برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

پاسخگویی به سؤال مهمِ سئو خارجی چیست؟ می‌تواند سرنوشت کسب و کارهای اینترنتی را دگرگون کند. به طور اساسی داستان SEO به دنبال تعامل و ارتباطات گسترده افراد در فضای وب شکل گرفته است. بنابراین مهم است که برای ارتقاء رتبه سایت نزد جستجوگرهای مطرح همچون گوگل، روی سئو خارجی وب سایت خود وقت بگذاریم. الیت دیزاین در این نوشتار به معرفی سئو خارجی ( seo off page ) و تکنیک‌های اصولی بهبود آن می‌پردازد؛ با ما همراه باشید.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی seo off page به مجموعه فعالیت‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که در شبکه اینترنت و خارج وب سایت مورد نظر انجام می‌شود. به عبارتی مسیر دادن به کاربران فضای مجازی برای رسیدن به محتوای یک وب سایت، سئو خارجی نامیده می‌شود. روش‌های مختلفی برای جهت دادن به افراد در اینترنت وجود دارد که در ادامه مهمترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم. لازم به ذکر است که این دسته از تکنیک‌های سئو علاوه بر مخاطبان باعث هدایت موتورهای جستجو به سمت محتوای سایت‌ها نیز می‌شود.

عوامل موثر در سئو خارجی چیست؟

پس از اینکه دانستیم سئوی خارجی چیست با تکنیک های این نوع سئو آشنا خواهید شد. عوامل بسیاری برای اینکه بتوانید سئوی خارجی را بر روی سایت خود اعمال کنید وجود دارد که ما در اینجا به مهمترین این تکنیک ها می پردازیم.

سئو خارجی چیست؟

تبلیغات و بک لینک

تبلیغ کردن اولین و ساده‌ترین روش برای جذب بازدید کننده است. انتشار تبلیغات گسترده از عکس و پوستر گرفته تا تیترهای جذاب در هر کجای اینترنت می‌تواند افراد زیادی را کنجکاو کند. کافی است با ایجاد بک لینک بین تبلیغات و محتوای مرتبط با آن در سایت مورد نظر پل بزنید. کاربران با دیدن محتوای هیجان انگیز، برای کلیک روی آن تشویق می‌شوند. با این روش بازدیدکنندگان دیگر سایت‌ها به وب سایت شما دسترسی می‌یابند. اما کشاندن مخاطب به سایت، برای ارتقاء سئو کافی نیست بلکه ماندن آن‌ها در محیط وب سایت و گردش فعالانه در بین فضاهای مختلف آن ارزشمند است. به عبارتی بک لینک تبلیغات، زمانی موثر خواهد بود که به یک محتوای جذاب و مفید منتهی شود. در واقع سئو خارجی تحت تأثیر سئو داخلی قرار دارد.

تعامل بالا در فضای مجازی

برقراری ارتباط دوستانه و مفید با کاربران مختلف می‌تواند توجه و اعتماد آن‌ها را جلب کند. به سایت‌های مختلف که موضوعی مرتبط با وب سایت شما دارد، مراجعه کنید. مشارکت در کامنت نویسی برای مطالب آنها به نحوی که معرف وب سایت شما باشد یک روش موثر جذب بازدیدکننده است. در واقع seo off page با حضور مداوم و فعال در بخش‌های مختلف اینترنت به ثمر می‌نشیند.

فروم‌ها یکی دیگر از بسترهای مفید برای جذب مخاطب است. به جست و جو در فضای وب بپردازید، گروه‌ها و انجمن‌هایی را پیدا کنید که در حوزه‌های مرتبط یا نزدیک به موضوع وب سایت شما فعالیت دارند. در این فروم‌ها به صورت فعالانه مشارکت کنید. به سؤالات مطرح شده پاسخ‌های تخصصی بدهید. با شرکت در مباحث می‌توانید سطح حرفه‌ای بودن خود را نشان دهید و اعضای گروه را به بازدید از وب سایت خود علاقه مند کنید. با این روش علاوه بر جذب مخاطب فعال، سئو خارجی سایت خود را بهبود می‌بخشید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

خبرگزاری‌ها از جمله پرمخاطب‌ترین وب سایت‌ها در فضای مجازی به شمار می‌روند. تولید و انتشار محتوا در سایت‌های خبری می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. سبک محتوای رپورتاژ نباید تبلیغاتی باشد، بلکه بیشتر جنبه گزارش دهی دارد و به معرفی ماهیت و عملکرد وب سایت شما می‌پردازد. به عبارتی ریتم خبری به خود می‌گیرد تا با هارمونی دیگر بخش‌های خبرگزاری هماهنگ باشد. رپورتاژ آگهی نسبت به تبلیغات دو مزیت دارد:

  • هزینه کمتری دارد. زیرا به عنوان یک بخش اضافه و نامتناسب روی سایت قرار نمی‌گیرد، بلکه قسمتی از بدنه سایت خبری را می‌سازد. در واقع سایت میزبان نیز از انتشار یک محتوای غنی سود می‌برد.
  • اعتبار بیشتری نزد مخاطب دارد، چرا که از طرف مرجع معتبر خبری به طور مفصل معرفی می‌شود.

وبلاگ مهمان

برخی سایت‌ها به صورت فضایی ایده آل برای عضویت و انتشار محتوا توسط کاربران طراحی شده است. برای مثلاً سایت ویرگول از آن نمونه است که همه محتوای آن توسط کاربران تولید می‌شود. هر کابر می‌تواند حساب شخصی خود را داشته باشد و مطالبی با موضوعات مختلف در آن بنویسد.

تفاوت ویرگول با شبکه‌های اجتماعی در ساختار وبلاگ گونه آن است. در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، پست‌ها اکثراً به صورت تصویری و کوتاه است. استفاده از اپلیکیشن موبایل برای حضور در این بسترها رایج است. در حالی که ویرگول بیشتر فضای نوشتاری دارد. هر شخص می‌تواند در آن مانند یک وب سایت شخصی به نوشتن مقالات به منظور انتشار ایده‌ها و نظرات خود بپردازد. در لابه لای این مطالب می‌توان وب سایت را معرفی کرد و حتی به آن لینک داد.

عوامل موثر در سئو خارجی چیست؟

حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی

امروزه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است. از این نکته می‌توان به نفع سئو خارجی وب سایت استفاده کرد. گروه‌های سنی مختلف را می‌بینیم که ساعت‌ها وقت خود را صرف استفاده از تلفن همراه می‌کنند. درصد زیادی از این افراد مصرف کننده محتوا هستند و در شبکه‌های مختلف از محتوای دیگران سود می‌برند. بنابراین صاحبان وب سایت‌ها با حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی فراگیر می‌توانند نظر این افراد را جلب کرده و آن‌ها را به وب سایت خود هدایت نماید. لازم به ذکر است انتخاب هوشمندانه شبکه‌های اجتماعی اثرگذاری این تکنیک را افزایش می‌دهد. در گستره جهانی، شبکه‌هایی همچون یوتیوب، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس، فیس بوک و … بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده است. حال آنکه در بین ایرانیان به علت شرایط داخلی، اینستاگرام و تلگرام محبوبیت بالاتری دارد.

پست مهمان

تولید و انتشار محتوا در سایت‌های پرترافیک که سلیقه کاربران آن به موضوع سایت شما نزدیک باشد، پست مهمان نامیده می‌شود. سئو خارجی سایت با لینک گرفتن از این محتواهای جذاب ارتقا می‌یابد. تفاوت پست مهمان با وبلاگ مهمان در تعداد پست‌هاست. وب سایت‌ها معمولاً یک یا نهایتاً تعداد محدودی پست مهمان به صورت پراکنده در بخش‌های مختلف پذیرش می‌کنند. اما در وبلاگ مهمان همه مطالب را می‌توان به صورت نامحدود و متمرکز انتشار داد.

همچنین پست مهمان با رپورتاژ آگهی از نظر ماهیت محتوا و فضای انتشار آن متفاوت است. در پست مهمان درباره موضوعات مختلف، محتوا تولید می‌شود در حالی که رپورتاژ همانطور که از نامش پیداست یک متن گزارشی درباره وب سایت است. رپورتاژ در خبرگزاری ها قرار داده می‌شود، در حالی که پست مهمان را در هر سایتی می‌توان انتشار داد. البته بسیاری از افراد این دو عبارت را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند.

ثبت نام در گوگل و دیگر موتورهای جست و جو

ثبت نام در گوگل و دیگر موتورهای جستجو

کلمه seo به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. بنابراین کاملاً منطقی است که ثبت نام در گوگل و دیگر سایت‌های رایج برای سرچ کردن مفید باشد، زیرا می‌تواند ربات‌های جستجوگر را برای خزیدن لابه لای محتوای وب سایت شما و معرفی به کاربران اینترنت بهتر هدایت کند. در ادامه 10 سایت جست و جوی مطرح در دنیا را نام می‌بریم:

نتیجه گیری

همه دارندگان وب سایت باید بدانند سئو خارجی چیست و چگونه آن را بهبود بخشند. در این مقاله تلاش کردیم به 7 مورد از فنون مهم و پرکاربرد seo off page بپردازیم که به کمک آن می‌توانید تعداد بازدیدکننده‌های سایت را افزایش بدهید. از نظر بنیادی تمامی این روش‌ها به تولید و انتشار محتوا یا تبلیغات در دیگر سایت‌ها و لینک دادن به سایت اصلی اشاره می‌کند اما از نظر روش و ماهیت محتوا تفاوت‌های قابل توجهی دارد. امیدواریم این مطلب در الیت دیزاین برای افزایش رتبه وب سایت شما در بین پیشنهادات گوگل و دیگر جستجوگرها مفید باشد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (1 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست