برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

مصون ماندن از اشتباهات در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیاز به دانستن روش هایی است که نمی شود آن را دست کم گرفت. این شیوه نوین از تجارت دارای پیچ و خم هایی است که اگر با آن آشنا نباشید، ماندگاری تان را در عرصه دیجیتال مارگتینگ محدود می کند.
در این مقاله که در تیم الیت دیزاین تهیه شده است، شما را با برخی از این اشتباهات متداول آشنا کرده و خطرات آن را به شما گوش‌زد می کند. لطفا با ما همراه بوده و در صورت لزوم با ما در ارتباط باشید.

چگونه از اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دور بمانیم؟

برای کسی که به تازگی به عرصه شبکه‌های اجتماعی گذاشته است، دانستن پیچ و خم های این فضا لازم و ضروری است.

فاکتورهای زیادی در این مسأله دخیل است؛ نوشتن محتوایی صحیح و بدون غلط، ارایه محتوایی خلاقانه و استفاده از ابزارهایی که فعالان اقتصادی در شبکه های اجتماعی را در معرض دید قرار می‌دهد.

کارشناسان کسب و کارهای اینترنتی از جمله خطاهایی که بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مرتکب آن می شوند، این موارد دانسته اند:

چگونه از اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی دور بمانیم؟

تمرکز بر یک یا دو شبکه اجتماعی

* قرار نیست در تمام پلتفرم های اجتماعی حضور داشته باشید. یکی از اشتباهات رایج در شبکه های مجازی این است که یک فعال اقتصادی در اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و …. حضور داشته باشد و طبیعتا نتواند با این همه مشغله، فرصت پرداخت منظم برایش فراهم باشد.
علاوه براین، فقط بر شیوه های نوین بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز تمرکز نکنید. از اصل شگردهای تبلیغات سنتی غافل نشده و سعی کنید هر دو استراتژی را با هم در نقشه راهتان داشته باشید.

کپی برداری ممنوع

یعنی؛ خلاق بوده و مدام در پی ایده های نو باشید. با هنرمندان و صاحبان مشاغلی که می توانند به شما ایده و طرح جدید بدهند، در تعامل باشید.

مدام مطالعه داشته باشید، به صفحات و سایت های رقیبانتان سرک بکشید، با صاحب نظران حوزه کاری تان به مشورت بنشینید تا به طرح و محتوای خلاقانه‌ای برسید.

به مخاطب حق بدهید که خواهان تنوع و جذابیت باشد.

چنانچه از روی سایت ها و صفحات رقیبانتان رونویسی کنید، مطمئن باشید که رتبه شما در گوگل پایین می رسد.

در عوض اگر نظرتان را درباره مقاله ای که همسو با مقاله شماست، بنویسید؛ گوگل آن را یک امتیاز شمرده و به کار شما اعتبار می دهد.

یکی دیگر از مواردی که در کار شما اهمیت دارد، گذاشتن مقاله در سایت و صفحات مجازی به صورت مرتب است.

در ارایه خدمات و محصولاتتان زیاد سماجت به خرج ندهید.

هدف اولیه شما در راه اندازی صفحه یا کانالی که محتوای تبلیغاتی خود را می گنجانید، ایجاد یک فضای دوستانه و آرام است.

بهترین ترفندی که می تواند مخاطب را نسبت به شما وفادار نگاه دارد، داشتن رابطه صمیمانه و دور از قدرت طلبی است. چنانچه روی فروش خود اصرار کنید این گمان پیش می آید که شما از موضع قدرت عمل کرده و همین شما را از گود رقابت در فضای مجازی برکنار می کند.

در ارسال فرسته های تبلیغاتی خود منظم و دقیق باشید.

در ارسال فرسته های تبلیغاتی خود منظم و دقیق باشید.

این که یک روز چند نوع پست متفاوت به اشتراک بگذارید و بعد یک هفته ده روز غیب تان بزند، استراتژی وحشت است.

نقشه راهی است که خیلی زود شما را از چشم مشتریانتان می اندازد. حضور هر روزه در عرصه دیجیتال مارکتینگ باعث سوءتفاهم شده و مخاطب شما را دلزده می کند.

وفقه طولانی مدت نیز شما را از یادها پاک خواهد کرد. یک زمانبندی درست و اصولی به کسب و کارتان وجه و شخصیت می دهد.

جذابیت محتوای تبلیغاتی

محتوایی که با مخاطبان خود در میان می گذارید، نباید حتما در راستای فعالیت اقتصادی شما باشد. در زمانبندی های مناسب، توی سوت بدمید و زنگ تفریح را اعلام کنید.

ایرادی ندارد اگر هر از گاهی با فرستادن یک محتوای جذاب، آموزنده و به روز تنوعی در کارتان بدهید. همین که مخاطب با شما از این مسیر در تعامل است و شما را می بیند و بازخورد نشان می دهد که حضور دارد و کالا و خدمات شما را می بیند.

حوزه دنبال کنندگان خود را گسترش دهید

در وهله اول صبور باشید! این که در همان هفته یا ماه و حتی سال اول شاهد رشد چشمگیری از دنبال کنندگان خود باشید، انتظار زیادی است.

یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی افتادن در دام کسانی است که مخاطب جعلی می فروشند. مطمئنا خرید فالوئر باعث حذف شما از رسانه می شود.

برای هر شبکه ای یک نقشه راه جداگانه ای داشته باشید

کاربران فیسبوک، اینستاگرام، یوتیوب و غیره هر کدام متناسب با جهان بینی ، سطح سواد و نوع اندیشه ای که دارند، وارد این شبکه ها می شوند. اگر در یک یا دو شبکه مجازی عضو هستید، با شناختی که از مخاطب خود دارید و نوع سلیقه فکری و دغدغه مندی ایشان دست به معرفی کالا و خدمات بزنید.

حالا که به لطف تکنولوژی و شبکه های اجتماعی می تواند با خیل عظیمی از مردم طرف باشید، بهتر است این را غنیمت بدانید.

حضور آنها در این عرصه، کمک می کند تا یک فعال اقتصادی بهتر و راحت تر محصول و خدمات خود را عرضه کند.

طبق آمار ۲۴  میلیون کاربر در تلگرام،۱۴ میلیون نفر در واتس اپ و ۱۲ میلیون کاربر در اینستاگرام فعالیت دارند.

صاحبان کسب و کار اینترنتی، با رصد کاربران فضای مجازی به نوع سلیقه و محتوای فکری آنها نزدیک شوید.

توجه به این نکته ظریف شما را در کسب و کار مجازی موفقیت بیشتری برایتان خواهد داشت.

به اندازه و مرتبط هشتک گذاری کنید

یکی از راه های آسان و بی دردسر معرفی برند تجاری شما هشتگ گذاری است. متن شما بوسیله همین هشتگ ها در شبکه های اجتماعی معرفی می شوند. در واقع هشتگ ها تصاویر و موضوعات دلخواه شما را دسته بندی کرده و در اختیار مخاطب قرار می دهد.

اما از این مساله غافل نشوید که همین هشتگ گذاری هم باید در حد و اندازه معقول و مرتبط با حوزه کاری تان استفاده شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که در هنگام هشتگ گذاری نباید بین کلمات و علامت هشتگ فاصله وجود داشته باشد.

نوشتن صحیح محتوای متنی

نوشتن یک متن کوتاه در مجال تنگ رسانه های مجازی ممکن است کار آسانی تلقی شود که از عهده هر سطح سوادی بر بیاید. اما در واقع امر چنین نیست.

وجود کلمات نادرست، جملاتی که ارکانشان به هم ریخته، مثل این می ماند که در غذایتان سنگ ریزه باشد. با خواندن اولین واژه نادرست مخاطب شما را کنار خواهد گذاشت.

بنابراین در ارایه متنی صحیح و عاری از اشتباه ضمن انتقال مفاهیم به مشتریان، به آنها این اطمینان خاطر را می دهید که با یک شخصیت حقیقی و حقوقی آگاه و مطلع سر و کار دارد.

به نظرات مشتریانتان واکنش مناسب نشان دهید.

اگر مخاطب در فضای مجازی برای تعامل با شما علاقه نشان داد، حتما واکنش مناسبی به کامنت ها و نظرات آنها نشان دهید، این امر ضمن این که نشان می دهد شما یک فرد حقیقی هستید نه یک ربات باعث اعتماد و رفاقت شما نیز می شود.

اگر دچار اشتباهات رایج در بازایابی شبکه‌های اجتماعی شویم؟...

اگر دچار اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شویم؟…

با در نظرگرفتن این مساله که حضور در رسانه های مجازی و تبلیغ کالا و خدمات نیاز به آموزش ندارد، فعالیت اقتصادی را نه تنها متوقف می کند بلکه تا مدتها صاحبان چنین فکر و اندیشه را در کار خود سردرگم می کند.

تمام تلاش این مقاله در این بود که ماندن در رسانه های مجازی تاکتیک های خاص خود را می طلبد و صرفا با داشتن یک گوشی و هزینه اندک وقت، فعال اقتصادی را به هدف غایی خود نزدیک نمی کند.

نتیجه گیری

الیت دیزاین در این نوشتار سعی کرد تا به اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بپردازد و تاثیر این خطاها را در سئوی سایت نشان دهد.

باز هم تاکید ما این است؛ حضور موثر در یک یا دو پلتفرم اجتماعی کافی است تا شما را در عرصه دجیتال مارکتینگ ماندگار کند و ضمن پرهیز از روش های پرهزینه و وقت گیر، طعم شیرین موفقیت و ارتباط نزدیک با مشتریان را به کام تان بریزید.

امیدواریم خواندن این مقاله باعث نشان دادن راه درست ورود به شبکه های اجتماعی شود و در نهایت باعث رقابت تنگاتنگ در این حوزه شوید و کالا و خدمات ارائه شده شما به خوبی دیده شود.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (2 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست