برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در حال حاضر محتوا نویسی به یکی از مهم‌ترین ارکان کسب و کار‌ها تبدیل شده است. اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و یا به هر نحوی با این فضا سروکار دارید، احتمالا از میزان اهمیت آن شنیده باشید. از آن جایی که بیشتر وب‌سایت‌ها با وردپرس ایجاد شده‌اند، رعایت اصول محتوا نویسی در وردپرس بسیار حائز اهمیت است.

اما دو سوال اساسی پیش می‌آید؛ چرا محتوا نویسی مهم است؟ مهم‌ترین اصول محتوا نویسی در وردپرس چیست؟ در یکی دیگر از مقالات الیت دیزاین قصد داریم به این دو سوال پاسخ دهیم.

آموزش ویدئویی اصول محتوا نویسی در وردپرس

مشاهده در یوتیوب | مشاهده در آپارات

اهمیت محتوا نویسی

با معرفی سئو و بازاریابی دیجیتال، محتوا نویسی به موثرترین راه برای ورود برند شما به حوزه دیجیتال تبدیل شده است. نوشتن محتوای مداوم روشی ارزشمند برای برقراری ارتباط برند با مشتری است. همچنین محتوا تعامل و حفظ مخاطب را بهبود می‌بخشد. برای آشنایی بیشتر با محتوا نویسی مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید.

با تشویق مخاطبان به مشارکت در برند شما و ارائه اطلاعات مفید به آن‌ها، اطمینان حاصل کنید که مشتریان وفادار برای برند خود ساخته‌اید. محتوایی که بدون تناقض، جذاب و باکیفیت باشد، بیش از هر تکنیک دیگری بر روی مخاطب تاثیر می‌گذارد.

با این توصیفات، نوشتن را جدی بگیرید. از گذشته تا به حالا نوشته‌ها برای انسان جالب بوده است؛ پس بنویسید تا بتوانید به کمک کلمات برند خود را توصیف کنید و آن را ذهن‌ها نگه دارید.

 

اصول محتوا نویسی در وردپرس

اصول محتوا نویسی در وردپرس

هرکاری اصول مخصوص به خودش را دارد و محتوا نویسی در وردپرس نیز دارای اصول و قواعدی است که در ادامه مطلب بصورت مجزا به آنها خواهیم پرداخت. اگر میخواهید با وردپرس بیشتر آشنا شوید توصیه می کنم مقاله وردپرس چیست را بخوانید.

مخاطبین مورد توجه قرار دهید

اگر می‌خواهید نوشته شما بر روی خوانندگان متن تاثیر بگذارد، باید به درکی از نیاز آن‌ها رسیده باشید. محتوا نویسی باید به گونه‌ای باشد که مورد علاقه‌ مخاطبین باشد. این خوب است که خودتان محتوایی را بنویسید اما هیچ تضمینی وجود ندارد که بتوانید مخاطب زیادی جذب کنید و در حوزه کاری خود بهترین شوید.

راه‌هایی برای درک نیاز مخاطب وجود دارد. به عنوان مثال خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و پس از خواندن مقاله ببینید به جواب خود رسیدید یا خیر. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید به این درک برسید این است که پس از نوشتن مقاله آن را حداقل به یک نفر بدهید و از او بخواهید آن را بخواند و نظرش را صادقانه به شما بگوید.

هدف محتوا نویسی در وردپرس را مشخص کنید

در ابتدای مقاله خود هدفی را تعیین کنید و به آن پایبند باشید. تعیین هدف برای محتوا نویسی بسیار مهم است. تمام سعی خود را برای آن که از هدف دور نشوید بگذارید، زیرا فاصله گرفتن از هدف، خوانندۀ متن را گیج می‌کند. توصیه می شود قبل از شروع نوشتن، یک طرح کلی برای خود ایجاد کنید.

اگر تمام عناصر موجود در طرح کلی با هدف مقاله مطابقت داشته باشند، آنگاه برای نوشتن یک مقاله عالی آماده خواهید بود. هرگاه اطمینان حاصل کردید که طرحتان بهتر از آن نمی‌شود شروع کنید طبق آن مقاله را بنویسید. این روش امکان ایجاد محتوایی که خوانندگان را گمراه کند را از بین می‌برد.

هدف محتوا نویسی در وردپرس را مشخص کنید

سئو را در محتوا نویسی فراموش نکنید

در دنیای امروز، وب‌سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند و روز به روز تعداد آن‌ها در حال افزایش است. بنابراین طبیعی است که برای رعایت کردن اصول سئو، گوگل بسیار سخت‌گیری داشته باشد. اگر می‌خواهید جزو وب‌سایت‌هایی باشید که در نتایج اول قرار می‌گیرد، سئو را جدی بگیرید. مقاله سئو چیست شما را بیشتر با اصول سئو می تواند آشنا سازد.

برخی از راه هایی که می‌توانید وبلاگ وردپرسی خود را بهینه کنید:

  • نسخه وردپرس، قالب و افزونه ها را همیشه به‌روز نگه دارید
  • از URL کوتاه و مرتبط با موضوع مقاله استفاده کنید
  • اطمینان حاصل کنید قالبی که استفاده می‌کنید بهینه شده باشد
  • کلمه کلیدی مناسب، معنادار و مرتبط با موضوع مقاله پیدا کنید. (برای آشنایی با کلمات کلیدی مقاله کلمات کلیدی چیست را بخوانید.)
  • حداقل یک لینک داخلی در مقاله خود جای دهید
  • مقالات خود را دسته‌بندی کنید و از تگ‌های مرتبط در مقاله خود استفاده کنید
  • تصاویری که استفاده می‌کنید حتما بهینه شده باشند
  • تا جایی که می‌توانید زمان لود وب‌سایت را کاهش دهید

 

از افزونه‌های مورد نیاز محتوا نویسی در وردپرس استفاده کنید

وردپرس افزونه‌های رایگان و غیر رایگان بسیار زیادی دارد، که می‌تواند در محتوا نویسی به شما کمک کند. افزونه‌های مورد نیاز خود را شناسایی کنید و از آن‌ها در جای مناسب استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید، درست است که افزونه‌ها بسیار کمک کننده هستند و امکانات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهند اما استفاده بیش از حد از افزونه نه تنها مزیت محسوب نمی‌شود بلکه به ضرر وب‌سایت شما تمام می‌شود. یکی از این موارد منفی كم شدن سرعت وب‌سايت است.

يكی از بهترين افزونه‌ها Yoast SEO است. این افزونه به هر کسی که تازه محتوا نویسی را شروع کرده و یا هنوز در حال یادگیری است بسیار کمک می‌کند. این افزونه ویژگی‌هایی دارد که نوشتن شما و سئو را تضمین می‌کند و همچنین بهتر است محتوا در مقیاس بالا بدون آن نوشته نشود.

روی بازخوانی محتوای خود تمرکز کنید

روی بازخوانی محتوای خود تمرکز کنید

بازخوانی یکی از مهم‌ترین مراحل محتوا نویسی است و به هیچ عنوان پیش از بازخوانی و تصحیح مقاله، آن را در وب‌سایت خود قرار ندهید. هیچی بدتر از انتشار یک مقاله پر از اشتباه نیست. محتوایی به این شکل این حس را به مخاطب منتقل می‌کند که شما هیچ ارزشی برای او قائل نیستید و صرفا از روی اجبار مقاله‌ای در وب‌سایت خود قرار داده‌اید. یک وب‌سایت بدون مقاله بسیار بسیار بهتر از وب‌سایتی است که مقاله‌هایی پر از اشتباه دارد و قطعا این موضوع بر روی برند شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

از شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی یکی از جنبه‌های ضروری هر کسب و کاری است. هرگز نباید ارزش شبکه‌های اجتماعی را در کسب و کار خود دست کم بگیرید. هنگامی که حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید، تقاضا برای محتوای شما نیز افزایش می‌یابد. با پیج‌هایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند تعامل داشته باشید و سعی کنید مخاطبان وفادار برای برند خود بسازید. در این راستا مقاله اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید.

پس از نوشتن یک محتوای عالی که هم آموزنده است و هم خواندن آن لذت بخش است، باید ترافیک سایت خود را جذب کنید تا مطمئن شوید که کار سخت شما به هدر نمی‌رود و مردم واقعاً پست نوشته شده شما را می‌خوانند. این دلیل اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی است، زیرا ترافیک بیشتری را به سایت شما هدایت می‌کند و محتوای شما را در اختیار همه قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله تعدادی از مهم‌ترین اصول محتوا نویسی در وردپرس را در اختیار شما گذاشتیم. حالا باید سعی کنید این موارد را رعایت کنید، اما این را بدانید که یک باره نمی‌توانید همه موارد را رعایت کنید و یک‌روزه نتیجه آن قابل مشاهده باشد. هر روز یک قدم محتوای خود را به سمت بهتر شدن ببرید و در این مسیر صبور باشید.

اگر به محتوای با کیفیت و مفید نیاز دارید، الیت دیزاین با ارائه این خدمات، در راستای رشد کسب‌وکارتان و جذب مخاطب به شما کمک خواهد کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (9 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست