برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 3 دقیقه وقت بگذارید : )

ادوبی Adobe بزرگترین برند در دنیای گرافیک دیجیتال، دو نرم افزار بسیار کاربردی گرافیکی فتوشاپ و ایلاستریتور را در نسخه تحت وب معرفی نمود. این شرکت با معرفی و ارائه نسخه‌ جدید آنلاین و به عبارتی نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور تحولی دیگر در دنیای گرافیک به وجود آورد. برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با الیت دیزاین همراه شوید.

نسخه جدید این برنامه‌ها در بستر وب معرفی شده اند و امکان تغییرات و ویرایش آن ها به صورت آنلاین و در فضای ابری فراهم شده است.

نسخه تحت وب فتوشاپ و ایلاستریتور

شرکت ادوبی نسخه آنلاین دو نرم افزار فتوشاپ و ایلاستریتور را در یکی از کنفرانس‌های مجازی در سال 2021 معرفی نمود. این تحول مطلوب با اینکه گامی بزرگ برای adobe محسوب می شود، اما تا رسیدن به مقصد نهایی فاصله زیادی دارد، زیرا در حال حاضر از تمام امکانات فتوشاپ و ایلاستریتور نمی توان در این نسخه‌ها به طور کامل بهره مند شد.

 

در حال حاضر دسترسی به تمام امکانات این برنامه‌ها در نسخه تحت وب امکان پذیر نیست و نسبت به نرم افزار اصلی محدودیت‌هایی وجود دارد. در این نسخه فقط می توان لایه‌های متفاوت را انتخاب کرد و برای ویرایش کردن از ابزار مقدماتی مثل روتوش نقطه‌ای، پاک کن و انتخاب کردن بخشی از تصویر استفاده کرد و برای اینکه بخواهید تغییرات بیشتری را اعمال کنید باید از نرم افزار اصلی این برنامه‌ها استفاده کرد.

به گفته اسکات بلسکی مدیر ارشد ادوبی، درباره نسخه تحت وب ایلاستریتور و فتوشاپ بیان کرد: تمام امکانات و قابلیت‌های این برنامه‌ها را در نسخه اول ارائه نخواهیم کرد اما می کوشیم که همه ابزارهای اساسی در این نسخه بهترین عملکرد را داشته باشد.

در نسخه تحت وب فتوشاپ می توانید فایل‌های psd را هم ویرایش کنید.

یکی از مهمترین اهدافی که در ارائه نسخه تحت مرورگرهای این دو برنامه وجود دارد، این است که کاربران به راحتی بتوانند از سرویس ابری ادوبی (Creative Cloud) و همچنین اشتراک گذاری راحت و آسان فایل‌ها بهره مند شوند.

همچنین adobe برای بررسی بیشتر کامنت‌هایی که توسط کاربران گذاشته می شود، پنلی را به فتوشاپ نسخه desktop اضافه کرده و فضایی برای برقراری ارتباط و تبادل نظرات کاربران و تیم‌ها فراهم کرده است.

نسخه تحت وب Photoshop در 4 آبان ماه 1400 فعال شد و کاربران برای استفاده از آن نیاز به داشتن اشتراک سرویس ابری ادوبی خواهند بود. اما برای دسترسی به نسخه تحت وب ایلاستریتور تنها با استفاده از دعوت نامه و یا ثبت نام ممکن است.

تا قبل از ارائه این نسخه، افراد در هنگام اشتراک گذاشتن فایل‌ها، دریافت کننده فایل می توانست فقط توضیح یا کامنتی را در فایل عنوان کند اما با این نسخه در صورتی که اجازه اعمال تغییرات را از فرستنده داشته باشد می تواند فایل را ویرایش کند.

در کنفراس ارائه این نسخه، شرکت ادوبی نیز قابلیت‌هایی که به برنامه اصلی فتوشاپ اضافه شده است را نیز معرفی کرد. یکی از این قابلیت‌ها امکان خودکار انتخاب اشیاء است. به عنوان مثال اگر بخواهید یکی از المان‌های تصویر را انتخاب کنید با بردن موس بر روی المان به طور خودکار لایه مورد نظر انتخاب می شود.

همچنین برای تغییر پس زمینه و یا تغییر فصول در این برنامه، فیلترهای جدیدی معرفی شده است. ادوبی فیلتر Depth Blur را برای این که افکت طبیعی تری روی تصاویر اعمال شود ارتقا و بهبود داده است.

برای استفاده از نسخه تحت وب فتوشاپ، لازم است تا اشتراک سرویس ابری ادوبی فعال باشد. در حال حاضر کاربران ایرانی امکان استفاده از این نسخه را ندارند.

آیا شما هم نسخه تحت وب فتوشاپ را امتحان خواهید کرد؟ به نظر شما امکانات مقدماتی این برنامه تا چه اندازه نیازهای کاربران را برطرف خواهد کرد؟

نظرات و پیشنهادات خود را با الیت دیزاین به اشتراک بگذارید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
4.2/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست