برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

هاست، بخشی از یک سرور مشخص است که فضای مورد نظر برای آپلود و ذخیره داده‌ها و اطلاعات را به سایت می دهد. همانطور که در مقالات قبلی الیت دیزاین با انواع هاست آشنا شده‌اید، در ادامه با هاست ایران آشنا می شوید. در مقاله هاست ایران چیست، به بررسی دقیق آن می پردازیم و درک کلی از این نوع هاست را ارائه می دهیم.

هاست ایران چیست ؟

زمانی که از هاست ایران سخن می گوییم، منظور هاستی است که سرور آن در دیتا سنترهای درون ایران میزبانی می گردد.
درست است که محل قرارگیری سرور هاست ایران در ایران واقع شده است، اما لازم به ذکر است که وب سایت‌هایی که بر روی هاست ایران میزبانی می شوند در تمام دنیا از طریق بستر اینترنت قابل دسترسی می باشند.

پس هاست ایران، فقط در ایران قابل دسترسی نیست بلکه در تمام نقاط کره زمین که اینترنت در دسترس باشد می توان وب سایت‌هایی که هاست ایران، را به عنوان میزبان برگزیده اند را داشته باشیم. این نکته مثبت برای تمامی انواع هاست‌ها وجود دارد و منحصر به این نوع هاست نیست.

در سال 1387 بود که زمزمه‌هایی مبنی بر میزبانی وب در ایران و داشتن هاست ایران به گوش می رسید. پس از این تصمیم، سعی مضاعف شد برای راه اندازی هاست ایران. کم کم کاربران با دیدن کارایی و کیفیت هاست ایران ترغیب شدند تا در پروژه‌های خود هاست ایران را انتخاب نمایند. به طوری که هم اکنون بسیاری از وب سایت‌های اساسی و مهم کشور در هاست ایران میزبانی می گردند.

هاست ایران چیست ؟

ویژگی هاست ایران چیست؟

از نظر جغرافیایی به دلیل مکان و لوکیشن زندگی ما در ایران، طبیعتا نزدیکترین میزبانی برای وب سایت‌های ما، هاست ایرانی خواهد بود . این نزدیکی، از نظر فیزیکی برای ما مزیت‌هایی زیادی را به ارمغان خواهد آورد، از جمله این که سرعت وب سایت افزایش خواهد یافت. چرا که هر چه فاصله فیزیکی از هاست کمتر باشد سرعت لود اطلاعات و داده‌های ما در وب سایت افزایش خواهد یافت.

افزایش سرعت تا چندین برابر

بسیار جالب است که بدانید سرعت لود شدن و بالا آمدن سایت، گاهی تا چهار برابر افزایش پیدا می کند. این افزایش سرعت، تنها به دلیل این است که ما از هاست خارجی برای میزبانی سایت استفاده کرده‌ایم است. این افزایش سرعت لود شدن به افزایش تعداد بازدید کننده‌ها و همچنین افزایش رتبه سایت در لیست ایندکس گوگل می شود.

تطابق با درگاه‌های اینترنتی

هاست ایران به دلیل داشتن سروری در داخل ایران، به گونه‌ای طراحی و برنامه ریزی شده است که با درگاه‌های پرداخت اینترنتی درون ایران کاملا مطابقت دارد و این مسئله برای وب سایت‌هایی نظیر وب سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی و یا هر وب سایتی که در آن کاربر نیاز به پرداخت وجه داشته باشد، بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

این ویژگی بسیار مهم که در بالا به آن اشاره شد، عامل محکمی برای ترغیب کاربران ایرانی به استفاده از هاست ایران برای میزبانی وب سایتشان می باشد.

عدم وجود مشکل در تحریم اینترنتی

هاست ایران به دلیل اینکه سرور آن در دیتاسنترهای داخل ایران قرار گرفته است، از بستر داخلی اینترنت و همینطور شبکه ملی اطلاعات استفاده می نماید، لذا در صورت بروز هر مشکلی نظیر تحریم و یا بوجود آمدن مشکلی در ارتباط با اینترنت ایران با خارج از ایران همچنان اینترنت آن برقرار خواهد بود. همچنین کاربرانی که از هاست ایران برای میزبانی سایتشان استفاده می کنند مشکلی در ارتباط با قطعی اینترنت تجربه نخواهند کرد که این خود ویژگی بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

در نتیجه می توان گفت که در صورت انتخاب هاست ایران برای میزبانی سایت خویش، شما دسترسی دائمی به اینترنت خواهید داشت و مشکلی برای لود شدن صفحات سایت نخواهید داشت.

هزینه مناسب

هاست ایرانی نسبت به هاست‌های خارجی هزینه کمتری برای ما خواهد داشت و این عامل مهمی برای ما به عنوان طراح سایت و یا مدیر سایت است. ما برای مدیریت بهتر مسائل مالی سایت باید به این نکات مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انواع هاست ایرانی

انواع هاست ایرانی

همانطور که قبلا بیان شد، هاست ایران هاستی می باشد که سرور آن در دیتاسنترهای داخل ایران میزبانی می شوند. حال می خواهیم انواع این خدمات میزبانی وب در ایران را، به طور کاملا اجمالی مورد بررسی قرار دهیم.

هاست اشتراکی ایران

در هاست اشتراکی، منابع یک سرور بین چندین سایت به اشتراک گذاشته می شود. حال هاست اشتراکی ایران، هاستی خواهد بود که منابع یک سرور که درون ایران می باشد بین چندین سایت به طور مشترک مورد استفاده قرار گیرد. از قابلیت‌های هاست اشتراکی ایران می توان به مدیریت آسان و ساده هاست، برای کاربران و قابلیت استفاده از تمامی منابع هاست به سادگی و راحتی برای کاربران اشاره کرد.

دو نوع هاست اشتراکی ایرانی وجود دارد:

  •  هاست ویندوز ایران: هاست ویندوز، هاستی می باشد که روی سرور آن سیستم عامل ویندوز نصب شده باشد. حال به هاستی که سیستم عامل سرور آن ویندوز است و سرور نیز در داخل ایران می باشد هاست ویندوز ایران می گوییم. این نکته را باید به شما عزیزانی که این مقاله را می خوانید بگوییم که هاست ویندوز ایران به دلیل اینکه نیاز به تهیه لایسنس ویندوز سرور از شرکت مایکروسافت دارد، هزینه تمام شده بیشتری نسبت به هاست لینوکس ایران دارد.
  • هاست لینوکس ایران: هاست لینوکس به هاستی گفته می شود که، سیستم عامل سرور آن لینوکس باشد. حال به هاستی که سرور آن سیستم عامل لینوکس بوده و در داخل ایران قرار دارد هاست ایران می گوییم. سرور لینوکس به دلیل اینکه رایگان می باشد، در بین کاربران از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

 سرور اختصاصی ایران

در هاست اختصاصی منابع یک سرور فیزیکی، به چند دسته تقسیم بندی می شوند و هر کاربر صاحب یک بخش از آن خواهد شد. حال منظور از هاست اختصاصی ایران این خواهد بود که این سروری که در اختیار یک کاربر می باشد در ایران قرار دارد. قابل حدس خواهد بود که سرور اختصاصی ایران به دلیل اختصاصی بودنش هزینه بالاتری خواهد داشت و اینکه در مدیریت آن نیاز به دانش و تخصص خواهد بود.

سرور مجازی ایران

در سرور مجازی از یک سخت افزار قدرتمند و توانا برای دیریت سایت استفاده می شود و با استفاده از یک نرم افزار به چندین سرور شبیه سازی می کند. منظور از سرور مجازی ایران این است که آن سرور در ایران قرار دارد.

نام چند هاستینگ معروف ایرانی

در ادامه مقاله به معرفی معروف ترین هاست‌های ایرانی، که در حال حاضر به ارائه خدمات می پردازند، اشاره می کنیم. این هاست‌ها بیشترین طرفدار را در میان مخاطبان ایرانی داشته و برای کاربران خارج از کشور نیز به ارائه خدمات می پردازند.

ایران سرور، میهن وب هاست، میزبان فا، هاست نگار، وب رمز، نت افزار، هاست دی ال، سرور پارس، میزبان وردپرس، گنجه هاست، آذر آنلاین، پارس پک، از مشهورترین هاست‌های ایرانی است که در حال حاضر بیشترین محبوبیت را میان کاربران اینترنتی دارند.

نتیجه گیری

در مقاله هاست ایران چیست، به بررسی ویژگی‌ها و تعریف کلی این نوع هاست پرطرفدار پرداختیم. همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، شما می توانید از متخصصان الیت دیزاین در زمینه انتخاب هاست یا میزبانی مناسب مشاوره دریافت کنید. شما می توانید با مطالعه سری مقاله‌های مربوط به انواع هاست، اطلاعات جامعی در مورد هاست‌ها و میزبانی‌ها کسب کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست