برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

در یکی دیگر از مقاله‌های الیت دیزاین قرار است ابتدا به‌ضرورت حضور در اینستاگرام بپردازیم؛ سپس با سیستم ذخیرۀ اطلاعات و نحوۀ دانلود آن آشنا می‌شوید؛ در پایان به شما آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام داده می‌شود.

با وجود امکاناتی که اینستاگرام در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد، گاهی کاربران به دلایل مختلفی تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود می‌گیرند. باتوجه‌به شرایطی که اینستاگرام برای کاربران خود فراهم کرده است؛ شما می‌توانید اکانت خود را حذف و یا اگر قصد چنین کاری را ندارید برای مدتی آن را غیرفعال کنید.

چرا حضور فعال در اینستاگرام ضروری است؟

پیش از آنکه روش‌های حذف اکانت اینستاگرام را مطرح کنیم، قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا انجام این کار به سود ما است یا خیر؟

شاید با خود فکر کنید که اینستاگرام هیچ سودی برایتان ندارد، اما این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرید چگونه از آن استفاده کنید. ما در دورانی زندگی می‌کنیم که شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز درحال‌رشد هستند و تلاش می‌کنند تا خود را به‌روز نگه دارند و امکانات جدیدتر و بهتری در اختیار کاربران قرار دهند. اینستاگرام هم که یکی از سریع‌ترین شبکه‌های اجتماعی درحال‌رشد است، با افزودن امکانات و ویژگی‌های جدید، توانسته مخاطبان زیادی از هر طیف سنی و حوزۀ کاری را جذب خود کند و در حال تبدیل‌شدن به پراستفاده‌ترین اپلیکیشن در میان شبکه‌های اجتماعی است. اینستاگرام می‌تواند به مضرترین یا مفیدترین ابزار در دسترس شما تبدیل شود و این به نحوۀ استفاده شما از آن بستگی دارد.

چرا حضور فعال در اینستاگرام ضروری است؟

حال، با بیان 3 دلیل به شما خواهیم گفت که چرا حضور در اینستاگرام و عدم حذف اکانت اینستاگرام خود، برایتان سودآور است:

1- افزایش دایرۀ ارتباطی

اگر در زمینه‌ای متخصص هستید، به‌شدت توصیه می‌کنیم در اینستاگرام فعالیت کنید. در اینستاگرام می‌توانید خود را معرفی کنید و روزمرگی‌های کاری خود را قرار دهید. همچنین می‌توانید افرادی که در حوزۀ کاری شما فعالیت دارند را پیدا کنید و دایرۀ ارتباطی خود را افزایش دهید. چه‌بسا در همین شبکۀ اجتماعی، کاری با مزایای بهتر به شما پیشنهاد شود و مسیر شغلی شما را تغییر دهد.

2- افزایش اطلاعات و یادگیری

در اینستاگرام پیج‌هایی در حوزه‌های کاری مختلف وجود دارند که یکسری نکات و آموزش را به‌رایگان در اختیار شما می‌گذارند. همچنین افرادی هستند که تجربیات خود را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. چه چیزی بهتر از این که هر روز نکات و تجربیاتی در زمینه دلخواه خود دریافت کنید.

3- افزایش فروش کسب‌وکارها

اگر کسب‌وکار سنتی دارید، می‌توانید با تولید محتوا در اینستاگرام و قراردادن تصویر و توضیحات محصولات، فروش خود را چندبرابر کنید؛ در واقع اینستاگرام این اجازه را به کسب‌وکارها می‌دهد تا به شهر و محلۀ خود محدود نشوند و خدمات و محصولات را در اختیار هرکسی از هر جای کشور بگذارند. با تولید محتوای اصولی و هدفمند کاربران جذب صفحۀ شما می‌شوند و به مقایسه شما با رقبایتان می‌پردازند؛ اگر خدماتی که ارائه می‌دهید جذاب و منحصربه‌فرد باشد، اطمینان داشته باشید که فروشتان چندین برابر خواهد شد.

در 3 مورد بالا دیدیم که چگونه اینستاگرام به کمک ما آمده است تا بتوانیم در مسیر دلخواه پیشرفت کنیم. در نهایت این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم ساعت‌ها زمان خود را برای مطالب بی‌ارزش هدر دهیم، یا از این فرصت استفاده کنیم و به فکر پیشرفت و توسعه کسب‌وکار یا برند شخصی‌مان باشیم.

ذخیره اطلاعات پیج قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام

ذخیره اطلاعات پیج قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود گرفته‌اید، شاید بد نباشد با سرویس ذخیرۀ اطلاعات اینستاگرام آشنا شوید. این شبکۀ اجتماعی معروف یک کپی از همه چیزهایی که تابه‌حال به اشتراک گذاشته‌اید را نگه می‌دارد و به شما این امکان را می‌دهد که آرشیو هر چیزی که مربوط به پیج شما می‌شود را دانلود کنید. دلایل مختلفی برای دانلود این اطلاعات وجود دارد. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید بدانید اینستاگرام چه اطلاعاتی از شما در سرورهایش نگه‌داشته است و یا اگر می‌خواهید این اطلاعات را به سرویس دیگری انتقال دهید، امکان انجام این کار برایتان وجود دارد.

اطلاعاتی که اینستاگرام یک کپی از آن دارد شامل این لیست می‌شود:

  • اطلاعات پروفایل
  • هر چیزی که در اینستاگرام سرچ کرده‌اید
  • همه کسانی را که فالو کرده‌اید
  • هر پستی که تابه‌حال لایک کرده‌اید
  • پیام‌هایی که در دایرکت برای سایر کاربران ارسال کرده‌اید
  • هر استوری و پستی که تابه‌حال در پیج خود قرار داده‌اید.

برای دانلود این اطلاعات مراحل زیر را طی کنید:

1- وارد پروفایل اکانت اینستاگرام خود شوید.

2- روی چرخ‌دنده کنار نام خود کلیک کنید و “Security” را انتخاب کنید.

3- به قسمت “Data Download” بروید و روی “Request Download” کلیک کنید.

ذخیره اطلاعات پیج قبل از دیلیت اکانت اینستاگرام4- سپس ایمیل موردنظر خود را وارد کنید تا لینک دانلود را نیز دریافت کنید و با واردکردن رمز عبور اینستاگرام خود درخواست را تأیید کنید.

طبق گفتۀ اینستاگرام تا 48 ساعت ارسال این ایمیل ممکن است طول بکشد. اطلاعات به‌صورت یک فایل فشرده حاوی پوشه‌هایی است که شامل عکس‌ها، استوری‌ها و ویدئوها می‌شود. هر چیزی که عکس یا ویدئو نیست، در قالب متن ذخیره می‌شود که می‌توانید با یک نرم‌افزار متنی در سیستم خود آن را باز کنید.

آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام

آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام

اگر به هر دلیلی قصد حذف اکانت اینستاگرام خود را دارید، اینستاگرام دو انتخاب را در اختیار شما قرار داده است. شما می‌توانید اکانت خود را حذف و یا غیرفعال کنید.

تفاوت این دو گزینه در این است که حذف اکانت اینستاگرام دائمی، اما غیرفعال‌کردن موقتی است و به شما این امکان را می‌دهد تا به خواست خود در هر زمانی حساب خود را بازگردانید.

توجه داشته باشید که برای غیرفعال‌کردن یا حذف اکانت اینستاگرام خود، باید از یک مرورگر وب دسکتاپ یا مرورگر وب درگوشی هوشمند خود استفاده کنید و نمی‌توانید این کار را از طریق نرم‌افزار اینستاگرام انجام دهید.

نحوه غیرفعال‌کردن اکانت اینستاگرام

اگر می‌خواهید به طور موقت اکانت اینستاگرامتان از دسترس خارج شود، به‌نحوی‌که بعداً قابل بازیابی باشد، باید آن را به طور موقت غیرفعال کنید. برای این کار:

1- از مرورگر تلفن همراه یا رایانه سایت www.instagram.com را باز کنید و اکانت اینستاگرام خود را وارد کنید. سپس به قسمت “settings” در پروفایل خود بروید.

نحوه غیرفعال‌کردن اکانت اینستاگرام

2- از بخش ” Edit profile” به پایین صفحۀ باز شده بروید و گزینۀ “Temporarily disable my account” را انتخاب کنید.

گزینۀ "Temporarily disable my account" را انتخاب کنید.

3- هنگامی که قصد غیرفعال‌کردن اکانت اینستاگرام خود را دارید، باید دلیلی را برای این اقدام خود انتخاب کنید و رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

باید دلیلی را برای این اقدام خود انتخاب کنید و رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

4- بر روی “Temporarily disable my account” کلیک کنید.

برای فعال‌سازی مجدد حساب خود در آینده، کافی است با نام کاربری و رمز عبور خود دوباره وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

اگر به هر دلیلی تصمیم به حذف اکانت اینستاگرام خود گرفته‌اید و نیازی به نگه‌داشتن فعالیت‌هایی که کرده‌اید را ندارید، کافی است یکی از مراحل آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام را که در زیر آمده است را انجام دهید:

1- از مرورگر تلفن همراه یا رایانه به آدرس اینترنتی دیلیت اکانت اینستاگرام بروید. اگر از طریق وب وارد اکانت خود نشده‌اید، ابتدا از شما خواسته می شود که وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

 

آموزش حذف اکانت اینستاگرام

2- گزینه ای را از منوی کشویی “Why are you deleting your account” انتخاب کنید. گزینۀ حذف دائمی حساب شما تنها زمانی ظاهر می‌شود که دلیلی برای حذف اکانت انتخاب کرده باشید.

گزینه ای را از منوی کشویی "Why are you deleting your account" انتخاب کنید.

3- رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. روی “Delete [username] کلیک کنید.

3- رمز عبور خود را دوباره وارد کنید. روی "Delete [username]" کلیک کنید.

 

طبق گفته‌های اینستاگرام یک ماه طول می‌کشد تا اطلاعات شما به طور کامل پاک شود. تا آن زمان، حساب شما فقط از دید عموم پنهان می‌شود و می‌توانید اکانت خود را برگردانید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ابتدا به 3 فعالیتی که می‌توان در اینستاگرام انجام داد پرداختیم. سپس با سیستم ذخیرۀ اطلاعات اینستاگرام و نحوۀ دانلود آن آشنا شدیم و در پایان آموزش انواع روش‌های دیلیت اکانت اینستاگرام داده شد.

اگر در مورد مدیریت شبکه‌های اجتماعی سؤالی دارید و یا درصورتی‌که به محتوای ارزشمند نیاز داشته باشید، الیت دیزاین با ارائۀ خدمات مشاوره و تولید محتوا همراه شما خواهد بود.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست