1. خانه
  2. طراحی وب
  3. قالب آماده یا قالب اختصاصی ؟ 5 مزایا و معایب قالب ها

قالب آماده یا قالب اختصاصی ؟ 5 مزایا و معایب قالب ها

برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

در یکی دیگر از مقالات الیت دیزاین سعی داریم یک دید کلی از قالب آماده یا قالب اختصاصی به شما یادآوری کنیم. برای راه اندازی و طراحی سایت، قبل از هر چیز باید این سوال را از خود بپرسیم که قالب آماده بهتر است یا قالب اختصاصی؟ آیا برای کسب و کار من کدام قالب مناسب تر است؟

قالب‌های آماده چیست؟

سیستم‌های مدیریت محتوا، قالب‌های گوناگونی دارند که کدهای آن از پیش نوشته شده است و کافی است با انتخاب این قالب‌ها، از آن ها استفاده کنید. اگر میخواهید بیشتر درباره سیستم محتوا بدانید مقاله سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست را بخوانید.

در سیستم‌هایی مانند وردپرس، در قسمت پوسته‌های آن می توانید قالب‌های آماده متعددی مشاهده کنید که به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای اطلاعات بیشتر درباره وردپرسف مقاله وردپرس چیست را مطالعه کنید.

همچنین می توانید به سایت‌هایی مراجعه کنید که قالب‌های آماده را به صورت رایگان یا غیر رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

مزایا و معایب قالب یا پوسته آماده

انتخاب یک قالب آماده مزایای متعددی دارد که در اینجا سعی داریم به بررسی چندین مورد بپردازیم.

هزینه بسیار کم یا رایگان

اغلب قالب‌های آماده موجود در سایت‌ها به صورت رایگان ارائه می شوند یا هزینه بسیار پایینی برای این خدمات پرداخت خواهید کرد. بنابراین می توانید با کمترین هزینه یک قالب با انواع کدهای CSS ، HTML و JavaScript در اختیار داشته باشید. این قالب‌ها از هر نظری کامل هستند و در صورت نیاز می توانید به ویرایش آن بپردازید.

قالب آماده مناسب کسب و کارهای کوچک

اگر شما هم تصمیم دارید برای کسب و کار کوچک خود یک وب سایت راه اندازی کنید، ما به شما قالب آماده را پیشنهاد می کنیم. این قالب‌ها دردسر کدنویسی قالب‌های اختصاصی را ندارند. این را هم در نظر داشته باشید که در صورت پیشرفت در زمینه کاری خود، می توانید قالب آماده سایت خود را نیز ارتقا دهید و افزونه‌های گوناگونی به آن اضافه کنید. بنابراین یک قالب آماده نیاز شما را به طور کامل برطرف می کند.

استاندارد بودن

این کدها توسط افراد متخصص نوشته شده است. کسانی که اطلاعات وسیعی در زمینه روانشناسی رنگ‌ها و قالب بندی استاندارد دارند. بنابراین این اطمینان خاطر را به ما می دهد که قالب بندی و رنگ بندی سایت بسیار حرفه‌ای و استاندارد است.

سرعت بالا در راه اندازی

یک قالب آماده بدون هیچ دردسری قابل استفاده است و به محض انتخاب آن می توانید نسبت به راه اندازی آن اقدام کنید. اما در قالب‌های اختصاصی پیچیدگی‌های بیشتری جهت آماده سازی آن وجود دارد که ممکن است راه اندازی سایت شما را به تعویق بیاندازد.

قالب آماده یا قالب اختصاصی ؟ 5 مزایا و معایب قالب ها

معایب قالب آماده

همانطور که قالب های آماده مزایای بسیار خوبی دارد اما معایبی هم دارد که در ادامه چند مورد از آنها را برای شما بازگو می کنیم.

منحصر به فرد نبودن قالب آماده

هر شخص دیگری با هزینه بسیار پایین یا حتی رایگان می تواند به این قالب دسترسی داشته باشد. بنابراین امکان استفاده چندین سایت از این قالب به صورت همزمان وجود دارد. برای افرادی که سعی دارند کار تازه‌ای را عرضه کنند و متفاوت باشند استفاده از این نوع قالب، توصیه نمی شود.

عدم پاسخگویی به تمام نیازها

این نوع قالب‌ها چون به صورت خصوصی برای کسب و کار خاصی طراحی نشده است، ایرادهای بسیاری دارند و ممکن است با ذهنیت ما تداخل داشته باشند. بدیهی است که تمام نیازهای ما را برطرف نکند و کاستی‌هایی داشته باشد.

امنیت پایین

در صورت استفاده کردن از نال یا عدم استفاده از قالب اورجینال ممکن است کدهایی که به طور عملی ضرورتی برای آن ها وجود ندارد، داخل آن وجود داشته باشد. این کدها ممکن است امنیت سایت شما را به خطر بیاندازد و از طرفی در بالا آمدن سایت اختلالی ایجاد کند.

انعطاف پذیری کم

اینگونه سایت‌ها به شما امکان ویرایش می دهد اما این امکان آنقدر وسیع نیست. به طور کلی امکان ایجاد تغییرات کلی و اساسی در آن وجود ندارد. اما در قالب آماده تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید باید توسط کد نویس اصلی ایجاد شود و پشتیبانی رایگان دارد.

قالب یا پوسته اختصاصی چیست؟

قالب اختصاصی، قالبی است که کدهای آن توسط یک شرکت یا شخص به صورت اختصاصی برای شما و سایت شما نوشته شده باشد. اینگونه قالب‌ها مزایای بسیاری دارند و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند اما قیمت آن نسبت به قالب‌های آماده اورجینال، بسیار بالاتر است. اگر کسب کاری دارید که بسیار گسترده است و نیاز به یک سایت اختصاصی و حرفه‌ای دارد، این قالب گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود.

مزایای قالب اختصاصی

مزایا و معایب قالب یا پوسته اختصاصی

قالب اختصاصی به کاربران خود امکانات بسیار گسترده‌ای عرضه می کند و یونیک هستند. در ادامه مقاله به مزایای آن اشاره خواهیم کرد.

منحصر به فرد و یونیک بودن قالب اختصاصی

قالب اختصاصی فقط برای سایت شما طراحی شده است و هیچ سایت دیگری مشابه آن وجود نخواهد داشت. با این قالب‌ها سایت شما منحصر به فرد و جذاب به نظر می رسد. علاوه بر این کاربران متوجه می شوند شما برای سایت خود اهمیت ویژه‌ای قائل شدید و زمان زیادی را صرف این بخش کرده‌اید.

انعطاف پذیری بالا

این قالب‌ها انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و هر تغییری که بخواهید می توانید در آن ایجاد کنید. به این ترتیب هیچ محدودیتی در مورد رنگ، قالب بندی، نوع خدمات وب سایت و غیره نخواهیم داشت.

سهولت در استفاده در قالب اختصاصی

قالب‌های آماده چون با توجه به نیاز کارفرما طراحی می شوند، دسترسی‌ها و امکان ویرایش اطلاعات بسیار ساده‌ای دارند تا کارفرما به تنهایی بتواند بر روی بخش‌های مختلف سایت دسترسی داشته باشد و هیچ پیچیدگی در آن وجود ندارد.

امنیت بالا

امنیت این سایت‌ها بسیار بالا بوده و هیچ گونه کد اضافه‌ای در آن وجود ندارد. تمام کدها دقیقا آن طور که می خواهید نوشته شده است و هیچ کد غیر ضروری در آن وجود ندارد. این موضوع می تواند بر سرعت بالا آمدن سایت نیز موثر باشد و کمک شایانی به شما کند.

سئو بالا

در طراحی و نوشتن این کدها فرد متخصص، تمامی جنبه‌های لازم برای بالا بردن سئو سایت را در نظر می گیرد تا هیچ خللی در بالا آمدن سایت و رده بندی آن وجود نداشته باشد. اگر تمایل دارید بیشتر درباره سئو سایت بدانید توصیه می کنم مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

معایب قالب اختصاصی

معایب قالب اختصاصی

قالب های اختصاصی هم دارای معایبی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

صرف وقت و هزینه زیاد

به دلیل این که کدهای اینگونه قالب‌ها به طور اختصاصی نوشته می شود، وقت زیادی برای آن گذاشته می شود. همچنین هزینه آن نسبت به قالب آماده بسیار بالاتر است. در واقع برای رسیدن به قالب اختصاصی دلخواه، زمان بسیار زیادی صرف می شود.

بروزرسانی فقط توسط یک شخص

در بروز رسانی این کدها، شما وابسته به شخص طراح آن هستید چون فقط آن شخص است که از ساختار کدهای نوشته شده با خبر است و آگاهی لازم برای ایجاد تغییرات را دارد. بنابراین باید برای تغییر به شرکت سازنده قالب خود مراجعه کنید و نسبت به تغییر یا بروزرسانی آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

با توجه به هر آنچه گفته شد باید متناسب با حجم و قابلیت‌های رشد کسب و کار خود، نسبت به انتخاب یکی از قالب‌های آماده یا قالب اختصاصی سایت اقدام کنید. در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که قالب آماده بهتر است یا قالب اختصاصی؟

تیم طراحی سایت الیت دیزاین با افتخار به طراحی انواع مختلف سایت‌ها می پردازد و کسب و کار شما را به بهترین روش معرفی و عرضه می کند.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
4.2/5 - (5 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست