برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

طی چند سال گذشته، شاهد افزایش تعداد کاربران اینترنت هستیم و روزبه‌روز این تعداد در حال افزایش است. همراه با این افزایش روزافزون کاربران، اصول تبلیغات و بازاریابی پیچیده‌تر و دست خوش تغییراتی شده است. هم‌اکنون رپورتاژ آگهی، به‌عنوان یکی از روش‌های تبلیغات و بازاریابی آنلاین، جزو بهترین انتخاب‌ها برای جذب مخاطب به شمار می‌رود. برای اینکه بیشتر بدانید رپورتاژ آگهی چیست؟ در ادامه با یکی دیگر از مقاله‌های الیت دیزاین همراه باشید.

از قدیم آگهی‌های متنی در روزنامه‌ها و مجلات قرار می‌گرفتند و همچنان تا به امروز نسخه بهتر و به‌روز شدۀ این روش ادامه دارد. همان‌طور که در روزنامه‌ها و مجلات به معرفی یک محصول یا خدمات پرداخته می‌شد، حالا شاهد این هستیم که در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اینترنتی در قالب یک گزارش یا مقاله قرار داده می‌شود.

با انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌هایی که کاربرانشان مخاطبان هدف شما هستند، می‌توانید ورودی بسیار زیادی دریافت کنید. علاوه بر این، رپورتاژ آگهی تأثیر بسیار زیادی بر روی سئوی وب‌سایت شما می‌گذارد.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی به نظر می‌رسد که یک مقاله یا یک خبر بی‌طرف باشد، اما در واقع محتوای پولی است که برای تبلیغ یک محصول یا خدمات نوشته شده است. در این روش شرکت‌ها تبلیغ محصولات یا خدمات خود را به‌عنوان مقاله در سایت‌هایی که از طریق کلیک درآمد دارند ایجاد می‌کنند. می‌توان از آن برای هدف قراردادن مجموعه خاصی از افراد با انتخاب رسانه مناسب برای انتشار آگهی استفاده کرد.

به‌عنوان مثال، اگر محصول شما نرم‌افزار حسابداری است، می‌توانید یک رپورتاژ آگهی در یک مجله اینترنتی تجاری که شامل آموزش مجموعه‌ای از افرادی است که علاقه بیشتری به اقتصاد، بازار و مسائل مالی دارند قرار دهید. با این روش، از طریق یک داستان با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار می‌کنید. برخلاف تبلیغات چاپی سنتی، هزاران نفر می‌توانند با محصول شما در وب‌سایت یا هر رسانه‌ای در قالب یک مقاله تبلیغاتی آشنا شوند.

همچنین برخلاف یک تبلیغ عادی در رپورتاژ آگهی جزئیات بیشتری بیان می‌شود، بنابراین به افراد کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول داشته باشند. این نوع تبلیغات معمولاً توسط یک آژانس تبلیغاتی یا خود مشتری نوشته می‌شود.

مزایای رپورتاژ آگهیمزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

مدت‌ها است که متخصصین بازاریابی به دلیل مزایای متعددی که رپورتاژ آگهی دارد از آن استفاده می‌کنند. در ادامه به 5 مورد از این مزایا اشاره می‌کنیم:

جلب توجه و علاقه

برخلاف تبلیغات عادی که برای جذب کاربران از محتوای اغراق شده استفاده می‌شود و همه کاربران به این مدل تبلیغات عادت کرده‌اند، رپورتاژ آگهی متفاوت است و این حس را منتقل نمی‌کند. معمولاً جذاب‌تر از تبلیغات معمولی با عنوان جالب و محتوای متقاعدکننده است تا توجه و علاقه خوانندگان محتوا را به خود جلب کند.

افزایش دانش

از زمانی که رپورتاژ آگهی توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کرد، با ارائه مطالب ارزشمند توانست به دانش افراد بیافزاید. در این مدل محتوا، ابتدا مشکلی بیان و سپس راه‌حلی ارائه می‌شود و خوانندگان مطلب در مورد مزایای خاص یک محصول یا خدمات مطلع می‌شوند.

افزایش فروش

رپورتاژ آگهی یک ابزار تبلیغاتی عالی برای افزایش فروش است. کاربران پس از خواندن مقاله شما، احساس می‌کنند که محصول یا خدمات مورد بحث نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند. این می‌تواند منجر به تصمیم خرید و افزایش سود برای کسب‌وکار شما شود.

تغییر ادراک مخاطب نسبت به شما

ممکن است مردم از قبل تصوری از یک محصول و کیفیت آن داشته باشند. اما یک رپورتاژ آگهی می‌تواند ادراکی که مردم از یک محصول دارند را بهبود ببخشد، ویژگی‌های آن را ارتقا و ذهنیت خوانندگان را تغییر دهد و آنها را به این احساس برساند که یک محصول باکیفیت است.

بهبود سئو

با انتشار رپورتاژ آگهی در یک وب‌سایت پرمخاطب، افراد زیادی وارد وب‌سایت شما خواهند شد. در واقع کارکردن بر روی کلمات کلیدی و قراردادن لینک در متن و گرفتن بک‌لینک، به بهترین شکل سئوی خارجی وب‌سایت را بهبود می‌بخشد.

روش نوشتن رپورتاژ آگهی

روش نوشتن رپورتاژ آگهی

حالا که با رپورتاژ آگهی و مزایای آن آشنا شدید، لازم است با نکاتی درمورد نوشتن یک متن خوب آشنا شوید:

  • انتخاب عنوان مناسب: در یک مقاله اولین چیزی کاربر می‌بیند عنوان مقاله است. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا با عنوان جذاب خود، کاربران را ترغیب کنید تا بر روی لینک کلیک کنند. متن عنوان را به‌گونه‌ای ننویسید که مخاطب متوجه شود با یک رپورتاژ آگهی روبه‌رو است. سعی کنید چند عنوان بنویسید و در نهایت بهترین را از بین آن‌ها انتخاب کنید.
  • ارزشمندترین پاراگراف: پس از عنوان که گفته شد مهم‌ترین بخش رپورتاژ آگهی برای جذب مخاطب است، پاراگرافِ اول جایگاه ویژه‌ای برای جذب دارد؛ بنابراین حتماً زمان کافی برای آن بگذارید و مطمئن شوید که مخاطب با خواندن آن ادامه مقاله را نیز مطالعه می‌کند.
  • شناخت مخاطب: شناخت مخاطب هم یکی دیگر از گام‌های مهم برای تبلیغات به شمار می‌رود. بدون شناخت، درصد موفقیت شما به‌شدت پایین می‌آید؛ پس ضروری است که ذهنیتی از مخاطبان خود داشته باشید. مواردی که پیشنهاد می‌شود بدانید شامل طبقه اجتماعی، تحصیلات و علایق آن‌ها است.
  • شناخت مدل نوشتاری رسانه: تعدادی از مقالات وب‌سایت مدنظر را مطالعه کنید و با سبک و سیاق مقالات نوشته شده آشنا شوید. هرچه رپورتاژ آگهی شما با مقالات شبیه‌تر باشد، تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت.
  • تعداد کلمه: قطعاً نمی‌شود قانونی برای تعداد کلمه تعیین کرد، اما این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر تعداد کلمه کم باشد بیشتر این حس را منتقل می‌کند که مقاله شما یک تبلیغ است. پیشنهاد ما به شما این است که حداقل تعداد 1000 کلمه باشد.

  نتیجه‌گیری

در این مقاله دانستیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه مزایایی برای کسب و کار ما دارد. بنابراین به این نتیجه می رسیم که رپورتاژ آگهی می‌تواند کمک بسیاری زیادی به شناخته شدن برند شما و فروش بیشتر بکند، اما این در صورتی است که رپورتاژ اصولی تهیه شود. یک رپورتاژ آگهی غیراصولی نه‌تنها منجر به فروش بیشتر نمی‌شود بلکه می‌تواند به‌عنوان ضد برند عمل کند. پس ضروری است که قبل از انجام این کار حتماً به سایت‌ها و رسانه‌های مختلف سری بزنید و مثال‌هایی از رپورتاژ را ببینید تا بیشتر با نحوه آماده‌سازی آن آشنا شوید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید زمان کافی اختصاص دهید، پیشنهاد می‌شود حتماً از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

تیم الیت دیزاین با بررسی دقیق نیاز مشتری، تلاش می‌کند تا محتوای باکیفیت و اثربخش عرضه کند و تجربه‌ای متفاوت برای کسب‌وکارها رقم بزند. در صورت نیاز به مشاوره رایگان می‌توانید با ما در تماس باشید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست