برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 4 دقیقه وقت بگذارید : )

امروزه محتوای متنی نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند و فونت فارسی مناسب می‌تواند تا حد زیادی کار شما را بهبود ببخشد. همچنین شما می‌توانید فونتی را برای کسب‌وکار خود برگزینید و دائماً از آن استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود کسب‌وکار شما با آن فونت شناخته شود. اما پیداکردن سایتی که ارائه‌دهنده فونت فارسی مناسب باشد، کار وقت‌گیری است. ما در این مقالۀ الیت دیزاین به معرفی 5 سایت فوق‌العاده دانلود فونت فارسی می‌پردازیم تا دیگر مجبور نباشید در کل اینترنت به دنبال آن باشید.

چرا انتخاب درست فونت فارسی اهمیت زیادی دارد؟

وقتی با دنیایی از فونت‌های فارسی روبرو می‌شوید، ممکن است انتخاب فونت کمی برایتان گیج‌کننده باشد. اما چرا انتخاب درست آن مهم است؟ یک فونت، به معنای واقعی کلمه می‌تواند یک اثر ارزشمند بسازد یا آن را بی‌ارزش کند. در واقع فونت شخصیت خودش را در متن منعکس می‌کند.

هنگامی که یک فونت به روش درست انتخاب می‌شود، احساسات مناسب را به خواننده منتقل و لحنی ایجاد می‌کند که کلمات را زنده و درعین‌حال حوزۀ فعالیت موردنظر را منعکس کند. ما به‌جای یک تصویر، از فونت‌ها به‌عنوان تفسیر بصری کلمات روی صفحه استفاده می‌کنیم و این می‌تواند آنها را قادر سازد تا با احساساتی که در نظر گرفته شده‌اند خوانده شوند.

یک فونت ساده می‌تواند در اسنادی مانند دعوت‌نامه‌ها عالی به نظر برسد، اما اگر همان فونت را برای کودکان استفاده کنید، نه‌تنها می‌تواند نامناسب به نظر برسد، بلکه ممکن است درصورتی‌که متن زیاد باشد قابل خواندن نباشد.

همچنین باید به پیامی که فونت منتقل می‌کند دقت کنیم. آیا می‌خواهید باهدف سرگرمی مطلبی را ارائه دهید و یا یک خبر بسیار مهم و جدی؟ خودتان را در جایگاه مخاطب قرار دهید و ببینید در یک نگاه چه پیامی از این فونت می‌گیرید؛ در این صورت راحت‌تر می‌توانید فونت مناسب خود را پیدا کنید.

 

معرفی 5 سایت فوق‌العاده دانلود فونت فارسی

معرفی 5 سایت فوق‌العاده دانلود فونت فارسی

حال که بااهمیت انتخاب درست فونت فارسی آشنا شدید و دانستید که باید دقت خاصی داشته باشید، در ادامه 5 سایت را برای دانلود فونت فارسی به شما معرفی خواهیم کرد که در این سایت‌ها می‌توانید فونت‌های متنوعی را بیابید و هرکدام که به نظرتان مناسب آمد دانلود کنید.

فونت‌یاب

در فونت‌یاب می‌توانید بسیار سریع فونت فارسی موردنظر خود را پیدا و دانلود کنید. این وب‌سایت یک مرجع کامل دانلود فونت به‌صورت رایگان است و هیچ نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

اگر فونت خاصی را مدنظر دارید کافی است از قسمت جستجو، نام فونت فارسی را جستجو کنید و سریعاً آن را بیابید.

همچنین اگر فونتی را در نظر ندارید و می‌خواهید فونت فارسی جدیدی بیابید، کافی است به بخش همۀ فونت‌ها مراجعه کنید و فونت‌های موجود در سایت را مشاهده و فونت موردنظر را پیدا کنید.

در ضمن خوب است بدانید که فونت‌یاب از سال 1391 در حال فعالیت است. همچنین اگر فونتی که نیاز دارید در این وب‌سایت موجود نیست، می‌توانید نام یا تصویر آن را به اکانت تلگرامشان ارسال کنید تا در صورت امکان شما را در پیداکردن فونت موردنظر کمک کنند.

فونت‌جو

در فونت‌جو شما به انواع فونت‌های فارسی و انگلیسی به‌صورت پولی یا رایگان دسترسی دارید. به‌گفتة فونت‌جو این مجموعه فعالیت خود را باهدف توسعه و رشد گرافیک ایران فعالیت خود را شروع کرده است.

آن‌ها تمامی فونت‌های رایگان را در وب‌سایتشان منتشر کرده‌اند و کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

فونت‌های پولی نیز به‌صورت همکاری در فروش در سایت قرار گرفته‌اند. همچنین طراحان تمامی فونت‌ها جهت حفظ نشر معرفی می‌شوند.

این وب‌سایت سعی می‌کند خدمات خوبی را به کاربران ارائه کند و مرجعی باشد برای تمامی فونت‌ها، چه فونت فارسی و چه انگلیسی.

این وب‌سایت دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که شامل فونت تایپوگرافی، فونت مناسب متن، فونت نمادها، فونت‌های خوشنویسی، فونت‌های دست‌نویس، فونت‌های فانتزی، فونت‌های گرافیکی، فونت‌های مذهبی، فونت‌های مناسب عنوان، فونت‌های هندسی است.

فونت‌جو

فونت سرا

فونت‌سرا در سال 1398 افتتاح شد و هدفش معرفی و ارائه انواع فونت فارسی، عربی و انگلیسی است. در این وب‌سایت می‌توانید فونت‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف بیابید و فونت‌های رایگان را به‌راحتی دانلود کنید.

واضح است که در این وب‌سایت فونت‌های پولی را صرفاً جهت معرفی قرار داده‌اند و اگر فونت موردنظر را نیاز دارید باید آن‌ها را خریداری نمایید.

فونت‌های دست‌نویس، فونت خوشنویسی، فونت ویژه موبایل و اپلیکیشن، فونت ویژه وب، فونت فانتزی دسته‌بندی فونت‌ها در این وب‌سایت است.

فونت سیاوش

در فونت سیاوش بیش از 1600 طراح و فعال در عرصۀ چاپ و نشر بیش از 3700 بار به خریداری فونت پرداخته‌اند.

این وب‌سایت را شهاب سیاوش راه‌اندازی کرده است. این هنرمند توانمند، فعالیت‌های زیادی داشته که می‌توان به طراحی گرافیک و فونت فارسی، نویسندگی مقاله و نویسندگی چندین کتاب اشاره کرد.

همچنین در اکثر وب‌سایت‌ها و نشریات معتبری فونت‌های سیاوش معرفی شده و در کتاب‌هایی در انگلیس و فرانسه به چاپ رسیده است.

فونت‌های متن و نوشتار، چند رنگ، دست‌نویس، نمایشی، خوشنویسی، جدانویس، درتی، وب‌فونت، تیتر و دیستورتد و فونت‌های دو زبانۀ فارسی و لاتین از این فونت‌ها هستند. طراحان می‌توانند از این فونت‌ها برای طراحی پوستر، لوگوتایپ، تایپوگرافی، کتاب، صفحه‌آرایی، سایت، اپلیکیشن، تیزر، کلیپ، بنر و… استفاده کنند.

 

فونت ایران

فونت ایران

فونت‌ایران یک فروشگاه فونت فارسی است که در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد.

در این مجموعه فونت‌ها توسط طراحان حرفه‌ای طراحی می‌شود و باکیفیت عالی و تنوع زیادی که دارد طی چند سال توانست چهره وب و اپلیکیشن‌های موبایل فارسی را تغییر دهد.

به‌گفته این وب‌سایت، آن‌ها برای دستیابی به دو هدف اصلی تلاش می‌کنند:

  • ارتقاء سطح کیفی فونت‌های فارسی
  • سر و سامان دادن به وضعیت حقوقی فروش فونت در ایران

این مجموعه کار خود را در سال 1394 شروع کرد. همچنین در سال 1398 توانست در گروه مارکت فایل‌های دیجیتال به‌عنوان برترین وب‌سایت (توسط هیئت داوران) معرفی و برنده تندیس جشنواره شود.

دسته‌بندی فونت‌ها در این وب‌سایت شامل فونت‌های مناسب وب و موبایل، فونت‌‌های مناسب مطبوعات، فونت‌های مناسب عنوان، فونت مناسب متن، فونت‌های دست‌نویس، فونت‌های نمایشی، فونت‌های فانتزی، فونت‌های گرافیکی، فونت‌های خوشنویسی، فونت‌های هندسی می‌شود.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم که چرا انتخاب درست فونت فارسی اهمیت زیادی دارد. سپس به معرفی 5 سایت فوق‌العاده دانلود فونت فارسی پرداختیم.

بازهم تاکید می‌کنیم، به یاد داشته باشید که فونت بیان‌کنندۀ شخصیت شما یا کسب‌وکارتان است و به‌راحتی از آن عبور نکنید. زمان بگذارید و بادقت بررسی کنید تا فونت مناسب خود را بیابید.

الیت دیزاین به‌عنوان طراح حرفه‌ای وب‌سایت می‌تواند به شما راهنمایی لازم را انجام دهد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
4.7/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست