برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

این روزها عکس ها برای افرادی که به نوعی با سوشال مدیا و یا رسانه های آنلاین و تصویری سر و کار دارند اهمیت زیادی پیدا کرده اند. زیرا عکس ها می توانند جلب توجه کنند، موضوع یک مطلب را برای خواننده مشخص کنند و همچنین مفاهیم بسیار عمیقی را به سادگی منتقل کنند. برای رفع مشکلات مربوط به فرمت عکس می توانید از سایت های مخصوص این کار کمک بگیرید. در این مقاله الیت دیزاین به معرفی 5 سایت تبدیل فرمت عکس می پردازیم.

گاهی مشاهده یک عکس آن چنان می تواند موجب درک یک مطلب شود، که شاید یک مقاله چند هزار کلمه ای نتواند این کار را انجام دهد. اما در اغلب موارد برای افرادی که با عکس ها سروکار دارند مشکلاتی وجود دارد. یکی از بزرگترین مشکلات، عدم مطابقت فرمت عکس انتخابی با پلتفرمی مورد نظر است. اما دنیای تکنولوژی همیشه به دنبال نیاز ها و مشکلات انسان ها بوده و برای هر مسئله راه حلی ایجاد شده است.

چرا باید از سایت های تبدیل فرمت عکس کمک بگیریم؟

پیدا کردن یک عکس مناسب در سطح اینترنت در ظاهر شاید کار ساده ای به نظر بیاید. اما زمانی که شما با هدف خاصی به جست و جوی عکس می پردازید خواهید دید که ساعت ها وقت خود را صرف این موضوع کرده اید و هم چنان هم به نتیجه دلخواه نرسیده اید.

مثلا اگر در حوزه تولید محتوا فعالیت کنید، پس از ساعت ها ایده پردازی محتوای جذابی را تولید می کنید. اما زمانی این محتوای شما می تواند توجه مخاطب را به خودش جلب کند که با یک عکس مناسب که گویای همه چیز است به نمایش در بیاید. اما عکس مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  1. با موضوع محتوا همخوانی داشته باشد و منظور شما را به خوبی منتقل کند.
  2. کیفیت عکس مناسب باشد.
  3. دارای لوگو سایر سایت ها و شرکت ها نباشد.
  4. فرمت آن با پلتفرمی که قرار است در آن منتشر شود، مطابق باشد.

چرا باید از سایت های تبدیل فرمت عکس کمک بگیریم؟

معمولا باید خیلی خوش شانس باشید که با یک سرچ ساده به عکسی برسید که تمام این ویژگی ها را داشته باشد. همیشه عکس ها یک یا دو آیتم از این موارد را کم دارند. حتی برخی از افراد تصمیم می گیرند برای انتشار محتوای خود از عکس هایی استفاده کنند که خودشان با دوربین عکاسی گرفته اند.

اما در بهترین حالت که سه آیتم اول برای یک عکس تیک خورده باشد، خواهید دید که آیتم چهارم شما را به دردسر می اندازد.

اما حالا که یک عکس مناسب پیدا کرده اید نباید تنها به خاطر عدم تطابق فرمت آن را کنار بگذارید. بهترین کار این است که به محض یافتن عکس مناسب سراغ یکی از 5 سایت که در ادامه برای تبدیل فرمت عکس معرفی می کنیم بروید. با وجود این سایت ها دغدغه یافتن عکسی با فرمت مناسب برای شما از بین خواهد رفت و به سادگی می توانید فرمت عکس را به هر فرمتی که دوست دارید تغییر بدهید.

سایت تبدیل فرمت cloudconvert.com

سایت تبدیل فرمت عکس cloudconvert.com

سایت cloudconvert یک غول تغییر فرمت است زیرا بیش از ۲۰۰ فرمت را پشتیبانی می کند. قدرت این سایت در تبدیل فرمت فایل ها به یکدیگر در حدی است که خودش ادعا میکند در این زمینه یک چاقوی ارتشی سوئیسی برنده است!

این سایت تقریباً از همه فرمت های صوتی، تصویری، سند، کتاب الکترونیکی، آرشیو، تصویر، صفحه گسترده و پاورپوینت پشتیبانی می کند. Cloudconvert از سال ۲۰۱۲ در حال فعالیت است و همواره مورد اعتماد مشتریان خود بوده است. زمانی که با این سایت کار می کنید هیچ کس جز خودتان به اطلاعات شما دسترسی ندارد. بسیاری از تغییر فرمت ها در این سایت می تواند بر اساس نیاز شما تنظیم شود. یعنی سطح کیفیت و بسیاری از گزینه های دیگر قابل تنظیم است.

سایت image.online-convert.com

سایت image.online-convert.com

این سایت در تبدیل فرمت عکس ها یکی از قویترین هاست. زمانی که به صفحه اول سایت image.online-convert وارد می شوید می توانید انواع فرمت هایی که یک عکس در این سایت می تواند به آن ها تبدیل شود را مشاهد کنید. سپس با انتخاب فرمت مورد نظر خود مراحل تبدیل را آغاز می کنید. شما برای اجرای فرآیند تبدیل فرمت ابتدا باید فایل خود را در این سایت آپلود کنید و پس از اتمام فرآیند فایل جدید را دانلود کنید.

زمانی که به کمک این سایت در حال تغییر فرمت عکس هستید می توانید تنظیمات دیگری را نیز برای عکس خود انتخاب کنید تا به آن اعمال شود. مواردی مثل میزان فشرده سازی، تغییر سایز، DPI و….

سایت تبدیل فرمت عکس convertio.co

سایت تبدیل فرمت عکس convertio.co

کامپیوتر های ما پر از عکس هاییست که می توانیم با تبدیل فرمت آن ها یک محتوای خوب تولید کنیم. حتی گاهی برای عدم اشغال فضای کامپیوتر آن را روی فضایی ابری همچون دراپ باکس یا گوگل درایو ذخیره می کنیم. اگر فایل اصلی تصویر روی فضای ابری باشد، ما یک URL از ان داریم. به کمک سایت Convertio می توانیم با استفاده از این URL خیلی سریع فرمت عکس های خود را تغییر دهیم. این سایت تبدیل فرمت عکس نیز می تواند بسیاری از فرمت های دلخواه شما را ارائه دهد.

فایل مورد نظر خود را درون این سایت آپلود می کنید و یا از URL مربوط به عکس استفاده می کنید. سپس نوع ان را مشخص می کنید تا مراحل بعدی تبدیل آغاز شود.

به کمک این سایت می توانید چندین فایل را به صورت همزمان تغییر فرمت دهید. برای این کار گزینه ای تحت عنوان «Add More Files»  در این سایت وجود دارد.

زمانی که به این صورت اقدام کنید در نهایت فایل های تبدیل شده هم به صورت تکی و هم به صورت فایل زیپ در اختیار شما قرار می گیرد.

 سایت freeconvert.com

 سایت freeconvert.com

محیط کاربری این سایت بسیار ساده است. اگر حوصله ندارید میان انبوه گزینه ها به دنبال فرمت مد نظر خود بگردید از سایت freeconvert استفاده کنید. زیرا علی رغم فضای بسیار ساده از اکثر فرمت ها پشتیبانی می کند. در این سایت عکس خود را با حداکثر حجم 1 گیگابایت آپلود کنید.

به کمک گزینه ADD MORE FILE می توانید موارد اضافه تری را نیز آپلود کنید. در مقابل هر عکس یک باکس وجود دارد که از داخل آن فرمت هدف خود را باید انتخاب کنید. به کمک این سایت حتی عکس خود را به فرمت PDF و یا PS می توانید تبدیل کنید.

در نهایت با انتخاب CONVERT TO… مراحل تبدیل آغاز می شود.

سایت تبدیل فرمت عکس filezigzag.com

سایت تبدیل فرمت عکس filezigzag.com

سایت filezigzag همه فن حریف است. یعنی هم زمان از فرمت عکس، اسناد، ویدئو و فایل های صوتی پشتیبانی می کند و فرمت آن ها را تغییر می دهد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای دریافت فایل های تبدیل شده در این سایت باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید. فایل های نهایی برای شما ایمیل می شود.

فایل های شما تا 3 روز روی این سایت قابل دسترسی است و سپس از سرورها حذف می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله 5 سایت تبدیل فرمت عکس معرفی شدند تا یکی از دردسر های افرادی که به عکس های تمیز و با کیفیت احتیاج دارند از بین برود و دیگر نگرانی بابت فرمت عکس خود نداشته باشند. این سایت ها رایگان هستند و چنانچه برای شما امکان تبدیل فرمت عکس به صورت آفلاین وجود نداشته باشد، می توانند به صورت آنلاین و به سرعت به شما خدمات تبدیل فرمت عکس را ارائه دهند.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست