برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

امروزه دنیای تبلیغات به اندازه ای توسعه یافته است که از انواع روش های روانشناسی و کاربردی برای جذب افراد استفاده می شود. یکی از روش هایی که امروزه بسیار جلب توجه کرده و تاثیرات مثبتی بر جای گذاشته، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست، سعی داریم شما را با این مفهوم آشنا کنیم. پس در ادامه مقاله با الیت دیزاین همراه شوید.

تعریف اینفلوئنس واینفلوئنسر

واژه Influenc یا اینفلوئنس به معنی نفوذ، تاثیر، اعتبار، توانایی و برتری است و اینفلوئنسر به معنی تاثیرگذار، کسی که بتواند بر روی تصمیم و رفتار فرد و یا افرادی تاثیر بگذارد. در عبارت اینفلوئنسر مارکتینگ، واژه Influenc به معنای تاثیرگذاری و نفوذ کردن ترجمه می شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ از زیرمجموعه های ارتباط بازاریابی بوده که در آن از افرادی استفاده می کنند، که بر روی تصمیم و رفتار مشتریان تاثیر بگذارند و بعد به وسیله ی این افراد اطلاعات محصول مورد نظر را برای مخاطبان خود ارسال می کنند. این نوع بازاریابی در مجموعه روش های بازاریابی برون گرا تقسیم بندی می گردد.

با توجه به افزایش روز افزون تعداد کاربران اینترنت و فضای مجازی، یکی از پر سودترین روش های بازاریابی اینترنتی اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این روش، افراد مشهور و معروفی که در میان مردم شناخته شده هستند به تبلیغ برند یا خدمات ما می پردازند. این افراد از تاثیر گذاری بسیار بالایی برخوردار بوده و موجب افزایش قابل توجه مشتریان ما می شوند.

اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسر مارکتینگ معمولا با بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا همراه خواهد بود. اهمیت و ارزش بازاریابی شبکه های اجتماعی به این خاطر است که پیغام اینفلوئنسرها به سراسر دنیا از طریق بستر اینترنت ارسال گردد. در واقع می توان چنین گفت که بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بخش اعظمی از اینفلوئنسر مارکتینگ می باشند.

با توجه به افزایش قابل توجه کاربران شبکه های اجتماعی، روز به روز مشتریان زیادی از تبلیغ در این شبکه ها جذب خواهند شد و این بستر می تواند به توسعه بازاریابی بسیار کمک کند. اما اینفلوئنسری در این جریان موفق خواهد بود که بتواند ایده های بسیار نابی داشته باشد و به خوبی افراد را جذب فعالیت  خود کند.

اجزای اصلی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که با این اجزا، اهداف خود را به خوبی دنبال خواهد کرد.

  • یافتن و دنبال کردن اینفلوئنسرهایی که در زمینه محصول یا خدمات ما فعالیت داشته باشند.
  • به وجود آوردن کمیپن بازاریابی از طریق اینفلوئنسرهای که پیدا شده است.
  • ایجاد دومین کمپین بازاریابی برای اینفلوئنسرها، با هدف آگاه سازی تعداد بیشتری از مشتریان
  • در نظر گرفتن جنبه های مختلف برای رسیدن به میزان فروش بالا و یا جذب دنبال کننده های مورد نظر ما

چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرد؟

چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کرد؟

واقعیت این است که افراد همیشه به توصیه های یک دوست مشترک بیشتر از حرف های یک فرد غریبه اعتماد می کنند خصوصا زمانی که بخواهند هزینه کنند و پای خرید محصولی در میان باشد. حال این دوست مشترک ما در زمینه ی بازاریابی می تواند همان اینفلوئنسرها  یا افراد تاثیرگذار باشند.

هنگامی که این دوست مشترک برای محصول ما تبلیغ می کند علاوه بر اینکه مخاطبان خود را به برند ما علاقه مند گردانیده باعث تاثیر بر روی شبکه مخاطبان نیز می گردد. وفاداری و اعتماد مخاطبان به اینفلوئنسر ها باعث افزایش ترافیک سایت ما می شود که این خود باعث افزایش تعداد فالوورهای شبکه های اجتماعی و در نهایت فروش محصولات ما خواهد شد.

باید این حقیقت را در نظر داشت که در دوران ما کمتر مخاطبان به تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی اعتنا می کنند چرا که آنها خودکفا شده و علاقه مند هستند همواره خودشان برند محصول مورد نظر خود را برای خریدن انتخاب کنند و آنها به توصیه شخصی که از نظر خودشان قابل قبول می باشند ( اینفلوئنسرها) اهمیت بسیار زیادی می دهند.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده هنگامی که کاربران شبکه های اجتماعی با تبلیغاتی تاثیرگذار مواجه می شوند پنج برابر بیشتر تمایل بیشتری  به خرید آن محصول پیدا خواهند کرد. در ایران بسیاری از برندها از اینستاگرام به دلیل محبوبیت زیادی که در بین کاربران ایرانی پیدا کرده برای تبلیغ یا فروش محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.

هدف از اینفلوئنسر مارکتینگ

اهداف اینفلوئنسر مارکتینگ پیش برنده اهداف شرکت یا برندی است که برای آن فعالیت می کند. این اهداف شامل چهار هدف اصلی است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  1. بالا بردن میزان فروش محصول: بدیهی است که در صورت افزایش مخاطبان، میزان فروش نیز بالا برود.
  2. افزایش مکالمات پیرامون یک برند: همیشه صحبت ها و واکنش های افراد در شبکه های مختلف در مورد برند ما مهم است.
  3. بیشتر شدن اعتبار بازار: هر چه فروش و مشتری بیشتری داشته باشید، قطعا اعتبار شما در بازار افزایش پیدا می کند.
  4. افزایش میزان خدمات: خدمات باید هماهنگ با نیاز مخاطبان و کاربران تغییر کند.

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

با توجه به جذب مشتری فراوان از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ، افراد بسیار زیادی تمایل دارند با این روش به درآمدهای بالایی برسند. در ادامه به مزایای مختلف آن خواهیم پرداخت.

قرار گرفتن در معرض دید عموم

اینفلوئنسرها می توانند با استفاده از شبکه های اجتماعی و تبلیغات برند ما را به تعداد بسیار زیادی مصرف کننده در سراسر جهان معرفی نمایند. افرادی که برای این کار معرفی می شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می توانند شامل افراد معروف، بازیگران، فوتبالیست ها و حتی طنز پردازان باشند.

اعتماد مصرف کننده

اینفلوئنسرها با طرفداران خود رابطه ای بسیار خوب و عمیقی دارند و طرفداران آنها به عقاید و نظرات اینفلوئنسرها اهمیت زیادی می دهند. بنابراین تمامی آنچه این فرد تبلیغ می کند با استقبال بالایی همراه خواهد شد.

محتوای اصیل

اینفلوئنسرها برای بازاریابی محتوای برند ما از محتواهای تاثیرگذار  و اصیلی استفاده می نمایند. در واقع آن چه موجب پیشرفت این صنعت شده است، هوش بالایی اینفلئونسرها در تاثیرگذاری بر مخاطبان خود است. محتوای ارائه شده توسط آن ها جذب مشتری بالایی  همراه خواهد داشت.

نتیجه گیری

در مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ آنچه واضح است، اینفلوئنسر مارکتینگ روشی جدید و بسیار کارآمد در تبلیغات دیجیتال بوده که افراد زیادی را جذب خود کرده است. این روش برندها با افراد تاثیر گذار و یا صفحاتی که طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی دارند همکاری می نمایند تا با استفاده از اعتبار و محبوبیتی که آنها در بین مخاطبان خود دارند محصولاتشان را تبلیغ نمایند.

با توجه به تخصصی و حرفه ای بودن این روش، الیت دیزاین می تواند در این راه شما را همیاری کند، همچنین موثر ترین روش ها و متدها را ارائه دهد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست