برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

این مقاله از الیت دیزاین در نظر دارد، شما را با ۵ روش جلب مشتریان سایت که مهمترین و تاثیر گذارترین راهبردهایی که یک سایت می‌تواند آمار مشتریان خود را افزایش دهد، آشنا کند.

از نظر کارشناسان تیم الیت دیزاین، برای جلب مشتریان سایت روش‌های متنوع و گوناگونی وجود دارد که می‌توان از آنها برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید. کلمات تاثیر گذار و پر قدرت یا طرح‌هایی که در آن تخفیف‌های فصلی و دوره‌ای اعمال شده است و … هر یک می‌تواند در تصمیم خرید مشتری تاثیر مثبتی بگذارد. البته ناگفته نماند، بخش مهمی از موفقیت یک وب مستر در نحوه بازاریابی و استراتژی‌های آن نیز است. برای آشنایی با استراتژی محتوا مقاله استراتژی محتوا چیست را مطالعه کنید.

۵ روش جلب مشتریان سایت

۵ روش جلب مشتریان سایت

¬به بیانی روشن‌تر، وقتی قصد معرفی یک برند را داریم ناگزیر هستیم که از برخی ترفندهای روانشناسی نیز استفاده کنیم. این مقاله در نظر دارد، شما را با مهمترین و تاثیر گذارترین راهبردهایی که یک سایت می‌تواند آمار مشتریان خود را افزایش دهد، آشنا کند. در ادامه ۵ روش جلب مشتریان سایت را برای شما بازگو خواهیم کرد.

قدرت تصاویر سایت را دست کم نگیرید!

یکی از راه‌های موثر جلب مشتریان سایت، استفاده از تصاویر بدیع، شفاف و گویا است. این تصاویر حتما باید به صورت حرفه‌ای و با کیفیت ارائه شوند. چنانچه سایت فروشگاهی شما کالا و اجناسی را به فروش می‌رساند، لازم است حتما عکس‌های با کیفیتی از محصول گرفته شود. گاهی اوقات تصاویر، قدرت معجزه آسایی در انتقال مفاهیم و معرفی دقیق کالا دارند. به طور قطع سایت‌های فروشگاهی معتبری که آمار بازدید مخاطب در آن بالاست ، از عکاسان حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

حتی اگر سایت شما در راستای ارائه خدمات فعالیت می‌کند ، باز هم عکس‌ها و تصاویر بارگذاری شده در سایت می‌تواند به بهترین شکل مفهوم محتوا را تقویت کند. چنانچه محتوای نوشتاری به خوبی نتواند خدمات و کالا را معرفی نماید، تصاویر گویا و دقیق، تکمیل کننده این امر هستند. لذا در انتخاب تصاویر بارگذاری شده در سایت خود بسیار دقیق و نکته بین باشید.

نقش تصاویر در جلب مشتریان سایت بسیار پررنگ است. چنانچه قرار است مخاطب درباره اندازه کالا اطلاعات دقیقی داشته باشد، حتما کالا را در کنار یک شیء مانند خط کش، خودکار و … بگذارید تا به خوبی سایز کالا در عکس قابل تشخیص باشد. توجه داشته باشید، در معرفی برخی کالاها، لازم است از نمایی نزدیک عکس برداری شود تا جزییات به کار رفته در کالا به خوبی به نمایش در آید.

¬تصاویر دقیق و گویا، آن دسته از عکس‌هایی هستند که سوژه اصلی بوده و در پس زمینه‌ای روشن قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید، هدف از عکس، کالایی است که قصد معرفی آن را دارید، لذا از همه تکنیک‌هایی که باعث می‌شود، سوژه در نگاه اول مورد توجه مخاطب قرار بگیرد استفاده کنید.

با برگزاری مسابقه ارتباط خود را با مشتری افزایش دهید!

با برگزاری مسابقه ارتباط خود را با مشتری افزایش دهید!

یکی دیگر از شیوه‌های جلب مشتری سایت، برگزاری مسابقه‌های مهیج است. این شگرد، نه تنها باعث می‌شود که مشتری روی سایت شما تمرکز کند بلکه راه خوبی است برای ایجاد تعامل بیشتر با مشتری. هدف از این طرح فروش بیشتر و حتی برندسازی است. ناگفته نماند، زمانی می‌توانید دست به طراحی مسابقه بزنید که تا حدودی جامعه آماری مخاطبین خود را بهبود داده باشید.

  • وقتی به مخاطب هدف خود دست یافتید، می‌توانید برای مسابقه برنامه‌ریزی کنید. برای این که بتوانید، در این امر موفق شوید، خوب است این نکات را به بکار گیرید:
  • جهت ردیابی با کیفیت و آسان از هشتگ های مارک دار کمک بگیرید. (در مقاله چگونه هشتگ های پربازدید را پیدا کنیم میتوانید به راحتی با انواع هشتگ آشنا شوید.)
  • بسیار مهم است که مسابقه خود را در سایت‌ها و صفحاتی تبلیغ کنید که با کار شما مرتبط باشند،
  • برای این که مسابقه شما دیده شود، از بهترین تصاویر و فیلم‌ها کمک بگیرید،
  • جوایز و هدایایی که برای مسابقه خود در نظر می‌گیرید، باید با نوع برند و عنوانی که دارد کاملا هماهنگ و همسو باشد،
  • برای ترغیب بیشتر افراد برای شرکت در مسابقه، حتما برای آن یک محدوده زمانی تعریف کنید و چنانچه لازم شد، مدت زمان آن را تمدید کنید.

ارتباط گیری با مشتری یک راه موثر برای جلب مشتری سایت است!

ارتباط گیری با مشتری یک راه موثر برای جلب مشتری سایت است!

برای این که در زمینه جلب مشتریان سایت خود موفق باشید، قبل از هر چیزی لازم است با آنها در ارتباط دو سویه باشید. خوشبختانه به لطف تکنولوژی و گسترش اینترنت، راه‌های ارتباطی با مشتریان آسان و متنوع شده است. سعی کنید، با آنها در ارتباط بوده و از نقطه نظرات و پیشنهادات آنها در معرفی برند و محصولات خود کمک بگیرید.

چنانچه در این شیوه موفق عمل کنید، نه تنها آمار مشتریان خود را بهبود داده بلکه دایره مشتریان ثابت و وفادار خود را نیز گسترش داده‌اید. خواندن و پاسخ دادن کامنت‌ها و نظرات آنها یک راه مفید و سازنده برای ایجاد دوستی با مشتری است. در این راستا مقاله باشگاه مشتریان چیست میتوانید شما را با یک نوع راهبرد بازاریابی که باعث جذب مشتری می شود، آشنا کند.

برای این که بتوانید در این دنیای پر رقابت، با مشتری خود مرتبط بوده و آنها را از دست ندهید، این موارد را در نظر بگیرید:

  • در ذیل هر عکسی از یک توضیح یا کپشن گیرا و روشن کمک بگیرید. این توضیح می‌تواند به درستی کارکرد آن کالا یا خدمات را نشان دهد،
  • در پاسخ دادن به تمامی سوالات، پیشنهادات و انتقادات صبور بوده و برای هر یک از این کامنت‌ها وقت بگذارید. حسن رفتار شما می‌تواند مشتری را در زمره گروه مشتریان ثابت خود در آورد،
  • برای این که بتوانید برند خود را در بین مشتریان جذاب نشان دهید، حتما بعد از خرید از مشتریان خود سپاسگزاری کنید. این حس قدردانی از سمت فروشنده یک نتیجه درخشان دارد؛ خاطره خوب خرید برای مشتری دو برابر می‌شود . همچنین، برند و نوع محصولات، همیشه در ذهن مشتری باقی می‌ماند.

جلب مشتریان سایت با در ارتباط بودن با ستارگان !

جلب مشتریان سایت با در ارتباط بودن با ستارگان !

برای جلب مشتریان سایت تنها به ارتباط با مردم عادی بسنده نکنید! بازیگران، ورزشکاران، هنرمندان و … مانند ستاره در بین مردم متمایز و درخشان هستند. از پتانسیل این افراد به نفع گسترش و رونق کسب و کارتان کمک بگیرید! چنانچه بتوانید یکی از این افراد را در بین مخاطبین خود داشته باشید، شانس دیده شدن و افزایش آمار مشتریان شما به صورت تصاعدی بالا خواهد رفت.

سعی کنید، ارتباط معناداری با ستاره گان سینما و دنیای ورزش و هنر برقرار کنید. به این نوع برندسازی، برندسازی دهان به دهان نیز می‌گویند. به این معنی که نام و آوازه برندی که مورد توجه یکی از اینفلوئنسرها قرار گرفته است، دهان به دهان می‌پیچد و برند شما را برجسته‌تر می‌کند. برای آشنایی با اینفلوئنسر میتوانید مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست را بخوانید.

جلب مشتریان سایت با آسان کردن فرایند خرید

یکی دیگر از شیوه‌های جلب مشتریان سایت، آسان کردن فرایند خرید است. اگر بتوانید راه‌های دسترسی به محصولات و خدمات سایت خود را متنوع تر و آسانتر کنید، مشتری بیشتر رغبت می‌کند تا از سایت شما خرید داشته باشد. این روند باید به ساده‌ترین شکل انجام بگیرد تا ضمن خریدی راحت و بی‌دردسر تجربه خریدی لذت بخش و ایمن نیز برای او بدست آید.

حتما برای خریدی ایمن و راحت از کارشناسان فروش خود کمک بگیرید. این مشاوران باید بتوانند به بهترین شکل، محصول و خدمات ارائه شده در سایت را به مشتری نشان دهند. راه‌های ارتباطی و شماره تماس های سایت خود را در دسترس و دید مخاطب قرار دهید. نحوه پرداخت وجه نیز بسیار کمک می‌کند تا مشتری با خاطری آسوده از شما خرید داشته باشد. همچنین اگر قرار است محصول را به درب منزل مشتری بفرستید، اهمیت دادن به نوع بسته بندی و ایمنی بالا در حمل بسته، باعث می‌شود تا مشتری یک بار دیگر برای خرید از سایت شما ترغیب شود.

نتیجه گیری

در دنیای پر رقابتی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، روش‌های زیادی برای جلب مشتریان سایت وجود دارد. این مقاله که توسط کارشناسان تیم الیت دیزاین طراحی و تدوین شده است، کمک می‌کند تا با ۵ روش جلب مشتریان سایت آشنا شوید. آسان کردن فرایند خرید، ارتباط موثر با مشتری و تعامل با ستارگان سینما، هنر و ورزش و … از جمله این شیوه‌های راهبردی است.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست