برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

یکی از عبارت های پر کاربرد در فضای مجازی و اینترنت واژه محتواست که آن را با عنوان پادشاه ذکر می کنند. در این نوشته قصد داریم، بگوییم تولید محتوا چیست و برای چه کسب و کار هایی مناسب است پس در ادامه این مطلب با الیت دیزاین همراه شوید.

خب تا به اینجا احتمالا این سوال برایتان پیش آمده است که چرا به محتوا، پادشاه می گویند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که هدف از تولید محتوا، میزان افزایش فروش و درآمد بیشتر است و تولید محتوا در عرصه تبلیغات بسیار قدرتمند عمل کرده است. از این رو می توان تا حدودی دریافت که چرا محتوا «پادشاه» است.

محتوا چیست؟

محتوا تعاریف بیشماری دارد و هر کسی آن را به گونه ای بیان می کند. اما به طور کلی اگر بخواهیم بدانیم که محتوا چیست، می توان اینگونه بیان کرد که محتوا همان مطالب و اطلاعاتی است که به صورت متنی، تصویری و صوتی که در قالب آموزش، تبلیغات، اطلاع رسانی و … به مخاطب ارائه می شود.

محتوا در لغت به معنی وجود و هستی و آنچه درون چیزی قرار دارد. اما با این تعریف نمی توان به درک صحیحی از محتوا رسید، برای همین در تعریفی دیگر، محتوا آن چیزی است که بتوان پیام ها، اطلاعات، وقایع و احساسات و هر آنچه که بتوان منظور را به دیگران انتقال داد، می باشد. محتوا وقتی با ارزش است که بتواند موجب رضایت مخاطب شود.

محتوا شامل هر آنچه که در اطراف می خوانیم، می بینیم و یا می شنویم می شود. برای مثال برای اطلاع رسانی از تبلیغات یک فروشگاه و تخفیفات آن در رادیو مطلع می شویم و همان تبلیغ را در تلویزیون می بینیم و یا در روزنامه ای می خوانیم، همه این ها محتوایی هستند که ما در قالب های متفاوت آن ها را درک می کنیم. پس محتوا می تواند از جنس اطلاعاتی باشد که در اختیار ما قرار می گیرد و می تواند ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تولید محتوا چیست ؟ آموزش 3 نوع اصلی تولید محتوا
تولید محتوا چیست ؟ آموزش 3 نوع اصلی تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

خلق و پدید آوردن اطلاعات به صورت مفید و کاربردی در قالب های متفاوت بصری، صوتی و متنی برای مخاطبان که باعث درک بهتر آن هاست را تولید محتوا می گویند.

به طور کلی تولید محتوا یعنی ساختن و ایجاد هر چیزی که کاربران مفهوم و اطلاعات را بیشتر و بهتر درک کنند.

امروزه از تولید محتوا برای جذب مخاطب و بازاریابی کسب و کارها استفاده می کنند و به نوعی تولید محتوا یک تخصص و حرفه به شمار می آید به همین دلیل اکثر شرکت ها و کسب و کارها به دنبال فردی خلاق و حرفه ای برای تولید محتوا هستند.

البته در نظر داشته باشید که تولید محتوایی با ارزش و مفید است که بتواند باعث افزایش درآمد شما شود و به واسطه آن بتوانید کسب و کارتان را گسترده کنید.

تولید محتوا می تواند به صورت یک آگهی تلویزیون و یا یک عکس در اینستاگرام و یا به صورت یک جمله بر روی کالا و یا به صورت یک پادکست به مخاطب ارائه شود. بنابراین می توان تولید محتوا را به انواع مختلفی دسته بندی کرد.

انواع محتوا

برای انتقال مفاهیم، پیام ها، وقایع و هر آنچه که بخواهیم به مخاطبان اطلاع رسانی کنیم، می توانیم این محتوا را به صورت های گوناگون و متفاوتی ارائه دهیم، که این محتوا بطور کلی به سه دسته تقسیم می شوند.

محتوای متنی

محتوای متنی یا نوشتاری یکی از مهم ترین انواع محتوا می باشد و می تواند شامل جمله ای کوتاه بر روی یک بیلبورد و یا یک کتاب چندصد صفحه ای باشد. به هر چیزی که به صورت نوشتاری برای انتقال مفاهیم نوشته شود، محتوای متنی گفته می شود. محتوای متنی آغاز هر محتوایی است و از قدیمی ترین انواع محتوا است.

محتوای متنی شامل انواع نوشته ها به صورت های مختلف از جمله، مقالات یک سایت، روزنامه ها، کتاب ها ، پیامک های متنی، اخبار و مجلات و … می شود. با تولید محتوای متنی تمام اطلاعات، منظور و هدف به راحتی به خواننده منتقل می شود و این نوع محتوا بیشتر جنبه یادگیری را در بر دارد.

با ایجاد وبلاگ در صفحه سایت اینترنتی خود می توانید مقالات و مطالب گوناگونی را در حوزه کسب و کارتان ارائه و منتشر کنید. برای اینکه با اصول تولید محتوا متنی بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله ۵ اشتباه در تولید محتوا متنی را مطالعه کنید.

محتوای متنی
محتوای متنی

محتوای تصویری

محتوای تصویری مانند: عکس، ویدیو، نقاشی و هرچیزی که بتوانیم به صورت بصری به مخاطب اطلاع رسانی کنیم را شامل می شود.

انتقال اطلاعات به صورت بصری و استفاده از تصاویر و ویدیو ها افراد زیادی را به این نوع محتوا جذب می کند و با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار می کند. امروزه این نوع محتوا در انواع شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بیشتر دیده می شود و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.

تولید محتوای تصویری یکی از پرکاربردترین تولید محتوا می باشد، بنابراین می توان از آن برای انتقال اطلاعات استفاده کرد. محتوای تصویری می تواند هم جنبه سرگرمی داشته باشد و هم جنبه اطلاع رسانی، برای همین توانسته مخاطب بیشتری را به خود جذب کند. برای اینکه با تولید محتوای تصویری بیشتر آشنا شوید مقاله تولید محتوای تصویری چیست را مطالعه کنید.

محتوای صوتی

همانطور که از نام آن پیداست این محتوا به صورت صوتی می باشد. یعنی برای انتقال اطلاعات از روش هایی که می توان به صورت شنیداری از آن بهره برد، استفاده می شود. می تواند شامل پادکست، موسیقی، اخبار و گزارش های رادیویی و … شود.

محتوای صوتی، امروزه توانسته است مخاطبان خاص خود را به سوی خود جلب کند و محتوایی است که می توان تاثیر بیشتری روی مخاطب گذاشت. یکی از تمایزات محتوای صوتی برای مخاطب، امکان شنیدن محتوای صوتی در حین انجام کارهای روزانه است .

کاربرد تولید محتوا

یکی از مهمترین کاربردهای تولید محتوا، بازاریابی به صورت محتوایی است که سبب رشد و تجارت و کسب و کار می شود. برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله بازاریابی محتوا چیست و چگونه انجام می‌شود؟ را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

تولید محتوا لینک برقراری ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده می باشد. امروزه یکی از روش های تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات به صورت غیر مستقیم است.

محتوایی ارزشمند است که برای مخاطب جذاب و همچنین سبب درآمدزایی برای صاحب کسب و کار باشد.

کاربرد تولید محتوا فروش محصولات صاحب کسب و کار و اطلاع رسانی مفید به مخاطب است. یعنی هر دو به گونه ای از این محتوا نفع خواهند برد.

اهمیت تولید محتوا چیست؟
اهمیت تولید محتوا چیست؟

اهمیت تولید محتوا چیست؟

با استفاده از تولید محتوا برای کسب و کار ها، مشتریان متعدد و بیشتری را می توانید به بیزینس خود جذب و مخاطبان را درگیر خودتان کنید. همچنین با تولید محتوای با کیفیت و جذاب می‌توانید بازدیدکنندگان جدیدی به سایت خود بیافزایید و در نهایت، درآمد شرکت‌تان را بیشتر کنید.

اگر شما محتوایی برای سایت کسب و کارتان ایجاد نکنید، قطعا از قافله بازاریابی محتوایی عقب خواهید ماند.

تولید محتوا در راس بازاریابی تبلیغات شما قرار دارد. برای اینکه هدف خود را به مخاطبان برسانید، لازم است محتوایی با اطلاعات جامع و کامل ارائه دهید تا محصولات خود را به فروش برسانید.

همچنین تولید محتوا سبب ارتباط بین شما و کاربران می شود. با استفاده از این ارتباط، نیازهای مشتریان را شناسایی و در صدد رفع آنها اقدام نمایید.

شما با خلق محتوا برای کسب و کارتان، هویت و ارزش های برند را به مخاطبان انتقال و به پیشرفت کسب و کارتان کمک کنید.

تولید محتوا برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

امروزه همه کسب و کارها از جمله شرکت ها، فروشگاه ها و همه کسب و کارهای کوچک و نوپا تا کسب و کارهای بزرگ و توسعه یافته، همه و همه برای رشد و ترقی کسب و کارشان به تولید محتوا نیاز دارند.

اگر شما سایت کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید و یا در شبکه های اجتماعی به عرضه خدمات و محصولات می پردازید، نیازمند آن هستید تا برای کسب و کارتان محتوا تولید کنید و در راستای بهبود افزایش درآمد و جذب مخاطب محتوایی مفید و ارزشمند را تولید و اجرا کنید.

می توانید با خواندن مقاله ۱۲ نوع محتوا برای افزایش ورودی گوگل روش های جذب مخاطب از طریق محتوا را فرا گیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر این داشتیم که برای شما عزیزان توضیح دهیم، تولید محتوا چیست و برای چه کسب و کارهایی مناسب است. به طور کلی محتوا و تولید محتوا یک امر ضروری برای اطلاع رسانی به مخاطبان و کاربران می باشد. بنابراین برای ایجاد و خلق یک محتوا باید نهایت خلاقیت و اطلاعات مورد نیاز را در بر داشت.

امروزه کسب و کارها برای اطلاع رسانی محصولات و خدمات، از بازاریابی محتوایی برای پیشرفت و دیده شدن کسب و کارشان استفاده می کنند. به نوعی در همه عرصه ها برای تبلیغات خدمات و محصولات، این محتوا را به گونه های متفاوت متنی، تصویری و صوتی به اجرا درآورده اند.

شرکت طراحی سایت الیت دیزاین با قبول سفارش تولید محتوا مفید و جامع برای سایت شما و کسب و کارتان می تواند در جهت بهبود سئو سایت و افزایش حجم ترافیک و بازدیدکنندگان سایت‌تان شما را همراهی و یاری نماید.

برای آشنایی بیشتر با الیت دیزاین می توانید به صفحه پیج اینستاگرام ما سر بزنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست