برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

چنانچه اخیرا وب سایتی را طراحی کرده و آن را راه انداخته‌اید، لازم است با اصطلاح بک لینک آشنا شوید. بک لینک جزو موارد مرتبط به سئو می‌باشد و بسیار در سئو شدن سایت شما تاثیر خواهد داشت. لذا این مقاله که توسط کارشناسان الیت دیزاین تهیه شده است، می‌کوشد تا شما را با بک لینک چیست آشنا کرده و نحوه ساختن آن را آموزش دهد.

بک لینک چیست ؟

بک لینک، لینکی است که توسط یک سامانه دیگر به شما اعطا می‌شود. در حقیقت پروسه دریافت یک لینک از دیگر سامانه‌های اینترنتی را بک لینک می‌نامند. لینک ها از نظر فرمت فرقی نمی‌کند که متن باشند یا تصویر. در هر صورت بلک لینک ها فاکتور مهمی است که برای موتورهای جستجوی اینترنتی که جایگاه شما را در بین وب سایت‌های دیگر بالاتر ببرد. پس بک لینک‌ها بسیار حائز اهمیت‌اند و نباید از آموزش ساخت آنها غفلت کرد.

 

بک لینک چیست ؟

 چرا بک لینک در سئو مهم است؟

ساختن بک لینک سامانه از قسمت های مهم در «Off page SEO» محسوب می‌شود. بک لینک سامانه به صورت عموم، گونه‌ای رای برای سامانه دیگر به حساب می‌آید. هر کدام از این آراء به گوگل و امثالهم این مهم را گوش زد می‌کند که محتوای ارائه شده در سامانه، محتوایی است مهم که ارزش دیده شدن دارد.

از همین رو، هر چه این آراء و نمرات بیشتر باشد، جایگاه مطلوب‌تری پیش موتورهای جستجو خواهد داشت. قابل ذکر است، بهره گیری از لینک ها در حساب رقومی یا همان الگوریتم، گوگل و غیره مساله تازه ای به حساب نمی‌آید. در واقع، بک لینک سامانه پی و اساس «PageRank» را می‌سازد که همان الگوریتم مهم گوگل می‌باشد.

با این که در سالهای متمادی، تحولات بسیاری در زمینه الگوریتم‌های گوگل پدید آمده است، اما هنوز بک لینک سامانه همچون فاکتور کلیدی در تشخیص جایگاه سامانه نقش بازی می‌کند.

بهترین بک لینک برای سامانه چیست؟

اینطور نیست که با داشتن یک لینک بتوان به جایگاه مهمی در سامانه رسید. به منظور به دست آوردن جایگاه در نمایش نتایج گوگل و غیره می‌بایست بک لینک‌هایی ساخت که از نظر کیفی مطلوب ارزیابی شوند.

به بیانی دیگر، در اختیار داشتن یک بک لینک قوی از بین آن همه بک لینک بی‌کیفیت قطعا کارایی بهتری خواهد داشت. در ادامه اگر با ما همراه باشید، به برخی از خصایص بک لینک های با کیفیت اشاره می‌کنیم.

بک لینک گرفتن از وب‌سایت‌های مهم

بک لینک گرفتن از وب‌سایت‌های مهم

قدم بعدی برای آَشنایی بیشتر با بک لینک این است که شما به یک نکته مهم دیگری نیز برسید و آن اعتبار دامنه است. بدین معنی که هر چه سامانه مورد نظر یعنی همان سایتی که از آن بک لینک گرفته اید، دارای اعتبار دامنه (Domain Authority) باشد، به همان اندازه نیز کیفیت بک لینک سامانه نیز بهبود خواهد یافت. به بیانی دیگر، این ارزش بوسیله بک لینک به سامانه شما راه می یابد.

از همین رو، هر گاه که بک لینک را از سامانه با ارزشی بدست می‌آورید، موتور جستجوگر برای آن ارزش بیشتری در نظر خواهد گرفت. همین مسئله موجب بالا رفتن ترافیک ناشی از بالا رفتن بازدید در گوگل می شود.

این را هم بگوییم که دریافت بک لینک با سختی های خاص خود همراه است که اگر ما را همراهی کنید درباره آن با شما گفتگو خواهیم کرد.

وجود کلمه کلیدی هدف در زمینه و بخش اصلی  لینک

متن و نوشتاری که به آن لینک می شوید، تحت عنوان «Anchor Text» نامیده می‌شود و در مقایسه با قسمت دیگر نوشتار، متفاوت است. به عنوان مثال چنانچه عبارت ( این جا را کلیک کنید) را ببینید، شما را به یک سامانه دیگر می‌رساند.

رنگ این نوشته در متن متفاوت است. همچنین نشانه این لینک نیز در سمت راست قابل مشاهده است. حالا که دانستیم بک لینک چیست خوب است این نکته را نیز یاد بگیریم که اصولا بک لینک می‌بایست دربردارنده کلمه کلیدی هدف نیز باشد.

به عنوان نمونه، چنانچه موضوعی در نسبت با بازاریابی آنلاین تهیه شده باشد، عبارتی که در سامانه دیگر به آن دسترسی داده می‌شود، نیز باید دربردارنده همان واژه کلیدی مورد نظر یعنی بازاریابی آنلاین باشد. آمار نشان می دهد که هرچه میزان درصد برابری نوشتار لینک شده با واژه کلیدی و همین طور نوشتار اطراف لینک بیشتر باشد، به همان اندازه نیز جایگاه سامانه نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

چگونه بک لینک بسازیم؟

چگونه بک لینک بسازیم؟

جهت ساختن بک لینک، می‌توان از سه راه اقدام کرد. راه اول این است که، بک لینک سامانه را دریافت کنیم. راه دوم نیز تاسیس و ایجاد بک لینک می باشد. سومین راه، ایجاد بک لینک با طرق متفاوت است. جهت دریافت بک لینک سامانه می بایست تولید محتوایی داشته باشید که مناسب باشد، درست کردن بک لینک به این معنا است که به صورت دستی، در سامانه دیگری یک بک لینک تاسیس کنید.

این کار توسط خود شما صورت می گیرد. قید کردن نظرات کاربران در سامانه‌های دیگر از جمله آنهاست. ایجاد بک لینک نیز طرق متفاوتی دارد که به عنوان مثال می‌توان انتشار پست میهمان را مثال زد.

ساخت دارایی قابل دسترسی

چنانچه در نظر دارید که مخاطبان شما لینک وب سایت شما را انتخاب کنند، باید بتوانید محتوایی خلق کنید که ارزش این کار را داشته باشد. می‌توانید با جستجوی این جمله در موتور جستجوگر، به مقالات خوبی در این زمینه برسید؛ « چگونه محتوای خوبی تولید کنیم ».

مقالات زیادی هست که شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند. این گونه محتواها را، اصطلاحا دارای قابل دسترسی یا قابل لینک می‌گویند. این دارایی ها می‌تواند در بردارنده این موارد باشد:

  • پست وبلاگ
  • ویدیوی آموزشی
  • قسمتی از اپلیکیشن
  • آموزش اپلیکیشن
  • امتحان
  • پرسشنامه
  • و موارد دیگر…

به بیانی دیگر، هر مساله ای که کاربران علاقه به انتخاب آن باشند، می‌تواند در این طبقه بندی جا گیرد. در اکثر نمونه ها، دارایی قابل دسترسی، محتوایی بسیار مطلوب و معتبر را تشکیل می دهد.

به عنوان نمونه محتوایی اقتصادی مثل تحلیل کندل های بورس یا محتوایی مربوط به مسایل علمی و پزشکی باشد. جدول مندلیف موضوع مناسبی برای درست کردن دارایی قابل لینک به حساب می آید.

ساختن بک لینک از روی  خلاصه موضوعات مطرح شده در متن

تصور کنید، موضوعات متنوعی در یک وبلاگ نوشته می شوند که مقصود از آنها اساسا تولید بک لینک سامانه می باشد. به عنوان مثال، امکان دارد یک سامانه به شکل ماهیانه لیستی از ورزش های آبی  را انتشار دهد.

سامانه شما نیز می خواهد محتوایی در این زمینه داشته باشد، در این گونه مواقع متن شما قادر است به شکل بک لینک در این سامانه جا بگیرد.

این روش به «Link Roundup» مشهور است. چنانچه در گوگل به جستجو بپردازید، سامانه های مناسبی در این زمینه خواهید رسید. اما این طریقه مرسومی در ایران شناخته نمی شود شما می توانید به شکل جایگزین راه هایی دیگری را که به این روش مشابهت دارد، آزمایش کنید.

منتشر کردن  در سامانه های محتوایی

منتشر کردن  در سامانه های محتوایی

به عنوان مثال، لیستی از موضوعات را در سامانه هایی انتشار کنید که به صورت رایگان، بستری جهت تولید محتوا به شما ارائه می دهد. به این شکل، با کمک این بستر، لیست موضوعات را در این سامانه انتشار خواهید داد و بک لینک های مورد نظر خود را از آن جا خواهید داد.

بک لینک سامانه  از رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی، من جمله اینستاگرام و کلاب هاوس بستر خوی هستند برای درست کردن بک لینک. حال این سوال مطرح می شود، که به چه صورت می توان این بک لینک را در اینستاگرام یا در کلاب هاوس و لینکدین تاسیس کرد. خوشبختانه ساخت بک لینک از این رسانه ها بسیار آسان و امکان پذیر است. کافی است، دسترسی آن را در قسمت «bio »رسانه اجتماعی خود قرار دهید، به این صورت، سایت شما به بازدید خوبی خواهد داشت.

کمک گرفتن از روش مرد متحرک

از مشهورترین طرق مختلف برای ساخت بک لینک سامانه، استفاده از روش مرد متحرک است. این متد چهار مرحله زیر را شامل می شود:

  • نخست لازم است صفحات وب، منابع را جستجو کنید که آپدیت نشده باشند. یا اخیرا تغییر کاربری داده و اسم خود را تغییر داده باشند.
  • در مرحله بعد، باید در جستجوی سامانه هایی باشید که هنوز به این منابع قدیمی دسترسی داده اند،
  • در گام سوم نیز به مدیران سامانه ها پیام می دهید که دسترسی مورد نظر در سامانه، منقضی شده است،
  • مرحله آخر نیز مطلب خود را به مدیران معرفی کرده و همچون دسترسی جایگزین شده معرفی نمایید.

ایجاد بک لینک از لینک‌ های خراب

در این وضعیت می بایست در جستجوی لینک های خراب بگردید. صفحات 404 را جستجو کنید. لذا شناختن سامانه های معتبر برای شما الزامی است. سپس با افزونه کروم به نام«Check My Links» لینک های خارج از دسترسی یا همان چهارصد و چهار را بیابید. این افزونه لینک های خراب را پیدا کرده و با رنگ قرمز نشان می دهد. سپس با مدیر سامانه تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزین به او معرفی نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله که تحت عنوان بک لینک چیست و چگونه بک لینک بسازیم میباشد، سعی شد مخاطب را با این اصطلاح آشنا کرده و روش های ایجاد بک لینک را آموزش دهد. لینک ساختن میتواند سئوی سایت شما را افزایش داده و جایگاه خوبی به شما در موتورهای جستجو بدهد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست