برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله از الیت دیزاین به سوال گوگل سرچ کنسول چیست؟ پاسخ می دهیم. اگر در این حوزه به دنبال اطلاعات جامع و کامل هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

هر کسی با شنیدن نام سرچ کنسول گوگل شاید اینطور تصور کند که این ابزار یک دستگاه برای سرچ باشد. زیرا از نام کنسول در آن استفاده شده و افراد را یاد کنسول های بازی می اندازد. اما قضیه این نیست. سرچ کنسول گوگل یک ابزار است که به صورت رایگان در اختیار وبمستران قرار گرفته است تا وضعیت وب‌سایت خود در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنند و در صورتی که شاهد مشکلی باشند آن را برطرف کنند. مدیران سایت باید آدرس وب سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنند و به نوعی سایت را در آن ثبت نام کنند. اما دچار سو تفاهم نشوید! برای قرار گرفتن در نتایج گوگل صرفا لازم نیست در این سرویس ثبت نام کنید بلکه شما به کمک این ابزار می توانید تنها شاهد نحوه عملکرد ساید خود در گوگل باشید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

به محض این که سوالی در ذهن هر فرد شکل می گیرد، برای یافت پاسخ سراغ گوگل می رود و سرچ می کند. همین امر موجب شده است که بسیاری از سایت ها حجم بالایی از ترافیک خود را از طریق جست و جوی گوگل به دست آورند.

حالا تصور کنید در این شرایط اشتباهی رخ دهد و به جای این که کاربر هدف شما به سایت شما هدایت شود به مسیر دیگری برود. این امر برای شما هزینه سنگینی در بر دارد زیرا به معنی از دست دادن یک مشتری است. قطعا شما برای به دست آوردن هر مشتری و مخاطب هزینه زیادی می کنید.

سایت ها سعی دارند به نوعی فعالیت کنند تا ترافیک ورودی از گوگل را بیشتر دریافت کنند و سر این مسئله با رقیبان خود رقابت دارند. برای همین صاحبان سایت دوست دارند رفتار مخاطب خود را بشناسند و بدانند که افراد با جست و جوی چه عباراتی به سایت آن ها می رسند. همچنین می خواهند بدانند چند درصد مخاطبان بر اساس نتایج گوگل روی لینک وب سایت کلیک کرده است و یا چه مشکلاتی باعث شده است سایت آن ها از دید مخاطب دور بماند.

این اطلاعات را تنها خود گوگل می تواند به هر فرد که صاحب یک سایت است ارائه کند. تنها راه برای این که گوگل بتواند پاسخگوی تمامی وب سایت ها در این زمینه باشد راه اندازی گوگل سرچ کنسول بود.

سرچ کنسول گوگل از کمیت و کیفیت حضور وب سایت ها در نتایج آماری دقیق اعلام می کند. همچنین با اطلاعاتی که ارائه می دهد وتنظیماتی که دارد می تواند بسیار مفید واقع شود.

کاربردهای گوگل سرچ کنسول

کاربردهای گوگل سرچ کنسول

در بخش قبل سعی داشتیم به صورت کلی یک شرح از فعالیت و چیستی گوگل سرچ کنسول داشته باشیم. اما حالا می خواهیم بدانیم در این سرویس دقیقا چه فرآیندهایی وجود دارد و چه خدماتی ارائه می شود.

این سرویس حضور کاربرانی که از نتایج گوگل وارد سایت می شوند را ثبت می کند و اعلام می کند که سایت در نتایج موتور جست و جو حضور دارد یا خیر.

اگر سایت مشکلی داشته باشد که به واسطه آن از نتایج گوگل حذف شود، می توان آن ها به کمک گزارش های این ابزار اصلاح کرد. به کمک این ابزار می توانید به راحتی اخطارها و پیام های گوگل را دریافت کنید و همچنین مخاطبان هدف خود را بیابید.

در واقع این ابزار همیشه در حال رصد وب سایت شماست! هم به شما برای یافتن مخاطب هدف کمک می کند و هم اگر از شما خطایی سر بزند، اخطارها و جریمه های گوگل را برای شما ارسال می کند.

استفاده از گوگل سرچ کنسول برای چه کسانی واجب است؟

استفاده از گوگل سرچ کنسول برای چه کسانی واجب است؟

نام این سرویس به گونه ای است که شاید برخی از افراد به راحتی از کنار آن گذر کنند در حالی که کسب و کارشان به شدت به آن نیاز دارد. برای همین بیایید با هم ببینیم که چه کسانی باید حتما از این ابزار استفاده کنند.

صاحبان کسب و کارها : اگر شما یک صاحب کسب و کار باشید باید این ابزار را بشناسید. نیازی نیست خودتان مستقیما با آن کار کنید اما باید همیشه از نتایج این ابزار آگاه باشید و اصول و فرآیندهای کار با ان را بدانید. در این حالت زمانی که برای وب سایتتان یک سئو کار ثبت نام می کنید، اصطلاحات و اطلاعاتی که به شما ارائه می دهد برایتان قابل درک خواهد بود.

متخصصان سئو : یک فرد که کار سئو و بازاریابی دیجیتالی یک سایت را انجام می دهد باید به این ابزار تسلط داشته باشد. با کمک search console روی ترافیک سایت به صورت کامل نظارت دارید و در صورتی که ورودی سایت با فعالیت صحیح شما افزایش یابد می توانید از سرچ کنسول به عنوان یک گزارش استفاده کنید. همچنین از مشکلات آگاه می شوید و با بهبود آن ها رتبه سایت را ارتقا می دهید.

مدیران وب‌سایت : یک مدیر وب سایت با آگاه شدن از خطاهای سایت خود از طریق سرچ کنسول می تواند سرنوشت سایت را تغییر دهد. زیرا به موقع و اصولی برای رفع خطاها اقدام می کند.

چگونه از سرچ کنسول استفاده کنیم؟

چگونه از سرچ کنسول استفاده کنیم؟

حالا این سوال پیش می آید که از این ابزار قدرتمند چطور باید استفاده کرد. اگر بخواهیم به صورت دقیق و با ذکر جزئیات در مورد نحوه کار با سرچ کنسول صحبت کنیم، باید به اندازه یک دوره اموزشی جامع و کامل اینجا بنویسم. بنابراین در این مقاله سعی می کنیم به صورت تیتر وار در مورد نحوه استفاده از سرچ کنسول صحبت کنیم تا ذهن افرادی که تمایل به استفاده از ان دارند روشن تر شود و سپس برای یادگیری دقیق تر سراغ دوره های آموزشی این سرویس بروند.

1- وب سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت نام کنید.

2-باید به این سرویس ثابت کنید که خود شخص شما مالک سایت هستید.

3-مالک و کاربرانی که می توانند به اطلاعات سایت در این ابزار دسترسی داشته باشند را مشخص کنید. مالک سایت شخصی است که به همه اطلاعات دسترسی کامل دارد. مواردی مثل اضافه کردن یا حذف کاربران، تغییر تنظیمات، دسترسی به تمامی داده ها و ابزارها را مالک سایت انجام می دهد. اما افرادی که به عنوان کاربر ثبت شده باشند تنها می توانند شاهد داده ها و تغییرات و فعالیت ها باشند.

4- در مرحله بعد باید نقشه سایت خود را در سرچ کنسول ثبت کنید. این کار به این سرویس کمک می کند که وب سایت شما را درک کند و روی سئو سایت شما تاثیر بگذارد.

5- در مرحله اخر باید با امکاناتی که سرچ کنسول در اختیار شما قرار داده است آشنا شوید.  آنالیز این اطلاعات اهمیت زیادی دارد و به کمک ان هاست که می توانید برای بهبود سایت خود بهترین تصمیم را بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی ما بر این بود کوتاه اما کامل و صحیح بگوییم که گوگل سرچ کنسول چیست؟ همانطور که متوجه شدید این ابزار دوست واقعی وب سایت شماست. دوستی که همیشه مراقبت است سایت شما متضرر نشود و اگر جای خطایی کرد آن را گوشزد کند. از این ابزار استفاده کنید و با مشاهده نمودار های صعودی آن از بهبود فعالیت کسب و کار خود لذت ببرید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست