برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

با وجود مزایای متعددی که تلگرام دارد، اما ممکن است افراد تصمیم به دیلیت اکانت تلگرام خود بگیرند. اگر شما یکی از این افراد هستید، در ادامه همراه الیت دیزاین باشید تا ابتدا شما را با مزایای استفاده از تلگرام آشنا کنیم، سپس نحوۀ دانلود اطلاعات اکانت تلگرام می‌گوییم و در انتها آموزش دیلیت اکانت تلگرام را در اختیار شما می‌گذاریم.

مزایای استفاده از تلگرام

برخلاف واتس‌اپ که یک پیام‌رسان با محدودیت‌های فراوان است، تلگرام ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد که هر کاربری روزی به آن‌ها نیاز خواهد داشت. این در حالی است که از کیفیت هیچ‌کدام کاسته نشده و هرکدام در جای خود به‌خوبی کار می‌کنند.

در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم:

مزایای استفاده از تلگرام

  • چت مخفی

چت مخفی نوعی چت رمزگذاری شده به‌اصطلاح “End to End” است که در آن می‌توانید تایمری تنظیم کنید. با تمام شدن زمان تعیین شده، پیام‌ها به طور خودکار حذف می‌شوند و احتمالاً هیچ‌کسی قادر به هک نیست. به این دلیل می‌گوییم احتمالاً، زیرا هیچ‌گاه در هیچ پلتفرمی نمی‌شود امنیت صددرصد را فراهم نمود و همیشه راهی برای هک وجود دارد.

  • فضای ذخیره‌سازی نامحدود

کاربران می‌توانند عکس، فیلم و صدا را در کنار پیام‌های متنی خود به اشتراک بگذارند. همچنین این پیام‌رسان مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی فراهم می‌کند و قادر هستید فایل‌های بسیار بزرگ را آپلود یا دانلود کنید و این در حالی است که بسیاری از پیام‌رسان‌ها محدودیتی در ارسال فایل دارند. هرگز داده‌هایی را که به اشتراک گذاشته‌اید از دست نخواهید داد و می‌توانید در بیش از یک دستگاه به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  • فشرده‌سازی فایل‌های ویدئویی

تلگرام قابلیتی برای آپلود ویدئو ایجاد کرده است که طبق آن، کاربران می‌توانند ویدئوها را فشرده کنند. پس از انتخاب ویدئو کافی است از ابزاری که در پایین صفحه قرار دارد برای فشرده‌سازی اقدام کنید.

  • عدم نیاز به شماره‌تلفن

اگر شماره تماس دیگران را ندارید، به‌راحتی می‌توانید در تلگرام با هرکسی از طریق نام کاربری‌شان ارتباط برقرار کنید. این امر حریم خصوصی کاربران را تضمین می‌کند و قادر هستید بدون فاش شدن شماره‌تلفن خود در تلگرام فعالیت کنید.

  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف

اپلیکیشن تلگرام در پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید، آی‌اواس، ویندوز فون، ویندوز کامپیوتر، مک او اس، لینوکس در دسترس است. حتی اگر نمی‌خواهید اپلیکیشن را نصب کنید، از طریق هر مرورگری می‌توانید وارد اکانت خود شوید.

دانلود اطلاعات اکانت تلگرام

دانلود اطلاعات اکانت تلگرام

قبل از دیلیت اکانت تلگرام، ممکن است بخواهید از اطلاعات خود مانند چت‌ها، عکس‌ها و سایر رسانه‌ها خروجی بگیرید. برای این اقدام به آخرین نسخه تلگرام دسکتاپ نیاز دارید.

مراحل دانلود اطلاعات اکانت تلگرام:

1- تلگرام دسکتاپ را باز کنید و ” Settings” را انتخاب کنید.

2- وارد بخش “Advanced” شوید و بعد “Export Telegram Data” را انتخاب کنید.

3- در این قسمت نوع داده‌ها و اطلاعاتی که می‌خواهید را انتخاب کنید و سپس روی “Export” بزنید.

خروجی شما به دو صورتِ HTML و JSON است و شما می‌توانید نوع آن را خودتان انتخاب کنید. فایل HTML برای شما است که بتوانید مطالب را ببینید و فایل JSON برای زمانی است که بخواهید اطلاعات را به یک اکانت دیگر انتقال دهید.

اکنون می‌توانید اطلاعات تلگرام خود را به در سیستم خود و بدون نیاز به اینترنت مشاهده کنید.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

دو راه مختلف برای دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. اما پیش از آن توجه داشته باشید که وقتی حساب خود را حذف کردید، دیگر قابل بازگرداندن نیست. چت‌ها، لیست مخاطبین، گروه‌ها، کانال‌ها و هر چیزی که در اکانتتان وجود دارد برای همیشه حذف خواهند شد، حتی اگر بعداً دوباره تلگرام را نصب کنید.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام توسط خود تلگرام

یکی از ویژگی‌های امنیتی که تلگرام دارد، این است که پس از مدتی عدم فعالیت اکانت را حذف می‌کند. دورۀ پیش‌فرض حذف، شش ماه عدم فعالیت است، اما می‌توانید این دوره را به یک دورۀ زمانی کمتر یا بیشتر تغییر دهید، به شرح زیر:

1- وارد حساب کاربری تلگرام خود در تلفن همراه شوید و ” Settings” را انتخاب کنید.

2- روی ” Privacy and Security ” کلیک کنید.

3- به پایین بروید و در قسمت “Delete my account” گزینۀ “If away for” را بزنید، سپس از این قسمت زمان موردنظر را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت تلگرام توسط خود تلگرام

در صورت عدم استفاده از تلگرام، پس از اتمام مهلتی که خودتان تعیین کرده‌اید، اکانت شما به همراه تمامی اطلاعات حذف خواهد شد.

این تنظیمات به شما این امکان را می‌دهد که یک زمانی را بدون فعالیت بگذرانید و اگر تا آن مدتی که خودتان تعیین کرده‌اید تصمیمی به بازگشت نداشتید، دیلیت اکانت تلگرام به‌صورت خودکار انجام شود. به‌سادگی با هر فعالیت هرچند کوچک در اکانت، این دوره بازنشانی خواهد شد.

آموزش دیلیت اکانت تلگرام به‌صورت دستی

اگر نمی‌خواهید حداقل یک ماهِ تمام منتظر بمانید و قصد دارید خیلی سریع اکانت تلگرام خود را حذف کنید، در ادامه به این مطلب پرداخته‌ایم. متاسفانه برای دیلیت اکانت تلگرام هیچ گزینه‌ای در خود اپلیکیشن وجود ندارد و این کار باید از طریق مرورگر در تلفن همراه یا رایانۀ شما انجام شود.

برای این کار مراحل سادۀ زیر را دنبال کنید:

1- به صفحۀ دیلیت اکانت تلگرام مراجعه کنید و شماره تلفنی که با آن اکانت خود را ساخته‌اید، با فرمت بین‌المللی صحیح، در قسمت ” Your Phone Number” وارد کنید. (فرمت صحیح این‌گونه است: +989120000000)

شماره تلفن را در Your Phone Number وارد کنید

2- یک کد تأیید به شماره‌تلفن شما و یا در خود تلگرام ارسال می‌شود. آن را در بخش ” Confirmation code ” وارد کنید و سپس روی “Sign In” کلیک کنید.

کد را در Confirmation code وارد و Sign In کنید.

3- در صفحه بعد، می‌توانید اگر خواستید دلیلی برای دیلیت اکانت تلگرام خود در بخش “Why are you leaving?” بنویسید و سپس روی “Delete my account” کلیک کنید.

دلیل برای دیلیت اکانت تلگرام ?Why are you leaving بنویسید

4- یک صفحۀ شناور باز می‌شود و از شما می‌پرسد “آیا مطمئن هستید؟”. در این قسمت باید روی “Yes, delete my account” کلیک کنید.

"Yes, delete my account"

اکنون اکانت تلگرام شما حذف شد و می‌توانید برنامه را از دستگاه خود حذف کنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ابتدا شما را با تعدادی از مزایای استفاده از تلگرام آشنا کردیم؛ مزایایی که می‌توان گفت منحصربه‌فرد هستند و تلگرام را از پیام‌رسان‌های رقیب متمایز کرده است.

سپس به نحوۀ دانلود اطلاعات اکانت تلگرام پرداختیم و گفتیم که چطور با چند کلیک ساده از بخش‌های مورد نیاز خروجی بگیرید.

در انتها آموزش دیلیت اکانت تلگرام را در اختیار شما گذاشتیم که دو روش برایش وجود داشت؛ روش حذف خودکار و روش حذف دستی.

الیت دیزاین همواره تلاش می‌کند تا با ارائۀ خدمات با کیفیت، شما را همراهی کند. اگر در زمینۀ شبکه‌های اجتماعی و تولید محتوا نیاز به راهنما دارید، با ما در تماس باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست