برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 7 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله 10 مورد از بهترین افزونه ها برای سئو وردپرس رو مورد بررسی قرار میدیم. اگه میخوای رتبه سئوی سایت وردپرسیت همیشه بالا باشه تا انتهای این مطلب با دقت همراه الیت دیزاین باش.

یکی از بهترین کارهایی که یک مدیر وب سایت میتونه انجام بده راه اندازی سایتش با وردپرسه! چون وردپرس از هر نظر خوبه. وقتی که سایت شما وردپرسی باشه می تونید با استفاده از افزونه های خیلی قوی و از پیش طراحی شده کلی امکانات به سایتتون اضافه کنید. برای آشنایی با وردپرس میتونید مقاله وردپرس چیست را بخوانید.

گاهی وقتا شما باید بخش هایی از سایت رو آنالیز کنید و یا از ابزاری کمک بگیرید که بتونید به بهترین شکل کارهای سایتتون رو پیش ببرید. یکی از موارد خیلی مهم برای هر سایتی وضعیت سئو اون سایته! اگر میخواهید سئوی سایت رو یاد بگیرید مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

از لحظه ای که طراحی سایت با وردپرس رو شروع می کنید هر لحظه ممکنه خطایی از شما سر بزنه که روی سئو تاثیر منفی داشته باشه. پس می بینید که وجود یک افزونه در هر سایت وردپرسی برای چک کردن وضعیت سئو واجبه! به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب از الیت دیزاین به این مسئله مهم بپردازیم و بهتون کمک کنیم مناسب ترین افزونه رو انتخاب کنید.

بهترین افزونه برای سئو وردپرس

تضمین سئوی سایت با بهترین افزونه های وردپرسی

قبل از این که هر افزونه ای را معرفی کنیم بیاید به این سوال جواب بدیم که آیا با استفاده از این افزونه ها سئوی سایت ما تامین شده است؟ پاسخ خیر هست. این افرونه تضمین نمی کنن که سایت شما در رتبه اول گوگل قرار بگیره. زیرا قرار گرفتن در رتبه اول گوگل نیازمند رعایت نکات زیادیه که سئوی داخلی یکی از اون هاست و کار این افزونه ها هم بیشتر بررسی سئو داخلی سایته. در واقع این افزونه ها به شما کمک می کنن که به هدف نهاییتون که همون قرار گرفتن در رتبه اول گوگل هست نزدیک تر بشید. برای اطلاعات بیشتر درباره سئوی داخلی سایت می تونید مقاله سئو داخلی چیست را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که لازم نیست تعداد زیادی افزونه برای بررسی سئوی سایت نصب کنید. تنها استفاده از یک افزونه برای افزایش سئو سایت کافیه. بریم با هم 10 مورد از بهترین افزونه ها برای سئو وردپرس رو بررسی کنیم.

افزونه Yoast

افزونه Yoast

به جرات میتوان گفت افزونه وردپرسی yoast یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه ها برای بررسی سئو سایت هست. طبق آمار سایت wordpress.com این افزونه از نظر محبوبیت و درصد استفاده در صدر جدول قرار داره. این افزونه برای داشتن یک سئوی on-page قوی کمک زیادی به شما می کنه. زمانی که در حال انتشار مطلبی هستین افزونه yoast با چراغ های سبز، نارنجی، قرمز عملکرد درست و غلط شما رو مشخص می کنه و برای اصطلاح ایرادات راهنمایی هایی رو ارائه میده. این افزونه، تگ ها و بر چسب های هر صفحه را شناسایی می کنه و شما رو از به کار بردن کلمه کلیدی به صورت صحیح مطمئن میکنه.

افزونه وردپرس All in One SEO Pack

افزونه وردپرس All in One SEO Pack

من به شما پیشنهاد میکنم تنها از یک افزونه برای سئو استفاده کنید و آن هم yoast باشد. اما اگر به هر دلیلی به دنبال افزونه دیگری هستید all in one seo pack  یک پیشنهاد عالی است. کارایی این افزونه از نامش کاملا مشخصه. حتی بی تجربه ترین وب مسترها هم به راحتی میتونن از این افزونه استفاده کنن. این پلاگین جای قرار گرفتن صحیح اطلاعات رو به شما میگه. به کمک این افزونه  متاتگ ها به صورت خودکار تولید میشن. حتی عنوان ها به صورت خودکار برای موتورهای جست و جو بهینه میشن.

افزونه وردپرس Google XML Sitemaps

افزونه وردپرس Google XML Sitemaps

شما باید از یک ابزار استفاده کنید تا مطمئن بشید محتوایی که منتشر کردید در موتورهای جستجو ایندکس شده. گاهی موتور های جست و جو سراغ محتوای شما نمیاین و محتوای شما رو ایندکس نمی کنن بنابراین شما باید این کار رو برای آن ها ساده تر کنید تا هیچ کدوم از لینک های شما رو فراموش نکنن.

این کار با ایجاد یک نقشه سایت امکان پذیره. اما نقشه سایت رو چطور میشه ایجاد کرد؟ به کمک افزونه google xml sitemaps

شما به کمک این افزونه یک نقشه سایت ایجاد می کنید که با هر بار آپلود شدن محتوا نقشه نیز آپدیت میشه و موتورهای جستجو به راحتی محتوای جدید شما را پیدا می کنند.

بهترین افزونه برای سئو وردپرس Broken Link Checker

افزونه وردپرس Broken Link Checker

تولید محتوای وبلاگ سایت شما را زنده نگه میداره و به حفظ رتبه گوگل کمک میکنه. اما هر چقدر بیشتر بلاگ تولید کنید احتمال وجود لینک های اشتباه هم افزایش پیدا می کنه. زیرا شما درحال لینک دادن محتواها به یکدیگر هستین از طرفی بعضی از متن ها و عکس ها از سایت شما حذف میشن و یا آدرس اونها تغییر می کنه. و این باعث به وجود آمدن لینک های شکسته میشه که تاثیر منفی روی سئو سایت شما داره. افزونه broken link checker  این امکان رو ایجاد میکنه که لینک های شکسته شده رو پیدا کنید.

افزونه وردپرس Google Analytics by MonsterInsights

افزونه وردپرس Google Analytics by MonsterInsights

به کمک این افزونه داده و اطلاعات آماری از طریق داشبود وردپرس در اختیار شما قرار می گیرند. در واقع همون چیزی که قراره از طریق گوگل آنالیز مشاهده کنید رو مستقیما در داشبورد وب سایت خودتون مشاهده می کنید تا نیازی نباشه مدام به آدرس گوگل آنالیز مراجعه کنید. در واقع از هدر رفتن وقت جلوگیری می کنه.

افزونه وردپرس W3 Total Cache

افزونه وردپرس W3 Total Cache

سرعت سایت تاثیر مستقیم روی سئو داره! پس باید توسط ابزاری بررسی بشه. افزونه W3 Total cache  سرعت سایت و به دنبال اون، تجربه کاربری سایت رو بهبود میده. طبق ادعایی که پدید آورندگان این افزونه داشتن عملکرد وب سایت حداقل 10 برابر افزایش پیدا می کنه.

افزونه وردپرس All In One WP Security & Firewall

افزونه سئو وردپرس All In One WP Security & Firewall

سایت شما همواره در از طرف هکرها و سودجویان تهدید میشه. اگر کاربری متوجه بشه در سایت شما یک شکاف امنیتی وجود داره فکر می کنید باز هم از شما خدمات دریافت می کنه؟ قطعا خیر. موتورهای جست و جو هم حواسشون به این قضیه هست. بنابراین امنیت خوب سایت روی سئو تاثیر زیادی داره.

افزونه All in one wp security & firewall  به شما کمک می کنه لایه های امنیتی بیشتری برای سایتتون ایجاد کنید. هرچند پلتفرم وردپرس کاملا امنه اما این افزونه امنیت سایت شما به صورت اساسی تضمین می کنه.

افزونه سئو وردپرس WPtouch Mobile

افزونه سئو وردپرس WPtouch Mobile

بحث ریسپانسیو بودن و موبایل فرندلی بودن سایت هم از مباحثی بوده که ما همیشه به اون تاکید داشتیم و مقالات زیادی رو رابطه با اون منتشر کردیم. همونطور که قبلا گفتیم نوع نمایش سایت شما در صفحه موبایل به رضایت کاربرانتون کمک زیادی می کنه. شما ابتدا باید تمام عملکرد ها و صفحات رو خودتون در سایز موبایل و تبلت چک کنید. اما بعد از این بررسی اولیه بهتره به کمک افزونه WPtouch moile از ریسپانسیو بودن سایت مطمن بشید تا امتیاز این آیتم رو برای سئو دریافت کنید.

افزونه وردپرس Yet Another Related Posts Plugin (YARPP)

افزونه سئو وردپرس Yet Another Related Posts Plugin (YARPP)

شما باید بتونید کاربران رو برای مدت زمان طولانی در وب سایت خود نگه دارید تا بانس ریت سایت پایین باشه. بانس ریت همون نرخ پرش کاربران هست. یعنی کاربرانی که به محض ورود سایت و محتوای شما رو نمی پسندن و صفحه رو میبندن. که تاثیر منفی بر سئو شما داره. به کمک این ابزار میتونید محتوای بیشتری به مخاطبانتون نمایش بدید. این کار باعث میشه زمان زیادی رو برای بررسی انواع محتوای نمایش داده شده در سایت شما سپری کنن و این کار بانس ریت شما رو پایین نگه میداره و روی رتبه سئو تاثیر مثبتی داره.

افزونه Seo Optimized Images

افزونه سئو وردپرس Seo Optimized Images

عکس هایی باز سایز بزرگ میتونن رتبه سئو شما رو کاهش بدن! اما چطور؟ به این صورت که سرعت لود صفحات سایت رو کاهش میدن و این کار باعث میشه مخاطب منتظر لود شدن صفحه نمونه و به سرعت صفحه رو ببنده. برای همین مهمه که تصاویر وب سایت شما بهینه شده باشن. ابزار Seo Optimized images  تصاویر بزرگ وب سایت شما رو پیدا میکنه و کمک میکنه اون ها رو بهینه سازی کنید و براشون تگ های مناسب قرار بدید.

کلام آخر

اگر سایتتون رو با وردپرس راه اندازی کنید، مزایای زیادی داره که اکثر اون ها رو در مقاله چرا از وردپرس استفاده کنیم و ۲۸ دلیل استفاده از وردپرس بطور کامل توضیح دادیم.

برای سئو وب سایت افزونه های زیادی وجود دارند. میشه گفت صد ها هزار افزونه در سراسر جهان برای وردپرس طراحی و منتشر شدن. قطعا شما نمی تونید تک تک اون ها رو امتحان کنیدو بنابراین بهتره سراغ افزونه هایی برید که محبوبیت بیشتری داشتن و تعداد دانلودشون بالا بوده. در این مقاله به بررسی 10 مورد از بهترین افزونه ها برای سئو وردپرس پرداختیم تا یک لیست مفید از محبوب ترین افزونه ها رو در اختیار شما بذاریم.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست