1. خانه
  2. طراحی وب
  3. طراحی سایت آموزشی چیست ؟ 14 نکته مهم طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی چیست ؟ 14 نکته مهم طراحی سایت آموزشی

برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مطلب به پاسخ اینکه طراحی سایت آموزشی چیست خواهید رسید و با امکانات طراحی سایت آموزشی آشنا خواهید شد. پس در ادامه این مقاله با الیت دیزاین همراه شوید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، تعامل اجتماعی و اطلاعاتی بین افراد جامعه در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در حال انجام است و عامل ارتباط بین ‌افراد در فضای مجازی، اینترنت است. به ‌منظور بالا بردن سطح کیفیت آموزش در مراکز آموزشی کشورمان، استفاده از فناوری‌های ارتباطی به ‌خصوص استفاده از اینترنت به نوعی الزامی شده است.

شرکت طراحی سایت الیت دیزاین با طراحی انواع سایت‌های آموزشی می تواند شما را برای ورود به دنیای اینترنت همراهی کند.

طراحی سایت آموزشی چیست؟

وجود بیماری کرونا و محدودیت‌هایی را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی، آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی کلاس‌های خصوصی به وجود آورده است که با وجود این محدودیت‌ها اکثر موسسات به فکر راه اندازی سایت آموزشی و برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین شده اند.

اگر شما صاحب یک مؤسسه‌ آموزشی یا آموزشگاهی هستید، از طریق سایت می توانید به معرفی آموزشگاه و موسسه آموزشی خود بپردازید و مخاطبان زیادی را جذب کنید.

طراحی سایت آموزشی، صرفأ مختص آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نبوده و شما در هر زمینه آموزشی که فعالیت داشته باشید، می توانید سایت آموزشی خود را داشته باشید.

طراحی سایت آموزشی چیست ؟ 14 نکته مهم طراحی سایت آموزشی
طراحی سایت آموزشی چیست ؟ 14 نکته مهم طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت موسسات و مراکز آموزشی

 با طراحی سایت مؤسسه‌ آموزشی خود می توانید از طریق سایت فعالیت‌ها، کلاس‌ها و برنامه کلاس‌های خود را اطلاع رسانی کنید.

یکی از مزیت‌های داشتن سایت آموزشی، پذیرش و ثبت نام به صورت آنلاین است. یعنی مخاطب برای شرکت در کلاس‌های آموزشی دغدغه طی کردن مسافت و زمان را نخواهد داشت و به صورت آنلاین می تواند در کمترین زمان در دوره آموزشی مورد نظر خود ثبت نام کند.

همچنین با تهیه فیلم و عکس از محیط آموزشی و قرار دادن آن ها بر روی سایت آموزشی می توان به شناخت و آشنایی بیشتر مخاطبان با فضای آموزشی کمک کرد.

موسسات آموزشی با درج اطلاعات و نحوه برگزاری کلاس‌ها و ارائه انواع کلاس‌های آموزشی می توانند با کمک سایت آموزشی به کاربران و مخاطبان خود اطلاع رسانی کنند.

همچنین با داشتن سایت آموزشی در صورت محدودیت و برگزار نشدن کلاس‌های فیزیکی با برگزاری آنلاین کلاس‌ها می توان آموزش‌ها را ادامه داد و جبران کرد.

نکات مهم سایت موسسات و مراکز آموزشی

  • با طراحی فرم ثبت نام برای سایت آموزشی خود می توانید به صورت آنلاین جهت ثبت نام در دوره‌های آموزشی اطلاع رسانی کنید.
  • با امکان پرداخت آنلاین هزینه آموزش در صفحه سایت آموزشی خود می توانید نسبت به ظرفیت‌های تکمیل شده کلاس‌های خود اطمینان حاصل کنید.
  • همچنین می توانید با اشتراک گذاری تعداد باقی مانده برای برگزاری کلاس‌های آموزشی خود مخاطبان را برای شرکت در کلاس‌ها ترغیب نموده و ظرفیت کلاس‌های خود را تکمیل کنید.
  • با اعلام دوره‌های آموزشی و دسته بندی آن ها در سایت آموزشی خود و ارائه نسخه دانلود شدنی مطالب و محتوا برای کاربران می توانید یک سایت کامل و جامع داشته باشید.
  • یکی دیگر از این امکانات گرفتن آزمون‌ها به صورت آنلاین است که می توانید به صورت آنلاین اعلام نتایج آزمون در همان لحظه را انجام دهید.
  • بخشی از سایت را می توانید به فروشگاه کتاب به صورت آنلاین برای فروش کتاب‌ها و دانلود آن ها اختصاص داد.
  • افراد یا موسسات می توانند روش تدریس و سابقه کار و اعتبار خود را در سایت آموزشی خود ثبت و در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
نکات  مهم  برای طراحی سایت موسسات و مراکز آموزشی
نکات مهم برای طراحی سایت موسسات و مراکز آموزشی

امکانات سایت موسسات و مراکز آموزشی

  •  معرفی و تاریخچه مرکز آموزشی
  • خبرهای مرکز آموزشی و سایر اخبار مرتبط
  • دوره‌های آموزش که در حال برگزاری است و دوره‌های آموزشی که بعدا برگزار خواهد شد
  • نحوه ثبت نام و شرایط آموزش
  • درج برنامه زمان بندی کلاس‌ها
  • امکان ثبت نام آنلاین در دوره‌های آموزشی
  • امکان معرفی کتاب و جزوه‌های آموزش
  • فروش کتاب و ابزار کمک آموزشی
  • بارگذاری کارنامه و اعلام نتایج
  • دانلود جزوه‌های اساتید و نمونه سوال‌ها
  •  تصاویر و ویدیوهای آموزشی
  • تصاویر از آموزشگاه و فعالیت‌های آن
  • نظر سنجی درباره آموزشگاه و دوره‌های آموزشی آن
  • ایجاد خبرنامه ایمیلی و پیامی برای کاربران
امکانات طراحی سایت موسسات و مراکز آموزشی
امکانات طراحی سایت موسسات و مراکز آموزشی

هدف از طراحی سایت آموزشی چیست؟

هدف از طراحی سایت آموزشی ،تعلیم آموزش و یادگیری آموزش است.

برای اینکه بتوانیم کلاس‌های آموزشی خود را به صورت آنلاین برگزار کنیم به طراحی سایت آموزشی نیاز داریم.

یکی از اهداف مهم طراحی سایت ، پذیرش مخاطبان بدون محدودیت مکانی و زمانی است یعنی مخاطب در هر ساعت از شبانه روز و حتی با فاصله و مسافت زیاد می تواند از سایت شما بدون اتلاف وقت بازدید کند که این نکته بسیار مهمی در جذب و پذیرش هنرجو و کاربر می باشد.

همچنین با طراحی سایت آموزشی می توانیم با معرفی آموزش‌های خود مخاطبان زیادی را با برای یادگیری مهارت‌ها و دیدن آموزش‌ها جذب کنیم.

از دیگر اهداف طراحی سایت می توان به راه اندازی کلاس‌های مجازی و ارائه خدمات آموزشی بطور آنلاین اشاره کرد، که با کمترین هزینه و بیشترین دسترسی در خدمت کاربران است.

طراحی سایت آموزشی برای چه افرادی مناسب است؟

طراحی سایت آموزشی بهترین گزینه برای ارائه خدمات آموزشی به صورت آنلاین است.

اگر مدیر یک آموزشگاه هستید، با داشتن سایت آموزشی می توانید بدون اتلاف وقت و هزینه، برگزاری کلاس‌های آموزشی خود را به مخاطبانتان اطلاع دهید.

سایت آموزشی فقط برای موسسات و مراکز آموزشی نبوده و حتی خیلی از کاربران با داشتن انواع هنرها مانند: آشپزی، نقاشی، موسیقی و … با راه اندازی سایت آموزشی خود می توانند مهارت‌هایشان را در معرض آموزش برای کاربران و مخاطبان زیادی قرار دهند.

ارائه برخی کلاس‌های آموزشی به صورت خصوصی برای کاربران بسیار مفید واقع می شود. در صورتی که آموزش‌های شما کامل و برای کاربران مفید باشد، قطعا طرفداران و مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد.

شما با داشتن سایت آموزشی خود می توانید مقالات و فایل‌های آموزشی خود را در قسمت فروش و دانلود به اشتراک بگذارید تا از کپی برداری مطالب و آموزش‌های شما جلوگیری شود.

"<yoastmark

طراحی سایت موسسات آموزشی از جمله:

  • مدارس و دانشگاه
  • سایت آموزشگاه زبان
  • طراحی سایت آموزشگاه هنری و زیبایی
  • آموزشگاه فنی
  • سایت باشگاه و آموزشگاه ورزشی
  • طراحی سایت مهدکودک
  • تدریس خصوصی

نتیجه گیری

امروزه اینترنت بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را به خودش اختصاص داده و اکثر کارها با ورود به دنیای اینترنت آسان و قابل دسترس شده اند.

اگر می خواهید در کسب و کار آموزشی خود بیشتر دیده شوید و مخاطبان بیشتری را برای دوره‌های آموزشی خود و آموزشگاهتان جذب کنید، سایت آموزشی می تواند شما را به اهدافتان برساند. چرا که امروزه مخاطبان برای رفع نیازهای خود با سرچ کردن در موتورهای جستجوگر می توانند به خواسته هایشان برسند.

طراحی سایت الیت دیزاین با تیم حرفه‌ای و مجرب در زمینه طراحی انواع سایت‌های آموزشی می تواند شما را برای داشتن سایت حرفه‌ای یاری و همراهی کند.

برای آشنایی بیشتر با الیت دیزاین پیج اینستاگرام ما رو دنبال کنید!

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست