوبی رفع شده و سرعت بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

با گذشت زمان امکان توسعه این سیستم نیز افزایش پیدا می کند و قابلیت های بیشتر و جذاب تری، کسب می کند و به تعداد کاربران و مخاطبان خود اضافه می کند. ورژن های جدید در پی رضایت بیشتر کاربران و استفاده راحت تر از آن به بازار عرضه می شوند.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست