برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که استوری اینستاگرام در اختیار کاربران می‌گذارد، تعداد بازدید آن برای تولید کنندگان محتوا بسیار مهم است. اگر این بازدید برایتان دارای اهمیت است، ما در این مقالۀ الیت دیزاین ۸ روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام را برای شما شرح خواهیم داد.

8 روش افزایش بازدید استوری اینستاگرام

با استفاده از ویژگی‌های استوری اینستاگرام، می‌توانید بیشتر مخاطبان خود را بشناسید، تعامل بیشتری داشته باشید و با کمک ابزارهای موجود برای پیج تان استراتژی محتوا تعیین کنید.

همچنین اگر محصول یا خدماتی ارائه می‌کنید، می‌توانید لینکی در استوری قرار دهید، مخاطبان را مستقیم به صفحۀ موردنظر هدایت و فروشتان را افزایش دهید.

فالوورهای روح را حذف کنید.

فالوورهای روح را حذف کنید.

فالوورهای روح در واقع همان اکانت‌های بدون فعالیت هستند. این اکانت‌ها ممکن است بات، فالوور فیک و یا افرادی باشند که شما را فالو کرده‌اند اما مدت‌هاست که هیچ فعالیتی ندارند.

این اکانت‌ها شاید تعداد فالوورهای پیجتان را به میزان قابل‌توجهی بالا ببرند، اما تأثیر منفی بر روی نرخ تعامل پیج و به‌ویژه بازدید استوری اینستاگرام می‌گذارند.

نحوۀ کار اینستاگرام به این‌گونه است استوری‌های پیج شما را به دسته‌ای از فالوورها نمایش می‌دهد. اگر آن‌ها استوری‌ها را دیدند و برایشان جذاب بود، اینستاگرام استوری‌ها را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد.

در نتیجه حذف فالوورهای روح تأثیر زیادی بر روی افزایش بازدید استوری اینستاگرام می‌گذارد.

کیفیت مهم‌تر از کمیت است.

احتمالا این جمله را بارها و بارها شنیده‌اید که کیفیت مهم‌تر از کمیت است. این جمله برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام هم کاربرد دارد.

ممکن است شما هم از آن افرادی باشید که تعداد زیادی استوری در طول روز می‌گذارند، اما چه تعداد از این استوری‌ها باکیفیت است و باعث جذب مخاطب می‌شود؟

اگر استوری‌ها چیز خاصی نداشته باشند و از نظر مخاطب پیش‌پاافتاده و سطحی به نظر برسند، استوری‌های شما را سریع رد می‌کنند و به سمت استوری‌های جذاب می‌روند و کمتر به سراغ شما می‌آیند؛ بنابراین سطحی بودن محتوا تأثیر مستقیم بر روی نمایش و تعداد بازدیدکننده خواهد داشت.

سعی کنید به‌جای تعداد استوری، نگران کیفیت محتوایی که قصد انتشار آن را دارید باشید. این ذهنیت را برای مخاطبین خود به وجود بیاورید که محتوای شما باعث آگاهی بیشتر آن‌ها نسبت به موضوع هدف پیج می‌شود.

با این کار نه‌تنها با مخاطبین تعامل داشته‌اید، بلکه برای برندتان اعتمادسازی کرده‌اید.

از ویدئو برای افزایش بازدید استوری استفاده کنید.

از ویدئو برای افزایش بازدید استوری استفاده کنید.

اینستاگرام گزارشی منتشر کرده است که طبق آن، ویدئوها نسبت به تصاویر بازدید بیشتری دارند و سریع‌تر دست‌به‌دست می‌شوند.

انسان‌ها به‌صورت فطری محتوای بصری را بیشتر دوست دارند و بهتر است شما هم با این حقیقت کنار بیایید و دست‌به‌کار شوید. کاربران بیشتر دوست دارند به‌جای اینکه خودشان  متنی را روی تصویری مطالعه کنند، در یک ویدئوی باکیفیت مطلب را برایشان توضیح دهید.

اگر می‌خواهید بازدید استوری اینستاگرام بیشتر شود، سعی کنید بیشتر از ویدئو در استوری‌ها استفاده کنید.

بهترین ویژگی ویدئو این است که می‌توانید راحت‌تر مخاطبین را قانع کنید تا کاری را انجام دهند. می‌توانید بازدیدکنندگان را به سمت وب‌سایتتان هدایت و یا آن‌ها را تشویق به فالو کنید.

از مخاطبین نظر بخواهید.

کاربران اینستاگرام دوست دارند در استوری‌ها مشارکت داشته باشند؛ بنابراین از قابلیت نظرخواهی استفاده کنید تا تعاملتان با آن‌ها بیشتر شود و در نتیجه بازدید استوری اینستاگرامتان افزایش یابد.

می‌توانید از ابزار رأی‌گیری (Poll) در استوری استفاده کنید تا فالوورها گزینۀ مورد علاقۀ خود را انتخاب کنند.

سؤالات نباید سخت و پیچیده به نظر برسند. می‌توانید یکسری سؤالات بسیار ساده بپرسید. به‌عنوان‌مثال:

بهتر است این کار را انجام دهم یا آن را؟

به نظر شما اینجا بروم یا آن جا؟

امروز حالتان چطور است؟

پست جدید را دوست داشتید؟

اگر برای پرسیدن سؤالات زمان بگذارید و این کار را هرازگاهی انجام دهید، خواهید دید که استوری‌های شما چقدر طرف‌دار پیدا کرده است.

زمان مناسب را برای استوری گذاشتن پیدا کنید.

زمان مناسب را برای استوری گذاشتن پیدا کنید.

ممکن است بهترین استوری‌ها را داشته باشید، اما زمانی استوری می‌گذارید که مخاطبین شما در اینستاگرام نیستند. گاهی اوقات تنها اشتباه شما همین انتخاب نادرست زمان است.

همچنین بسیار مهم است که در دقایق اولیه مخاطبین استوری را ببینند. هر چه زمان بگذرد استوری‌های جدید گذاشته می‌شوند و استوری شما عقب‌تر از آن‌ها می‌افتد و پیداکردن آن برای کاربران سخت‌تر می‌شود.

مطمئن شوید وقتی که استوری را می‌گذارید، اکثر مخاطبین پیج آنلاین باشند. اگر این زمان مناسب را نمی‌دانید، می‌توانید از آن‌ها بپرسید که چه زمانی آنلاین هستند. همچنین می‌توانید از آمار اینستاگرام استفاده کنید.

یک روش دیگر این است که خودتان امتحان کنید. یک هفته را مخصوص بررسی این موضوع قرار دهید و ساعت‌های مختلف در روزهای مختلف را بررسی نمایید. آمارهایی که به دست آوردید را جمع‌آوری و بهترین زمان را بر اساس آمار پیدا کنید.

برای استوری اینستاگرام خلاقیت داشته باشید.

در حال حاضر تولیدکنندگان محتوای بسیار زیادی فعالیت می‌کنند و همگی به دنبال افزایش بازدید استوری اینستاگرام هستند. در این شرایط مخاطبین انتخاب‌های زیادی دارند و اگر محتوایی که تولید می‌کنید به اندازۀ کافی خلاقانه و زیبا نباشد، به‌راحتی کنار گذاشته می‌شوید.

داشتن خلاقیت در تولید محتوا در ابتدای راه کار آسانی نیست. برای ایده گرفتن می‌توانید پیج‌های پرمخاطب را بررسی و یا در اینترنت جستجو کنید؛ سپس با کمی تغییر از آن برای استوری‌های خود استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید که استفاده از طرح دیگران کار درستی نیست، اما در ابتدای راه نیاز دارید کمی از بقیه ایده بگیرید تا با فرایند کار آشنا شوید. علاوه بر این، باید کار را شروع کنید تا خلاقیتتان در تولید محتوا بیشتر شود؛ بدون شروع کار ایده‌ای ندارید که عملی کنید.

به بازدید کنندگان استوری هدیه دهید.

به بازدید کنندگان استوری هدیه دهید.

یکی از کارهای متداولی که پیج‌ها انجام می‌دهند هدیه دادن به مخاطبین است. با این کار فالوور بیشتری جذب می‌کنید و با تولید محتوای جذاب و باکیفیت آن‌ها را تبدیل به مخاطب دائم خواهید کرد و عملاً بازدید استوری اینستاگرام هم افزایش میابد.

یکی از روش‌های هدیه دادن این است که پستی بگذارید و به فالوورها اطلاع دهید که با تگ کردن دوستانشان در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند.

روش دیگر این است که از فالوورها بخواهید در پست مورد نظر کامنت بگذارند و از بین آن‌ها قرعه‌کشی می‌شود. مزیت این روش این است که نرخ تعامل بیشتر می‌شود؛ در نتیجه، یا پست به اکسپلور می‌رود و یا اینستاگرام شما را به افراد بیشتری پیشنهاد می‌دهد.

برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام پیج تان را دائماً ارزیابی کنید.

به‌عنوان آخرین نکته برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام، پیشنهاد می‌کنیم که دائماً پیجتان را مورد ارزیابی قرار دهید. استراتژی محتوا، تعداد بازدید، تعداد فالوی روزانه، نرخ تعامل، نسبت فالو به بازدید و غیره را ارزیابی کنید.

برای نتیجۀ بهتر، یک دوره برای ارزیابی مشخص کنید و حتماً با یک نظم خاصی این کار را انجام دهید. به‌عنوان‌مثال این دوره می‌تواند به‌صورت هفتگی انجام شود.

اگر متوجه عدم کارایی استراتژی محتوایی خود شدید، آن را تغییر دهید؛ هیچ اجباری وجود ندارد که به یک استراتژی پایبند باشید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی شد نکات مهمی در مورد استوری اینستاگرام ارائه شود و جوابی باشد به سؤال چگونه بازدید استوری اینستاگرام را افزایش دهیم؟

در نهایت، باید بگوییم که تعامل کلید موفقیت است. هر چه بیشتر با مخاطبین تعامل داشته باشید و آن‌ها احساس کنند که با شخص شما ارتباط نزدیک برقرار کرده‌اند، بازدید استوری اینستاگرام روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

الیت دیزاین به‌عنوان طراح سایت و تولیدکننده محتوای حرفه شما را برای کار تولید محتوا راهنمایی خواهد کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست