برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی Social Media Marketing ،SMM، برکسی پوشیده نیست. چنانچه مدیران این نوع مشاغل آگاهی کافی در این زمینه نداشته باشند، در شاخ و برگ دادن فعالیت‌های اقتصادی‌شان دچار سردرگمی خواهند شد. تیم الیت دیزاین در این نوشته درباره نقش و تاثیر این موضوع به شما نکاتی گوش زد خواهند کرد که خواندش خالی از فایده نیست. پس با ما همراه باشید.

تعریف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی یا همان تجارت الکترونیک به مدیران کمک می‌کند تا کالا و خدمات خود را بهتر به مشتریانشان معرفی کنند. آنها با به کارگیری تازه ترین روش ها که روزبه‌روز درحال قوت و نیرو گرفتن است، با رقبای خود رقابت کرده و موقعیت خود را در بازار تحکیم می‌بخشند.
فعالان اقتصادی با تولید بهترین محتوا ، مراوده با مشتری‌ها، برند سازی، تعامل با دنبال‌کنندگان همچنین ارتقاء ترافیک وب سایتی که در اختیار دارند، کار خود را توسعه می‌دهند.

تعریف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی 

شیوه های مرسوم در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نوین

در عصر حاضر که رقابت بر سر نگاه داشتن مشتری در لیست مشتریان وفادار است، این نکته بسیار حایز اهمیت است. حتما درباره شیوه های مرسوم در بازاریابی اطلاعات کافی بدست آورید. حتی آشنایی با سبک های بازاریابی در سنوات گذشته خالی از فایده نیست.

از شیوه های نوین و امروزی غفلت نکنید. با همین رابطه، در ذیل به چند نمونه از این شیوه های پرکاربرد در فضای مجازی اشاره می شود:

شبکه سازی اجتماعی

از طریق حضور در فیسبوک و لینکدین میسر می باشد. فیسبوک رسانه ای است که براحتی می تواند شما را به افراد بی شماری در سطح جهان پیوند بدهد. از این موقعیت خوب برای پیدا کردن مشتری و بازارهای هدف استفاده کنید.

دایره مخاطبان شما در این دو فضای مجازی بیشتر باشد ، به همان اندازه دست شما برای شبکه سازی و گره خوردن با مشتریان جدید باز خواهد بود.

میکروبلاگینگ

همان نوشتن متن‌های مختصر و مفیدی است که از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مثل توییتر و تامبلر انجام می‌شود. بازاریابان شبکه اجتماعی این امکان را بدست می آورند تا با مشتری های خود که به مثابه گره ها و نقاط اتصال این شبکه ها هستند، وصل شوند.

اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب وغیره

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در این محیط ها به اشتراک گذاری ویدئوهای خود اقدام می کنند. ساختار شبکه ای این رسانه ها ضمن این که منجر به دیده شدن و معرفی شرکت و محصولات می شود، داده های آماری مطلوبی در اختیار مدیران قرار خواهند داد.

شبکه های اجتماعی در بازاریابی چه مزایایی دارند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دارای چه مزایایی هستند ؟

•آشنایی با حجم بیشتری از مخاطبین خود.
• ارتباط آسان با دنبال‌کنندگان صفحات مجازی
• شناسایی افرادی که می توانند جزو مشتریهای دائمی باشند
• اطلاع از نوع سلیقه و نگاه مشتری ها بوسیله کامنت هایی که ارسال می کنند.
• ارزیابی دقیق از عملکرد رقبا
• ارتقاء ترافیک وب سایت و بالا آمدن در موتور جستجو
• سهولت در اشتراک گذاری محتوی صحیح
• صرفه جویی در هزینه ها
• تبلیغ صحیح در برند و نام تجاری.

مخاطبین چگونه باعث رونق بازار شما می شوند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چگونه باعث رونق بازار شما می شوند ؟

مشتریانی که از گذر شبکه‌های اجتماعی به دست می آورید، می‌توانند موقعیت شما را در بازار تحکیم بخشیده و با لایک کردن، اشتراک‌گذاری ، نوشتن پیام و سایر راه های موجود ضمن وفاداری به شما باعث دلگرمی‌تان نیز شوند. چند نمونه از این موارد را در ذیل ببینید:

برند تجاری شما را سرزبان‌ها می اندازد

تلاش کنید درباره محصولات تان اطلاعات کافی و گویا جمع آوری کنید. این اطلاعات تنها در زمینه ویژگی های فنی ، فیزیکی و کاربردی آن نیست. شما می توانید علاوه بر نوشتن محتوای متنی، از وحصولات تان عکس گرفته یا فیلمبرداری کنید.

پر واضح است که هر چه کیفیت کار شما در سطح مطلوبی ارزیابی شود، به همان میزان مخاطب سریع تر و آسانتر با محصول ارتباط می گیرد. به این مورد دقت داشته باشید :

مشتری از طریق عکس یا ویدئو‌ی ارسالی شما یا هر خط توضیحی که می‌نویسید، به سایت یا صفحات مجازی شما راه پیدا کرده و به دیگران نیز معرفی می‌کند.

دادن اطلاعات مفید از طریق نظرات و پیشنهادات

فالوئرها ممکن است با نوشتن نظرات خود، از شما قدردانی کرده یا معایب آن را اعلام کنند. شما نیز نشان دادن واکنش های مناسب و در خور احترام، زمینه حضور آنها را در صفحه تان بیشتر فراهم کنید. اجازه بدهید این تعامل دو طرفه‌ برقرار باشد.

این سوال و جوابها را جدی بگیرید، هر سطر آن زمینه ای است برای حضور و معرفی بیشتر در فضای مجازی. شما با این وسیله به تعداد زیادی از دنبال کنندگان رفقای مجازی تان معرفی می شوید. و این یعنی شانس بیشتر دیده شدن توسط مشتری.

اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بازخورد و واکنش مشتری نسبت به محتوای شما

به بیانی روشن، مشتری با بازخوردهایی که نسبت به برخی از فرسته‌های شما دارد؛ سطح علاقمندی خود را نسبت به آن اعلام می‌کند.

شما می توانید با خواندن نظراتشان که بر مبنای میزان واکنش آنها نسبت به برخی از کالاها و محصولاتتان می باشد، به یک استراتژی مطلوب دست پیدا کنید.

در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از رقبایتان غافل نشوید

هر چه بیشتر در شبکه‌های مجازی حضور داشته باشید، مشتری بیشتری نسبت به رقبایتان جذب خواهید کرد. آنها را رصد کنید، از آنها در ویژگی های مثبتی که دارند، الگو بگیرید. نواقص کار و معایبشان را در معرفی و عرضه محصول آشنا شده و از آنها درس بگیرید.

داشتن تعداد بالایی از فالوئرهاداشتن تعداد بالایی از فالوئرها

یعنی محبوبیت بیشتر، ترافیک بالا و در نهایت ماندگاری در تجارت الکترونیک. در شبکه های مجازی بویژه اینستاگرم فقط تماشاچی نباشید. پست های مرتبط با فعالیت اقتصادی تان را دنبال کنید.

لایک کنید و حتی مهمتر ذیل هر پست پیامی بنویسید، همین راه کارهای ساده شما را از انزوای مجازی در می آورد. گستره مشتریان و دنبال کنندگان تان را توسعه می دهد. بدیهی است، در کمترین زمان به بالاترین تعداد لایک ها و کامنت ها خواهید رسید.

با ستارگان و شاخ‌های مجازی در تعامل باشید

ابا یکی از افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی مراوده مجازی داشته باشید.  او را در دنبال کردن

پست‌های خود ترغیب کنید. اگر در برقراری تماس و حضور همیشگی خود در صفحه وی اصرار  استندبای ، او نیز به فعالیت های شما علاقمند می شود. پیوستن یک شاخ اینستاگرامی به فهرست مخاطبان ، یعنی دیده شدن. در این صورت شما شاهد افزایش چشمگیری در جذب مشتریان تازه خواهید بود.

چه کنیم تا مقالات‌مان در شبکه های اجتماعی ویرال شود؟چه کنیم تا مقالات‌مان در شبکه های اجتماعی ویرال شود؟

برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به روش‌های نوین باید حداقل شش ساعت در هفته در شبکه‌های مجازی حضور داشته باشید.

آمار نشان می‌دهد؛ هشتاد و دو درصد کاربران فضای مجازی می توانند با صرف شش ساعت در هفته به حجم بالایی از ترافیک سایت برسند و مقالاتشان بدون صرف هزینه‌های گزاف به مخاطبین نشان داده شود.

چگونه در موتورهای جستجو سایت خود را بالا بیاوریم؟

برای آمدن به صفحات اول یک موتور جستجو نظیر گوگل فقط کافی است در سئو تبحر داشته باشید. همان طور که می دانید، سئو یک روش بازاریابی پراهمیت در زمینه بازاریابی مجازی است که ابزاری دارد به نام جت سئو.
جت سئو ابزاری ایرانی است که با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید و دنبال کردن الگوریتم‌های یک موتور جستجو می‌تواند حفره ها و نقص‌های یک سایت را پیش روی شما بگذارد.

اگر در شبکه های اجتماعی دست به بازاریابی نزنیم؟....اگر در شبکه های اجتماعی دست به بازاریابی نزنیم؟….

شانس بدست آوردن مخاطبین زیادی را از دست خواهید داد. یادتان باشد داشتن دو پلتفرم شناخته شده باعث می شود، افراد زیادی با فعالیت‌های اقتصادی شما آشنا شوند.

هر چه سریع‌تر روش‌های بازاریابی سنتی را کنار بگذارید، دست رابط‌ها و دلالان را کوتاه کنید، اجازه بدهید مشتری بدون واسطه با شما در ارتباط باشد.

از طرف دیگر وقتی در یک پلتفرم اجتماعی پرکاربر مثل فیسبوک یا اینستاگرام حضور دارید، خود مشتری‌ها برای شما بازاریابی می‌کنند، فقط کافی است از فلان پست شما خوششان بیاید و آن را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنند .

همین اشتراک گذاری‌های به ظاهر ساده ضمن بهره‌مندی از دیدگاه مشتری منجر به ایجاد یک فضای آرام و سرشار از اعتماد می شود.

نتیجه گیری

اهمیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش در حال فزونی است. این شیوه نوین با صرف هزینه‌های کم، وقت محدود تمام قواعد و ساختارهای دست و پا گیر سنتی را زیرپا گذاشته و با روش‌های نوین و جذاب شما را با افرادی که می‌توانند در زمره مشتریان وفادار شما باشند، آشنا کند.

جالب اینجاست که شبکه‌های مجازی با گذشت زمان، استراتژهایش به روزرسانی می‌شود و قابل استفاده و سهل الوصول تر خواهند بود .

امیدواریم با خواندن این نوشته با ضرورت آشنایی با تاکتیک‌های نوین بازاریابی با تیم الیت دیزاین همراه و هم عقیده شده باشید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی دارید با ما درمیان بگذارید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست