برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله قرار است به بررسی « 10 ترفند جستجوی پیشرفته در گوگل » بپردازیم و در پایان بدانیم چه سرچی راحت‌تر ما را به مقصد موردنظرمان می‌رساند. همراه ما در الیت دیزاین باشید.

همه ما تقریبا هر روزه چندین بار از گوگل استفاده می‌کنیم؛ برای دستورپخت یک غذای جدید، برای آشنایی با کارکرد یک ابزار و وسیله خانه، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب‌وهوا و…
گوگل دوست خوب ما احتمالا هیچ سوالی از جانب ما را بی پاسخ نمی‌گذارد اما مثل هر دوستی و رفیقی حتما یکسری عادات و شیوه‌های برخورد دارد که اگر از آنها مطلع باشیم می‌توانیم راحت‌تر، بهتر، سریعتر به پاسخ موردنظر خود برسیم.

جستجوی پیشرفته در گوگل چیست؟

جستجوی پیشرفته در گوگل چیست؟

یک تولیدکننده محتوا باید متفاوت از سایرین بنویسد، برای متفاوت‌تر نوشتن باید متفاوت‌تر هم جستجو کرد. احتمالا می‌پرسید چگونه؟ سرچ گوگل یکی از دم دست‌ترین ابزارها برای تولیدکنندگان محتواست اما زمانی این ابزار به ما در تولیدمحتوای حرفه‌ای کمک می‌کند که با آن حرفه‌ای برخورد کنیم! سرچ کردن ساده مثل مردم عادی احتمالا نتیجه‌ای متفاوت برای ما نخواهد داشت و لازم است با یکسری از ترفندها عمل سرچ کردن را حرفه‌ای‌تر کنیم تا پاسخ‌های حرفه‌ای‌تر نیز بگیریم و محتوای حرفه‌ای‌ و قابل توجهی بنویسیم.

جستجوی پیشرفته و حرفه ای چه مزیتی دارد؟

برای یک محتوانویس یا تولیدکننده محتوا مطالب موثق، جامع، دست اول و معتبر حکم گنج را دارد. جستجوی حرفه‌ای در گوگل به ما کمک می‌کند به این گنج دست پیدا کنیم. در اینصورت فرایند جستجوی حرفه‌ای به کار شما سرعت می‌بخشد و چه بهتر از اینکه سرعت و دقت و منبع دست اول و مطالب جامع در کار باشند تا تولیدکنندگان محتوا بتوانند علاوه بر ارائه کار حرفه‌ای نانی به کف آورند و با لذت بخورند!
اگر تولیدکننده محتوا یا وبلاگ‌نویس هستید این مقاله برای شما حیاتی است.

۱۰ ترفند جستجوی پیشرفته در گوگل برای افراد حرفه‌ای:

۱۰ ترفند جستجوی پیشرفته در گوگل برای افراد حرفه‌ای:

همانطور که گفتیم گوگل می‌تواند در زمره بهترین ابزار دم دست ما باشد اگر زبان مناسب برای استفاده حرفه‌ای از آن را بدانیم. ترفندهای زیر مهم‌ترین ترفندهای جستجوی حرفه‌ای در گوگل هستند.

 جستجو پیشرفته بر اساس تاریخ:

فرض کنید شما در حال جستجوی یک مطلب علمی هستید، همانطور که مقالات علمی را بررسی می‌کنید متوجه می‌شوید که بهترین مطالب، نتایج ۵ سال اخیر درباره‌ی مسئله‌ی موردنظر است. اگر جستجو را براساس تاریخ فیلتر کنید، می‌توانید صرفا لینک‌های سایت‌هایی که در ۵ سال گذشته درباره‌ی مطلب موردنظرتان ارائه داشته‌اند دست پیدا کنید. برای این کار لازم است سالهای مورد نظر را به کمک عبارات دو نقطه «..» محدود کنید. برای مثال شما تاثیر شیر بر پوکی استخوان را در مقالات علمی که ۵ سال گذشته منتشرشده می‌خواهید، می‌توانید پس از اینکه عنوان موردنظر را نوشتید از «2017..2022» استفاده کنید با این کار به نتایجی که در این محدوده زمانی منتشرشده دست پیدا می‌کنید.

جستجوی یک عبارت دقیق با استفاده از “…”

اگر برای سرچ کردن در گوگل کلمه‌ی موردنظرتان را در “…” قرار دهید گوگل با نظم و ترتیب همان عبارات را در نتایج به شما نشان می‌دهد. در صورتی که بدون این عبارت جستجو کنید گوگل تمام سایت‌هایی که از این عبارات در هر جای یک صفحه وب‌سایت استفاده شده باشد را به شما نمایش می‌دهد.

با site در یک وب‌سایت جستجو کنید:

اگر ترجیح می‌دهید مطلب موردنظرتان در یک سایت مشخص جستجو شود در عباراتی که در نوار سرچ وارد می‌کنید از کلمه‌ی site استفاده کنید. مثلا “ خرید آویز پرده” site:digikala.com را اگر جستجو کنید تنها نتایجی که در صفحات وب‌سایت دیجی کالا وجود دارد برای شما نمایش داده خواهد شد.

جستجو بدون یک عبارت:

جستجو پیشرفته در گوگل بدون یک عبارت:

ممکن است بخواهید پیرامون یک مسئله جستجو کنید اما ترجیح می‌دهید یکسری از موضوعات ترندی را فیلتر کنید تا دسترسی‌تان به مطلب موردنظر راحت‌تر باشد. برای این کار می‌توانید از – استفاده کنید. مثال: «کارخانه‌های تولید خودروی ایرانی- ایرانخودرو» در اینصورت تمام نتایجی که مربوط به کارخانه‌های تولید خودرو در ایران باشند بجز ایرانخودرو به شما نمایش داده خواهند شد.

با استفاده از map نقشه موردنظر را ببین:

اگر به دنبال نقشه ماهواره‌ای یا جغرافیایی یک شهر یا کشور خاص هستید می‌توانید از عبارت map برای جستجوی بهتر استفاده کنید. به اینصورت: mashhad:map. برای آشنایی با map میتوانید مقاله نقشه سایت چیست را مطالعه کنید.

با related وب‌سایت‌های مشابه را پیدا کن:

این عبارت بشما کمک می‌کند در حیطه مورد علاقه‌تان سایت‌های مشابه را به راحتی پیدا کنید. مثلا اگر شما از علاقمندان به مد و فشن هستید میتوانید با سرچ کردن عبارت vogue:related  برای شما سایت‌های مشابه ووگ را نمایش می‌دهد.

عبارت موردنظر را در عنوان‌ها جستجو کنید:

با استفاده از عبارت intitle می‌توانید مطالبی که عبارت موردنظر شما در عنوان آنها قرار دارد را بیابید مثل:
«بهترین واکسن کرونا :intitle» در اینصورت گوگل به شما سایت‌هایی از این عبارات در عناوین استفاده کرده‌اند را نمایش می‌دهند.

عبارت موردنظر را در عنوان‌ها جستجو کنید:

اگر برای عبارت موردنظرتان فایل پی دی اف و… نیاز دارید از filetype استفاده کنید:

با استفاده از عبارت filetype گوگل تمام پی دی اف‌هایی که با استفاده از عبارت موردنظرتان نوشته شده‌اند نمایش داده می‌شوند. از این فرمت سرچ برای جستجوی فایل عکس هم می‌توانید استفاده کنید، مثل: JPG و PNG و…

در مقاله ای به معرفی ۵ سایت تبدیل فرمت عکس پرداخته ایم که میتوانید در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

استفاده از definition برای پیدا کردن معنی و مترادف و متضاد یک کلمه:

اگر با کلمه‌ای انگلیسی مواجه شدید که معنی یا مترادف و متضاد یا حتی هم خانواده و ریشه آن کلمه را نمی‌دانید کافیست با عبارت definition آن را جستجو کنید: definition: invest در اینصورت اطلاعات مربوط به کلمه موردنظرتان برای شما لیست خواهد شد.
اگر می‌خواهید معنی کلمه‌ای را از زبان دیگری به زبان فارسی یا بالعکس برگردانید می‌توانید سرچ کنید: invest in Persian در اینصورت کلمه موردنظر به فارسی ترجمه خواهد شد.

اگر واژه‌ای را نمی‌دانید * بگذارید!

بجای عباراتی که فراموش کرده‌اید یا به هر دلیلی در خاطر ندارید می‌توانید از علامت ستاره استفاده کنید مثل: «دانلود فیلم* با بازی رضا عطاران» به اینصورت گوگل به شما تمام فیلم‌های رضا عطاران را نمایش می‌دهد و شما فیلم موردنظرتان را می‌توانید در لیست گوگل بیابید.

اطلاع از وضعیت آب و هوا، زمان و تاریخ دقیق و… فقط با یک کلمه:

برای اینکه همین حالا از وضعیت آب‌وهوای شهر محل سکونت‌تان اطلاع پیدا کنید از عبارت «mashhad weather» را می‌توانید جستجو کنید.
با تایپ کلمه‌ time در نوار جستجوی گوگل زمان و تاریخ دقیق همان لحظه را خواهید دانست.

نتیجه‌گیری

در این مطلب سعی داشتیم 10 ترفند جستجوی پیشرفته در گوگل را برای شما عنوان کنیم. همچنین در مقالات قبلی نیز به بررسی سایر امکانات گوگل مثل «12 نوع محتوا برای افزایش ورودی گوگل» و « شناسایی محتوای بی کیفیت توسط گوگل» پرداختیم. گوگل دنیای گسترده و جالب توجهی دارد اگر یاد بگیریم که از این فضای کارآمد حرفه‌ای استفاده کنیم خواهیم دید که می‌تواند چه تاثیر شگرفی روی عملکرد کاری ما بگذارد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست