برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 13 دقیقه وقت بگذارید : )

اگر شما هم قصد ارتقا و رشد دادن کسب و کار خود را دارید، در مقاله « هاست چیست و بررسی 0 تا 100 انواع هاستینگ » با الیت دیزاین همراه شوید، تا بتوانید راه و روش راه اندازی وب سایت و به خصوص خرید هاست که یکی از مسائل پایه ای برای سایت به حساب می‌ آید را فرا بگیرید.

در ادامه این مقاله اصطلاحاتی را به شما معرفی خواهیم کرد و در مورد اهمیت، ماهیت و انواع هاست، اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد‌. در عصر حاضر پیشرفت تکنولوژی به‌ گونه ای سریع بوده است که به جرأت می توان گفت دیگر فعالیت‌های سنتی نمی تواند به تنهایی جوابگو باشد‌.

به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه لباس دارید نمی توانید تنها به فروش مغازه خود اکتفا کنید و قطعاً افرادی را مشاهده کرده اید که با فعالیت کم در بستر اینترنت نسبت به شما، فروش بسیار بالایی دارند.

برای اینکه بهتر بفهمید هاست چیست، بهتر است ابتدا کمی در مورد واژه سرور با هم‌صحبت کنیم.

سرور چیست؟

در مورد شبکه کامپیوتر می توان، سرور را همان قطعه ای دانست که همیشه با اینترنت کانکت است و می تواند برای گیرنده‌هایی که داخل شبکه وجود دارند منابعی مانند فضای ذخیره سازی پردازنده، رم و… را به حالت آماده باش درآورد.

البته در اینجا سرور معنای گسترده تری نسبت به شبکه کامپیوتر دارد اما قصد نداریم که به تفصیل به آن بپردازیم. بنابراین سرور به قسمت‌های زیادی تقسیم می شود، که هاست یکی از این قسمت‌ها می باشد.

پس از این که دانستیم هاست چیست می توانیم از شرکت‌های گوناگون هاستینگ، هاست مناسب شبکه خود را تهیه کنیم.

هاست چیست؟

هاست چیست؟

هاست ( host ) در لغت به معنی میزبان است و به بخشی از محیط مجازی اطلاق می شود که برای میزبانی وب و قرار دادن اطلاعات سایت کاربرد دارد.

همچنین در تعریف دیگر می توان گفت، که host میزبان فایل‌های وب سایت شماست و قسمتی از یک سرور می باشد که فضایی برای قرار دادن اطلاعاتی مانند مقالات، تصاویر و ویدئو‌های یک سایت مورد استفاده قرار می گیرد و با پرداخت مبلغی می توان آن را برای راه اندازی سایت مورد نظر در اختیار گرفت.

در واقع بخشی از وب سایت که در آن اطلاعات مدنظر و فایل‌های مختلف را بارگذاری می کنیم با نام هاست شناخته می شود و در اصطلاح به آن هاستینگ می گویند. به معنای دیگر هاست یک فضا از سرور است با ابعاد کوچکتر است که در اختیار سایت‌ها قرار می گیرد.

در ادامه مقاله قصد داریم تا در مورد انواع هاستینگ با شما صحبت کنیم، تا در هنگام راه اندازی وب سایت مد نظر بتوانید بهترین و کاربردی ترین host را برای خود انتخاب کنید؛ که می توان میزبانی مختلفی از ایمیل تا وب سایت را دریافت کرد.

پس از دانستن مفهوم host و اهمیت آن می توانیم از شرکت‌های گوناگون انواع هاستینگ، هاست مناسب شبکه خود را تهیه کنیم.

کاربرد هاست چیست؟

یکی از مهمترین کاربردهای هاست (host)، راه اندازی وب سایت است و برای این که بتوانیم داده‌ها و اطلاعات سایت را ذخیره کنیم، به فضایی برای قرار دادن این اطلاعات نیاز داریم که به به کمک هاستینگ می توانیم این اطلاعات را بر روی سایت خود قرار دهیم.

برای مثال اگر بخواهیم فروشگاهی را تاسیس کنیم نیاز به اجاره مغازه ای برای قرار دادن محصولات، کالاها و قفسه و دکور فروشگاه خواهیم داشت، هاست مثل فضای فروشگاه برای یک سایت اینترنتی می باشد که با اجاره هاست در بستر وب، گویی مغازه ای در اختیار دارید که می توانید محصولات‌تان را که همان اطلاعات سایت در فضای وب است را در آن قرار دهید.

شما می توانید هاستینگ را از سرور‌های مختلف خریداری کنید. برای این منظور باید به نیاز خود توجه کنید و بدانید که دقیقاً چه میزان پهنای باند یا ترافیک برای سایت شما مناسب خواهد بود.

به عنوان مثال یک وب سایت شلوغ با فعالیت بسیار بالا نمی تواند از هاست اشتراکی استفاده کند و بهتر است ترافیک نامحدود داشته باشد.

چرا داشتن یک host با کیفیت مهم است؟

چرا داشتن یک host با کیفیت مهم است؟

در حال حاضر هزاران فروشگاه اینترنتی در ایران به وجود آمده است که رقابت بین آن ها به شدت بالا است‌.

مشتریان و کاربران نیز تا حد بسیار زیادی از نحوه جستجو و پیدا کردن فروشگاه مورد نظر خود آگاه هستند. در نتیجه اگر شما لحظه ای غفلت کنید و دچار کم کاری شوید، ممکن است تعداد بسیار زیادی از مشتریان خود را از دست بدهید و همچنین از نظر رتبه در گوگل ممکن است به شدت افت کنید.

در نتیجه باید هاست مطمئن، با احتمال خرابی صفر و پشتیبانی قوی پیدا کنید، تا هر طور شده است سایت خود را همیشه در دسترس کاربران قرار بدهید. جدای از این در دسترس نبودن سایت، حتی برای ساعات کوتاهی می تواند اعتماد مشتریان را نیز خدشه‌دار کند.

انواع هاست چیست؟

بعد از این که دانستیم هاست چیست؟ حال می توانیم با انواع هاست آشنا شویم، هاست دارای انواع مختلفی است که هر کدام امکانات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند در ادامه به انواع هاست و اطلاعات آن ها خواهیم پرداخت.

هاست اشتراکی

اگر به دنبال یکی از اقتصادی ترین روش های هاستینگ هستید، می توانید به سراغ هاست اشتراکی بروید.

در روش هاست اشتراکی ممکن است تا هزاران وب سایت بر روی یک سرور مستقر باشند، در نتیجه هزینه کمتری برای میزبانی وب پرداخت خواهید کرد. از اسم‌های دیگر این میزبانی وب می توان به میزبانی مشتق یا میزبانی مجازی اشاره کرد.

در این روش host، دو مدل مدیریت شده و مدیریت نشده را مشاهده خواهیم کرد؛ که اگر سرویس مدیریت شده را خریداری کنیم، می توانیم از پشتیبانی و حمایت بهتری نسبت به روش مدیریت نشده استفاده کنیم.

با توجه به شرایط ویژه ای که هاست اشتراکی دارد، اکثر وب سایت‌ها از این نوع هاست استفاده می کنند. در واقع هاست اشتراکی یکی از بهترین هاست‌هایی است که وب سایت‌های کوچک که نیاز به حجم بالا و پهنای باند وسیع ندارند، می توانند از آن استفاده کنند.

زیرا هزینه استفاده از پهنای باند و نگهداری سرور بین همه کاربران تقسیم می شود.

به عنوان مثال شما تصور کنید که می خواهید برای مسافرت درون شهری از ماشین شخصی و یا اتوبوس استفاده کنید، مسلماً استفاده از اتوبوس هزینه بسیار کمتری نسبت به استفاده از ماشین شخصی برای شما خواهد داشت.

اما خب به طبع، شما منابع مسیر را با سایر همسفران خود به اشتراک خواهید گذاشت. به عنوان مثال ممکن است مجبور شوید گاهی به جای نشستن بر روی صندلی بایستید و یا توقف های طولانی مدت را تحمل کنید، اما به هر حال هزینه‌های شما نسبت به استفاده از ماشین شخصی خیلی پایین تر خواهد بود.

البته سرورهای فروشنده هاست سیاست‌های مخصوص به خود را دارند، که کمک می کنند تا شما بتوانید با سایر همسفران و یا به اصطلاح کسانی که سرور شما را خریداری کرده اند، همه به یک میزان و مقدار منصفانه از ویژگی‌ها و منابع سرور استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این هاست میتوانید مقاله هاست اشتراکی چیست را بخوانید.

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی مناسب سایت‌هایی است، که حجم بالا و پهنای باند وسیع استفاده می کند و مدام نگران سرعت اینترنت هستند. این وب سایت‌ها با توجه به فعالیت بالایی که دارند و میزان مصرف زیادشان بهتر است، از هاستینگ اختصاصی استفاده کنند.

در واقع در هاست اختصاصی شما هزینه بسیار زیادی نسبت به دو هاست قبلی پرداخت می کنید اما در عوض کاملاً مطمئن هستید که تمامی منابع سایت تنها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای توضیحات بیشتر درباره این نوع هاست میتوانید مقاله هاست اختصاصی چیست و چه مزایا و معایبی دارد را مطالعه کنید.

هاست وردپرس

معمولاً این هاست مورد استفاده و میزبانی سایت‌های وردپرسی قرار می گیرد؛ اما این دلیل نمی شود که سایر وب سایت‌ها از این سیستم مدیریت محتوای پیشرفته استفاده نکنند.

قدرت، امکانات و منابع این هاست مشخص شده است. در حقیقت این هاست یک هاست لینوکس به شمار می آید.

برای سایت‌های وردپرسی علاوه بر هاستینگ وردپرسی، سرور‌های ویندوزی نیز قابل‌ استفاده و میزبانی هستند، اما خب با توجه به حجم بالای منابعی که وب سایت‌های وردپرسی طلب می کنند، باید از سرور قدرتمندی مانند؛ هاست وردپرس استفاده شود تا جوابگوی نیاز سایت باشد.

همچنین با خرید هاست وردپرس آخرین نسخه معتبر وردپرس به صورت اتومات نصب و فعال می شود.
هاست وردپرس مخصوص برنامه وردپرس کانفیگ و بهینه سازی شده و بهترین عملکرد را با این سیستم مدیریت محتوا دارد. اگر علاقه مند به اطلاعات بیشتر درباره این هاست هستید مقاله هاست وردپرس چیست را در وبلاگ الیت دیزاین مشاهده کنید.

هاست ایران

اصطلاح مرکز داده؛ برای خود هاست و زیر ساخت‌های ارتباطی آن و سایر متعلقات آن استفاده می شود.

حال اگر مرکز داده هاستی، داخل ایران باشد، به آن هاست ایران می گوییم‌. این هاستینگ چون اطلاعات و منابع خود را از داخل ایران دریافت می کند، در اثر تحریم‌ها به مشکل بر نمی خورد و سایت ما هرگز از دسترس خارج نخواهد شد.

همچنین دیگر هزینه اضافی بابت تبدیل ارز نمی دهیم و بهای تمام شده‌ هاست ما کمتر خواهد بود. البته این خارج نشدن ارز می تواند به نفع کشورمان نیز باشد‌. با توجه به اینکه این نوع هاست‌ها فیلتر نمی شوند و می توان مطمئن بود که اطلاعات خود را به راحتی از دست نمی دهیم. در مقاله هاست ایران چیست، ۴ ویژگی مهم هاست ایران را برای شما به اشتراک گذاشته ایم.

هاست ابری

یکی دیگر از انواع هاست، هاست ابری است که همان سرور اختصاصی می باشد، با این تفاوت که در هاست ابری همیشه چندین سرور با هم مشغول به کار هستند و اگر زمانی یکی از این سرور‌ها به مشکل بخورد، سایر سرور‌ها می توانند به شما کمک کنند و منابع را در اختیارتان بگذارند.

در هاست ابری شما هیچگاه نگران سرعت اینترنت و یا منابع مورد نیاز نخواهید بود. در نتیجه در صورت استفاده از سرور ابری، سایت شما همیشه در دسترس خواهد بود و کاربران شما بالاترین میزان رضایت را خواهند داشت. برای آشنایی بیشتر با این نوع هاست مقاله هاست ابری چیست و علمکرد آن چگونه است را با دقت بخوانید.

هاست لینوکس

هاست لینوکس در واقع هاست است که به واسطه سروری که سیستم عامل آن لینوکس است، ارائه می‌شود. این هاست را اگر بخواهیم با هاست وردپرس مقایسه کنیم، هاست ضعیفی به حساب می آید و بهتر است سایت‌هایی که هنوز در ابتدای کار هستند و بازدید و پویایی بسیار زیادی ندارند از آن استفاده کنند. اگر میخواهید بیشتر بدانید هاست لینکوس چیست این مقاله را از دست ندهید.

هاست ویندوز

سرورهایی که سیستم عامل آن ها ویندوز باشد، هاست ویندوز را ارائه می دهند، که این‌ هاست هم مشابه هاست لینوکس نسبت به هاست وردپرس بسیار ضعیف‌تر است. کسانی که هنوز فعالیت سایت آن ها بالا نرفته و بازدید زیادی ندارند معمولاً از این هاست استفاده می کنند.

هاست دانلود

برخی از فایل‌ها برای دانلود کردن فایل به وجود می آیند. یعنی در آن ها فیلم‌ها، آهنگ‌ها و سایر فایل‌ها برای دانلود شدن توسط کاربران قرار داده می شود. هاستینگ‌های معمولی برای این سایت‌ها مناسب نیستند زیرا سرعت دانلود را پایین می آورند و ممکن است موجب نارضایتی کاربران شوند.

در نتیجه حتی اگر شما برای سایت دانلود خود از یک هاست معمولی استفاده می کنید، بهتر است در کنار آن یک هاست دانلود نیز تهیه کنید تا سرعت دانلود را چندین برابر افزایش دهید.

هاست ایمیل

اگر کسب‌ و کار و بیزینس شما به گونه‌ای است که روزانه با تعداد ایمیل بسیار بالایی سر و کار دارید باید ایمیل‌های بسیاری به کاربران بفرستید و یا برعکس، تعداد ایمیل زیادی از جانب کاربران دریافت می کنید بهتر است که در بین انواع هاست، هاست ایمیل را برگزینید.

در واقع هاست ایمیل به تنهایی برای سایت تهیه نمی شود، بلکه یک کمکی و در کنار هاست اصلی به حساب می آید. این هاست به شما کمک می کند که بدون مشکل و بدون برخورد به کندی سرعت بتوانید ایمیل‌های خود را ارسال و دریافت کنید. همچنین هاست ایمیل در کنار شماست تا از اسپم‌ها جلوگیری کند.

هاست پایتون

بعضی از سرویس‌های میزبانی برای منظورهای خاص و برای استفاده سایت‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد طراحی می شوند. در میان همه سایت‌ها بعضی از سایت‌ها با زبان python نوشته می شوند که بهتر است از هاست مخصوص این زبان استفاده کنند.

به عنوان مثال هاست پایتون مخصوص زبان Python است. این‌ هاست به علت این که می تواند از جنگو و فلاسک پشتیبانی کند، یک ابزار بسیار کمک کننده برای زبان پایتون به حساب می آید زیرا می توان ماژول‌های مورد نیاز پایتون را به راحتی و با انعطاف بالا بر روی آن استفاده و نصب کرد.

هاست بکاپ

هاست بکاپ یکی از انواع هاست می باشد و با سایر هاست‌های معرفی شده تفاوت بسیار زیادی دارد. در واقع این هاست از اسکریپت‌های PHP استفاده نمی کند. زیرا این سایت تنها برای بکاپ گیری و ذخیره سازی اطلاعات سرورهای دیگر به وجود می آید.

به عنوان مثال اگر شما از هاست لینوکس استفاده می کنید، بهتر است در کنار آن یک هاست بکاپ نیز تهیه کنید تا بتوانید اطلاعات قرار داده شده بر روی هاست اصلی را ذخیره سازی کنید. همانطور که از نام این هاست پیداست این هاست فضای ذخیره سازی و پهنای باند بسیار زیادی دارد که بتواند تمامی فایل‌ها را درون خود ذخیره کند.

"هاست چیست ؟ ( بررسی 0 تا 100 انواع هاست )

منظور از سیستم عامل هاست چیست؟

اکثر سرورها برای ارائه هاست، تنها از سیستم عامل‌های پرکاربرد استفاده می کنند و ما این دو سیستم عامل را با نام‌های ویندوز و لینوکس می شناسیم.

محلی که هاست در مرکز داده و یا همان دیتاسنترها قرار داده می شود را پایان نامه سرور می شناسیم. زبان مورد استفاده در سیستم لینوکس پی اچ پی است که این یک زبان برنامه نویسی به حساب می آید. همچنین در هاست ویندوز ما از زبان ای اس تی استفاده می کنیم.

علت این که شرکت‌های بزرگ از سیستم عامل لینوکس برای انجام امورات تحت وب خود استفاده می کنند را می توان در این امر جستجو کرد، که سرور لینوکس یک سرور رایگان است و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

اهمیت تهیه هاست برای سایت چیست؟

برای ایجاد یک سایت باید بدانیم که چه مراحلی باید طی شود. در واقع راه اندازی یک سایت حداقل نیازمند انجام سه عمل اصلی است.

در مرحله اول باید یک دامنه یا به اصطلاح یک نام برای سایت خود خریداری کنیم. دامنه آدرسی از سایت است که کاربران برای جستجوی وب سایت شما و دسترسی به آن می توانند، از این دامنه استفاده کنند و در حقیقت دامنه تاثیری بر محتوای سایت و یا پهنای باند آن ندارد. مقاله دامنه چیست تمام اطلاعاتی که درباره دامنه میخواهید بدانید را به شما ارائه میدهد.

پس از آن نوبت به اخذ هاست می رسد؛ اما لازم است بدانیم که خرید هاست از تهیه دامنه واجب تر است، زیرا اگر دامنه نداشته باشیم می توانیم به واسطه آی پی هاست همان کار دامنه را انجام دهیم، اما اگر هاست را تهیه نکنیم، نمی توانیم هیچ کاری را برای سایت خود آغاز کنیم.

هاست را می توان یک فضای بسیار کوچک از سرور اصلی تصور کرد که قابلیت ذخیره کردن فایل را دارد. شما می توانید محتوای وب سایت خود را بر روی هاست ذخیره کنید و با توجه به وب سایت مورد نظر خود در بین انواع هاست، یکی از آن ها را انتخاب کنید. بحث اصلی مقاله ما دقیقا بر روی این قسمت خواهد بود و با تفصیل به آن خواهیم پرداخت.

سومین موردی که به آن خواهیم پرداخت ‌استفاده از یک سیستم برای تولید و مدیریت محتوای سایت‌مان است. در نهایت پس از انتخاب دو مورد قبل، ما نیاز به یک سیستم برای تولید محتوا داریم، زیرا یک سایت خالی از محتوا قطعاً به درد هیچ بیزینس و تجارتی نخواهد خورد.

در نتیجه یک سیستم مدیریت محتوا انتخاب می کنیم (وردپرس، جوملا، دروپال و…). به واسطه این سیستم مدیریت محتوا که بر روی سرور اصلی نیز مستقر می شود، می توانیم هر نوع فایل و محتوایی را بر روی سایت خود آپلود کنیم.

نکاتی که در هنگام خرید هاست باید رعایت کنیم.

در هنگام خرید هر محصولی باید به یک سری از نکات توجه کرد که بتوان خرید موفقی داشت. خرید هاست هم نیاز به توجه و نکات نرم افزاری و سخت افزاری خاصی دارد.

قسمتی در هاست وجود دارد که شما قادر خواهید بود، بر روی آن فایل‌های خود را آپلود کنید و یا به واسطه آن ایمیل دریافت یا ارسال کنید و سایر محتوای خود را بر روی آن قرار دهید.

در واقع این فضایی که در اختیار شما قرار داده می شود؛ همان بخش از سرور است که به شما اختصاص داده می شود و شما مجاز به استفاده از آن و قرار دادن فایل بر روی آن هستید. این قسمت را با نام لاتین disk space می شناسیم. در نهایت هنگامی که فضای اختصاص داده به شما پایان می یابد، شما نیاز دارید که میزان مشخص شده از ثروت خود را ارتقا داده و با خرید مجدد آن را افزایش دهید.

البته شما این امکان را نیز دارید که host جدیدی را خریداری کنید و از هاست‌هایی با ظرفیت‌های بالاتر استفاده کنید. با به اتمام رسیدن فضای تعیین شده از طرف سرور، شما دیگر قادر نخواهید بود که فایل بیشتری را آپلود کنید و یا ایمیلی دریافت یا ارسال کنید.

فضا و پهنای باند

معمولاً فضایی که هر سرور به کاربران خود اختصاص می دهد؛ چیزی بین پانصد مگابایت تا ده گیگ است. اگر بخواهیم در مورد پهنای باند صحبت کنیم می توانیم آن را به ترافیک جاده‌ای تشبیه کنیم.

به عنوان مثال وقتی شما قصد رفتن به سفر را دارید، دوست دارید که از یک خیابان با ترافیک کم استفاده کنید تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید. استفاده از پهنای باند سایت نیز دقیقا همینطور است یعنی شما هر چقدر پهنای باند بیشتری داشته باشید، در ترافیک کمتر گیر می کنید و سایت شما می تواند با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

اما اگر پهنای باند شما برای سی روز تمام شود، شما ناچار خواهید بود که یا پهنای باند خود را تمدید کنید و مجددا آن را خریداری کنید و یا این که تا مدتی از ترافیک و پهنای باند استفاده نکنید و برای مدتی سایت شما در دسترس نخواهد بود.

کنترل پنل

قسمت دیگری که در هنگام خرید در بین انواع هاست باید مورد توجه قرار گیرد بخش کنترل پنل است که این بخش را با نام لاتین control panel می شناسیم. از این قسمت شما می توانید به بخش‌های مختلف هاست دسترسی داشته باشید و آن را مدیریت کنید. این قسمت بیشتر مربوط به انجام امور گرافیکی می شود. سه کنترل پنلی که جدیداً از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌ است؛ سی پنل و دایرکت ادمین و پلسک هستند.

هاست چیست ؟

بکاپ گیری

یکی دیگر از مواردی که یک سایت نسبت به سایت‌های دیگر برگزیده می کند، امکان گرفتن بکاپ است. در واقع ممکن است که یک هاست به دلایل مختلفی از جمله؛ خرابی‌های سخت افزاری و نرم افزاری و یا حتی ضبط شدن هاست توسط پلیس از دسترس خارج و خراب شود.

در نتیجه اطلاعاتی که صاحبان یک سایت، مدت‌ها برای آن زحمت کشیده است، بی‌نتیجه خواهد شد و حتی ممکن است کل یک بیزینس و تجارت به خطر بیافتد. در نتیجه این که یک سایت بتواند روزانه بکاپ بگیرد یک پوئن مثبت برای خریداری آن هاست به شمار می رود.

البته حتی با اینکه که صاحبان سرور شما بکاپ گیری را انجام بدهند باز هم بهتر است، شما برای سایت‌تان روزانه بک آپ گیری انجام دهید تا از سوخت رفتن اطلاعات خود جلوگیری کنید.

پشتیبانی شرکت میزبان

در کنار همه این‌ها یکی از مواردی که در هر کاری مورد توجه قرار می گیرد، تامین امنیت است. به هر حال وب سایت شما ممکن است توسط افرادی به مقاصد مختلف مورد تعرض قرار بگیرد و حتی از طرف رقبای شما نیز می تواند در خطر هک شدن باشد.

در نتیجه باید هاست و سروری را انتخاب کنید که امنیت وب سایت شما را تامین کند. این کار می تواند به واسطه عدم استفاده از نرم افزار‌هایی که کرک شده اند صورت بگیرد.

همچنین می توانید از یک سری نرم افزارهایی که امنیت سایت را بالا می برند استفاده کنید. البته شایان ذکر است که نرم افزار‌هایی نیز وجود دارند که سایت را در زمان حمله محدود می کند، در نتیجه فرد مهاجم نمی تواند فعالیت زیادی بر روی سایت انجام دهد. در نهایت برخی سرور‌ها نیز از سپر‌های دفاعی استفاده می کنند.

پشتیبانی سایت مهمترین ویژگی و لازمه هر سایت به حساب می آید، این مسئله آنقدر اهمیت دارد که حتی اگر یک سرور را به صورت رایگان بدهند اما پشتیبانی نداشته باشد، باز هم ارزش استفاده نخواهد داشت. در نتیجه باید قبل از خرید اقدام به بررسی کنید و بدانید که این سرور می تواند در هر لحظه مشکلات به وجود آمده برای وب سایت شما را حل کند یا خیر.

نتیجه گیری

در بحث فوق در مورد اینکه هاست چیست و انواع هاستینگ، با هم اطلاعات زیادی را کسب کردیم و دانستیم که با توجه به نیاز‌های وب سایت‌مان چه سروری برای ما بهتر خواهد بود.

به عنوان مثال؛ وب سایت‌های کوچک بهتر است، در ابتدا با هاست‌های ساده تری مانند هاست اشتراکی شروع کنند و در صورت لزوم و افزایش فعالیت و پویایی وب سایت، می توان ‌هاستینگ را تغییر داد و مثلاً هاست اختصاصی را خریداری کرد.

همانطور که در قسمت هاست اختصاصی چیست ذکر کردیم، این هاست نسبت به هاست اشتراکی پهنای باند بیشتری دارد و به طور کلی منابع بیشتری در اختیار ما قرار می دهد.

پس از آشنایی با کلیت و مفهوم هاستینگ، همچنین کاربرد و انواع هاست چیست، وارد بحث خرید هاست می شویم.

برای خرید هاست باید به نکاتی توجه کنیم که غفلت کردن در مورد هر یک از آن ها می تواند تبعات بدی برای ما داشته باشد و ضرر جبران ناپذیری به وب سایت و تجارت ما بزند.

در نتیجه اگر به بیزینس و وب سایت خود اهمیت می دهید، بهتر است در انتخاب و خرید سرور و هاست خود در بین انواع هاستینگ دقت کافی به خرج دهید.

امیدواریم که مقاله هاست چیست برای شما مفید بوده باشد. در آینده نزدیک مقاله ای با مضمون انواع هاستینگ برای شما تهیه خواهیم کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست