برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

ارتباطات و تکنولوژی‌های وابسته به آن، در قرن اخیر به سرعت در حال پیشرفت بوده است. به طوری که هر روزه فرصت‌های بیشتری برای توسعه کسب و کارها به وجود می‌آید. در این زمینه سوالات متعددی در ذهن صاحبان مشاغل وجود دارد از جمله ایمیل مارکتینگ چیست؟  یکی از روشهای تبلیغاتی رایج در بین سازمان‌های کوچک و بزرگ است که با کمک آن خدمات، محصولات و حتی ایدئولوژی‌های مختلف در سطح وسیع به مردم معرفی می‌شوند، آن هم فقط در مدت چند دقیقه!

اگر درباره استراتژی بازاریابی ایمیلی کنجکاو هستید و تمایل دارید از قدرت آن برای ساخت برند خود استفاده کنید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید. الیت دیزاین در این مقاله تلاش کرده است به بررسی جنبه‌های مختلف ایمیل مارکتینگ بپردازد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ email marketing به فرآیند تبلیغات و بازاریابی از طریق ارسال ایمیل گفته می‌شود. محتوای ایمیل‌هایی که با هدف بازاریابی و جذب مشتری ارسال می‌شود، همانند دیگر انواع تبلیغات، باید جذابیت بالایی داشته باشد. به این ترتیب می‌تواند مخاطب را برای بازدید و نهایتاً خرید محصول ترغیب نماید.

بازاریابی ایمیلی همچنین برای معرفی خدمات مختلف قابل استفاده است. افراد یا شرکت‌ها با تخصص‌های مختلف از مراقبت‌های پیشرفته پزشکی گرفته تا خدمات نظافت منزل می‌توانند با ارسال متن، تصویر، فیلم، فایل صوتی و یا ترکیبی از آن‌ها خدمات خود را معرفی کنند.

به‌علاوه مجموعه‌هایی که در ارتباط با حمایت و گسترش یک ایدئولوژی تشکیل شده‌اند نیز از فضای تبلیغاتی اینترنت بهره زیادی می‌برند. این گروه‌های مردمی که با عنوان NGO شناخته می‌شوند غالباً با اهداف غیرمادی در حوزه‌های مختلف ازجمله موضوعات علمی، زیست‌محیطی، اجتماعی، مذهبی و غیره فعالیت می‌کنند. دعوتنامه‌هایی که برای عضویت در این گروه‌ها به ایمیل عموم مردم ارسال می‌شود نیز نوعی بازاریابی ایمیلی به شمار می‌رود.

بنابراین خصوصیات مهمی که ایمیل مارکتینگ را از سایر ایمیل‌ها متمایز می‌کند به شرح زیر است:

  • ارسال انبوه ایمیل به تعداد زیادی از افراد جامعه
  • استفاده از محتوای هدفمند و تأثیرگذار برای جذب مشتری یا عضوگیری

مهمترین فواید ایمیل مارکتینگ

مهمترین فواید ایمیل مارکتینگ

تا اینجا با مفهوم email marketing آشنا شدیم. حال ببینیم فایده ایمیل مارکتینگ چیست؟ نسبت به روشهای تبلیغاتی رایج در بازار چه مزایایی دارد؟ در ادامه به جذاب‌ترین مشخصات بازاریابی ایمیلی می‌پردازیم:

  • هزینه کم: بازاریابی ایمیلی با کمترین هزینه انجام می‌شود و استفاده از آن حتی اگر به نتیجه قابل‌توجهی نرسد ضرر مادی به بار نیاورده است.
  • سرعت بالا: بعد از جمع آوری آدرس‌های ایمیل و آماده کردن محتوای جذاب، در زمانی به کوتاهی چند دقیقه می‌توان برای افراد زیادی ایمیل تبلیغاتی ارسال کرد.
  • قابل استفاده در حوزه‌های متنوع: تقریباً همه کسب‌وکارها می‌توانند از بازاریابی ایمیلی برای افزایش فروش خود استفاده کنند؛ تنوع ایمیل‌هایی که روزانه توسط افراد دریافت می‌شود نشان‌دهنده این موضوع است.
  • عدم محدودیت مکانی: مخاطب‌های ایمیل مارکتینگ در هر نقطه‌ای از کره زمین که به اینترنت دسترسی دارد، می‌توانند حضور داشته باشند. موقعیت مکانی گیرنده‌ها بر سرعت و هزینه تبلیغات ایمیلی اثری نخواهد گذاشت.
  • عدم محدودیت زمانی: استفاده از اینترنت و تبلیغات در فضای مجازی در طول شبانه‌روز امکان‌پذیر است. ایمیل‌ها هر ساعتی می‌توانند بدون ایجاد مزاحمت ارسال شوند اما گیرنده در زمان مناسب آن را باز خواهد کرد.
  • قابلیت کنترل کامل: مدیریت و کنترل پلتفرم‌های ایمیل مارکتینگ به‌طور کامل در دست ارسال‌کننده ایمیل‌ها قرار دارد. درحالی‌که دیگر بسترهای مؤثر تبلیغاتی مانند گوگل یا اینستاگرام تحت تأثیر الگوریتم‌های خاصی هستند که بعضا متغیر بوده و اگر رعایت نشوند، موقعیت آن صفحه مجازی به خطر خواهد افتاد.

اهمیت e-mail marketing در تجارت الکترونیک

اهمیت e-mail marketing در تجارت الکترونیک

امروزه اینترنت در هر زمینه‌ای از زندگی انسان‌ها نقشی پررنگ ایفا می‌کند. حوزه‌های تجاری و غیرتجاری مختلف نیز از فضای مجازی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً یک محصول حقیقی یا مجازی را در شبکه اینترنت به فروش می‌گذارند که به این روش عرضه، تجارت الکترونیک گفته می‌شود.

اما برای جذب کاربران اینترنت به سمت صفحه اجتماعی و یا وب‌سایتی که فرآیند فروش در آن رخ می‌دهد، لازم است از روش‌های تبلیغاتی موثر استفاده شود، هرچند می‌توان از سبک‌های بازاریابی سنتی برای مثال بنرها و یا هدایای تبلیغاتی نیز کمک گرفت اما اگر از راهکارهای هم‌جنس آن سبک تجارت استفاده شود نتایج بهتری به دنبال دارد.

تاثیر بازاریابی ایمیلی بر درآمد فروشگاه‌های مجازی

در e-mail marketing فایل تبلیغاتی و فضای خرید یا سفارش محصولات در یک بستر قرار دارند. اگر محتوای ایمیل به اندازه کافی حرفه‌ای باشد، در همان لحظه خواننده را متقاعد می‌کند وارد وب‌سایت فروشگاهی می شود و به بررسی کالاهای عرضه‌شده بپردازد. در این شرایط چون احساسات فرد هنوز تحت تأثیر محتوای تبلیغاتی قرار دارد احتمال خرید افزایش می‌یابد.

حال آنکه اگر همین فرد یک آگهی بازرگانی جذاب در تلویزیون ببیند که کاملاً هم تحت تأثیر آن قرار بگیرد، مطمئناً بازدید از فروشگاه مجازی را به بعد از تماشای فیلم، اخبار، ورزش یا هر برنامه دیگر موکول می‌کند. یعنی زمانی که احتمالاً تبلیغ مرتبط با آن تجارت را از یاد برده است، حتی اگر آن را به یاد داشته باشد و به صفحه مجازی فروشگاه مراجعه کند، دیگر هیجان اولیه برای خرید را نخواهد داشت.

به‌این‌ترتیب بازاریابی ایمیلی یکی از الزامات موفقیت در تجارت الکترونیک محسوب می‌شود، به‌خصوص که مرزهای زمینی را پشت سر گذاشته و می‌تواند به برندینگ در سطح بین‌المللی منجر شود.

آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای

آموزش ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای

آیا می‌دانید اصول حرفه‌ای ایمیل مارکتینگ چیست؟ تبلیغات ایمیلی هرچند در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد اما روانشناسی مخاطب همواره پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. در بازاریابی ایمیلی نیز در تهیه و تولید محتوای ایمیل‌ها باید تمام تکنیک‌های حرفه‌ای تبلیغات مدنظر قرار بگیرد تا روی گیرنده اثر مطلوب و هدفمند بگذارد.

همچنین جمع‌آوری بانک اطلاعاتی جامع از آدرس‌ ایمیل‌ها، فرآیندی تخصصی است. برای رسیدن به تعداد قابل توجه از مخاطبان که به‌طور مداوم نیز افزایش یابند، باید از راهکارهای حرفه‌ای استفاده شود. الیت دیزاین مجموعه‌ای متخصص در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ است. این مرکز می‌تواند با طراحی پلتفرم e-mail marketing حرفه‌ای، این روش تبلیغاتی مؤثر را روی وب سایت‌های مختلف پیاده کند.

برای مثال ایمیل مارکتینگ اتوماتیک یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی ایمیلی است. زیرا بعد از راه‌اندازی بدون نیاز به نیروی انسانی و صرف وقت اضافه، تبلیغات انجام می‌شود. اگر تاکنون از پتانسیل ایمیل تبلیغاتی برای افزایش فروش خود استفاده نکرده‌اید، می‌توانید با کارشناسان الیت دیزاین تماس بگیرید و با دریافت آموزش حرفه‌ای، گامی بلند در مسیر برند سازی بردارید.

نتیجه گیری

در این مقاله دریافتیم که ایمیل مارکتینگ چیست؛ e-mail marketing به معنی ارسال انبوه ایمیل برای تعداد زیادی از افراد است. درآمدزایی با ایمیل مارکتینگ یکی از نتایج رشد ارتباطات در فضای مجازی است. با کمک بازاریابی ایمیلی می‌توان با کمترین هزینه، در کوتاه‌ترین زمان به تبلیغات گسترده دست زد. به ویژه می‌توان حوزه فعالیت را در سطح جهانی گسترش داد.

همچنین دانستیم که ایمیل مارکتینگ هیچ محدودیتی در زمان، مکان و حوزه فعالیت ندارد. به‌عنوان یک ابزار منعطف می‌تواند در خدمت توسعه همه مشاغل قرار بگیرد. اما برای استفاده درست و سودمند از آن به برخی مهارت‌های تخصصی نیاز است که توسط کارشناسان حرفه‌ای الیت دیزاین آموزش می بینید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست