برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

واتساپ امروزه به یک ابزار ارتباطی بسیار قدرتمند تبدیل شده است. این اپلیکیشن به کاربر امکان اشتراک گذاری پیام‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را با افراد یا گروه‌ها می‌دهد. با این‌حال، هر زمان که احساس کردید دیگر نمی‌خواهید از واتساپ استفاده کنید، می‌توانید برای حذف اکانت واتساپ خود اقدام کنید. این کار یک فرایند بسیار آسان است که می‌توانید از طریق تلفن همراه خود آن را انجام دهید.

در این مقالۀ الیت دیزاین ابتدا به مزایای استفاده از واتساپ و سپس به نحوۀ پشتیبان‌گیری در آن می‌پردازیم، و در انتها آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی‌اواس را آورده‌ایم که می‌توانید مرحله‌به‌مرحله آن را دنبال کنید.

آموزش حذف اکانت واتساپ

مزایای استفاده از واتساپ

در حال حاضر در بین پیام‌رسان‌ها، واتساپ بیشترین دانلود را داشته است. این اپلیکیشن ویژگی‌های خاصی دارد که باعث شده، بسیاری از مردم دنیا از آن استفاده کنند.

در ابتدا، قصد داریم 4 مورد از مزایای این اپلیکیشن را با شما به اشتراک بگذاریم:

تماس‌های بین‌المللی رایگان

اگر می‌خواهید با خانواده و دوستان خود در یک کشور دیگر صحبت کنید، نیازی نیست هزینه‌های بسیار هنگفتی برای این کار بپردازید؛ کافی است از واتساپ برای این کار استفاده کنید.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که تماس بگیرید، پیام ارسال و دریافت کنید و اسناد، عکس‌ها و فیلم‌ها را به اشتراک بگذارید.

همچنین واتساپ کاملاً رایگان است و بدون کارمزد یا خرید اشتراک، با اتصال به اینترنت تلفن همراه یا وای‌فای می توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید.

امنیت

واتساپ دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است و از رمزگذاری “End to End” استفاده می‌کند. تمام پیام‌هایی که از طریق این پلتفرم ارسال می‌شوند، ایمن هستند و فقط فرستنده و گیرنده می‌توانند آنها را مشاهده کنند. این بدان معناست که واتساپ حتی اگر بخواهد، نمی‌تواند پیام شما را بخواند.

همچنین این برنامه، اطلاعات شخصی شما را ذخیره نمی‌کند و فقط افرادی که جزو مخاطبین تلفن همراهتان هستند، می‌توانند برای شما پیام ارسال کنند.

همانند بسیاری از سرویس‌های اینترنتی مانند گوگل، واتساپ هم از احراز هویت دومرحله‌ای استفاده می‌کند. از شما می‌خواهد کدی که از طریق پیامک به تلفنتان ارسال می‌شود را وارد کنید.

نسخه دسکتاپ و وب

با وجود نسخۀ دسکتاپ واتساپ می‌توانید، در هر زمان و هر مکان به اکانت واتساپ خود دسترسی داشته باشید. نسخۀ دسکتاپ واتساپ، درواقع یک برنامه افزودنی از واتساپ تلفن همراه شماست و قادر هستید مکالمات و پیام‌های اپلیکیشن را ببینید و به آن‌ها پاسخ دهید.

نسخۀ وب واتساپ همانند نسخۀ دسکتاپ، یک نسخه از برنامه تلفن همراه است که در مرورگرهای استاندارد ( به جز اینترنت اکسپلورر ) کار می‌کند. اما متأسفانه، تمام خدمات موجود در برنامه تلفن همراه را ارائه نمی‌دهد.

هر کاری که در نسخۀ دسکتاپ یا وب انجام می‌دهید، همگام‌سازی و در اپلیکیشن تلفن همراه نشان داده می‌شود. همچنین نسخه وب به شما این امکان را می‌دهد که تماس‌های ویدئویی نیز برقرار کنید.

نمایش مکان به صورت زنده

واتساپ ابزاری را طراحی کرده است که می‌توانید موقعیت مکانی خود را  در یک گروه یا با یک فرد برای مدت‌زمان مشخصی به اشتراک بگذارید.

این ابزار به گونه‌ای است که می‌توانید به صورت کنترل شده مکان خود را به اشتراک بگذارید و هر زمانی که خواستید، این اشتراک‌گذاری را متوقف کنید. هر زمان که وقت آن به اتمام برسد یا خودتان آن را متوقف کنید، هیچ‌کس نمی‌تواند مکان شما را ببیند و دسترسی از او گرفته می‌شود.

وقتی مکان خود را به اشتراک می‌گذارید، تصویر ثابتی از مکان اولیۀ شما فرستاده می‌شود. فرد یا افرادی که مکان خود را با آنها به اشتراک گذاشته‌اید، می‌توانند برای دیدن آخرین مکان به‌روز شدۀ شما، روی تصویر ضربه بزنند.

نسخۀ پشتیبان در واتساپ

نسخۀ پشتیبان در واتساپ

در واتساپ شما می‌توانید یک نسخۀ پشتیبان از اطلاعاتتان از زمانی که به واتساپ پیوستید داشته باشید.

با این قابلیت می‌توانید پیش از حذف اکانت واتساپ، همۀ اطلاعات را ذخیره کنید و زمانی که به واتساپ بازگشتید، از همان جایی که بودید ادامه دهید.

فقط مطمئن شوید که از آخرین نسخه این پیام‌رسان استفاده می‌کنید.

نحوه پشتیبان‌گیری از واتساپ در اندروید

مرحلۀ ۱: در واتساپ روی سه‌نقطه در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

مرحلۀ ۲: روی “Settings” و سپس “Chats” ضربه بزنید.

مرحلۀ 3: روی “Chat backup” ضربه بزنید و سپس در صفحه بعدی روی دکمه سبز “BACK UP” ضربه بزنید.

نحوه پشتیبان‌گیری از واتساپ در اندروید

برای برنامه‌ریزی پشتیبان‌گیری‌های منظم، روی “Backup to Google Drive” ضربه بزنید و دورۀ پشتیبان‌گیری را مشخص کنید، سپس مطمئن شوید که اکانت گوگل را صحیح انتخاب کرده‌اید.

نحوه پشتیبان‌گیری از واتساپ در آیفون

مرحلۀ 1: واتساپ را باز کنید و روی “Settings” در گوشه سمت راست پایین صفحه خود ضربه بزنید.

مرحلۀ 2: روی “Chats” و سپس روی “Chat Backup” ضربه بزنید.

مرحلۀ 3: روی “Back Up Now” ضربه بزنید.

نحوه پشتیبان‌گیری از واتساپ در آیفون

همچنین می‌توانید  روی “Auto Backup” بزنید و وارد اکانت iCloud خود شوید، سپس دورۀ پشتیبان‌گیری مدنظر را انتخاب و به‌روزرسانی خودکار را فعال کنید.

آموزش حذف اکانت واتساپ

با وجود تمام این ویژگی‌ها اگر تصمیم به حذف اکانت واتساپ خود گرفته‌اید، می‌توانید به‌راحتی با انجام مراحلی که در ادامه در اختیار شما گذاشتیم این کار را انجام دهید.

حذف اکانت واتساپ در اندروید

مرحلۀ 1: ابتدا اپلیکیشن واتساپ را در تلفن همراه خود باز کنید.

مرحلۀ 2: در مرحله بعد، روی سه نقطۀ بالا سمت راست بزنید و وارد “Settings” شوید.

مرحلۀ 3: سپس وارد بخش “Account” شوید و بر روی “Delete my account” بزنید.

حذف اکانت واتساپ در اندروید

مرحلۀ 4: شماره‌تلفن خود را با فرمت کامل بین‌المللی وارد کنید و روی “DELETE MY ACCOUNT” ضربه بزنید.

مرحلۀ 5: اکنون دلیل حذف حساب خود را در منوی بازشو انتخاب کنید.

مرحلۀ 6: در نهایت، روی “DELETE MY ACCOUNT” ضربه بزنید.

حذف اکانت واتساپ در آی‌اواس

مرحلۀ 1: واتساپ را باز کنید و روی “Settings” در گوشه سمت راست پایین صفحه خود ضربه بزنید.

مرحلۀ 2: سپس وارد بخش “Account” شوید و بر روی “Delete my account” بزنید.

مرحلۀ 3: اکنون شماره‌تلفن خود را وارد کرده و روی “Delete My Account” ضربه بزنید.

حذف اکانت واتساپ در آی‌اواس

پس از انتخاب گزینه “Delete my account” برای چهارمین بار، در نهایت حذف اکانت واتساپ شما با موفقیت انجام خواهد شد.

سپس واتساپ تمام داده‌های مرتبط با حساب شما را از سرورهای خود پاک می‌کند. اگر می‌خواهید دوباره از واتساپ استفاده کنید، باید حساب کاربری خود را از ابتدا راه‌اندازی کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله در ابتدا به تعدادی از مزایای استفاده از واتساپ و سپس نحوۀ پشتیبان‌گیری در آن پرداختیم و در انتها آموزش حذف اکانت واتساپ در اندروید و آی‌اواس را آورده‌ایم که می‌تواند مرحله‌به‌مرحله آن را دنبال کنید.

الیت دیزاین به‌عنوان یک طراح سایت حرفه‌ای شما را در مورد شبکه‌های اجتماعی راهنمایی خواهد کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست