برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

همانطور که می‌دانید، امروزه اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی را در زندگی افراد جامعه دارند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای بالاست که بسیاری از افراد کارهای روزمره خود را از طریق این نرم‌افزارها انجام می‌دهند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. در این بین، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام است که توانسته با جذابیت‌هایی که دارد، کاربران زیادی را به خود جذب کند. همین موضوع سبب شد تا در این مقاله از سایت الیت دیزاین در نحوه ارسال پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام صحبت کنیم، بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید.

دایرکت خودکار اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد نحوه ارسال خودکار دایرکت صحبت کنیم، بهتر است با خود این موضوع آشنا شوید. به طور کلی، دایرکت اینستاگرام بخشی از این شبکه اجتماعی است که در آن شما می‌توانید به صورت خصوصی با سایر کاربران در ارتباط باشید و به یکدیگر پیام بدهید.

دقت داشته باشید که قسمت دایرکت را با قسمت کامنت‌ها اشتباه نگیرید. متاسفانه بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی، این دو بخش را بایکدیگر به اشتباه می‌گیرند و قصد دارند در بخش کامنت‌ها با یکدیگر در ارتباط باشند. اما قسمت کامنت‌ها برای این موضوع طراحی شده است تا کاربران بتوانند نظرات خود را در زیر پست‌های یکدیگر بنویسند. بنابراین، محل مناسبی برای پیام‌های خصوصی نیست، زیرا سایر کاربران می‌توانند نظراتی که در زیر یک پست وجود دارد را ببینند.

دلیل استفاده از ارسال دایرکت

دلیل استفاده از ارسال دایرکت خودکار در اینستاگرام

بدون شک شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی را برای کسب و کارها فراهم کرده‌اند تا بتوانند از این طریق، تجارت خود را گسترش داده و مشتریان بیشتری جذب کنند. این موضوع نیز برای اینستاگرام صدق می‌کند و بسیاری از افرادی که صاحب یک کسب و کار هستند، در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند. اگر شما هم صاحب یک صفحه کاری یک صفحه پر دنبال کننده در این سوشال مدیا هستید، بدون شک می‌دانید که پاسخ دادن به تمامی دایرکت‌ها، موضوعی سخت و وقت‌گیر به حساب می‌آید.

همین موضوع باعث شد تا اینستاگرام در به روزرسانی‌های اخیر خود، قابلیتی را ایجاد کند که به وسیله آن، امکان ارسال دایرکت خودکار برای کاربران فراهم شود. با استفاده از این ویژگی، افرادی که صاحب یک پیج پر دنبال کننده هستند، به راحتی می‌توانند پاسخ مخاطبان خود را در قسمت دایرکت بدهند.

اگر شما از این ویژگی استفاده نکنید، به صورت خودکار باعث می‌شود کاربران تصور کنند شما اهمیتی به مشتریان خود نمی‌دهید و در نتیجه این موضوع باعث می‌شود شما مشتریان زیادی را از دست بدهید. از همین رو، استفاده از قابلیت ارسال دایرکت خودکار در اینستاگرام برای افرادی که پیام‌های زیادی در قسمت دایرکت دارند، امری الزامی به حساب می‌آید.

مزایای استفاده از دایرکت اینستاگرام

مزایای استفاده از دایرکت خودکار اینستاگرام

با توجه به محبوبیتی که این شبکه اجتماعی در بین مردم جامعه دارد، بدون شک افرادی که به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند، باید از تمامی ویژگی‌های این بستر، به نفع خود استفاده کنند. پاسخ خودکار دایرکت در اینستاگرام نیز یکی از این امکانات است که بدون شک مزایای زیادی را برای شما به همراه دارد. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای این قابلیت می‌پردازیم.

بیشترین پاسخ در سریع‌ترین زمان

همانطور که قسمت قبل اشاره کردیم، اگر شما صاحب یا ادمین صفحه‌ای هستید که مشتریان و پیام‌های زیادی دارد، احتمالا یکی از دغدغه‌های اصلی شما، پاسخ دادن به سوالات مشتریان است. باتوجه به وقت‌گیر بودن این پروسه، شاید لازم باشد شما فردی را استخدام کنید تا اینکار را برای شما انجام دهد. این استخدام بدون شک هزینه‌ای برای شما خواهد داشت که به هیچ‌وجه منطقی نیست. کافیست از قابلیت ارسال دایرکت خودکار در اینستاگرام استفاده کنید، تا این مشکل برطرف شود.

افزایش اینگیجمنت

چنانچه صاحب یا ادمین یک پیج بیزنسی در اینستاگرام هستید، حتما می‌دانید یکی از مهمترین بخش‌هایی که اینستاگرام به شما ارائه می‌دهد اینگیجمنت است. این بخش نشان دهنده نرخ تعامل پیج شما با کاربران است، که البته یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که اینستاگرام برای شناسایی یک پیج موفق در نظر می‌گیرد.

چگونه در اینستاگرام دایرکت خودکار ارسال کنیم

چگونه در اینستاگرام پیام خودکار در دایرکت ارسال کنیم ؟

اکنون که با دایرکت اینستاگرام و مزایای ارسال خودکار آن آشنا شدید، زمان آن است که با نحوه انجام این کار آشنا شوید. در ادامه مراحل انجام فعالسازی دایرکت خود اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

  • در نخستین گام باید به بخش تنظیمات یا Setting مراجعه کنید. برای انجام کار کافیست وارد قسمت پروفایل خود شوید، سپس روی علامت سه نقطه که در بالای صفحه وجود دارد، کلیک کنید. اکنون قسمت Setting را مشاهده می‌کنید و باید وارد آن شوید.
  • پس از اینکه وارد بخش تنظیمات شدید، باید روی گزینه business یا Creator ضربه بزنید تا وارد آن قسمت شوید. زمانی که وارد صفحه جدید شدید، گزینه‌های مختلفی به شما نمایش داده می‌شود. گزینه saved replies را پیدا کرده و آن را لمس کنید.

آموزش دایرکت خودکار

  • سپس صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد، در این مرحله؛ اینستاگرام از شما درخواست می‌کند تا پیامی که می‌خواهید به صورت خودکار ارسال شود را وارد کنید. بنابراین متن مورد نظر خود را در این بخش، وارد نمایید.
  • پس تایپ متن مورد نظر، گزینه new saved replies را که در قسمت پایین صحفه وجود دارد، انتخاب نمایید تا پیام دیگری را وارد نمایید.
  • در گام بعدی، دو کادر به نمایش در می‌آید که از شما می‌خواهد هر دو کادر را به صورت کامل پر نمایید. در اولین کادر که تحت عنوان message به نمایش درآمده، باید متنی که در نظر دارید را وارد کنید. سپس در کادر دوم که با عنوان shortcut مشاهده می‌کنید را باید تنها با یک کلمه کلیدی، تکمیل نمایید.
  • در نهایت و پس از طی کردن تمامی این مراحل، کافیست روی علامت تیک، که در قسمت بالای صفحه نمایش وجود دارد، کلید کنید. با انجام این کار تغییراتی که بر روی پیج خود انجام داده‌اید، اعمال خواهد شد.

دایرکت خودکار

  • اکنون کافیست برای اطمینان از اینکه مراحل را به درستی طی کرده‌اید به دایرکت یکی از دوستان خود بروید و کلمه کلیدی که در قسمت تنظیمات وارد کردید را تایپ کنید. در اینجا باید یک علامت به شکل نشانه در کنار کلمه کلیدی، مشاهده کنید. روی آن علامت کلیک کنید تا پیامی که آماده کرده بودید، آماده ارسال شود.

نتیجه گیری

اپلیکیشن اینستاگرام یکی از اپلیکیشن‌های جذابی است که توانسته طیف وسیعی از کاربران را به خود جذب کند. مسلما این موضوع فرصت مناسبی برای صاحبان کسب و کار است تا از این طریق، محصولات و خدمات خود را به میلیون‌ها نفر نمایش دهند. ارسال پیام خودکار در دایرکت اینستاگرام یکی از روش‌هایی است که می‌تواند در راستای گسترش تجارت، کمک زیادی به شما عزیزان داشته باشد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست