برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

سال ها پیش که هنوز بازار کسب و کارهای اینترنتی داغ نبود من با واژه تولید محتوا آشنا شدم. اون زمان سطح رقابت در تولید محتوا نسبت به امروز بسیار پایین بود و هر شخصی با اندک فعالیتی میتونست کسب و کارش رو از طریق تولید محتوا ارتقا بده! اما حالا شرایط تغییر کرده! این روزها افرادی میتونن پیروز میدان باشن که بر تولید محتوای تصویری به صورت خلاقانه تمرکز داشته باشن. اما تولید محتوای تصویری چیست؟ در این مقاله از الیت دیزاین تولید محتوای تصویری رو به چالش می کشیم. همراه ما باشید.

تولید محتوای تصویری چیست؟

اگر بخواهید در دنیای دیجیتال موفقیتی به دست آورید باید از خلاقیت خود استفاده کنید و آن را در قالب تولید محتوای تصویری منتشر کنید. خواندن یک متن طولانی شاید از حوصله مخاطب خارج باشد. پس باید به دنبال راهی جایگزین بود و این راه چیزی نیست جز محتوای تصویری! شاید تاثیری که یک طرح گرافیکی بر ذهن مخاطب می گذارد و بر آن نقش می بندد یک محتوای متنی نداشته باشد.

تولید محتوای تصویری انواع مختلفی دارد. مثل ویدئو، عکس، اینفوگرافیک، بنر….

تحقیقات و انالیزها نشان می دهد که کاربران صفحاتی که حاوی محتوای تصویری هستند را بیشتر می پسندند و با متنی که در ان از تصاویر استفاده شده است ارتباط بهتری بر قرار می کنند.

به طور کلی می توان گفت موفقیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ بدون تولید محتوای تصویری تقریبا غیر ممکن است. اما هر یک از محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ چه جایگاهی دارند و چه کاربردی دارند؟ در ادامه بررسی می کنیم.

تولید محتوای تصویری چیست؟

معجزه تصویر و عکس

آیا تاکنون در صفحه اینستاگرام خود پستی به اشتراک گذاشته اید؟ اگر پاسخ شما بله است یعنی به همین راحتی یک تولید محتوای تصویری انجام داده اید. پس می بینید که تولید محتوا به صورت عکس و تصویر کاریست که تقریبا تمام افراد با آن آشنا هستند. اما تولید محتوای تصویری به صورت عکس و تصویر به اینجا ختم نمی شود. شما باید نکاتی را رعایت کنید تا عکس به دل مخاطبتان بنشیند.

ابتدا باید پلتفرمی که قرار است عکس را در ان منتشر کنید به خوبی بشناسید. همچنین از سایز عکسی که با آن پلتفرم متناسب است اطلاع یابید. مثلا برای اینستاگرام از تصاویر 1080*1080 استفاده کنید. یا اگر تصویر مورد نظر را برای انتشار در سایتی اماده می کنید، بسایز آن به گونه ای تنظیم شود که با چیدمان سایت متناسب باشد. تناسب داشتن موضوع عکس با مفهومی که در حال انتقال آن هستیم بسیار حائز اهمیت است و باعث می شود مخاطبان با یک نگاه کوتاه متوجه شوند که موضوع مورد بحث شما چیست.

در تولید محتوا به صورت عکس و تصویر سعی کنید خلاقیت به خرج دهید و از عکس هایی که خودتان تهیه کرده اید استفاده کنید. عکس هایی که در سطح اینترنت موجود هستند به چشم بخش زیادی از کاربران آشنا هستند و شاید جلب توجه چندانی نکنند. اما زمانی که خودتان عکس می گیرید در واقع در حال تولید محتوای تصویری به صورت یونیک هستید. گرچه این موضوع نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است اما با بازخورد خوبی که دارد خواهید دید که ارزشش را دارد.

 

جا به جا کردن مرزهای مارکتینگ با تولید محتوای ویدئویی

جا به جا کردن مرزهای مارکتینگ با تولید محتوای ویدئویی

اگر شما تولید محتوای تصویری در قالب ویدئو داشته باشید اینده روشن از آن شماست! استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوایی یک استراتژی مهم است. اگر یک بررسی انجام دهید خواهید دید که کسب و کارهای موفق تمرکز خود را بر روی تولید محتوای ویدئویی گذاشته اند.

به کمک ویدئو مخاطب می تواند با محصول و یا خدمات شما ارتباط نزدیک تری پیدا کند و تمام جوانب آن را بررسی کند. بسیاری از افراد ساعت ها وقت صرف می کنند تا به یک ایده خلاقانه در تولید محتوای تصویری از محصول خود برسند. زیرا این نوع ویدئو ها در حین سرگرم کردن افراد می تواند محصول و خدمات هر کسب و کاری را معرفی کند و اثر ماندگاری در ذهن مخاطب داشته باشد. زیرا مدت طولانی تری مخاطب را به خود درگیر می کند.

این روزها تولید محتوای ویدئویی هم به صورت انیمیشن و موشن گرافی انجام می شود و هم به صورت واقعی! اضافه شدن موسیقی به ویدئو ها اثر آن را چندین برابر می کند.

تاثیر ویدئو بر مخاطب به قدری است که یوتیوب کاملا بر اساس انتشار محتوای ویدئویی بنا شده و در صورتی که ویدئوی هر کاربر میزان قابل توجهی بازدید داشته باشد، از طرف یوتیوب مبلغی به حساب شخص واریز می شود.

اینفوگرافیک در تولید محتوای تصویری

اینفوگرافیک در تولید محتوای تصویری

نمی توان از تولید محتوای تصویری صحبت کرد و در مورد اینفوگرافیک ها نگفت. اینفوگرافیک یک تصویر است که اطلاعاتی را انتقال می دهد. اما تفاوتش با سایر تصویر ها چیست؟

در واقع در اینفوگرافیک اطلاعات و امار و ارقام در قالب تصویر با استفاده از نمودار های گرافیکی و آیکون ها و چارت های جذاب منتقل می شود.با این شیوه درک اطلاعات برای مخاطب آسان می شود.

مغز ما اطلاعات بصری را بهتر پردازش می کند و دریافت می کند. به همین دلیل تصاویر خیلی سریع تر می توانند مفهوم را به ما منتقل کنند. رنگ و طرح های خلاقانه نیز این روند را سریع تر می کند.

المان های بصری که در اینفوگرافیک ها به کار می رود بسیار جذاب هستن. زمانی که چشم فردی به این المان ها می افتد ناخود آگاه در تماشای آن ها عمیق می شود و سعی دارد ارتباط آن ها با پیامی که منتقل می کنند را دریابد. در نتیجه به طور کامل ما را به هدفمان که همان انتقال اطلاعات به مخاطب است می رساند.

اینفوگرافیک ها می توانند شامل نمودارهای تلفیقی، لیست های اطلاع رسانی، تایم لاین، فلوچارت و … باشند.

کارایی بنرها و پوستر ها در تولید محتوای تصویری

بنرها و پوسترها خط مقدم معرفی یک کسب و کار هستند. می توان بنرها را به دو گروه تقسیم کرد. بنرهای تبلیغاتی و بنرهای اطلاع رسانی…

بنرهای تبلیغاتی به معرفی و تبلیغات در مورد محصول و یا خدمات کسب و کار شما می پردازند. بنرهای اطلاع رسانی به معرفی و اعلام یک رویداد رسمی مثل همایش ها و سمینارها و نمایش ها می پردازند. در طراحی یک بنر فضا و زمان کمی در اختیار طراح است. اما باید بتواند با همین محدودیت ها قابلیت های یک محصول یا ویژگی های خاص یک کسب و کار را به گونه ای معرفی کند که بر مخاطب تاثیر مثبت بگذارد.

نتیجه گیری

در مقاله تولید محتوای تصویری چیست دانستیم که این محتوا می تواند در رشد یک کسب و کار نقش ویژه ای داشته باشد. بسیاری از افرادی که در حال انجام دادن بازاریابی محتوایی هستند، روی بخش تولید محتوای تصویری تمرکز ویژه ای دارند. بنابراین رقابت در این حوزه بسیار بالا رفته و هر روزه شاهد خلاقیت های منحصر به فرد تصویری توسط بیزینس ها هستیم. کسب و کار وقت و زمان و هزینه ی زیادی را صرف تولید محتواهایی در قالب عکس، ویدئو و تصویر می کنند. زیرا محتوای تصویری می تواند موجب افزایش قابل توجه فروش در هر کسب و کاری شود.

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست