برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 7 دقیقه وقت بگذارید : )

در این متن به معرفی برترین افزونه های گوگل کروم می پردازیم و به شما کمک می کنیم تا تجربه خوبی در وب گردی داشته باشید. این نوشتار که به همت کارشناسان الیت دیزاین طراحی و ساخته شده است، می کوشد افزونه هایی به شما معرفی کند که ارتباط با فضای اینترنتی را برای کاربران راحت تر سازد.

این افزونه ها باعث شده اند تا کروم و دیگر موتورهای جستجوگری که بر پایه هسته کرومیوم طراحی شده اند، در تیررس نگاه مخاطبین قرار بگیرند. از همین رو ادعای گزافی نیست اگر بگوییم، نیمی از ترافیک روزانه فضای مجازی در همه دنیا به وسیله موتور جستجوگر گوگل کروم رصد می شود.

افزونه های گوگل کروم از جهت عملکرد، مانند ابزار جانبی وسایل الکترونیکی می باشند. این تجهیزات باعث می شوند تا کارایی و امکانات جدید موتور جستجوگر بهبود پیدا کنند.

از آنجا که بیشتر افراد مایلند تا بیشترین استفاده را از سایت ها داشته و در جستجو موفق و سریع باشند، این افزونه ها می توانند به خوبی این خواست را تامین نمایند. این ابزارها قادرند سرعت گوگل کروم را بهبود داده و در مواردی نیز باعث امنیت در موتور جستجو شوند. مقاله جستجوی پیشرفته در گوگل، ۱۰ ترفند جستجوی پیشرفته برای افراد حرفه ای را به شما می آموزد.

توضیحی مختصر درباره افزونه گوگل کروم

توضیحی مختصر درباره افزونه گوگل کروم

افزونه گوگل کروم Extensions برنامه هایی هستند که جهت افزودن ویژگی های تازه یا بهبود برخی امکانات نصب می شوند. نیت اصلی از افزودن این افزونه ها عملکرد راحت و سریع کاربران است. بعضی از امکاناتی که افزونه های قادرند به موتور جستجوگر گوگل کروم بیفزایند، شامل این موارد می شود:

  • نمایش تبلیغات را محدود و مسدود می کند،
  • بهبود استفاده از رم جهت کارایی بهتر موتور جستجوگر،
  • بهتر می تواند رمز عبور را مدیریت کند،
  • کپی کردن متن بوسیله آن بسیار راحت تر و سریع تر انجام می شود،
  • امنیت را افزایش می دهد.

افزونه های گوگل کروم قادرند دامنه وسیعی از امکانات افزوده شده را در دسترس مخاطبان موتورهای جستجوگر کروم قرار دهند. بسیاری از این برنامه ها که به مرور گر کروم افزوده می شوند، از یک آیکون کوچک برخوردار هستند. این آیکون در سمت راست نشانی مرورگر اضافه می شوند. کاربر باید برای استفاده از این ابزارها روی این آیکون کلیک کرده و آن را فعال نماید.

افزونه های گوگل کروم و نصب انواع مختلف آن

جهت به کارگیری از یک افزونه در موتور جستجوگر گوگل کروم، نخست لازم است آن را نصب نماییم. بهترین شیوه جهت در اختیار گرفتن افزونه های گوگل کروم رفتن به سایت فروشگاه گوگل کروم یا Chrome Web Store می باشد. جهت نصب این افزونه ها تنها لازم است، عنوان Extension را در بخش جستجو وارد کرده و بعد از نمایش افزونه، قادر خواهید بود به آسانی روی Install” کلیک  کرده تا افزونه نصب و راه اندازی شود.

توجه داشته باشید، هر چه میزان بیشتری از این افزونه ها را نصب کنید، قسمت بیشتری از حافظه موتور گوگل کروم، اشغال خواهد شد. از همین رو به شما پیشنهاد می کنیم حتما از افزونه هایی استفاده کنید که به آنها نیاز بیشتری دارید.

همچنین بهتر است پیش از نصب و راه اندازی هر کدام از این افزونه ها، کلیه توصیه ها و دستورالعمل مربوط به آنرا با دقت مطالعه فرمایید. این موضوع سبب می شود تا با کارایی و امکانات افزونه ها بیشتر آشنا گردید.

پرطرفدارترین افزونه های گوگل کروم کدام ها هستند؟

پرطرفدارترین افزونه های گوگل کروم کدام ها هستند؟

برترین افزونه های گوگل کروم فهرست بلند بالایی دارد. هر کدام از این تجهیزات دارای یک سری امکانات و عملکردی خاص است. در ادامه فهرست چند افزونه محبوب را در برابر نگاهتان قرار داده و توضیح مختصری درباره هر یک ارائه می دهیم.

  • افزونه  Alexa
  • Tab Wrangler
  • افزونه diigo
  • FoxClocks
  • Last Pass
  • افزونه AdBlock Plus
  • Grammerly
  • Momentum
  • Mercury Reader
  • Evernote Web Clipper

افزونه Alexa

یکی از افزونه های گوگل کروم، افزونه الکسا است. اگر اهل جستجو و وب گردی هستید، حتما نام این ابزار را شنیده اید. این افزونه دستگاه رتبه بندی جهانی سامانه ها ، بانظر به دادهایی که گردآوری می کند، به وب سایت یک امتیاز کلی می دهد. برای آشنایی با این افزونه میتوانید مقاله رتبه بندی الکسا چیست را مطالعه کنید.

با نصب کردن این افزونه، می توانید از میزان پرطرفدار بودن وب سایت مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و سامانه های مشابه لینک رصد شده را جستجو کنید.

Tab Wrangler

این ابزار می تواند پنجره هایی را که به صورت طولانی مدت در مرورگر کروم باز بوده اند، از وضعیت نمایش خارج سازد. این موضوع در شرایطی اتفاق می افتد که پنجره ها می توانند به همان حالت باز قرار بگیرند و تنها در صورت لزوم دوباره از آنها استفاده شوند.

diigo

افزونه گوگل کروم diigo

این افزونه این امکان را به شما می دهد تا مباحث و مطالب موجود در سامانه های آنلاین را به ابتدایی ترین حالت ممکن سیو نمایید. خوب است بدانید، شما قادر خواهید بود، پانصد مطلب را در افزونه دیگو به صورت مجانی سیو و ذخیره سازی نمایید. ­

افزونه گوگل کروم FoxClocks

این ابزاری است که می تواند شما را در آگاه شدن از زمان کمک رساند. شما در هر جایی که باشید، با کمک این افزونه، خواهید توانست به زمان محلی و دیگر ساعات مکان های مختلف جهان دسترسی داشته باشید.

Last Pass

یکی دیگر از افزونه های گوگل کروم، لست پس می باشد. اگر این افزونه را نصب و راه اندازی کنید، در بسیاری از موقعیت ها می تواند به شما یاری رساند. مثلا می توانید با کمک این افزونه گوگل کروم، نام کاربری و پسورد خود را در سامانه های مختلف سیو کرده و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید. لست پس می تواند این اطلاعات را در خود ذخیره کرده و در مواقع مورد نیاز آن را دوباره در دسترس شما قرار دهد.

این افزونه به غیر از کروم نرم افزار برای گوشی های هوشمند و نسخه وب نیز دارد ولی افزونه کروم می تواند دسترسی سریعی به شما بدهد تا زودتر بتوانید به رمز عبور سامانه مورد نظر خود دست پیدا کنید. یکی دیگر از امکانات خوب این افزونه ساخت رمز عبور قوی و یونیک برای شماست. از همین جهت می توان در هنگام ثبت نام در سامانه های دیگر روی لیست پس حساب ویژه ای باز کنید. ­

افزونه گوگل کروم AdBlock Plus

اگر از تبلیغات سرسام آور در سایت ها خسته شده اید، حتما افزونه اد بلاک پلاس را روی سیستم خود نصب کنید. این افزونه همه این تبلیغات آزار دهنده را از بین می برد و شما می توانید به نحو موثرتری از مطالب آن سایت استفاده کنید.

­این افزونه با حذف تبلیغات در صفحه سامانه  به سه حالت مختلف عمل می کند. یا تبلیغات را به صورت کلی می بندد و دیگر شاهد هیچ تبلیغی نخواهید بود یا تبلیغات را به صورت جاهای خالی و سفید نشان خواهد داد. همه شناسه های این تبلیغات را به قالب کلی آن صفحه در سامانه تبدیل می نماید. چنانچه سامانه هایی که به صورت پیوسته به آنها مراجعه می کنید، از تبلیغات و پیام های تجاری استفاده می کنند، لازم است حتما این افزونه را روی دستگاه خود نصب و راه اندازی کنید.

 

Grammerly

Grammerly

افزونه گرامرلی نیز یکی دیگر از محبوبترین افزونه های گوگل کروم است. این افزونه برای کسانی مفید است که ساعات به نوشتن به زبان انگلیسی سرگرم هستند. در این ابزار مفید ایرادات و اشکالات نوشتاری را پیدا کرده و می توانید آنها را ویراستاری کنید.

علاوه براین، با در اختیار داشتن حساب پریمیوم گرامولی، قادر خواهید بود متن انگلیسی خود را دچار تغییرات دامنه داری نمایید. علاوه بر این شما می توانید از گرامولی تقاضا کنید،  وزن نوشتار و نامه را به دل خواه شما تغییر دهد. برای آشنایی بیشتر با دامنه میتوانید مقاله دامنه چیست را مطالعه کنید.

Momentum

مومنتوم نیز در شمار برترین افزونه های گوگل کروم قرار دارد. این افزونه چند کاره است و مورد نیاز افراد در هر زمینه ای می تواند باشد. این ابزار در نگاه اول به خوبی صفحه خانه یا New Tab گوگل کروم کمک می کند تا با عوض شدن بک گراند در هر روز، به صفحه خانه کروم تنوع خوبی بدهد.

مومنتوم می تواند ساعت را در کنار صفحه به نمایش بگذارد. همچنین امکان ساخت فهرست کارها را برای شما فراهم می کند. با این افزونه خواهید توانست برنامه روزانه خود را در کروم باز کرده و از آن استفاده کنید.

Mercury Reader

چنانچه از علاقمندان به مطالعه و گشت در فضاهای اینترنتی هستید، این افزونه مناسب شما خواهد بود. این ابزار به شما کمک می کند تا مطالعه خود را در فضای مجازی شخصی سازی نمایید. این ابزار همچنین این قابلیت را دارد تا صفحه مورد نظر را تغییر بدهد تا لذت مطالعه مضاعف شود.

این افزونه قادر است عکس ها و متن ها را نیز درشت نمایی کند. این تجربه خاطره انگیزی خواهد بود از یک خوانش آسان و سریع که تنها با کمک این افزونه فراهم می شود. با کمک این ابزار خواهید توانست بوک مارک نیز داشته باشید و به راحتی قسمت های مختلف کتاب الکترونیکی یا صفحه مورد نظر خود را علامت بزنید.

Evernote Web Clipper

یکی از جالب ترین و مفیدترین افزونه ها در بین افزونه های گوگل کروم، اورنوت وب کلیپر است. این افزونه می تواند همه پنجره های مورد نظر شما را سیو کرده تا به وقت خود بتوانید یکایک آن ها را خوانده و بررسی کنید. این افزونه می تواند به سریع ترین روش ممکن شما را به پنجره های مورد نظرتان متصل کند.

جمع بندی

در این مقاله که به وسیله کارشناسان الیت دیزاین طراحی و ساخته شده است، به معرفی برترین افزونه های گوگل کروم پرداختیم. این افزونه ها به عنوان یک ابزار قدرتمند و کاربردی الکترونیکی می تواند استفاده شما را از اینترنت و فضاهای مجازی آسان و دلپذیر کند. عناوین و توضیحاتی که در این متن آمده است تنها بخش کمی از دامنه وسیع این افزونه ها می باشد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست