برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مطلب از الیت دیزاین، بررسی می کنیم تا بدانیم بهترین ابزارهای جایگزین الکسا کدام اند؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

یکی از بهترین و قدیمی ترین ابزارهایی که می توانستید به کمک آن جایگاه وب سایت خود را در سطح جهانی و کشوری بسنجید الکسا بود. الکسا که متعلق به شرکت آمازون است از دهه 1190 میلای کار خود را آغاز کرد و همیشه به عنوان یک مرجع معتبر شناخته می شد. اما طبق اعلام آمازود در اوایل می 2021 الکسا پس از 25 سال فعالیت خود را خاتمه داد و بازنشسته شد! یکی از دلایل بازنشسته شدن الکسا سو استفاده صاحبان وب سایت ها بود که با روش های سئو کلاه سیاه رتبه سایت خود در الکسا را افزایش می دادند و از آن به عنوان یک نقطه مثبت در معرفی کسب و کارشان استفاده می کردند. این تقلب ها محبوبیت الکسا را تحت تاثیر قرار می داد. حالا که به اینجا رسیدیم و ابراز مفیدی مثل الکسا را از دست دادیم باید به دنبال جایگزینی برای آن باشیم.

بهترین ابزارهای جایگزین الکسا کدام اند؟

از زمان اعلام خبر آمازون بسیاری از سئوکار ها و وبمستران دچار نگرانی هایی شدند. اما خبر خوش این است که در دنیای اینترنت هیچ وقت جای نگرانی وجود ندارد. زیرا به محض از دست رفتن یک ابزار، بسیاری از ابزارهای با قدرت زیاد جایگزین آن می شوند. در مورد الکسا نیز چنین اتفاقی رخ داد. حالا با هم ببینم که این ابزارهای جایگزین کدام ها هستند و هر یک چه ویژگی هایی دارند.

بهترین ابزارهای جایگزین الکسا کدام اند؟

Ahrefs

این ابزار یکی دیگر از بهترین جایگزین ها برای الکسا است. نقش این ابزار در دیجیتال مارکتینگ بسیار قوی و پر رنگ است. به کمک این ابزار به اسانی می توانید به راهکارهای بازاریابی دیجیتال خود دست یابید.

این سایت به ابزارهای سئو مجهز است و به کمک ان ها می توانید ترافیک سایت خود را ردیابی و تحلیل کنید. ابزارهای موجود در این سایت امکان تحلیل لینک پشتیبان، برنامه‌ریزی برای محتوا، ارزیابی سئو سایت و ردیابی رتبه را برای شما فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده این ابزار ارائه اطلاعاتی مثل اقدامات کاربر در دسته‌هایی مثل کل بازدیدها، صفحات دیده‌شده در هر بازدید، نرخ پرش و غیره را جداسازی می کند و به عنوان خروجی تحویل شما می دهد. این امر باعث می شود استفاده از این ابزار بسیار راحت و ساده یاشد.

اگر در مورد رایگان یا پولی بودن این ابزار بپرسید باید بگویم که هر دو نسخه ان وجود دارد. طبیعتا نسخه رایگان محدودیت هایی دارد.

شما می توانید با توجه به نیازتان یکی از این دو نسخه را انتخاب کنید. برای سایت های کوچک استفاده از نسخه رایگان می تواند کفایت کند. اما اگر می خواهید رقابت تنگاتنگی داشته باشید از نسخه پولی استفاده کنید.

Similarweb

Similarweb

یکی دیگر از ابزارهای جایگزین که برای الکسا میتوان در نظر گرفت Similraweb  است. این سایت دارای ابزارهای سئو است و به هر کسب و کاری کمک می کند تا مشتریان هدف خود را پیدا کند. دستیابی به مشتریان هدف یعنی کسب سودهای چند برابری در سال!

شما می توانید ابتدا سایت خود را با این ابزار چک کنید. در این حالت شما یک دید کلی از ترافیک سایت خود به دست می آورید.

پس از ان ابزارهای دیگر این سایت به شما کمک می کنند تا یک تحلیل رقابتی داشته باشید.

کلید واژه های مناسب می تواند یک سکوی پرتاب برای کسب و کار شما باشد.

به کمک similarweb اما. ترافیک سایت شما مشخص می شود و از کاربران خود به شناخت می رسید. این سایت هم نسخه پولی و رایگان دارد که می توانید یکی را استفاده کنید. این سایت برای ارائه اطلاعات به شما مواردی مثل نام،ایمیل، حوزه کسب و کارتان را سوال می کند.

ابزارهای جایگزین الکسا Serpstat

Serpstat

سایت serpstat در ابتدا یک ابزار جست و حوی کلید واژه بود. پس از مدت ها با اضافه کردن امکانات پیشرفته تر به یک مجموعه کامل برای ارائه راهکارهای سئو تبدیل شد.

بازار محور بودن این ابزار باعث شده است که یکی از بهترین جایگزین های الکسا باشد.

در ساخت لینک های پشتیبانی، پیدا کردن رتبه سایت و… می توانید روی این ابزار حساب کنید.

با ارائه اطلاعات ارتباطی خود به این سایت می توانید از ابزارهای رایگان آن استفاده کنید. اما چنانچه اکانت خود را پولی کنید قطعا نتایج بهتری دریافت خواهید کرد.

Ubersuggest

Ubersuggest

این سایت یک ابزار جدید و قدرتمند است که جایگزین الکسا شده است. Ubersuggest برای تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی و تحقیق کلمه کلیدی کاربرد فراوانی دارد.  شما در روز تا ۳ بار می توانید روی این ابزار به صورت رایگان جست و جو داشته باشید.

اگر به این سایت سری بزنید خواهید دید که رابط کاربری بسیار ساده و مرتبی دارد. بنابراین در استفاده از ان دوار هیچ مشکلی نمی شوید.

اگر نام سایتتان را در نوار جست و جوی این سایت تایپ کنید بلافاصله ترافیک سایت و چند کلمه کلیدی مرتبط به نمایش در می آید.

Website informer

Website informer

یک ابزار ساده در حوزه دیجیتال مارکتینگ و آنالیز وب سایت، که جایگزین خوبی برای الکسا است website informer می باشد.

با کمک این ابزار بازدید سایتتان را به صورت لحظه ای می توانید مشاهده کنید.این سایت از کاربران شما و سایت هایی که بازدید کرده اند و‌ موقعیت مکانی ان ها اطلاعات در اختیار شما قرار می دهد.

اگر سایت شما بازدیدی زیر ۲۰۰۰ تا در ماه داشته باشد استفاده از این ابزار رایگان است. اما اگر میزان بازدید شما افزایش یابد می بایست به صورت ماهانه اشتراک بخرید.

SEMRUSH

این ابزار وب سایت شما را به صورت آنی آنالیز می کند. تعداد کاربران این ابزار در ۱۴۰ منطقه مختلف به طور کلی به ۴ میلیون نفر می رسد. تا این ۵۷۰ هزار دامنه توسط این سایت آنالیز شده اند. ۱۰ میلیارد کلمه کلیدی با کمک این ابزار بررسی و ارائه شده است.

استفاده از این سایت تا یک هفته رایگان است. اما بعد از آن باید برای دسترسی به تحلیل ها هزینه اشتراک را پرداخت کنید. این سایت به دلیل تحریم ها نمی تواند وب سایت هایی که سرور ایرانی دارند را تحلیل کنند. اکر برای تحلیل وب سایت های خارجی به ان نیاز دارید می توانید اشتراک ماهانه و سالانه را از طریق سایت های واسطه خریداری کنید و با استفاده از برنامه های تغییر آی پی از ان استفاده کنید.

نتیجه گیری

در دنیای دیجیتال مارکتینگ هیچ وقت بن بست وجود ندارد. به محض از کار افتادن یک سرویس و یا یک ابزار به سرعت یک جایگزین بهتر ایجاد می گردد. الکسا یک ابزار محبوب برای مدیران سایت و سئو کاران بود. شاید در ابتدا برخی از افراد از بابت از کار افتادن الکسا احساس ناراحتی کردند اما همین افراد زمانی که با ابزار جایگزین کار کنند به راحتی ابزار قبلی را فراموش می کنند و سعی دارند خودشان را با ابزار جدید وفق دهند و امکانات جذاب آن را کشف کنند. در این مقاله بهترین ابزارهای جایگزین الکسا مورد بررسی قرار گرفتند تا هرچه سریعتر بتوانید ابزار مورد علاقه خود در این حوزه را پیدا کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست