برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

اگر در مورد ویدئو با افرادی که اهل فضای مجازی هستند صحبت کنید همه در مورد جذابیت آن می گویند. جذابیتی که هم برای مخاطب وجود دارد و هم برای تولید کننده محتوا!! زمانی که محتوای مورد نظر خود را به صورت ویدئو منتشر می کنید، مخاطب بیشتر با آن درگیر می شود و با دقت بیشتر به آن توجه می کند. و اگر محتوای شما قوی و سرگرم کننده باشد، به سرعت وایرال خواهد شد. پس ویدئو قدرتمند است. به همین دلیل در دنیای کسب و کار بحثی به نام ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی شکل گرفته است. در این مطلب از الیت دیزاین می خواهیم خیلی مفصل به بررسی این مبحث بپردازیم و ببینیم ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی چیست؟

ویدئو مارکتینگ چیست یا بازاریابی ویدئویی چیست ؟

علم مارکتینگ همیشه به دنبال این است که بداند چه چیزی برای مخاطبان جذاب تر است و مردم بیشتر به وه چیزی توجه می کنند تا از همان استفاده کند و از ان طریق محصول و خدمات را به مخاطب ارائه کند.

در سال های اخیر ویدئو در این زمینه بسیار موفق بوده است. با گسترش شبکه های اجتماعی علاقه مردم به ویدئو دیدن افزایش پیدا کرده است. علم مارکتینگ هم از همین موضوع استفاده می کند.

به خاطر دارم در مورد محتوای یک صفحه اینستاگرام از مخاطبین نظر سنجی کردیم. عده بسیار زیادی با انتشار محتوا به صورت تکست و عکس گرافیکی مشکل داشتند و معتقد بودند که حوصله کافی برای خواندن را ندارند. اما برای دیدن ویدئو وقت می گذاشتند و حتی برای دیگران هم ارسال می کردند.

پس تا اینجا متوجه شدیم که ویدئو یکی از انواع محتواست و بازاریابی ویدئویی یعنی به کاربردن ویدئو برای افزایش بازدید و تعامل و به دنبال آن افزایش فروش…

ویدئو مارکتینگ را می توان بخشی از دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت چون برای انتشار ان از بسترهای آنلاین استفاده می شود. اهمیت ویدئو مارکتینگ به قدری است که این روزها بازار کار افرادی که مهارت ادیت ویدئو دارند حسابی داغ شده است.

ویدئو مارکتیگ یا بازاریابی ویدئویی چیست ؟

کاربردهای ویدئو مارکتینگ چیست ؟

ویدئو مارکتینک در حوزه های بسیاری کاربرد دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنیم.

کمپین های ایمیلی

اگر ایمیل خود را بررسی کنید می بینید که روزانه تعداد بالایی ایمیل تبلیغاتی برای شما ارسال می شود. اما ایا شما همه ان ها را باز می کنید؟ قطعا خیر.

متخصصین به این موضوع فکر کردند تا راهی بیابند برای این که توجه یک مخاطب را به ایمیل ارسال شده جذب کنند به طوری که ایمیل را باز کند و به محتوا توجه نشان دهد. سرانجام به این نتیجه رسیدندکه صرفا استفاده از کلمه ویدئو در عنوان نامه می تواند همان چیزی باشد که مخاطب را به سمت خود می کشاند و کنجکاوی او را برای باز کردن و چک کردن محتوای ایمیل برمی انگیزد. استفاده از ویدیو در ایمیل ها منجر به افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی نرخ کلیک کاربران بر روی لینک قرارداده شده در ایمیل ها کرد.

کاربردهای ویدئو مارکتینگ

افزایش بازدید در موتورهای جستجو

موتورهای جست و جو همان چیزی را دوست دارند که مخاطب می پسندد. بنابراین یکی از علایق موتورهای جست و جو محتوایی است که داخل ان از ویدئو استفاده شده باشد. اگر ویدئو خود را در یوتیوب بگذارید و یاروی سایت خود اپلود کنید، موتورهای جست و جو آن را به مخاطبان نمایش می دهند.

اعتبار دادن به کسب و کار

برای این که کسب و کارتان نزد مخاطبان جایگاه و اعتبار بالایی پیدا کند نیاز به ویدئو مارکتینگ دارید. برای اکثر درصد کاربران، تماشای فیلم‌هایی از محصول، فرآیند خرید، نحوه بسته بندی و… تصمیم‌گیری را ساده‌تر می‌کند. هرچه تعداد ویدیوهای بیشتری از کسب و مار خود منتشر کنید مشتریان بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد.

سطح اشتراک گذاری بالا

اگر می خواهید محتوای شما به افراد زیاد نمایش داده شود حتما باید ان را به صورت ویدیو منتشر کنید.زیرا مخاطبان ویدیو را بیشتر برای دوستانشان ارسال می کنند. می تواند گفت ویدئو برای شما نوعی بازاریابی ویروسی هم انجام می دهد.

انواع روش های ویدئو مارکتینگ

انواع روش های ویدئو مارکتینگ

همانطور که گفته شد ویدئو مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که امروزه مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. بنابراین در این بخش سعی داریم تا انواع روش های بازاریابی ویدئویی را معرفی کنیم.

ویدئو معرفی محصول

در ویدئو های معرفی محصول شما نحوه عملکرد و زوایای مختلف محصول خود را نمایش می دهید.و مخاطب با دید بازتری می تواند نسب به محصول شما شناخت پیدا کند. نمایشی نحوه عملکرد محصول شما را نشان می‌دهد. در این زمینه هرچه محتوای خلاقانه تری بسازید فیدبک بهتری دریافت می کنید.

ویدئوهای تجاری

این نوع ویدئو معمولا بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ را به نمایش می گذارند. یا با نمایش دادن بهش های مختلف یک سازمان سعی در جلب اعتماد مخاطب و افزایش اعتبار برند دارند.

ویدئوهای رویدادها

هر کسب و کاری هنگامی که در حال رشد است سعی دارد با برگزاری رویدادها و یا شرکت در رویدادها شرایط افزایش اعتبار خود را فراهم کند. ثبت کردن این رویدادها به کمک ویدئو و انتشار آن موجب می شود افراد زیادی در جریان این امورات قرار بگیرند.

 ویدئوهای مصاحبه اختصاصی

 ویدئوهای مصاحبه اختصاصی

اگر در صنعت خود افراد تاثیر گذار را بیابید و با ان ها یک مصاحبه ویدئویی داشته باشید یک راه عالی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان ایجاد کرده اید.

ویدئو های آموزشی

با استفاده از ویدیو می توانید دانش لازم برای استفاده از محصولات و خدمات خود را به مخاطب انتقال دهید. حتی این ویدئو ها کار تیم فروش و پشتیبانی را هم راحت تر می کند.

انیمیشن

درم بعضی از مفاهیم برای مخاطب مشکل است. حتی شاید شما بخواهید یک موضوع واجب اما کسل کننده را به مخاطبتان انتقال دهید. در این شرایط بهتر است ویدئو ما کتینگ را به کمک انیمیشن اجرا کنید. رنگ ها و کاراکترها می تواند باعث جلب توجه مخاطب شود.

ویدئوهای لایو (زنده)

ویدئوهای زنده نرخ مشارکت بالایی دارند. از انجا که امکان هیچ گونه ادیتی در ویدیو های زنده وجود ندارد مخاطب اطمینان دارد که واقعیت دقیقا همان چیزی است که در حال تماشای ان است. به علاوه امکان پرسش و پاسخ برای او فراهم است و این علاقه مندیو اعتماد او به خدمات و محصولات یک برند را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

در مقاله ویدئو مارکتینگ چیست دریافتیم که با رواج یافتن کسب و کارهای آنلاین اهمیت ویدئو مارکتینگ افزایش یافت. شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و لینکدین محل مناسبی برای انتشار ویدئو و جلب اعتماد مخاطب هستند.

آنچه که در ویدئو مارکتینگ اهمیت دارد خلاقیت و کیفیت است به نوعی که مخاطب را درگیر کند و تا انتها با خود همراه کند. در علم مارکتینگ بحثی به نام تاثیر گذاری در سی ثانیه اول وجود دارد و بازاریابی ویدئویی هم از این قائده مستثنی نیست. در بازاریابی ویدئویی باید تلاش کنید و در سی ثانیه اول مواردی را ذکر کنید که مخاطب را مجاب کند تا انتهای ویدئو همراه شما باشد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست