هشتگها یکی از مواردی هستند که با روی کار آمدن شبکههای اجتماعی، بیش از قبل کاربرد خود را نشان دادند. در حقیقت معمولا زمانی که آگهیهای بازرگانی را مشاهده میکنیم، با هشتگها برخورد میکنیم. در این مطلب از سایت الیت دیزاین قصد داریم در مورد هشتگ های پر بازدید فارسی و کاربرد آنها صحبت کنیم. بنابراین توصیه میکنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
هشتگ چیست و چه کاربردی؟
هشتگ به علامت ” # ” گفته میشود. از این علامت معمولا در راستای برچسب گذاری مطالب استفاده میشود. به بیانی دیگر، هنگامی که کاربران مطلبی را در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند که به موضوع خاصی اشاره دارد، میتوانند از هشتگهای پرکاربرد در همان راستا استفاده کنند. بنابراین، زمانی که عبارت “#الیت_دیزاین” را تایپ کنیم، باید آن را هشتگ الیت دیزاین بخوانیم. نکته دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، این است که در زمان هشتگ گذاری یک عبارت، زمانی که بین دو کلمه فاصله است، از کاراکتر “_” استفاده نمایید.
کاربرد هشتگ
پس از اینکه مفهوم هشتگ را درک کردیم، زمان آن است که با کاربردهای آن هم آشنا شویم.
اولین کاربرد هشتگ
مسلما هشتگها تاریخچهای دارند، این موضوع برای اولین بار در زمینه برنامه نویسی استفاده شد. برنامه نویسانی که به زبان C کد نویسی میکردند، اولین افرادی بودند که تصمیم گرفتند از این کاراکتر در سینتکسهای خود استفاده کنند.
یکی دیگر از کاربردهای هشتگ در تلفنهای همراه است. مسلما زمانی که قصد داشتید شمارهای را در تلفن خود ذخیره کنید، علامت “#” را در کنار عدد صفر، مشاهده کردهاید. البته این کاراکتر در آنجا، Hash خوانده میشود.
هشتگ در توییتر
توییتر نیز مانند اینستاگرام یکی از شبکههای اجتماعی پر مخاطب است. کاربران این شبکه اجتماعی از سال 2007 مطالب خود را هشتگ گذاری کنند. اما موضوعی که احتمالا نمیدانید، این است که بستر توییتر برای هشتگ گذاری آماده نشده بود و این اتفاق به وسیله خلاقیت کاربران رخ داد.
حتی با وجود اینکه، توییتر تصمیم گرفته تعداد کاراکتر در هر توییت را محدود کند، باز هم کاربران توییتر بیش از کاربرانی که در سایر شبکههای اجتماعی فعالیت دارند، از هشتگها استفاده میکنند.
هشتگ در اینستاگرام
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، هشتگ در شبکههای اجتماعی کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از شبکههای اجتماعی که معمولا کاربران آن، از هشتگهای زیادی استفاده میکنند، اینستاگرام است. استفاده از هشتگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث میشود، مخاطبانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، راحتتر صفحه شما را پیدا کنند.
بنابراین، هشتگ گذاری در پست و استوریها در اینستاگرام میتواند باعث افزایش تعداد لایک، ویو، فالوور و بیشتر شدن سودآوری برای هر کسب و کاری شود. همچنین این موضوع میتواند به برندسازی کسب و کارها نیز، کمک زیادی بکند.
هشتگ در تلگرام
به طور کلی نحوه کار شبکه اجتماعی تلگرام، با سایر سوشال مدیاها مانند اینستاگرام و توییتر کاملا متفاوت است. در این شبکه اجتماعی، هنگامی که کاربر یک هشتگ را انتخاب کند، فقط در همان صفحه از چت، هشتگهایی با موضوع انتخاب شده، برای وی نمایش داده میشود. بر همین اساس میتوان گفت که کاربرد هشتگ در تلگرام، صرفا در راستای طبقهبندی مطالب است، توسط صاحب کانال یا گروه است و کمتر کسی در چتهای خصوصی از هشتگ گذاری استفاده میکند.
هشتگ پر بازدید فارسی
یکی از مسائلی که باید به توجه زیادی داشته باشید، این است که در پستهای اینستاگرام، برای هشتگ گذاری محدودیت وجود دارد. اینستاگرام به کاربران اجازه نمیدهد تا برای هر پست، بیش از 30 هشتگ استفاده کنند. بنابراین توصیه میکنیم ابتدا هشتگهای پر بازدید در راستای حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید، سپس با توجه به نوع پست، از آنها استفاده کنید. در ادامه به معرفی چند حوزه کاری و هشتگهای پرکاربرد در هرکدام از این زمینهها میپردازیم.
هشتگ های پربازدید فارسی در حوزه کسب و کار
با گسترش شبکههای اجتماعی در بین مردم، بازاریابان و افرادی که اهل بیزنس هستند، بیشتر از قبل دیده میشوند. اگر شما هم در دسته همین افراد قرار میگیرید، بهتر است از هشتگهای پربازدید استفاده نمایید. برخی از این هشتگها عبارتند از:
- #کسب_و_کار
- #کسب_و_کار_اینترنتی
- #کسب_و_کار_آنلاین
- #کسب_و_کار_موفق
- #کسب_و_کار_خانگی
- #کسب_درآمد
- #کسب_ثروت
- #کسب_درآمد_اینترنتی
- #بازاریابی_اینترنتی
- #بازاریابی_فروش
- #کسب_درآمد_در_منزل
هشتگ های پربازدید در حوزه سرگرمی
یکی از دلایل محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام، محتوای سرگرم کننده است که افراد مختلف آن را به کاربران ارائه میکنند. اما به طور کلی این شبکه اجتماعی، برپایه سرگرمی و محتوای سرگرم کننده ایجاد شده است. بنابراین اگر شما محتوای سرگرم کننده تولید میکنید که تصور میکنید برای کاربران جذاب است، از هشتگهایی که برای این حوزه معرفی میکنیم، استفاده کنید.
اما دقت داشته باشید، برای مثال اگر محتوای پیج شما؛ در راستای مسائل مربوط به کسب و کار است، به هیچ وجه نباید از هشتگهایی که در سایر حوزهها استفاده میشود استفاده کنید. بنابراین فقط باید از هشتگهایی استفاده کنید که در زمینه تجارت شما، پرکاربرد هستند. هشتگهای پربازدید فارسی در زمینه سرگرمی عبارت است از:
- #خنده
- #خنده_دار
- #جک_باحال
- #طنز
- #خنده_بازار
- #سرگرمی
- #جالب
- #طنز_تلخ
- #طنز_اجتماعی
- #دانستنیها
- #دانستنی_های_عجیب
- #اطلاعات_عمومی
- #مطالب_آموزنده
هشتگ های پر بازدید فارسی در زمینه انگیزشی و موفقیت
یکی از مباحث پرطرفدار و محبوب در اینستاگرام، مباحث مربوط به موفقیت و مطالب انگیزشی است. از همین رو صفحات بسیار زیادی در این شبکه اجتماعی، محتوای انگیزشی ارائه میدهند. مطالب انگیزشی آنقدر در اینستاگرام طرفدار دارد که گاهی اوقات، پیجهایی که فعالیت آنها در این زمینه نیست هم، پست انگیزشی انتشار میدهند.
برخی از پرکاربردترین هشتگهای پربازدید در اینستاگرام به شرح زیر میباشد:
- #موفقیت
- #انگیزشی
- #راز_موفقیت
- #موفقیت_فردی
- #موفقیت_شخصی
- #انگیزه
- #جملات_انگیزشی
- #حال_خوب
- #زندگی_بهتر
- #ثروتمند_شدن
هشتگ های پر بازدید فارسی مد و فشن
بدون شک صنعت مد یکی از صنایعی است که در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. این صنعت در ایران هم بسیار محبوب است. هشتگهای پربازدید فارسی در حوزه فشن و مد به شکل زیر است:
- #مد
- #مدلینگ
- #مدل
- #مدل_لباس
- #مدل_مانتو
- #لباس_مجلسی
- #لباس_شیک
- #لباس_عروس
- #لباس_زنانه
- #لباس_جدید
- #فشن
- #فشن_مدل
- #استایل
- #استایل_خاص
کلام آخر
در این مقاله از سایت الیت دیزاین سعی کردیم تمامی مواردی که در مورد هشتگها اهمیت دارد و هشتگ های پر بازدید فارسی را توضیح دهیم. اگر شما هم در شبکههای اجتماعی محتوایی ارائه میدهید که تصور میکنید برای کاربران جذاب است، بهتر است مطالب این مقاله را به صورت دقیق مطالعه فرمایید. امید است این نوشته برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.