برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 6 دقیقه وقت بگذارید : )

با توجه به وجود انواع مختلف هاست، انتخاب هاست یا میزبانی مناسب برای سایت کاری دشوار به نظر می رسد. در مقاله هاست ابری چیست؟ سعی داریم تا شما را با یکی از جذاب ترین نوع هاست آشنا کنیم. با  مطالعه این مقاله قطعا به درک بهتری از هاست ابری دست پیدا خواهید کرد و این نوع هاست برای شما ملموس تر خواهد بود. پس با ما در الیت دیزاین همراه شوید.

هاست ابری چیست؟

سرورهای ابری، نسل کاملا جدیدی از سرورهای اختصاصی می باشند. تفاوت سرورهای ابری نسل جدید با سرورهای مجازی نسل قبلی در این است که سرورهای ابری نسل جدید فقط بر روی یک سخت افزار خاص میزبانی نمی شوند، بلکه قادر خواهند بود که بر روی تعداد زیادی سرور اختصاصی و سخت افرار های مربوطه میزبان شوند و از تمامی منابع آنها بهره مند گردند.

در این صورت بدیهی خواهد بود که عملکرد منابع در سرور های ابری به حداکثر خود برسند و خرابی منابع در آن به حداقل می رسد و اگر چنانچه سخت افزار و شبکه ای دچار مشکل گردد، بدون اینکه در اتصال ما به اینترنت خللی وارد گردد سرور دیگری جایگزین خواهد شد و به همین سرعت و آسانی مشکل پیش آمده حل می گردد.

در واقع در هاست ابری، منابعی که به آنها نیاز خواهیم داشت و برای پشتیبانی میزبانی وب سایتمان لازم داریم، بر روی تعدادی سرور به صورت پراکنده قرار دارند. اما وظیفه ی اصلی آنها همگی یکی خواهد بود و آن وظیفه ی مهم این است که از وب سایت ما به صورت تمام وقت پشتیبانی کنند.

هاست ابری چیست؟

پردازش ابری چیست؟

به طور کلی می توان پردازش ابری را به این صورت بیان نمود، در تعامل بودن تعدادی سرور با یکدیگر که وظیفه تمامی آن ها پشتیبانی از وب سایت می باشد. تک تک سرورها در تلاش هستند تا به خوبی از سایت پشتیبانی به عمل آورند. بنابراین در هاست ابری با تعداد زیادی سرور مختلف در ارتباط هستید.

در میزبانی ابری تمامی اطلاعات و داده های کاربران در چندین سرور سیو و ذخیره می گردد. مزیت اصلی این امر این است که چنانچه سروری برایش مشکلی پیش آید و یا حتی آن سرور از بین برود، سرور بعدی وب سایت مورد نظر را به صورت آنلاین نگه خواهد داشت و از وی پشتیبانی خواهد نمود. به این ترتیب هاست ابری می تواند حداکثر مدت زمان پاسخگویی سرور را بدون هیچ گونه قطعی در سرور را برای ما به ارمغان بیاورد.

نکته قابل تامل در استفاده از هاست ابری این است که اگر در خدمت رسانی در هاست ابری از سخت افزارهای ضعیف و ارزان استفاده شود به این بهانه که قیمت تمام شده سرویس پایین بیاید نتیجه این خواهد بود که در خدمات رسانی هاست ابری ما شاهد افت کیفیت می شویم . پس توجه داشته باشیم که ارزانی خدمات دلیل انتخاب کردن ما نباشد.

پردازش ابری چیست؟

مزایای هاست ابری چیست؟

همان طور که اشاره شد، هاست ابری نسبت به سایر هاست ها جدیدتر و به روز تر است. بنابراین بدیهی است که مزایای این نوع میزبانی یا هاست، نسبت به سایر انواع هاست بیشتر باشد. در ادامه در برخی از این مزیت ها خواهیم پرداخت.

انعطاف پذیری بسیار بالا

با هاست ابری ما قادریم که مقیاس میزبانی و پهنای باند خود را به هر اندازه که لازم داریم و دلخواه ما است زیاد و کم گردانیم. بنابراین میزان پهنای باند در اختیار ما خواهد بود و دیگر لازم نیست هزینه یک پهنای باند بالا را برای یک سایت معمولی که نیاز چندانی به ترافیک بالا ندارد، پرداخت کنیم. به این ترتیب انعطاف پذیری هاست ابری موجب صرفه جویی در هزینه نیز خواهد شد.

دسترسی آسان

به طور کلی خدمات و تکنولوژی هاست ابری در سراسر جهان به راحتی در دسترس تمامی مردم است. در واقع محدودیت مکانی برای استفاده از هاست ابری وجود ندارد و هر فردی که نیاز به هاستی مناسب دارد می تواند از این نوع هاست بهره ببرد.

صرفه جویی در میزان هزینه تمام شده

به دلیل خاصیت انعطاف پذیری هاست ابری، کاربر یا مخاطب این گونه هاست فقط کافی است میزان هزینه خدماتی که دریافت می کند و به آن نیاز دارد را پرداخت کند. بنابراین در تکنولوژی پیشرفته ی هاست ابری به همان اندازه که نیاز ما است به ما خدمت رسانی می گردد و در نتیجه ما هزینه ی اضافی و مازادی را متقبل نمی گردیم و این امر در مدیریت هزینه تاثیر گذار خواهد بود.

عملکرد بی نظیر

چون در فن آوری هاست ابری به طور همزمان از چندین سرور استفاده می گردد، لذا در صورت وقوع هر گونه خلل و مشکلی در یک سرور تمامی سیستم به هم نمی ریزد بلکه در کمترین زمان ممکن جایگزینی وارد سیستم خواهد شد. به این ترتیب فعالیت و خدمات یک سایت به طور کامل قطع نخواهد شد و حتی در صورت برز مشکل نیز، به راحتی به کار خود ادامه خواهد داد.

این ویژگی برای سایت های حساسی که زمان برای آن ها از اهمیت خاصی برخوردار است بسیار مناسب است. به طور مثال برای سایت های اطلاع رسانی که قصد دارند خبری را در کمترین زمان ممکن پوشش دهند و اطلاع رسانی کنند.

عیب یابی و رفع مشکلات سرویس ها

در میزبانی هاست ابری اطلاعات و داده ها به صورت همزمان بر روی چند سرور قرار می گیرد در نتیجه چنانچه مشکلی برای سروری پیش آید فقط همان سرور مورد بررسی و تعمیر قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست که کل سیستم را بررسی کنیم تا ببینیم مشکل از کجاست لذا پیدا کردن عامل خلل و رفع آن در پردازش ابری آسان تر و راحت تر می باشد. عیب یابی و رفع مشکل سرویس ها در کوتاه ترین زمان ممکن به وقوع می پیوندد.

مزایا و معایب هاست ابری

معایب هاست ابری چیست؟

با توجه به گسترده بودن سرورهای هاست ابری، مشکلاتی که در این نوع هاست به وجود خواهد آمد، ناشی از همین چند دسته ای و پراکندگی است. در کنار تمام مزیت های هاست ابری، معایب اندکی نیز می توان به این نوع هاست نسبت داد که در ادامه به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

ضریب اطمینان کم

همان طور که می دانید ترفند هکرها برای دست یابی به اطلاعات محرمانه و ضروری سایت شما، دسترسی به بخش کوچکی از آن است. سپس از طریق درگاه باز شده به راحتی به سایر بخش ها نفوذ کرده و مانند ویروس آن را در خود می بلعند. با توجه به این که، تعداد سرورهایی که به شبکه متصل می باشد در هاست ابری بیشتر است و چندین شبکه مختلف به صورت همزمان فعالیت می کنند، امنیت و ضریب اطمینان سایت شما پایین خواهد آمد.

هزینه بالا

در ابتدا باید بگویم این تیتر را با اندکی تعمل به این مقاله اضافه کردم، چرا که در هاست ابری هزینه ای متناسب با خدمات و میزان پهنای باند پرداخت می کنید. اما با توجه به این که، چندین سرور متصل به شبکه وجود دارد که هر کدام هم به صورت جداگانه به کنترل و بررسی نیاز دارد، بدیهی است که نگهداری از چنین سروری بالا خواهد رفت. در واقع این خدمات بی نظیر و بدون اتلاف وقت هاست ابری در زمینه اختلال یابی است که موجب افزایش هزینه ها خواهد شد.

اختلال در نسخه پشتیبانی

حجم بالا و پراکندگی داده ها و اطلاعات در هاست ابری سبب شده که پشتیبان گرفتن از آن به آسانی صورت نگیرد. در واقع آنچه سایر هاست ها به عنوان خدمات نسخه پشتیبانی از اطلاعات به کاربران خود ارائه می دهند در این نوع هاست با اختلالاتی مواجه می شود. این مشکل برای سایت هایی که دارای اطلاعات بسیار مهم و حیاتی هستند، بسیار بار منفی دارد.

هاست ابری برای چه سایت هایی مناسب است؟

هاست ابری برای چه سایت هایی مناسب است؟

هاست ابری تاثیر به سزایی در افزایش سئو سایت دارد. در واقع ساختار این نوع هاست برای افزایش سئو بهینه شده است. علاوه بر این سرعت لود شدن و بالا آمدن سایت، هنگام استفاده از هاست ابری به اندازه ای بالا می رود که هیچ رغیبی ندارد. سرعت لود شدن سایت و سئو سایت، از مهم ترین فاکتورهایی است که در بحث ایندکس مورد بررسی قرار می گیرد. لذا این امر می تواند نکته بسیار مثبتی برای انتقال به لیست ایندکس گوگل و افزایش رتبه سایت شود.

ما هاست ابری را برای سایت هایی با ترافیک متوسط تا بالا مناسب می دانیم. چرا که مدیریت سایت بسیار آسان بوده و قدرت اختلال یابی سرور چشم گیر است. اگر شما مدیر یک سایت با ترافیک بالا هستید، دلایل متعدد و بسیاری وجود دارد که از هاست ابری استفاده کنید.

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که هاست ابری نمونه یک هاست ارتقا یافته با فناوری پیشرفته است که نیازهای متعدد کاربران را به خوبی برطرف می کند. در مقاله هاست ابری چیست، اطلاعات مناسب و گسترده ای در زمینه ویژگی های این نوع هاست به دست آوردید. حال می توانید با مطالعه سایر مقالات مرتبط به درک بهتری از انوع هاست یا میزبانی برسید.

با توجه به این که انتخاب هاست یا میزبانی مناسب نیاز به بررسی کامل فاکتورهایی مانند پهنای باند، میزان ترافیک، میزان اهمیت اطلاعات سایت و نوع خدمات سایت دارد، انتخاب هاست مناسب کاری دشوار و تخصصی محسوب می شود. شما می توانید ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و با متخضصان و مهندسان ما در الیت دیزاین در تماس باشید و هاستی مناسب برای سایت خود انتخاب کنید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست