برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

به احتمال زیاد شما در شبکه های اجتماعی مختلفی فعالیت دارید و پروفایل اختصاصی در این شبکه ها دارید. یکی از معروف ترین و مشهورترین شبکه های اجتماعی لینکدین است. اما به طور کلی لینکدین چیست؟ و چه استفاده هایی از آن می شود؟ در یکی دیگر از مقاله های الیت دیزاین سعی داریم شما را با پلتفورم لینکدین آشنا کنیم.

لینکدین چیست؟

شبکه های اجتماعی با اهداف متفاوتی به وجود آمده اند به طور مثال فیسبوک به منظور دوست یابی و ایجاد رابطه دوستانه ایجاد شد. شبکه لینکدین به شما یک پروفایل کاملا حرفه ای ارائه می دهد و این اطلاعات آن قدر کامل و جامع است که می تواند به عنوان یک رزومه کاری مورد استفاده قرار بگیرد. این شبکه می کوشد به عنوان یک پلتفورم با اعتبار، برای افراد زمینه ای کاری و حرفه ای ایجاد کند.

همه افراد به راحتی می توانند از لینکدین استفاده کنند. چه افرادی که دنبال استخدام افرادی لایق هستند و هم افرادی که جویای کار هستند. به این ترتیب کافی است وارد این شبکه شوید و اطلاعات لازم را کامل کنید. به این ترتیب همه افراد می توانند اطلاعات شما را مشاهده کنند.

لینکدین چیست؟ 7 نکته مهم در استفاده از لینکدین
لینکدین چیست؟ 7 نکته مهم در استفاده از لینکدین

7 نکته مهم در استفاده از لینکدین

در استفاده از هر شبکه ای باید به صورت هدفمند و کارآمد عمل کنیم. با توجه به اهداف مردم در لینکدین واضح است که با رعایت چندین نکته ساده، نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

1. در وارد کردن اطلاعات دقت کنید

قبل از هر چیز نیاز است که اطلاعات پروفایل خود را با دقت بسیار بالایی تکمیل کنید. با صداقت کامل و بدون هیچ اغراقی به کامل کردن موارد خواسته شده بپردازید. این کار چند نتیجه خوب به دنبال دارد:

  • مخاطب به خوبی با خصوصیات و حرفه شما آشنا می شود.
  • در صورت نیاز به ارائه مدارک، مشکلی نخواهید داشت.
  • به هدف مورد نظر خود زودتر دستیابی پیدا می کنید.

2. در تحریر شرح حال و هدلاین از بهترین واژگان استفاده کنید

یکی از مهمترین و اساسی ترین قسمت های پروفایل شما هدلاین است. این قسمت را می توانید به علایق و تگ های خود اختصاص دهید. واژه هایی که در این قسمت قرار می دهید باید به دقت انتخاب شوند چرا که اصلی ترین قسمت پروفایل شما را تشکیل می دهد. علاوه بر این که تگ های موجود در این قسمت رتبه پروفایل شما را بالا می برد.

3. بازنگری و به روز رسانی کنید

دسته ای از اطلاعات قدیمی و به روز رسانی نشده، هیچ فایده ای ندارد بلکه ضرر هم دارد. افراد با مشاهده و مطالعه این اطلاعات از رزومه و وضعیت تحصیلی به روز شده شما بی بهره می مانند و ممکن است شغلی مناسب را از دست بدهید. بنابراین هر چند وقت یک بار اطلاعات خود را به روز کنید.

4. تصویر پروفایل مناسبی انتخاب کنید

در انتخاب تصویر پروفایل دقت لازم را به خرج دهید. قرار دادن تصویر منظره، حیوان خانگی و تصویری بی محتوا می تواند صدمه بزرگی وارد کند و شما را غیر حرفه ای نشان می دهد. عکس مناسب برای پروفایل شما دقیقا عکسی واضح و بسیار رسمی است که یک کارفرما به آن اعتماد خواهد کرد.

فعالیت زیادی در گروه ها داشته باشید
فعالیت زیادی در گروه ها داشته باشید

5. فعالیت زیادی در گروه ها داشته باشید

گروه هایی که در لینکدین قرار دارد به صورت بسیار حرفه ای به عرضه و معرفی یک صنعت خاص یا یک محیط کار جدید است. این گروه ها فرا تر از حد و مرز جغرافیایی است و امکان رشد بسیار بالایی دارد. شما می توانید با فعالیت در این گروه ها ه پیشرفت بسیار قابل توجهی دست یابید.

علاوه بر این با افراد مختلف در سراسر جهان آشنا می شوید که در تخصص و حرفه شما در حال فعالیت هستند.

6. استفاده از اپلیکیشن لینکدین

اپلیکیشن لینکدین به شما امکان دسترسی آسان و سریع به اطلاعات و پروفایل خود را می دهد. در این صورت حتی اگر سر شما بسیار شلوغ باشد به راحتی می توانید دسترسی های لازم را داشته باشید.

7. پروفایل خود را برای همه قابل مشاهده کنید

برای استفاده از هر موقعیت احتمالی باید پروفایل خود را باز بگذارید. به این ترتیب عده زیادی اطلاعات شما را مشاهده می کنند و در صورت نیاز به شما درخواست کاری و حرفه ای خواهند داد. پس هیچ ریسکی برای شخصی سازی آن انجام ندهید.

انواع ارتباطات سودمند در لینکدین

به طور کلی سه نوع ارتباط در مسیر حرفه ای و کاری شما نقش مهمی دارد و موجب پیشرفت و رشد شما خواهند شد. در ادامه به بررسی این سه ارتباط خواهیم پرداخت.

  • ارتباط حرفه ای و شغلی: این گونه ارتباط می تواند در محیط های مختلف این شبکه مانند گروه های متفاوت کاری و صنعتی به وجود آید که در حقیقت مهم ترین ارتباط شما در این شبکه اجتماعی خواهد بود. به این ترتیب با برخورداری از یک ارتباط موثر حرفه ای می توانید مسیر شغلی درخشانی داشته باشید.
  • ارتباط با مشتریان: ارتباط مشتریان و کارفرمایان یکی از ارتباطات مهم و سازنده است. شما می توانید به راحتی با مشتریان و کارفرما خود در ارتباط باشید، جلسات مختلف برگزار کنید و اطلاعات لازم را تبادل کنید.
  • ارتباط شخصی: مانند شبکه های اجتماعی مختلف در لینکدین هم شما می توانید دوستانی از سراسر دنیا داشته باشید. دوستانی که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت می توانند لینک خوبی برای موقعیت های شغلی آینده باشند. بنابراین از هر گونه رابطه شخصی می توانید استفاده کنید.
اعتبار لینکدین چقدر است؟
اعتبار لینکدین چقدر است؟

اعتبار لینکدین چقدر است؟

نکته قابل توجه در مورد این شبکه اجتماعی بزرگ، سطح اعتبار و اعتماد جهانی آن است. با توجه به تعداد اعضای بسیار بالایی که این پلتفورم دارد افراد زیادی آن را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و جهانی در نظر می گیرند.

جایی که می توانید افراد مورد نظر خود را به عنوان یک کارفرما پیدا کنید یا به عنوان یک جوینده، شغلی مناسب با حرفه و توانایی های خود پیدا کنید.

کلام پایانی

روزانه عده زیادی عضو شبکه اجتماعی لینکدین می شوند و اطلاعات حرفه ای و شغلی خود را به اشتراک میگذارند. در این مقاله سعی داشتیم دیدی کلی از لینکدین و این که لینکدین چیست؟ داشته باشیم.

الیت دیزاین به عنوان یک طراح سایت بسیار حرفه ای شما را در ایجاد پروفایلی مناسب راهنمایی خواهد کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
4.5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست