برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

ایندکس گوگل چیست؟ شاید تا به حال کلمه ایندکس را شنیده یا آشنایی مختصری با آن داشته باشید. ایندکس شدن در گوگل امروزه یکی از موارد مهم برای دارندگان وب سایت است. بنابراین در این مقاله سعی داریم شما را با مفهوم، ایندکس گوگل چیست آشنا کنیم و بگوییم که چرا ایندکس شدن صفحات در گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس در ادامه این مقاله با الیت دیزاین همراه باشید.

ایندکس گوگل چیست ؟

ایندکس ( Index ) به معنی فهرست شدن است. اطلاعاتی که در گوگل ثبت و فهرست بندی می شوند را ایندکس گوگل می گویند.

تنها اطلاعاتی در نتایج جستجو گوگل بالا می آیند که در این فهرست قرار گرفته باشند، در غیر این صورت به هیچ وجه نمایش داده نخواهند شد. بنابراین برای یک سئوکار، این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر درباره سئو مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

ایندکس گوگل چیست ؟ ( 2 روش ایندکس در گوگل )

چگونه یک سایت یا یک صفحه در لیست ایندکس قرار می گیرد؟

گوگل با ربات‌های متعدد خود صلاحیت یک سایت را مورد بررسی قرار می دهد. پس از معرفی سایت خود به گوگل اولین اتفاقی که رخ می دهد، بررسی لینک‌های داخلی آن سایت توسط ربات‌ها است. این جستجو به گونه‌ای انجام می شود که کوچکترین جزئیات مانند چگالی کلمات کلیدی نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در آخر اگر این وب سایت، فاکتور‌های لازم را دارا بود وارد لیست ایندکس گوگل می شود.

با اطلاعات مقابل، اهمیت ایندکس گوگل به خوبی نمایان شد و صفحات سایتی که در این لیست نباشد به طور عملی در هیچ جستجویی نمایش داده نخواهند شد.

روش‌های ایندکس گوگل چیست؟

  1. با سایر سایت‌ها تبادل لینک داشته باشید، به این ترتیب در هنگام بررسی سایر سایت‌ها توسط ربات‌ها صفحات سایت شما نیز وارد لیست می شوند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که صفحات سایت باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا در این روش صفحات بیشتری در این لیست قرار بگیرند.
  2. نقشه سایت خود را به گوگل معرفی کنید. در این صورت به راحتی و به طور مستقیم در زمان بسیار کوتاهی در لیست ایندکس قرار می گیرد. اما این به آن معنا نیست که اگر شما نقشه سایت را در اختیار گوگل قرار ندهید، گوگل به سراغ سایت شما نیاید. این کار ممکن است زمان زیادی لازم داشته باشد تا به طور خودکار در لیست بررسی قرار گیرد.

چگونه نقشه سایت ایجاد کنیم؟

نقشه سایت در واقع یک فایل از نوع XML بوده که در سرور سایت شما موجود است. این نقشه شامل اطلاعات تمامی صفحات موجود در وب سایت شما است. موتور جستجو گوگل می تواند زبان این فایل را شناسایی کند و به اطلاعات بسیار دقیقی دسترسی پیدا کند.

این اطلاعات شامل زمان ایجاد یک صفحه و بروزرسانی آن و تغییراتی که در آن رخ داده است، می شود. به این دلیل ربات‌ها با هر تغییر به طور مداوم، سایت شما را مورد بررسی قرار داده و وارد لیست ایندکس می کنند.

نقشه سایت را به کجا معرفی کنیم؟

اولین مکانی که باید نسبت به معرفی نقشه سایت خود اقدام کنیم، ابزار گوگل وبمستر تولز است. برای این کار ابتدا باید یک اکانت گوگل بسازید و در قسمت گوگل وبمستر، نام سایت خود را اضافه کنید.

در قدم بعدی برای ایجاد اطمینان از قرارگیری سایت در لیست ایندکس گوگل، به قسمت optimization بروید و در گزینه sitemap لینک نقشه سایت خود را وارد کنید.

به این ترتیب سایت خود را به طور رسمی به گوگل معرفی کرده‌اید. اما با وجود تمامی این اقدامات ممکن است گوگل سایت شما را به رسمیت نشناخته و وارد لیست نکند. رد شدن سایت نیز علل مختلفی می تواند داشته باشد که یکی از آن ها رعایت نشدن اصول سئو است.

گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک ابزاری مناسب برای بررسی علت رد شدن سایت شما توسط گوگل است. این ابزار اطلاعات وسیعی در زمینه نوع کانال‌های ورودی، تعداد بازدید از سایت، زمان بازدید و هر آنچه برای ردیابی یک کاربر مورد نیاز باشد را به شما می دهد. مقاله گوگل آنالیتیکس چیست به شما در این زمینه توضیحات بیشتری رامیدهد.

با نگاهی اجمالی به مطالب موجود در گوگل آنالیتیک به راحتی علت اصلی قرار نگرفتن سایت شما در ایندکس را متوجه خواهید شد.

ساخت پروفایل در شبکه‌های اجتماعی

هر چه تعداد لینک‌های ورودی به سایت شما بیشتر باشد به طور خودکار تعداد بازدید سایت بالا خواهد رفت. از طرفی برای ربات‌های گوگل لینک‌های شبکه‌های اجتماعی از اهمیت بیشتری برخوردار است و رتبه بالاتری را کسب می کند.

بنابراین با ساخت پروفایل اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی، در کسب و کار خود تحول بزرگی ایجاد کنید.

در این کار می توانید از انواع تکنیک‌های بازاریابی شبکه اجتماعی استفاده کنید و از انواع تکنیک‌های بروز استفاده کنید. از این رو میتوانید مقاله اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری مطالب

بخش محتوا نویسی سایت از جهتی حائز اهمیت است که محتوای بروز و مناسب توسط کاربران مختلف در شبکه‌های مختلف به اشتراک گذاشته می شود.

این اشتراک گذاری کمک بزرگی در زمینه بازدید سایت و افزایش تعداد لینک‌های ورودی دارد. بنابراین پارامتر‌های حائز اهمیت از نظر گوگل تایید شده و سایت شما در لیست ایندکس قرار می گیرد.

اهمیت تولید محتوا در ایندکس گوگل چیست؟

یکی از اساسی ترین راه‌ها برای افزایش سرعت قرارگیری در این لیست، تولید محتوا است. وقتی صحبت از تولید محتوا می کنیم، منظورمان محتوایی است که بر اساس اصول سئو باشد و کاربران را جذب کند. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا میتوانید مقاله تولید محتوا چیست را بخوانید.

در واقع با رعایت چندین نکته ساده در زمینه محتوا نویسی، شما می توانید بازدید سایت خود را به طرز شگفت انگیزی بالا ببرید.

پس می توان گفت پارامتر‌های مهم در سئو یک محتوا علاوه بر افزایش میل کاربران به مطالعه آن، موجب بالا بردن سایت در رتبه بندی گوگل می شود. کافی است وقتی را به این کار اختصاص دهید یا به انواع طراحان سایت برای این بخش تکیه کنید.

چطور بفهمم که صفحه مورد نظر من در گوگل ایندکس شده است؟
چطور بفهمم که صفحه مورد نظر من در گوگل ایندکس شده است؟

چطور بفهمم که صفحه مورد نظر من در گوگل ایندکس شده است؟

پس از تکمیل مطلب خود آن را انتشار دهید، سپس برای اطمینان از قرارگیری آن در لیست ایندکس گوگل، کافی است آدرس دقیق آن صفحه را در گوگل سرچ کنید.

اگر صفحه مورد نظر شما در نتایج جستجو آمد، به این معنا است که ایندکس شده است. در غیر این صورت باید علت رد شدن آن را پیدا کنید و دوباره اقدام کنید.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت قرارگیری سایت در لیست ایندکس گوگل، این مقاله ایندکس گوگل چیست می تواند کمک شایانی جهت بهبود سایت شما کند. بنابراین با مطالعه و عملکردی هوشمندانه می توانید سایت خود را در این لیست مهم قرار دهید.

الیت دیزاین گزینه‌ای بسیار مناسب برای طراحی سایت شما است و دیگر نگران ایندکس گوگل سایت خود نباشید. به این ترتیب با خیال راحت تمامی کار‌های سایت خود را به ما بسپارید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست