برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

یکی از اساسی‌ترین فاکتور‌ها برای موتور جستجو گوگل، توجه به کلید واژه‌های موجود در محتوا متنی یک وب سایت است که با بهره‌گیری درست از این استراتژی می‌توانید سایت خود را نسبت به سایر سایت‌ها برتری دهید. در این مقاله سعی داریم شما را با 5 اشتباه در تولید محتوا متنی آشنا کنیم. پس در ادامه مطلب با الیت دیزاین همراه شوید.

5 اشتباه در تولید محتوا متنی

علاوه بر این به منظور‌های مختلفی از تولید محتوا متنی استفاده می‌شود و بازدید کننده، با مطالعه متن سایت متوجه داده‌های آن می‌شود. هر گونه ابهام و نارسایی در این متن می‌تواند موجب گیجی و عدم رضایت بازدید کننده‌ها شود. این تنها بخشی از اهمیت محتوا متنی یک سایت است.
با کمی دقت می‌توانید علاوه بر افزایش مهارت خود در محتوا نویسی، اطلاعات ضروری و ابتدایی در زمینه سئو سایت به دست آورید و از این اشتباهات تولید محتوایی بپرهیزید. برای آشنایی با تولید محتوا می توانید مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کنید.

۱. بی توجهی به کلمات کلیدی در تولید محتوا متنی

بی توجهی به کلمات کلیدی یکی از رایج ترین اشتباهات تولید محتواست. برای شروع کار باید کلمات کلیدی مرتبط با مطلب مورد نظر را پیدا کنید و در جای مناسب از آن استفاده کنید. کلمات کلیدی آن دسته از کلماتی هستند که موتور گوگل در هنگام سرچ به دنبال آن می‌گردد و سایت‌های مرتبط را با همین واژه‌ها پیدا می‌کند.

برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط کافی است موضوع خود را در موتور جستجو گوگل جستجو کنید و به کلید واژه‌های چندین سایت‌ اول توجه کنید. به مرور زمان دیگر نیازی به سرچ این کلمات نخواهید داشت و به راحتی برای شما قابل تشخیص است. برای اطلاعات بیشتر درباره کلمات کلیدی می توانید مقاله کلمات کلیدی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم را بخوانید.

5 اشتباه در تولید محتوا متنی
5 اشتباه در تولید محتوا متنی

۲. از کپی کردن در تولید محتوا متنی خودداری کنید.

دنیای مجازی بر پایه خلاقیت و جذابیت بر پا شده و در این دنیا بدون دقت و تمرکز لازم چیزی بدست نخواهید آورد. یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک سایت بیافتد، بی توجهی به مطالب ارائه داده شده است. محتوا کپی و بدون پایه و اساس می‌تواند به یک سم تبدیل شود و بازدید کننده‌ها را خسته کند و توسط گوگل تشخیص داده شود. در مقاله شناسایی محتوای بی کیفیت توسط گوگل بیشتر به این موضوع پرداخته شده است.

در واقع چیزی که موجب جذب بازدیدکننده و تبدیل آن‌ها به مشتری می‌کند، متنی بدون کپی و با خلاقیت کافی است. با صرف وقت برای چنین موضوعی نه تنها ضرر نمی‌کنید بلکه شما یک برنده خواهید بود که تعداد زیادی از افراد موجود در فضای مجازی را به سوی خود جلب کرده‌اید.

۳. استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی ممنوع

شاید شما هم تا به حال با کلمه Keyword Stuffing در مفاهیم سئو برخورد کرده‌اید. Keyword Stuffing یا تکرار مکرر کلمات کلیدی برای رساندن مفهوم و موضوع صفحه مورد نظر به موتور جستجو گوگل استفاده می‌شود.

این موضوع در نگاه اول امری خوشایند و بسیار مفید است اما تکرار کلمات کلیدی نیز حدی دارد که اگر از این حد خارج شود می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

تکرار بی‌دلیل و بیش از حد تعداد زیادی از کلمات کلیدی در تولید محتوا متنی، به طوری که در هر جمله از این کلمات استفاده شود موجب ناخوشایندی بازدید کنندگان سایت می‌شود. در واقع شما می‌توانید با تکرار محدودی از این کلمات، رتبه سایت خود را در گوگل بالا ببرید. برای آشنایی با محتوایی که میتواند در گوگل رتبه بگیرید می توانید مقاله ۱۲ نوع محتوا برای افزایش ورودی گوگل را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

افزونه بسیار کاربردی در این زمینه که می‌تواند کمک بسیار شایانی به شما کند. افزونه Yoast شما را از تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در یک متن مطلع می‌کند. اگر میزان کلمات کلیدی از ۲.۵ درصد بیشتر باشد، این افزونه به شما هشدار داده و متن را فاقد صلاحیت کافی اعلام می‌کند.

تمرکز بر روی یک کلمه خاص
تمرکز بر روی یک کلمه خاص

 

۴. تمرکز بر روی یک کلمه خاص

تصور کنید به دنبال یک مقاله خاص در اینترنت هستید، نحوه جستجوی شما می‌تواند تا حد قابل توجهی متفاوت باشد و در عین حال مفهوم یکسانی داشته باشد. چیزی که در این میان اهمیت دارد ترکیب بندی کلمات مورد نظر است که می‌تواند با توجه به تعداد کلمات به تعداد بسیار زیادی جایگشت داشته باشد.

بنابراین یک متن خوب و کاربردی، متنی است که به خوبی کلماتی که بیشترین احتمال را در جستجو افراد دارد را پوشش دهد.

همچنین باید در مورد جملات طولانی که با نام Long-Tail از آن یاد می‌شود باید به این نکته توجه کنیم که با تغییر جایگاه کلمات در یک جمله می‌توانید سطح گسترده‌تری از جستجو‌های گوگل را در اختیار داشته باشیم.

در تولید محتوا متنی می‌توانید از کلمات مترادف و مشابه استفاده کنید تا علاوه بر جذاب شدن هر چه بیشتر متن، احتمال بالا بودن سایت شما در رتبه بندی گوگل افزایش پیدا کند.

علاوه بر این همه ما از تکرار کلمات خسته خواهیم شد و دیگر متن مورد نظر را تا آخر مطالعه نخواهیم کرد چرا که جذابیت آن تا حد زیادی پایین می‌آید.

محتوای غیر قابل فهم و گیج کننده
محتوای غیر قابل فهم و گیج کننده

۵. محتوای غیر قابل فهم و گیج کننده

یکی دیگر از اشتباهات تولید محتوا متنی، نوشتن مطالب و به کار بردن اصطلاحاتی است که برای مخاطب غیر قابل درک باشد. در ادبیات به متنی غیر قابل فهم گفته می‌شود که ابهام ساختاری داشته باشد. این ابهام ساختاری یا کژتابی می‌تواند مخاطب را بسیار گیج کند. کژتابی شامل ابهام در مرجع ضمیر، نقش دستوری، جا به جایی صفت و مضاف الیه است.

به طور معمول با کمی مطالعه به راحتی می‌توانید علائم نگارشی و دستوری بسیار ساده و ابتدایی زبان فارسی را فرا بگیرید و آن را در جملات خود به کار ببرید. با این کار ساده و در عین حال حرفه‌ای گام بزرگی در زمینه تولید محتوا متنی بردارید.

سعی نکنید از متن‌های پیچیده با کلمات بسیار سنگین ادبی استفاده کنید علاوه بر این دقت داشته باشید متن نوشته شده با محتوای کلی سایت تداخل نداشته باشد.

برای مثال، تولید محتوا متنی در یک سایت که مربوط به تربیت فرزندان است با محتوای سایتی که در زمینه نجوم نوشته می‌شود بسیار متفاوت خواهد بود.

مخاطب سایت خود را بشناسید از سن احتمالی آن‌ها با خبر شوید، آیا این بازدید کنند‌ها تمایل به متن‌های بسیار ساده دارند و یا برای مطالب بسیار پیچیده علمی به این سایت مراجعه می‌کنند.

در واقع تمام چیزی که نیاز دارید جایگزینی خود به عنوان یک مخاطب و خواننده متن است و به این ترتیب شک نداشته باشید که بهترین نتیجه ممکن را خواهید گرفت.

نتیجه گیری

در پایان مقاله 5 اشتباه در تولید محتوا متنی به این نتیجه رسیدیم که با اطلاع از چندین نکته ساده می‌توانید نتیجه باور نکردنی حاصل کنید. با کمی خلاقیت و بدون کپی شروع به نگارش متنی مناسب کنید و سپس با مطالعه مجدد کل متن نواقص احتمالی آن را مشاهده خواهید کرد و به ویرایش آن بپردازید.

با اصلاح این اشتباهات تولید محتوا متنی، اول از همه به وقت و کار خود احترام گذاشته‌اید و سپس به بازدید کننده‌های سایت حس ارزشمندی و رضایت‌مندی را القا خواهید کرد.

تیم طراحی سایت الیت دیزاین با ارائه تولید محتوا مفید و جامع برای انواع سایت ها، می تواند در جهت بهبود سئو سایت و افزایش حجم ترافیک و بازدید کنندگان سایت تان شما را همراهی و یاری نماید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست