برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 8 دقیقه وقت بگذارید : )

وردپرس یکی از کاربردی ترین سیستم های مدیریت محتواست که طراحان بسیاری برای راه اندازی سایت از این سیستم مدیریتی بهره می برند. ما در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم که چرا باید از وردپرس استفاده کنیم. برای همین 28 دلیل استفاده از آن را بیان خواهیم. پس ما با در الیت دیزاین همراه شوید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید :
1 چرا از وردپرس استفاده کنیم ؟ ۲۸ دلیل برای اینکه بگیم چرا وردپرس !

چرا از وردپرس استفاده کنیم ؟ ۲۸ دلیل برای اینکه بگیم چرا وردپرس !

به طور کلی و مختصر وردپرس یک سایت ساز با متن باز، تحت وب و رایگان است که در دسته CMS ها قرار دارد. اگر می خواهید بیشتر با cms ها آشنا شوید مقاله سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست را در وبلاگ ما مشاهده کنید.

خب بهتر است سر اصل مطلب بریم و دلایل استفاده از وردپرس را بگوییم.

اولین دلیل: رایگان بودن wordpress

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای رایگان است که نسخه دانلود آن به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می گیرد. برای دانلود این برنامه نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد.

برای آشنایی بیشتر با این سیستم مدیریت محتوا مقاله وردپرس چیست وچه کاربردی دارد را مطالعه کنید.

همچنین wordpress قالب ها و افزونه های رایگانی را برای طراحی سایت وردپرسی ارائه داده است. پس برای دریافت جدیدترین نسخه سیستم وردپرس به سایت وردپرس فارسی رفته و این سیستم مدیریتی را بطور رایگان دانلود کنید.

دومین دلیل: استفاده راحت و آسان از wordpress

وردپرس یکی از سیستم های مورد علاقه طراحان وب در سراسر دنیاست و در رقابت با سیستم های مدیریتی دروپال و جوملا آن را تبدیل به پر طرفدارترین سیستم مدیریتی جهان کرده است.

در استفاده از wordpress نیاز به تخصص های پیچیده PHP, HTML و CSS نیست و بدون نیاز به کد نویسی هم می توان از آن به راحتی استفاده کرد.

سومین دلیل: وجود قالب های رایگان و غیر رایگان بیشمار

تنوع بسیاری در پوسته های وردپرس وجود دارد، این قالب ها به صورت رایگان ارائه می شود که بیش از 5000 هزار قالب آماده می باشد. همچنین پوسته هایی با امکانات بیشتر به صورت غیر رایگان وجود دارد که از تنوع بالایی برخوردار است.

شما می توانید قالب مورد نظر خود را انتخاب کرده و با آموزش هایی که در این زمینه وجود دارد از آنها استفاده کنید.

چهارمین دلیل: وجود افزونه های متنوع رایگان و غیر رایگان

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس وجود افزونه هایی است که برای داشتن سایت حرفه ای تر می توان از آن بهره برد و توسط آنها می توان سیستم wordpress را شخصی سازی کرد.

افزونه های زیادی در وردپرس وجود دارد که به دو صورت رایگان و غیر رایگان ارائه می شود و با استفاده از این افزونه ها می توان به راحتی تغییراتی را در سایت وردپرسی خود اعمال کرد.

پنجمین دلیل: محبوبیت وردپرس در موتورهای جستجو

سیستم wordpress به گونه ای طراحی و پیاده سازی شده است که با موتورهای جستجو هماهنگی لازم را دارد. این سایت های وردپرسی از سئو خوبی در موتورهای جستجو بهره مند هستند و این موضوع باعث افزایش رتبه آنها می شود، همچنین افزونه هایی برای بهبود عملکرد سئو سایت وردپرسی در این سیستم مدیریتی وجود دارد.

چرا وردپرس

ششمین دلیل: مدیریت آسان

مدیریت وردپرس بسیار ساده و آسان می باشد و در بین سیستم های مدیریت محتوایی هرگز از وردپرس ساده‌تر پیدا نخواهید کرد. با استفاده از این سیستم مدیریتی می توان تنها با چند کلیک ساده آن را بروز رسانی و همچنین محتوای آن را به ساده ترین روش ممکن ایجاد و یا ویرایش کرد.

هفتمین دلیل: امنیت وردپرس

این سیستم یکی از امن ترین پلتفرم‌های سایت ساز می باشد که از وضعیت ایمنی بالایی برخوردار است، اما این امنیت، صد در صدی نیست و برای داشتن ایمنی بیشتر، حتما به نکات امنیتی لازم در هنگام نصب توجه داشته باشید و از بروز رسانی های متعدد و استفاده افزونه های امنیتی برای سایت وردپرسی خود غافل نشوید.

وردپرس در هر بروز رسانی نقاط ضعف ایمنی خود را ارتقاء می دهد و باعث افزایش امنیت سایت می شود.

هشتمین دلیل: پشتیبانی از پرونده های چند رسانه ای در وردپرس

یکی از مزایای wordpress قابلیت پشتیبانی از فایل های چند رسانه ای می باشد یعنی محتوای سایت‌تان را می توانید به صورت عکس، ویدیو، فایل های صوتی و فایل های دیگر به راحتی بر روی سایت وردپرسی خود قرار دهید، در این بخش می توانید تمام نیازهای مدیریتی فایل های چند رسانه ای را پشتیبانی و پوشش دهید.

نهمین دلیل: قابلیت استفاده از وردپرس بدون نیاز به نصب ابزارهای دیگر

وردپرس از جمله سیستم هایی است که می توان به تنهایی آن را راه اندازی و مورد استفاده قرار داد، یعنی بدون نیاز به نصب افزونه و ابزارها، می توانید یک وب سایت ساده بر پایه وبلاگ راه اندازی کنید. برای اینکه بخواهید وب سایت پیشرفته تری داشته باشید، باید افزونه هایی را برای امکانات بیشتر به آن اضافه کنید.

دهمین دلیل: انعطاف پذیری وردپرس

سیستم wordpress بسیار منعطف می باشد و توسط آن می توانید هر نوع وب سایتی که تمایل به راه اندازی آن دارید را بسازید، برای مثال می توانید با استفاده از وردپرس، سایت های فروشگاهی، خبری، شخصی، شرکتی و… یا حتی انواع وبلاگ را طراحی و اجرا کنید، همچنین از این قالب های متفاوت می توانید برای زیباتر شدن وب سایت خود استفاده کنید.

یازدهمین دلیل: امکان شخصی سازی وردپرس

وردپرس به دلیل داشتن قابلیت open source که به منظور باز بودن کدهای این نرم افزار است، به کاربر اجازه دسترسی لازم را به همه کدها می دهد. توسط این قابلیت می توان در صورت داشتن اندکی دانش برنامه نویسی هرگونه تغییرات و اصلاحات را برای شخصی سازی و توسعه سایت وردپرسی انجام داد.

دوازدهمین دلیل: سیستم پشتیبانی قدرتمند

یکی از مهمترین بخش های وردپرس، پشتیبانی آن می باشد. به دلیل اینکه امروزه wordpress در بین کاربران بسیاری رواج پیدا کرده، پشتیبانی این سیستم هم بسیار قدرتمند عمل کرده است، زیرا با دسترسی توسعه دهندگان به کدهای آن، ایرادات این سیستم شناسایی می شوند و در نسخه های جدیدتر، این ایرادات را رفع و پشتیبانی می کنند.

سیزدهمین دلیل: قابلیت ریسپانسیو بودن وردپرس

ریسپانسیو یا همان واکنش گرا بودن wordpress یکی از قابلیت های مهم در طراحی سایت با این سیستم است. شما با این قابلیت می توانید سایتی راه اندازی کنید که با سایز انواع نمایشگرها مانند موبایل، تبلت، لپ تاپ و…سازگاری دارند و سایت شما به طور صحیح و به درستی در این نمایشگرها دیده می شوند. اگر با ریسپانسیو آشنایی ندارید میتوانید مقاله ریسپانسیو چیست را مطالعه کنید.

چرا وردپرس

چهاردهمین دلیل: ادغام پذیری وردپرس

یکی از مزایای wordpress ادغام سازی آن با انواع پلتفرم های متفاوت می باشد که به سایت این قابلیت را می دهد تا با استفاده از این ادغام پذیری، دسترسی به سایت خود را برای کاربران بیشتری گسترش دهید. این کار سبب دسترسی آسان تر به سایت های وردپرسی می شود.

پانزدهمین دلیل: یادگیری آسان و سریع

آموزش و یادگیری وردپرس بسیار ساده و آسان می باشد. شما حتی با دیدن یک ویدیو کلیپ آموزشی برای یادگیری wordpress هم می توانید به سرعت و به راحتی با وردپرس آشنا شوید و کار با آن و ابزار آن را یاد بگیرید.

شانزدهمین دلیل: قابلیت هایی فراتر از وبلاگ

بطور کلی همه سیستم های مدیریت محتوا برای وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما شما با سیستم مدیریت wordpress می توانید از آن به عنوان یک فروشگاه اینترنتی، یک وب سایت نمایشی برای نمونه کارها و یا حتی یک سایت مجله ای و هرگونه موضوع مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید.

هفدهمین دلیل: ایجاد جامعه بزرگ مجازی وردپرس در شبکه های اجتماعی

با قابلیت ادغام سازی wordpress با شبکه های اجتماعی مجازی مانند اینستاگرام، توییتر و … سبب ایجاد جامعه بزرگ مجازی می شوید. یعنی توسط این پیاده سازی می توانید مطالب سایت‌تان را در دنیای مجازی به اشتراک بگذارید و کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنید و سبب گسترش سایت خود از طریق شبکه های اجتماعی شوید.

هجدهمین دلیل: کاهش هزینه

با توجه به رایگان بودن سیستم مدیریت وردپرس، هزینه راه اندازی سایت توسط این سیستم مدیریتی نسبت به سایر روش های راه اندازی سایت بسیار کمتر است. زیرا wordpress از جمله CMS هایی است که از قبل کد گذاری شده و برای راه اندازی آن نیاز به هزینه مجدد برنامه نویسی که بسیار زیاد است، نمی باشد.

نوزدهمین دلیل: تجارت الکترونیک با wordpress

با توجه به اینکه با وردپرس می توان انواع وب سایت ها از جمله سایت های فروشگاهی که توسط آن امکان خرید برای کاربران مجازی را فراهم نمود، می توان تجارت الکترونیکی هم داشت و شما می توانید از این طریق به کسب و کار اینترنتی هم بپردازید.

بیستمین دلیل: ظاهر جذاب و حرفه ای

در wordpress با نصب قالبی جدید در وب سایت خود می توانید نمای ظاهری آن را به راحتی تغییر دهید. با توجه به این قابلیت، پیشخوان وردپرس را با توجه به سلیقه و نظر خود به دلخواه ویرایش نمایید و رنگ و ظاهر سایت خود را کلا تعویض و سایت خود را شخصی سازی کنید.

بیست و یکمین دلیل: ثبت نام و عضویت کاربران در سایت وردپرسی

با وجود بخش ثبت نام کاربران در سایت، براساس نوع کسب و کارتان، امکان عضویت کاربران را در سایت وردپرسی خود دارید. با استفاده از این قابلیت کاربران را به عضویت در سایت وردپرسی خود تشویق کنید.

در این سیستم نیز مانند دیگر سایت‌ ها می‌توانید فرم‌ عضویت حرفه‌ای و زیبا را برای سایت خود انتخاب کنید. برای این کار افزونه‌هایی با تنوع زیاد وجود دارند که توسط آن می توانید در زمانی کوتاه، فرم دلخواهتان را نصب کنید.

بیست و دومین دلیل: امکان زمان بندی برای ارسال مطالب

یکی از قابلیت های سایت وردپرسی، امکان زمانبندی انتشار پست ها و ارسال مطالب در آینده است. مطالب خود را با برنامه ریزی زمانی دقیق و منظم انجام دهید.

با این قابلیت مطالب خود را در تقویم زمان بندی سایت خود قرار داده و طبق زمان بندی دلخواهتان، در همان روز مشخص منتشر کنید.

بیست و سومین دلیل: امکان تعیین نقش کاربری در وردپرس

وردپرس قادر است انواع نقش کاربری را مدیریت کند. این سیستم نقش کاربر را برای اینکه چه کسی چه کاری انجام دهد و چه اختیاراتی را در پیشخوان wordpress دارد، تعیین می کند.

تعیین نقش کاربران در وردپرس برای پیشرفت سایت، دارای اهمیت بسیاری است. برای مثال در wordpress می توان نقش مدیر را برای مدیریت وردپرس و نقش نویسنده را برای نگارش مطالب و مقاله تعیین کرد.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

بیست و چهارمین دلیل: امکان افزودن گواهی نامه

از دیگر امکانات wordpress، قابلیت افزودن گواهینامه ssl برای اعتماد و اطمینان کاربران به سایت است. از این قابلیت در راستای بهبود امنیت بخش های مختلف سایت استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با گواهینامه ssl میتوانید مقاله گواهینامه SSL چیست بخوانید.

با افزودن این گواهینامه می توان از بخش های اطلاعاتی سایت مانند: تراکنش‌‏های آنلاین کاربران، ایمیل‌های کاربران و… محافظت کرد.

بیست و پنجمین دلیل: انتشار محتوا به ساده ترین روش

شما با یک کلیک ساده و بدون نیاز به تخصص می توانید، محتوا و مطالب سایت خود را منتشر کنید.

بیست و ششمین دلیل: پلتفرم جهانی wordpress

وردپرس یک پلتفرم رایگان و جهانی شناخته شده است و کاربران بسیاری برای راه اندازی سایت خود از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند و بیش از حدود 60 درصد سایت های جهان توسط wordpress طراحی و راه اندازی شده اند و جزو پلتفرم های پر کاربرد سایت ساز جهان محسوب می شود.

بیست و هفتمین دلیل: بهبود کارایی سایت وردپرسی

در این سیستم مدیریت محتوا، برای بهبود کارایی سایت با افزودن هر امکانی می توانیم از افزونه ای خاص استفاده کنیم. افزونه های بسیاری برای فعالیت هایی متفاوت در این سیستم وجود دارد. بر اساس نیاز خود آنها را انتخاب و در مسیر بهبود کارایی سایت وردپرسی خود نصب و راه اندازی کنید.

بیست و هشتمین دلیل: دسترسی به وردپرس بدون محدودیت مکانی

با این سیستم مدیریت محتوا، بدون محدودیت زمانی و مکانی از کشور به این سیستم مدیریتی دسترسی داشته باشید و سایت خود را مدیریت کنید. شما تنها به اتصال اینترنت نیاز خواهید داشت.

نتیجه

وردپرس یکی از محبوب ترین cms ها در جهان است. این سیستم به طور رایگان و با تنوع بیشماری از قالب ها و افزونه ها در اختیار کاربران می باشد.

با سایت وردپرسی، ساده ترین مدیریت را در سایت خود داشته باشید و با کمترین هزینه، سایت کسب و کارتان را راه اندازی کنید.

شرکت طراحی سایت الیت دیزاین با طراحی انواع سایت های فروشگاهی، شرکتی، شخصی و … با تیم حرفه ای و مجرب با افتخار در کنار شماست تا شما را برای داشتن وب سایت حرفه ای با سیستم مدیریتی wordpress همراهی کند.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست