برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مطلب قصد داریم بگوییم که چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم  و دلایل استفاده از این ویژگی را برای شما بیان کنیم. با ما در الیت دیزاین همراه شوید.

این روزها فضای مجازی بدل شده است به یکی از ضروری ترین قسمت های زندگی متمدن. فرقی نمی کند که کجای دنیا باشید و چه شغلی داشته باشید؛ قطعا هر یک از شما در اجرای کارهای روزمره تان چه بخواهید و چه نخواهید ملزم خواهید شد که سری به فضای مجازی بزنید و از این طریق بخشی از امور روزانه تان را به جریان بیندازید. اما در این میان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی که در جای جای دنیا، نقش مهمی ایفا می کند و به خصوص در میان ایرانی ها بسیار جا افتاده است و عده ی زیادی را به خود مشغول کرده است، اینستاگرام است.

همان طور که می دانید استفاده از هر کدام از شبکه های اجتماعی، دارای مزایا و معایبی است این فضا، به همراه خوبی هایی که دارد، همواره کاربر را با برخی مشکلات روه رو می کند. در مقاله اینستاگرام چیست درباره این اپلیکیشن محبوب به طور مفصل پرداخته ایم.

 

 

 

تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟

تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست؟

تایید دو مرحله ای اینستاگرام یکی از آپشن های بسیار جدید برنامه ی اینستاگرام است که پیج و اطلاعات شخصی افراد را از دسترس بیگانگان دور نگاه می دارد و کاری می کند که آن ها نتوانند هیچ گونه دسترسی به آن ها داشته باشند و نتوانند که پیج شما را هک کنند.

دلیل استفاده ازtwo-factor authentication

استفاده از برنامه ی اینستاگرام با همه ی محبوبیت هایی که در بین ما ایرانی ها داشته و دارد، همواره دردسرهایی را هم در پیش پای کاربران قرار داده است و بسیاری از اوقات سبب شده است که اطلاعات مهمی از کاربران این برنامه ی محبوب و جهانی به دست افراد دیگر برسد و این مساله کار را برای بسیاری از کاربران دشوار کرده است و افشای این اطلاعات، گاهی تا مرز نابودی زندگی آن ها در عرصه ی حقوقی و اجتماعی و فرهنگی و… پیش رفته است. بنابراین توصیه ی کارشناسان این برنامه این است که برای بالا بردن و ارتقای امنیت صفحه های مجازی تان در اینستاگرام حتما از تایید دو مرحله ای اینستاگرام استفاده کنید تا با دردسرهای جبران ناپذیر مواجه نشوید.

 روش two-factor authentication

ویژگی های تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست ؟

مهم ترین ویژگی تایید دو مرحله ای اینستاگرام این است که به شما کمک می کند تا قدرت خود را برای ایجاد مصونیت در صفحه ی شخصی تان در برنامه ی اینستاگرام، افزایش پیدا کند. این آپشن به وسیله ی چند کلیک بسیار ساده فعال می شود و شما با پشت سر گذاشتن چند قدم بسیار ساده که در این مقاله ذکر خواهد شد، خواهید توانست که از آن استفاده کنید و دست تمامی هکر ها را از پیج خود کوتاه نمایید.

تایید دو مرحله ای اینستاگرام یا همان two-factor authentication

برای همه ی کاربران فضای مجازی به خصوص طرف داران اینستاگرام که بسیاری از آن ها از این طریق به کسب درآمد می پردازند و برای مثال عده ای به فروش انلاین اشتغال پیدا کرده اند و عده ای دیگر صفحه های کاری و تجاری شان را در این محیط به اشتراک گذاشته اند بسیار ضروری می رسد که تمام تلاش خود را برای حفظ کردن اطلاعات حساب کاربری خود در اینستاگرام به کار ببرند.

پیش از این ها بعد از این که عده ای از هکر ها موفق شدند که برخی از پیج ها را هک کنند و دردسرهایی را برای آن ها ایجاد کنند، اینستاگرام در پی آن بر آمد که تلاش کند تا با کمک آپشن تایید دو مرحله ای اینستاگرام یا همان two-factor authentication این خطر را از پیش پای کاربران خود بردارد و کاری کند تا صفحه های مجازی آن ها در اینستاگرام در امان بماند.

two-factor authentication

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد دنیای متمدن اهل استفاده از فضای مجازی باشید حتما می دانید که قابلیت تایید دو مرحله ای اینستاگرام چیست و لااقل نام آن را شنیده اید. اما توضیح این موضوع بد به نظر نمی رسد که : این قابلیت، کاربران اینستاگرام را به نوعی یاری می کند و از آن ها می خواهد که برای امنیت بیشتر صفحه ی مجازی شان در هر بار ورود به این برنامه، به جز وارد کردن رمز عبور مخصوص، یک کد تایید را نیز در نظر بگیرند و برای هر ورود این رمزها را وارد کنند.

در نتیجه ی این ورود رمز، وقتی که شما قابلیت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کرده باشید، با هر ورود به برنامه، با یک کد تایید در قسمت پیامک های تلفن همراهتان روبه رو خواهید شد. این کد تایید علاوه بر رمز عبوری که پیش از آن وارد اکانت خود نموده اید، باید در قسمت مد نظر از برنامه به هنگام ورود، درج گردد و بعد از آن می توانید صفحه ی اینستاگرام خود را در دستر خود داشته باشید.

می توان حدس زد که با توجه به این که گوشی همراه شما در اختیار کس دیگری قرار ندارد و این فقط و فقط شما هستید که می توانید به این کد دسترسی داشته باشید، هیچ کس نمی تواند اکانت شما را در اینستاگرام هک کند. اما دانستن این نکته نیز کاملا ضروری است که همواره هکر ها راهی پیدا می کنند تا بتوانند به مقصود خود دست پیدا کنند و این دیوار دفاعی تایید دو مرحله ای اینستاگرام را بشکنند ولی با استفاده از این روش شما می توانید خیال خود را راحت کنید بابت این که دست کم ریسک هک شدن را بسیار کمتر از گذشته کرده اید.

راحت ترین روش فعال كردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام

راحت ترین روش فعال كردن two-factor authentication

خوب حالا حتما این سوال برای شما پیش آمده  است که برای این که بتوانید چنین دیوار دفاعی ای را برای اکانت خود بسازید و دست هکر ها را از حساب اینستاگرام خود کوتاه کنید، باید چه کار کنید؟ در ادامه به آموزش این موضوع می پردازیم؛ پس بهتر است از این جا به بعد این مقاله را با دقت بیشتری دنبال کنید:

برای فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اجرا کردن برنامه اینستاگرام و ورود به حساب کاربریتان
  2. لمس نشان آدمک در پایین صفحه و ورود به حساب کاربری
  3. لمس علامت سه خط در بالای سمت راست
  4. رفتن به Setting و انتخاب Security
  5. انتخاب Two Factor Authentication در منوی جدید
  6. کلیک بر روی Set Started در کادر آبی
  7. فعال کردن Text Message
  8. وارد کردن کد تایید و کلیک بر روی گزینه ی Done یا Next

نتیجه گیری

شاید شما هم مشکلاتی را در مسیر استفاده از ایسنتاگرام در پیش پای خود دیده باشید. یکی از رایج ترین و پر دردسر ترین مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد فراهم کردن امنیت و تامین حریم شخصی است. این موضوع به قدری مهم است که عدم توجه به آن می تواند دردسرهای زیادی را برای کاربران اینستاگرام به همراه داشته باشد.

البته باید یادآور شویم که این مساله همان قدر که پر اهمیت است، بسیار نادیده انگاشته می شود و این امر به ایجاد مشکلات در این زمینه دامن می زند. اما خبر خوب این است که شما می توانید به عنوان کاربر اینستاگرام از راه هایی استفاده کنید که امنیت خود را در این فضا حفظ کنید و در نهایت از یکی از بدترین دردسرهای این محیط یعنی هک شدن، در امان بمانید. در این مقاله به ذکر ساده ترین روشی که می تواند شما را در فعال کردن تایید دو مرحله ای اینستاگرام کمک کند، پرداختیم و شما را راهنمایی کردیم که تنها در چند گام بسیار ساده، این آپشن را برای محافظت از برنامه ی اینستاگرامتان فعال نمایید.

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست