برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 9 دقیقه وقت بگذارید : )

حتما تا به حال جملاتی مثل «محتوا پادشاه است» را شنیده‌اید، اهمیت محتوا بر هیچ کسب و کاری پوشیده نیست همه میدانیم تا محتوای عالی نباشد خبری از موفقیت یک برند نخواهد بود. اگر مقالات قبلی در حیطه تولید محتوا با عنوان «بازاریابی محتوا چیست؟» را خوانده باشید از اهمیت این مسئله مطلع هستید. در این مقاله نیز همراه الیت دیزاین باشید چرا که قصد داریم انواع مدل‌های محتوا برای افزایش ورودی از گوگل را به شما معرفی کنیم.

اهمیت محتوا برای سئو

در گذشته تولید محتوا برای کسب و کارها به معنی پر کردن وب سایت و مقالات با کلمات کلیدی و انجام انواع ترفندها به این امید گرفتن بازدید از موتورهای جستجو بود و محتوا واقعاً آنقدر مهم نبود، چرا که وب سایت های بی شماری با محتوای اساساً بی فایده در آن روزها در صدر جستجو قرار داشتند.

خوشبختانه، گوگل با اجرای تغییراتی این الگوریتم را در سال 2011 متوقف کرد. محتوای وب که زمانی مورد توجه گرفته نمی‌شد، جایگاه واقعی خود را به عنوان Content is king پیدا کرد و به یکباره ارزش ویژه ای نزد فعالین حوزه دیجیتال یافت. در حال حاضر همه از اهمیت محتوا برای سئو آگاه هستند.

از نظر فنی، شما می توانید هر محتوایی را که می خواهید در وب سایت خود منتشر کنید. با این حال، برخی از انواع محتوا شانس بیشتری برای جلب توجه و رتبه‌بندی توسط موتورهای جستجو را دارند و میتوانند به افزایش ورودی گوگل کمک شایانی کنند.

انواع مدل های محتوا برای افزایش ورودی از گوگل

انواع مدل های محتوا برای افزایش ورودی از گوگل

در مقاله انواع مدل های محتوا برای افزایش ورودی از گوگل سعی کردیم  لیستی از بهترین انواع محتوا که برای سئو وبسایت مناسب هستند را آورده ایم:

  • مقالات و پست های وبلاگ
  • محتوای بصری
  • محتوای ویدئویی
  • محتوای صوتی
  • محتوای تعاملی
  • محتوای ترند شده
  • محتوای راهنما و دستورالعمل ها
  • محتوای کوتاه
  • محتوای طولانی
  • محتوای کل‌نگر
  • محتوای رهبری افکار
  • محتوای شبکه‌های اجتماعی
  • منابع بیشتر برای سئو محتوا

مقالات و پست های وبلاگ

مقالات و پست های وبلاگ برای افزایش ورودی گوگل

در دنیایی که محتوا یک فاکتور برتر رتبه بندی است، طبیعی است که بخواهید یک وبلاگ برای سایت خود داشته باشد. شما می توانید از وبلاگ برای نوشتن پست‌های آموزشی و جذاب استفاده کنید که می تواند به شما در بهبود سئو کمک کند. بجز ارائه دیدگاه خود در مورد اخبار و تحولات در حوزه کاری مربوط به شما، اگر بتوانید در مورد موضوعات دیگری نیز بنویسید که برای خوانندگان شما جذاب باشد، بسیار عالی خواهد بود.

محتوای وب مبتنی بر متن، در سرچ گوگل جایگاه ویژه‌ای دارد. می‌توان با گنجاندن انواع دیگر محتوا (عکس، ویدیو و…) جالب‌تر و جذاب‌تر شود، یک مقاله خوب با اصول سئو یکی از قدرتمندترین ابزارها در جلب موتورهای جستجو است.

مقالات همان چیزی است که گوگل در دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت جستجوی خود، تحت عنوان «محتوای اصلی» از آن یاد می‌کند زیرا مقالات یکی از معتبرترین انواع محتوا برای جلب نظر مخاطب و رفع نیاز اوست.

نوشتن یک راه عالی برای رهبری افکار، راهنمایی کاربران، به اشتراک گذاشتن نظرات و دیدگاه‌ها است. لندینگ پیج‌ها، واژه نامه‌ها، فهرست‌ها، داستان‌ها، از جمله راه‌هایی برای به اشتراک گذاشتن پیام‌ها به صورت متن است.

شاید خوانندگان در وب سایت شما درمورد محصول یا خدماتتان سوال بپرسند. وبلاگ شما فرصتی برای پاسخ دادن به آنها قبل از رقیبتان است. اگر پاسخ شما با کیفیت، مرتبط و مفید باشد، خواننده شما به احتمال زیاد به شما نسبت به رقیبتان بیشتر اعتماد خواهد کرد.

چگونه می توانید محتوای نوشتاری خود را قوی‌تر کنید و ارزش سئوی آن را به حداکثر برسانید؟

در قدم اول باید بدانید که گوگل به دنبال چه چیزی است؟ جواب این سوال محتوای منحصر به فرد و اصلی که توسط تولیدکنندگان ماهر و با استعداد محتوا نوشته شده است. چنین محتوایی به درجه بالایی از مهارت، استعداد، زمان و تلاش نیاز دارد.

از اشتباهات نوشتاری که از نظر گوگل باعث کاهش کیفیت یک متن می‌شود خودداری کنید: اشتباهات گرامری و نقطه گذاری، عدم پایبندی به اصول سئو ، جملات بی معنی و عدم ذکر منابع تعدادی از این اشتباهات است. تا حد ممکن سعی کنید از این اشتباهات بپرهیزید.

انواع محتوای بصری: عکس، اینفوگرافیک، و تصاویر

انواع محتوای بصری: عکس، اینفوگرافیک و تصاویر

تصاویر می توانند کیفیت یک محتوای نوشته شده را افزایش دهند. همچنین می‌توانند به بیان داستان، نشان دادن نکات خاص، به خواننده کمک کنند. تصاویر باعث جذابیت متن، ساده کردن فهم مطالب گنگ یا پیچیده شوند از این رو برای مخاطب اهمیت ویژه‌ای دارند.

بسیاری از مردم خواندن اطلاعاتی را که می توانند راحت‌تر پردازش کنند، ترجیح می دهند. اینفوگرافیک‌ها این فرصت را برای آنها فراهم می‌کنند، همچنین تحقیقات نشان داده اینفوگرافیک ها بیشتر توسط خوانندگان به اشتراک گذاشته می‌شوند، پس از آنها غافل نشوید.

گوگل محتوای تصویری را چگونه ارزیابی میکند؟

تصاویر نامربوط که با محتوای اصلی مطابقت ندارند، تصاویر اروتیک و جنسی، تصاویر فریبنده‌ای که مربوط به یک سلبریتی است، تصاویری که منبع موثق ندارند و تصاویری که متناسب با صفحه نمایش موبایل نیستند، همگی نمونه هایی از محتوای تصویری هستند که باعث کاهش تجربه کاربر و در نتیجه افت ارزش سئوی محتوا می‌شوند.

گوگل می‌گوید که یک عکس در برخی موارد ارزش هزار کلمه را دارد. دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند که “یک تصویر ممکن است به دلیل طراحی منحصر به‌فرد، مفیدتر از توضیحات متنی باشد.” هنگام تولید محتوای نوشتاری این را در نظر داشته باشید اگر برای توضیح چیزی طولانی می‌نویسید، آیا یک تصویر می‌تواند بهتر از متن، اصل مطلب را به مخاطب برساند؟ در صورت تایید حتما از تصاویر استفاده کنید.

 انواع محتوای ویدئویی برای افزایش ورودی گوگل

 انواع محتوای ویدئویی برای جذب ورودی گوگل

اگر ویدئو هنوز بخشی از ترکیب محتوای شما نیست، اکنون زمان آن است که به برنامه ریزی برای تولید محتوای ویدئویی بپردازید. بیش از 500 ساعت ویدئو در هر دقیقه در یوتیوب آپلود می‌شود و کاربران روزانه بیش از یک میلیارد ساعت محتوای یوتیوب را تماشا می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد که ویدئوها تا چه اندازه برای مردم محبوب هستند.

معرفی کالا و خدمات، راهنمای نحوه انجام یک فعالیت، مصاحبه‌ها و حتی پشت صحنه کسب و کار شما  ، همگی می‌تواند ایده عالی برای یک ویدیوی با کیفیت باشند.

گوگل محتوای ویدئویی را چگونه ارزیابی میکند؟

شما میتوانید ارزش سئوی ویدئوهای تولیدی خود را با در نظر گرفتن این موارد افزایش دهید:

گوگل سهم موثر و به‌سزایی برای محتوای ویدیویی در نظر می‌گیرد. مواردی که باعث تخریب عملکرد سئوی ویدئوی شما می‌شوند شامل ویدئوهای غیر مرتبط با کسب و کار شما، انتشار در شبکه‌های اجتماعی که بازدید کافی ندارند، یا ویدئویی که محتوایی زرد و ناپسند دارند، است.

امروزه ویدئوها بیشترین مصرف اینترنت و ترافیک وب را تشکیل می‌دهند و این مسئله دلیل خوبی هم دارد: ویدئو از هر مقاله یا اینفوگرافیک جذاب‌تر است. پیشتر از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که تا سال 2020 هشتاد درصد از کل ترافیک وب را محتوای ویدیویی تشکیل می‌دهد، که همین اتفاق هم افتاد! در حال حاضر اپلیکیشن‌های مبتنی بر ویدئو، بسیار پرطرفدارند.

انواع محتوای صوتی

انواع محتوای صوتی برای جذب افزایش ورودی از گوگل

محبوبیت جستجوی صوتی و پادکست‌ها، محتوای صوتی را به یک جزء کلیدی در آمیخته بازاریابی تبدیل کرده است. برای محتوای صوتی مانند پادکست، هم باید سئو را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که در مورد چیزهایی صحبت می‌کنید که مردم واقعاً به دنبال شنیدن آن هستند. عنوان و توضیحات پادکست خود را به همان روشی که سایر محتوای وب سایت را بهینه می‌کنید، حول یک کلمه کلیدی متمرکز بهینه کنید. می‌توانید یک پست وبلاگ بنویسید که به افراد کمک کند بفهمند هر پادکست درباره‌ی به چه چیزی است.

 انواع محتوای تعاملی

وبینارها، رویدادهای مجازی، دوره‌های آنلاین و هر مدل محتوایی که باعث تعامل مخاطب با برند شما بشود، ارزش زیادی می‌تواند برای خوانندگان داشته‌ باشد. بنابراین می‌تواند محتوای باکیفیت برای گوگل در نظر گرفته شود.

شما می‌توانید با برگزاری مسابقات، نظرسنجی، راه‌ اندازی چالش و پرسش و پاسخ در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت خود با مخاطبین تعامل داشته باشید و از طریق محتوای تولید شده توسط آنها، سئو خود را بهبود ببخشید.

محتوای پرطرفدار برای ورودی گوگل

محتوای ترند شده (پرطرفدار)

مطمئناً موضوعات ترند روز دوام چندانی ندارند، اما محبوبیت آنها اغلب به اندازه کافی برای جذب ترافیک به سایت شما در مدت زمان کوتاهی کافی است. می‌توانید از محتوای پرطرفدار برای کمک به راه‌اندازی محصولات جدید یا تبلیغ محصولات موجود استفاده کنید.

اگر زمان بندی مناسبی برای محتوای خود داشته باشید، می‌توانید از اخبار و موضوعات داغ برای جذب کاربران بیشتر استفاده کنید. این فرآیند به «جنگ خبری » معروف است. جنگ خبری تاکتیکی است که کسب و کارها مسائل مهم روز را به برند خود مرتبط می‌کنند و تلاش دارند از هیاهوی به وجود آمده حداکثر استفاده را ببرند. در تولید محتوای ترند باید توجه داشته باشید که از پرداختن به محتوای زرد بپرهیزید، اگر با این مقوله آشنا نیستید بهتر است سری به مقاله «محتوای زرد چیست؟» در سایت الیت دیزاین بزنید.

راهنما و دستورالعمل ها

این نوع از محتوا همیشه برای مخاطبین جذاب است و مردم همیشه به دنبال دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه انجام کارهایی مثل آشپزی، نصب نرم افزارها، ساخت اکانت در شبکه های اجتماعی و… هستند و به همین دلیل است که محتوایی که شامل راهنمایی و دستورالعمل انجام کاری باشد همیشه محبوب خواهد بود. دستورالعمل‌ها را می توانید به مخاطبان خود در قالب مقاله، ویدئو یا اینفوگرافیک ارائه دهید.

محتوای کوتاه

محتوای کوتاه به محتوایی که کمتر از 1500 کلمه دارد گفته می‌شود. شما می‌توانید از محتوای کوتاه برای توضیحات محصول، ایمیل های تبلیغاتی، لندینگ پیج‌ها و پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا محتوای کوتاه برای سئو خوب است یا خیر؟ هنگام رتبه بندی برای کلمات کلیدی دشوار، محتوای طولانی بهتر است، اما شما می توانید به راحتی و با هزینه پایین برای کلمات کلیدی با رقابت کم با محتوای کوتاه به راحتی رتبه بگیرید.

محتوای طولانی برای جذب ورودی گوگل

افزایش ورودی گوگل با محتوای طولانی

محتوای طولانی به محتوایی با بیش از 1500 کلمه گفته می شود. از محتوای طولانی می‌توانید برای پست های وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی قابل دانلود استفاده کنید.

به طور کلی، محتوای طولانی تر برای سئو بهتر است. خزنده‌های گوگل دوست دارند یک بحث مفصل و عمیق در مورد یک موضوع ببینند. با این حال باید مطمئن شوید که محتوای شما از دیدگاه کاربر مرتبط و قابل خواندن است. چرا؟ زیرا نظر مثبت مخاطب برای گوگل بسیار با اهمیت است.

به عنوان مثال، ممکن است تا به حال یک دستور غذای ساده را جستجو کرده باشید ولی با پستی 3000 کلمه ای در مورد تاریخچه کدو سبز یا زندگی شخصی یک سرآشپز معروف مواجه شده باشید! آیا برای شما این مدل محتوا کارایی لازم را داشته؟ قطعا خیر‍!

توصیه ما این است

به جای گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای طولانی تا حد امکان سعی کنید برای خوانندگان خود ارزش آفرینی کنید.

محتوای کل‌نگر

محتوای کل‌نگر یک اصطلاح جدید است، اما ایده و روش جدیدی نیست. تئوری پشت محتوای کل‌نگر این است که هر محتوایی که تیم شما ایجاد می‌کند باید به‌طور هم افزایی با سایر محتوای شما ارتباط داشته باشد.

پست‌های وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی که بصورت سلسله‌وار حول محور یک موضوع منتشر می‌شوند، نمونه‌هایی از محتوای کل‌نگر هستند. بدین صورت که هر قسمت از محتوا برای بهبود قسمتی دیگر منتشر می‌شوند.

رهبری افکار در جهت افزایش ورودی گوگل

خوانندگان می‌توانند به سرعت تفاوت بین محتوای نوشته شده توسط یک فرد غیر حرفه‌ای در مقابل یک متخصص را تشخیص دهند. این تفاوت در داده‌های ارائه شده در مقاله و وب‌سایت بصورت واضح قابل مشاهده است. برای این کار لازم است که هیچگاه مخاطب خود را دست کم نگیرید و همیشه درصدد تهیه بهترین ایده‌های محتوایی برای او باشید.

رهبری افکار نه تنها باعث ایجاد اعتماد می شود و به شما کمک می‌کند تا با جامعه خود تعامل داشته باشید بلکه به سئو وب‌سایت شما نیز کمک شایانی می‌کند

مانند محتوای رسانه‌های اجتماعی، مقالات رهبری افکار معمولا محبوب هستند و زیاد به اشتراک گذاشته می‌شوند چرا؟ به این دلیل که این مقالات شامل دیدگاه متخصصینی است که به راحتی می‌تواند خواننده معمولی را تحت تأثیر قرار دهند. اشتراک گذاری بیشتر به معنای ترافیک و بک لینک بیشتر به مقالات ارزشمند شما است.

مصاحبه ها یا محتوایی که مخاطب می‌سازد، بهترین ایده برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و رهبری افکار است به این خاطر که هیچ برندی مشابه آن را نمی‌تواند تولید کند و این مدل محتوا منحصرا برای شماست.

محتوای شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ورودی گوگل

محتوای شبکه‌های اجتماعی

آیا شبکه‌های اجتماعی در سئو تاثیرگذار هستند؟ بله!

پست‌های اینستاگرام شما لزوماً در گوگل رتبه نمی‌گیرند، اما همچنان باید آنها را برای رتبه‌بندی در اینستاگرام بهینه کنید. شما می‌توانید از هشتگ‌ها بعنوان کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا از این طریق بتوانید خود را به مخاطبین معرفی کنید و بیشتر دیده شوید.

محتوای رسانه های اجتماعی چگونه به افزایش سئو کمک می کند؟

رسانه‌های اجتماعی مستقیماً بر سئوی وب سایت شما تأثیر نمی‌گذارند، اما می‌توانند محتوای شما را قابل جستجو کنند که ممکن است منجر به بازدید مخاطب از وب سایت شما شود.

منابع بیشتر برای سئو محتوا

اگر ایده جدیدی برای تولید محتوا در سر ندارید می‌توانید به تیم‌ پشتیبانی و فروش خود سر بزنید، ایمیل‌های ورودی و تماس‌های مشتریان را بررسی کنید تا متداول‌ترین و پرتکرارترین سؤالات را پیدا کنید. بهترین راه برای تولید محتوا و گرفتن بازدید از کاربران وب سایت قطعا پاسخ دادن به سوالات و مشکلات آنهاست.

نتیجه گیری

انواع مدل‌های محتوا برای افزایش ورودی از گوگل را با هم بررسی کردیم، متأسفانه هیچ فرمولی برای تولید محتوایی که بتواند باعث بهبود سئو شود وجود ندارد. تنها ترفند واقعی برای افزایش ورودی از گوگل این است که محتوای خود را کارآمد و قابل استفاده کنید.  اینکه چگونه مخاطب هدف خود را راضی ‌کنید، منحصرا به شناخت شما از مخاطبتان برمیگردد.

همواره به یاد داشته باشید بهترین و موثرترین راه بهبود سئو وب سایت و افزایش ورودی از گوگل، همراهی، رفع نیاز و سرگرم کردن مخاطب با محتوای کاربردی و ارزشمند است.

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

2 دیدگاه. Leave new

  • امیر رضوانی
    1400/11/18 09:35

    واقعا مطلب مفید و کاملی بود، بسیار بسیار لذت بردم مخصوصا جایی که گفتید به جای گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای طولانی تا حد امکان سعی کنید برای خوانندگان خود ارزش آفرینی کنید !

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست