برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 7 دقیقه وقت بگذارید : )

در این شماره قصد داریم درباره اهمیت « صفحه درباره ما سایت » و نکاتی که باید در هنگام نوشتن آن رعایت شود، با شما سخن بگوییم. این نوشتار که توسط الیت دیزاین طراحی شده است، به خوبی اهمیت و نکات این موضوع را برجسته می کند. چنانچه به این موضوع علاقمند هستید، این صفحه را از دست ندهید!

صفحه درباره ما سایت چیست ؟

« صفحه درباره ما » دومین صفحه با اهمیت در هر سایتی است. (اولین صفحه ای که در وب سایت ها به آن اهمیت داده می شود، صفحه تماس با ما می باشد.) هنگامی که مشتری یک طی جستجوهای خود به یک وب سایت تازه مواجه می شود، اولین موضوعی که می خواهد از آن آگاه شود، این صفحه می باشد. نوع فعالیت ها، کالاها و خدماتی که ارائه می شود، تمام آن چیزی است که او می خواهد بوسیله این صفحه بدست آورد.

« صفحه درباره ما » مسلما یک نوع راهبرد محتوای سایت به شمار می رود که بسیار تاثیرگذار و قدرتمند است. البته گاهی این امکان وجود دارد که این صفحه توسط مدیران وب سایت ها مورد غفلت واقع شوند. ولی چنانچه مطالب آن به خوبی نگاشته شده باشد، شرکت ها به وسیله آن قادر خواهند بود تا شخصیت برند خود را به مخاطبان خود نشان دهند. همین امر آنها را از دیگر رقیبان خود متمایز کرده و اثرات خوبی بر مشتریان بالقوه خود خواهند گذاشت. برای آشنایی با محتوا میتوانید مقاله تولید محتوا چیست را بخوانید.

مدیران وب سایت ها هرگز نباید از این موضوع غفلت کنند که ممکن است مخاطب سایت در مرحله نخست، بخواهد از این صفحه دیدن کنند. چنانچه این صفحه به صورت قاعده مند و اصولی نگاشته شود می تواند از خروج مخاطبان جلوگیری کند. از همین رو، هرگز مزایای این صفحه تاثیرگذار را از یاد نبرید. اگر در فراگیری اصول نوشتن این صفحه جدیت داشته باشید، حتما از تاثیرات خوب آن بر جذب مخاطب استفاده خواهید کرد.

صفحه درباره ما سایت چیست ؟

صفحه درباره ما سایت تا چه اندازه ای می تواند مهم باشد؟

در حال حاضر بیشتر حرفه های پیشرو و موفق به این اصل پی برده اند که برای شکار فرصت ها لازم است که حتما در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی حضور پر رنگی داشته باشند. از همین رو، وبمسترهای حرفه ای وقت زیادی را برای طراحی صفحات اصلی وب سایت خود در نظر می گیرند. از این رو میتوانید مقاله اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

این زیبایی و چشمگیر بودن صفحات اصلی سایت نتیجه اش را در جذب بیشتر مشتری نشان می دهد. همچنین سالها حضور در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها به آنها آموخته است که از کنار این صفحه هرگز بی اعتنا عبور نکنند. فرقی نمی کند شما صاحب یک مدیر وب سایت حرفه ای و پر بازدید باشید یا گرداننده یک وب سایت کوچک، در هر صورت ناگزیر هستید که این صفحه را طراحی و در اختیار بگیرید. ­

هدف از ایجاد صفحه درباره ما سایت چیست؟

معمولا مخاطبی که به « صفحه درباره ما » مراجعه می کند، قصدش آگاهی پیدا کردن از افراد و تیمی است که در این وب سایت فعالیت می کنند. افراد و کارشناسانی که این وب سایت را اداره می کنند، می توانند اعتبار یک سایت نیز تلقی شوند. این که فعالیت های عمده آنها در چه راستایی است و چه تخصص هایی دارند.

معمولا مخاطبی این موضوع برایش مهم است که قصد خرید دارد. او می خواهد بداند اعتبار سایت شما و قانونی بودن فعالیت شما در چه سطحی است و آیا امکان دارد که در دام افراد سودجو افتاده باشد.

لذا به جرات می توان گفت، این صفحه جایی است که شما را با مخاطب خود پیوند می دهد. بنابراین در نوشتن اطلاعات و مطالبی که در این صفحه می گنجانید بسیار رو راست و صادق باشید. اهمیت این صفحه به گونه ای است که بدون طراحی این صفحه به شما اینماد یا همان نشان اعتماد الکترونیکی را نخواهند داد. برای آشنایی با اینماد میتوانید مقاله نماد اعتماد الکترونیکی چیست را بخوانید و مراحل و شرایط اخذ نماد اعتماد را فرا گیرید.

در ادامه به پنج نکته مهم که در نوشتن این صفحه از آن استفاده می شود، می پردازیم.

هدف از ایجاد صفحه درباره ما سایت چیست؟

داستانی که به اشتراک می گذارید باید مرتبط و کم حجم باشد

حرفه ای ها در «صفحه درباره ما» معمولا داستان شروع کسب و کار خود را بارگذاری می کنند. این داستان می تواند به نحوی برند تجاری شغل شما را عیان کند. سعی کنید، این موضوع کاملا در راستای حیطه کاری شما باشد. از گفتن موضوعات متفرقه و غیرضروری که با حرفه شما مناسبتی ندارد، دوری کنید.

داستانی که برای این قسمت از کار خود طراحی می کنید، می تواند آنقدر جذاب باشد که شخصیت شما را بولد کرده و توانایی های شما را به نمایش بگذارد. سعی کنید به مخاطب خود این اطمینان را بدهید که قادرید مشکل او را حل کرده و به او در امر خرید کالا یا خدمات مشاوره های خوبی می دهید. همین طور بسیار مهم است که کاربر بداند شما دقیقا به چه کسانی می توانید ارائه خدمات داشته باشید.

این موضوع کمک می کند تا مخاطب با نگاه بهتری به برند شما داشته باشد. همچنین در معرفی خود و تیم تان به گونه ای رفتار کنید که در نهایت مخاطب خودش تصمیم بگیرید که از مجموعه شما خرید داشته باشد یا خیر. پیشنهاد می شود در این صفحه سوالاتی را بگنجانید که پاسخ آن تنها به یک کلمه آری یا نه محدود شود. هدف از طرح این سوالات هدایت صحیح مخاطب به سمت و سوی فعالیت های شماست. همچنین این سوالات می توانند در حکم یک اعتبار سنجی نیز باشد و علاقه کاربران شما را به این صفحه نشان دهد.

از ادبیات صحیح استفاده کنید!

در «صفحه درباره ما» بسیار مهم است که شما با چه ادبیاتی با مخاطب خود گفتگو می کنید. این امر حاصل نمی شود مگر این که شما شناخت کافی درباره کاربران خود داشته باشید. توجه به شرایط سنی و جنسیتی آنها در این زمینه بسیار مهم است. اگر بیشتر کاربران شما خانم هستند، باید بدانید که با چه لحنی باید با آنها تعامل برقرار کنید.

اگر برای رده سنی نوجوانان مطلب می نویسید، لحن آنها و نوع ادبیات گفتاری یک نوجوان را مد نظر داشته باشید. حتی زمینه ای که در آن فعالیت می کنید نیز در این مورد تاثیر گذار است. مسلما وقتی شما در زمینه واردات برخی محصولات شیمیایی فعالیت می کنید، پست هایی که می گذارید نباید با لحن عامیانه باشد. ادبیاتی که شما باید از آن استفاده کنید، رسمی خواهد بود.

از سابقه فعالیت خود بنویسید!

از سابقه فعالیت خود بنویسید!

«صفحه درباره ما» می تواند ضمن معرفی کامل شما به مخاطب این اطمینان را بدهد که شما یکی از قدیمی ها و معتبرترین مدیران در حرفه خود می باشید. اگر از دیدگاه روانشناسانه به این موضوع دقت کنیم، هدف از ساخت این صفحه نشان دادن مشروعیت سایت است. حتما از طول سالهایی که در این زمینه خدمت کرده اید، با مخاطب خود صحبت کنید.

اگر تازه کار هستید، تخصص و مطالعه خود را به رخ مخاطب بکشید. به آنها اطمینان بدهید که از یک مجموعه قوی، کارآمد و تازه نفس بهره می برید. ذکر عباراتی چون «بیش از ده سال سابقه کار مفید» یا « ارائه خدمات به بیش 1500 نفر مشتری» شما را در بین دیگر رقبا بولد می کند. این برجسته شدن در نهایت برند شما را سر زبان ها انداخته و اعتماد بیشتری را به مخاطب هدیه می دهد.

به جزییات توجه داشته باشید!

یکی دیگر از نکات مفید نوشتن «صفحه درباره ما» ارائه اطلاعات جزیی و آگاهی های ضروری است. در این صفحه می توانید درباره شکل ارائه خدمات با مخاطب خود گفتگو کنید. این جزییات می تواند تمامی سوالات یک مشتری را به خوبی پاسخ داده و راهنمایی های لازم را به او ارائه دهد. به عنوان مثال، درباره چگونگی پرداخت هزینه و دریافت محصولی که خریداری کرده است، توضیحات دقیقی ارائه بدهید.

حتی پیش بینی کنید که مخاطب ممکن است به سایت شما اعتماد نداشته باشد. آنها را به تجربه خرید امن و خاطره انگیز دیگر کاربرانتان هدایت کنید. برای این که آنها را تشویق به خرید نمایید، از تمامی نکاتی که درباره تسویه حساب و کارت های اعتباری و … توضیحاتی بدهید. از نوع بسته بندی و دقت نظر کارشناسان خود در فرستادن مرسوله با بالاترین ضریب ایمنی بگویید.

از این که بسته خرید آنها در اسرع وقت و حتی رایگان به در خانه آنها می رسد، صحبت کنید. حتی اگر بتوانید دریافت وجه را در هنگام تحویل از مشتری بخواهید، بهتر خواهید توانست مشتری را در لیست مشتریان دائمی خود قرار دهید. در نظر داشته باشید، هر تجربه خرید خوب و موفق به دنبال خود موفقیت هایی دارد که می تواند تعداد مخاطبین سایت شما را دو برابر کند. برای اینکه بیشتر با روش های جذب مخاطبین سایت آشنا شوید توصیه میکنم مقاله ۵ روش جلب مشتریان سایت را مطالعه کنید.

مشوق کاربران سایت خود باشید !

مشوق کاربران سایت خود باشید !

آخرین نکته ای که می توان درباره نوشتن «صفحه درباره ما» اشاره کرد، تشویق آنها برای ارتباط گرفتن با تیم شماست. برای این که مشتری بهتر بتواند با کارشناسان فروش شما در ارتباط باشد و از آنها راهنمایی های تکمیلی را بخواهد، حتما راه های تماس را در پایین صفحه سایت خود درج کنید. حتی می توانید، به مخاطب خود گوشزد کنید که به نشانی ایمیل شما بپیوندد.

با این شیوه موثر، مخاطب بعد از مطالعه صفحه شما اگر سوالات بیشتری داشته باشد، علاقمند می شود تا آنها را با یک کارشناس خبره در امر فروش در میان بگذارد. در حقیقت این ترفندی است که مشتری را وادار می کند تا با شما سر میز مذاکره نشسته و با شما معامله را شروع کند.

نتیجه گیری

صفحه درباره ما سایت یکی از مهمترین صفحات یک سایت است که می تواند در جذب مخاطب و ارتباط او با شما نقش داشته باشد. در این پست که با همت تیم الیت دیزاین ساخته شده است، با شما درباره اهمیت و چرایی ساخت این صفحه با شما گفتگو کردیم.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست