برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

جابه‌جا کردن پول هنوز هم دردسرهای مخصوص به خود را دارد. اگرچه امروز به لطف تکنولوژی برای انتقال پول و واریز مبالغ کم به انتظار در صف‌های طولانی بانک و پر کردن برگه واریز به حساب، نیاز نداریم ولی همچنان درگیر ارسال شماره کارت و بررسی فیش واریزی برای اطمینان از پرداخت یا انتقال درست پول به حساب مقصد هستیم. این نوع مشکلات زمانی به چشم می‌آید که روزانه یا هر ماه باید تعداد زیادی تراکنش را مدیریت کنید. درگاه پرداخت شخصی راه‌حلی برای کاهش این نوع مشکلات خواهد بود.

مثلا فرض کنید مدیر صندوق خانوادگی هستید. هر ماه باید در گروه صندوق خانوادگی تاریخ واریز قسط را یادآوری کنید و شماره حسابتان را برای اعضای گروه بفرستید، هر ماه باید تک‌تک اعضا فیش واریز پول را برای شما ارسال کنند و شما هم نام آن‌ها را در واریزی‌ها یادداشت کنید. درحالی‌که می‌توان همین کارهای جزیی و تکراری را به کمک یک لینک پرداخت شخصی ساده‌تر کرد. اگر شما هم به‌واسطه کاری که انجام می‌دهید به‌طور مداوم با انتقال پول و کارت به کارت کردن سروکار دارید با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم راهکار استفاده از درگاه پرداخت شخصی برای سریع‌تر کردن انتقال پول را بررسی کنیم.

منظور از درگاه پرداخت شخصی چیست؟

اگر اهل خریدهای اینترنتی و آنلاین باشید حتما لینک پرداخت را می‌شناسید. این لینک توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت در اختیار کسب‌وکارهای آنلاین قرار می‌گیرد تا فرایند پرداخت را برای مشتری‌ها ساده‌تر و سریع‌تر کنند. در درگاه پرداخت مستقیما وارد صفحه‌ای می‌شوید که با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، پرداخت انجام شده و پول به حساب مقصد واریز می‌شود.

در واقع در این روش پرداخت نیازی به گرفتن شماره حساب یا کارت مقصد ندارید. حال تصور کنید برای کارهای شخصیتان مثلا واریز پول به حساب یکی از اعضای خانواده، پرداخت شارژ ساختمان یا قسط صندوق‌های خانوادگی هم یک لینک پرداخت داشته باشید. در این‌صورت انتقال پول از طریق درگاه پرداخت شخصی، بدون رد و بدل کردن شماره حساب و در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

منظور از پرداخت شخصی، آن دسته از تراکنش‌‌های مالی‌‌ست که فرد برای امور شخصی خود انجام می‌دهد و لزوما مربوط به یک کسب و کار نیست. گاهی پیش آمده است که شما می‌‌خواهید مبلغی را بنا به دلایلی، از فرد خاصی دریافت کنید و شخص مقابل برای واریز وجه با مشکلاتی مانند:فراموشی رمز عبور اپ و اینترنت بانک،استفاده از سقف روزانه، عدم امکان مراجعه به عابر بانک، مبلغ انتقال بیشتر از سقف بانکی روبرو بوده است.

پس در توضیح درگاه پرداخت شخصی باید بگوییم لینکی است که به حساب بانکی شما متصل است و می‌توانید آن را بدون هیچ محدودیتی برای افراد بفرستید تا با وارد کردن اطلاعات کارت خود، انتقال پول به حساب شما انجام شود. بنابراین با داشتن لینک پرداخت نیازی نیست به دستگاه خودپرداز یا اپلیکیشن‌های همراه بانک مراجعه کنند بلکه انتقال پول مثل خرید از سایت‌های فروشگاهی انجام می‌شود.

درگاه پرداخت شخصی

چرا باید از لینک پرداخت در انتقال پول استفاده کنید؟

بسیاری افراد دلیلی بر استفاده از لینک پرداخت شخصی نمی‌بینند و از نظر آنها همراه بانک انتقال پول را به اندازه کافی ساده کرده است. در این بخش از مزیت‌های لینک پرداخت در مقایسه با همراه بانک یا دستگاه‌های خودپرداز صحبت می‌کنیم:

محدودیت روزانه در انتقال پول ندارید: معمولا انتقال پول از طریق دستگاه‌های کارتخوان یا اپلیکیشن همراه بانک انجام می‌شود؛ البته برای مبلغی که روزانه می‌توانید جابه‌جا کنید محدودیت وجود دارد. همان‌طور که در لینک پرداخت برای فروشگاه‌ها می‌توانید تا سقف 50 میلیون تومان پرداخت کنید، در لینک پرداخت شخصی هم این سقف در نظر گرفته شده است.

انتقال پول، سریع و آسان خواهد بود: برای تمام افرادی که باید به حساب شما پول واریز کنند، لینک پرداخت را ارسال می‌کنید و آن‌ها با وارد کردن شماره کارت و تلفن خود پرداخت را انجام می‌دهند. بنابراین واریز پول نسبت به انتقال با همراه بانک، در زمان کمتری انجام می‌شود و نیازی به داشتن تمام اطلاعات بانکی حساب مقصد نیست.

تسویه روزانه پول در درگاه پرداخت: از آن‌جا که درگاه‌های پرداخت واسط بین بانک و حساب بانکی شما هستند، کمی زمان می‌برد تا پول به حساب شما منتقل و قابل برداشت شود. به همین خاطر افراد فکر می‌کنند با درگاه پرداخت به پول دسترسی ندارند. درحالی‌که تمام تراکنش‌هایی که از طریق لینک پرداخت انجام می‌شود به‌صورت خودکار و روزانه تسویه شده و به حساب شما واریز می‌شود.

هزینه کارمزد ثابت و ناچیز: انتقال پول یکی از خدمات بانک است و به هر روشی که انجام شود مبلغی به عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود. حال اگر از لینک پرداخت شخصی برای انتقال پول استفاده کنید، مبلغ کارمزد ناچیزی حتی کمتر از کارمزد کارت به کارت از حساب شما کسر می‌شود.

چگونه درگاه پرداخت شخصی داشته باشید؟

شرکت‌های بسیاری در زمینه درگاه پرداخت فعالیت می‌کنند که می‌توانید برای دریافت لینک پرداخت بسته به امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، بهترین درگاه را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال رایان پی بیشترین تعداد تراکنش‌های موفق در ثانیه را دارد و به شما اطمینان می‌دهد تراکنش‌ها با موفقیت انجام می‌شوند. این درگاه پرداخت تراکنش‌های شما را روزانه تسویه می‌کند، به این معنا که مجموع مبلغ تراکنش‌های هر روز نهایتا ساعت 16 فردای آن روز به حساب شما واریز می‌شود. هزینه‌ای که تحت عنوان کارمزد درگاه رایان پی از حساب شما کم می‌کند، کمتر از کارمزد کارت به کارت با دستگاه کارتخوان است.

برای ساخت لینک پرداخت اینترنتی باید درخواست درگاه را در سایت ثبت کنید تا احراز هویت برای شما انجام شود. اگر اطلاعاتی که در مرحله ثبت‌نام وارد کرده‌اید، توسط کارشناسان شرکت تایید شود به راحتی لینک پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید برای هر حساب بانکی خود یک لینک پرداخت داشته باشید. لازم است بدانید در درگاه پرداخت رایان پی می‌توانید برای هر فرد یک لینک مخصوص بفرستید یا اینکه لینک ثابتی را در اختیار تمام افرادی که قرار است به حساب شما پول واریز کنند، قرار دهید.

درگاه پرداخت به چه افرادی کمک می‌کند؟

درگاه پرداخت شخصی برای تمام افرادی که تمایل دارند، انتقال پول به حسابشان ساده‌تر باشد مناسب است. مثلا اگر صاحب‌خانه یا مدیر ساختمان هستید، برای واریز اجاره یا شارژ ماهیانه ساختمان می‌توانید لینک درگاه پرداخت شخصی را در اختیار افراد ساختمان قرار دهید. هر خانواده با پرداخت از طریق لینک، باید اطلاعاتی که شما تعریف کرده‌اید مانند شماره تلفن را ثبت کنند و درنتیجه برای شما مشخص می‌شود هر تراکنش توسط چه کسی انجام شده است.

علاوه بر این، لینک پرداخت برای زمانی که به‌صورت پروژه‌ای کار می‌کنید یا یک کسب‌وکار کوچک خانگی دارید هم خیلی مناسب است؛ چون می‌توانید در لینک پرداخت مبلغ مد نظر را تعیین و بعد آن را برای دیگران ارسال کنید.

در استفاده از لینک پرداخت شخصی محدودیتی وجود ندارد و هر کسی با هر حرفه و شغلی که دارد می‌تواند یک لینک پرداخت داشه باشد. هدف از این لینک سهولت در انتقال وجه و بی‌نیازی افراد به دستگاه خودپرداز برای کارت به کارت کردن پول است. شرکت‌های مختلفی درگاه پرداخت ارائه می‌دهند که می‌توانید تمام شرایط دریافت و استفاده از خدمات درگاه پرداخت را بررسی و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست