برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 15 دقیقه وقت بگذارید : )

متنی که در پیش رو دارید توسط تیم الیت دیزاین  تهیه و تنظیم شده است. این نوشتار درباره ماهیت اینکه فریلنسر کیست و اهمیت آن برای کسب و کارهای نوین امروزی چیست، میباشد.

فریلنسر چیست ؟

فریلنسر یک ترکیب دو کلمه ای آلمانی- فرانسوی است. فری یک کلمه آلمانی است به معنای دوست داشتن و لنسر نیز واژه ای است فرانسوی به معنی مرخص کردن. این که در مجموع چه مفهومی در ذهن مخاطب ایرانی متبادر می کند، خارج از بحث امروز است. اما خالی از لطف نیست اگر بدانید، این ترکیب در سالهای خیلی دور نیز کاربرد داشته است. در اروپای قرون وسطی زمانی که برخی از جنگنده ها خودشان را در اختیار برخی حکام، افراد ذی نفوذ قرار می دادند . آنها بابت هر شمشیری که می زدند یا حضوری که در صحنه کشاکش نبرد می داشتند، از کارفرمایان خود وجه نقدی یا جنسی مطالبه می کردند.

این مبارزان که به نفع کارفرمایان خود می جنگیدند، فریلنسر نامیده می شدند. جالب اینجاست که هر کارفرمایی که پول بیشتر و خدمات بیشتری می داده است، جنگجویان فریلنسری برای او می جنگیدند. کم کم این اصطلاح از طریق نویسنده رمانها و داستانها وارد دنیای عوام شد و از آنجا به بازارها و کسب کارها کشیده شد و تا به امروز که به دنیای دیجیتال مارکتینگ رسیده است. چنانچه با خواندن این متن مشتاق شدید درباره فریلنسرها بیشتر بدانید، با ما باشید تا در کنار هم اطلاعات مفیدی در این باره بیاموزیم.

فریلنسر چیست ؟

فریلنسر کیست؟

در ابتدایی ترین تعریفی که می توان ارائه داد: فریلنسر (Freelancer ) یا فرد آزاد کار، شخصی است که بدون وابسته بودن به مکانی اداری یا سازمانی، فعالیت اقتصادی خاص خود را داراست.

این فعالیت ها می تواند برای شرکت ها و افراد انجام بگیرد. فریلنسرها مختارند در صورت نیاز با تغییر پروژه با کارفرمای خود قطع همکاری کرده و با کارفرمایان دیگر وارد تعامل کاری شوند. به بیان خودمانی تر این گروه از افراد خودشان رییس خودشان هستند.

فریلنسرها خدمات خود را به یک یا چند نفر از گروه های کاری ارائه می دهند. مزیت خوبی که صاحبان این نوع مشاغل دارند، پروژه ای بودن کار است. فریلنسر پروژه را تحویل می گیرد، روی آن کار می کند و در زمان مقرر به کارفرمای خود تحویل می دهد.

فریلنسر کیست؟

مکان آن نیز میتواند هر جایی باشد، فرقی نمی کند در کتابخانه و سالن مطالعه دانشگاه باشد یا روی میز کوچکی در یک کافی شاپ.

در یک روز بهاری در یک پارک عمومی نیز فریلنسرها می توانند روی پروژه خود کار کنند، در خانه و در هر ساعت از اوقات شبانه روز مختارند ، بدون هیچ محدودیت زمانی پروژه را بررسی کرده و آن را به سرانجام برسند. نکته ای که اهمیت دارد، سلامت کار و صد البته به موقع تحویل دادن آن است. از همین رو خیلی از افراد که توانایی یا میل حضور در ادارات دولتی یا غیر دولتی و سازمان ها را ندارند، به این حرفه روی آورده اند.

فریلنسرینگ یک شیوه نوین کاری است که فرد را از رنج رفت و آمد و مسیرهای پرترافیک شهری نجات می دهد. در وقت فریلنسر بسیار صرفه جویی می شود. از این رو بهتر می تواند روی پروژه ای که به او سفارش داده اند، تمرکز کند.

فریلنسر با مدیریت زمان می تواند، در هر ساعت و اوقات شبانه روز کارش را تعطیل کند یا آن را از سر بگیرد حتی در نیمه شب نیز امکان کار کردن برای او فراهم است و روز بعد می تواند کمی دیرتر از رختخواب بیرون بیاید. هیچ نیرو و فشار بیرونی بر او تحمیل نمی شود که مثل یک کارمند سر وقت بیاید و برود. این همه امتیاز! واقعا معرکه است!

شاید تا اینجای کار با این متنی که خواندید، علاقمند به این کار شده باشید. لطفا در ادامه با بمانید و از ویژگی های خوب و نواقص احتمالی این نوع حرفه آشنا شوید. ما در این نوشتار سعی می کنیم تا شما را با گوشه کنار و زوایای روشن و تاریک فریلنسری آشنا کنیم. شاید شما نیز با خواندن همین مقاله تصمیم گرفتید، شغلی را انتخاب کنید که با این شیوه انجام شدنی است.

پس دانستن راه و چاه این سبک نوظهور  در کسب و کارهای نوین که بسیار مناسب جامعه مدرن امروزی می باشد، امری لازم و ضروری است.

ویژگی های خوب دیگر فریلنسینگ

ویژگی های خوب دیگر فریلنسینگ

همان طور که دیدید، در سطور بالا به برخی از نکات خوب فریلنسری اشاره کردیم. اما اجازه بدهید به صورت فهرست وار بخش دیگری از این مزایا را برجسته تر کنیم.

  • کسی بر کار و چگونگی انجام فریلنسر نظارت ندارد،
  • قادرند با توجه به وقت و نیاز مالی خود تقاضای پروژه داشته باشند،
  • عوامل ایجاد مزاحمت را می توانند به پایین ترین درجه تنزل دهند ؛ به عنوان مثال رفت و آمد کارفرما یا فلان همکار در ساعت کاری و تماس های بی مورد در این حرفه نقشی ندارد.
  • از آنجا که مساله زمان برای فریلنسرها یک مساله قابل انعطاف است، لذا به کارهای شخصی خود به بهترین وجه رسیدگی خواهند کرد. همین مسئله از حجم نگرانی ها آنها کاسته و بر کیفیت ارائه پروژه خواهد افزود،
  • با توجه به نوع کاری که انجام می دهند و سطح تجربه و دانشی که بدست آورده اند، دستشان برای بروز خلاقیت باز است،
  • فریلنسرها فرصت آشنایی با کارفرمایان متعددی داشته و می توانند در زمینه های مختلف اما در راستای فعالیت هایشان تنوع کار داشته باشند،
  • در مواقع سفر نیز می توانند، در ساعاتی مشخص روی پروژه اشان کار کنند،
  • معاف از بیمه، عوارض شهرداری، اجاره دفتر و … می باشند،
  • معاف از لباس های رسمی و اداری هستند. می توانند با هر شکل و لباسی که راحت هستند پشت میزتان مستقر شوند. در هر ساعتی که دوست داشتند به خودشان استراحت داده و یک فنجان قهوه بنوشند.
  • در شرایطی که جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و بر مجموع قربانیان کرونا افزوده می شود، فریلنسری به گسست زنجیره کرونا کمک می کند. فریلنسرها با قطع ارتباط با اجتماع می توانند ضمن کسب درآمد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با این بیماری نوظهور مبارزه کنند.

چگونه فریلنسر شویم؟

چگونه فریلنسر شویم؟

این اولین سوالی است که ممکن است با خواندن این مقاله از ما پرسیده شود. خب باید اعتراف کنیم کار به این سادگی ها نیست. در واقع کار زمانی ساده می شود که شما سختی ها و مرارت های بی شماری در کسب تجربه و توانایی های لازم در حوزه کاریتان بدست آورده باشید. اجازه بدهید در ادامه به صورت مبسوط به این نکته بپردازیم و ببینیم برای فریلنسر شدن به چه راههایی می توان نظر داشت.

در قدم اول فریلنسر باید صاحب توانایی های هنری یا حرفه ای در یک یا دو زمینه باشد. این قابلیت ها باید توانایی عرضه شدن به مشتری را داشته باشد. به عنوان مثال شخصی که مهارت خوبی در عکاسی ، رتوش زدن، کارهای گرافیکی و مربوطه را داراست، این آمادگی را دارد که بتواند وارد حرفه فریلنسری شود. البته قبلا باید خودش را معرفی کند.

این قدم دوم است؛ حالا که در یک یا دو زمینه مهارت پیدا کردید، نوبت آن است که خود را و مهارتهای تخت اختیارتان را به دیگران معرفی کنید. این قدم بزرگی است و بسته به اندازه فعالیت و تلاشی که در این مرحله می کنید، شما را به نتایج ضعیف، متوسط یا حتی درخشانی می رساند. اگر با ما در مقالات قبلی همراه بوده باشید، درباره اهمیت بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی اطلاعات مفید و ارزنده ای بدست آورده اید. طی این مقالات به مخاطب نشان داده شد، برای ایجاد کسب و کار موفق در شبکه های مجازی چه راهکارهایی را دنبال بکند.

حضور در یک یا چند شبکه مجازی می تواند شما را به افراد بی شماری در سطح کشور و حتی دنیا معرفی بکند. امتیاز مهم دیگر این حضور در رسانه های اجتماعی ، آشنایی با سایر رقبای  کاری تان است. می توانید آنها را دنبال کرده و فعالیت هایشان را رصد کنید. به نقاط ضعف و قوت کاری آنها آشنا شده و الگوبرداری صحیحی از آنها داشته باشید. کارفرمایان متعددی نیز از همین مسیر با شما آشنا شده و مشتاق خواهند شد که با شما در تعامل باشد.

اجازه بدهید دوباره برگردیم به هنرمند عکاسی که می خواهد یک شغل ثابت با شیوه دورکاری داشته باشد. این عکاس با توجه به این که در زمینه هنری به توانایی های زیادی رسیده است، حتما دامنه کارش از زوم کردن و فوکوس کشیدن و انتخاب یک زاویه دید مناسب فراتر می رود. هنرمند عکاس باید بتواند با ویرایش و اصلاح عکس ها به بهترین تصویر برسد. آنها را در محیط های گرافیکی مشخص مثل فتوشاپ به کیفیت و اجزا و ترکیبات آن بیفزاید. این عکاس در قدم های بعدی با ارایه نمونه کارهای قابل توجه و مشتری پسند، باید به جستجوی مخاطب خاص خودش باشد. هر چه دامنه این تلاش وسیع ترباشد، معرفی و شناخت او به دیگران گسترده تر خواهد شد. این جاست که کارفرمایان به سراغ او رفته و با او عقد قرداد همکاری خواهند داشت. حالا دیگر عکاس ما یک فریلنسر؛ یک رییس و کارمند خودش است و می تواند از مزایای این نوع حرفه برخوردار شود.

نکته مهم و قابل عرض دیگری که می توان اینجا به آن اشاره کرد؛ در اختیار داشتن شماره موبایل، ایمیل و تمام راه ها و پل هایی است که به لطف صفحات مجازی در اختیار افراد گذاشته می شود. هر کارفرما می بایست به راحتی با فریلنسر در ارتباط بوده و به او سفارش کار بدهد.

از همین رو پیشنهاد ما این است که حتما از کارت ویزیت نیز غافل نشوید. کارت ویزیت علاوه بر دادن تشخص کاری به شما، در پروژه های بعدی و شانس برقراری کارفرمایان دیگر را برایتان فراهم خواهد کرد. همچنین همیشه کنار دستتان یک رزومه کاری از خودتان داشته باشید. ارائه نمونه کار که بتوان روی آن حساب کرد و به افتخار آن را نشان کارفرما داد، بسیار برای فریلنسرها اهمیت دارد.

فریلنسرها چگونه رشد می کنند؟

فریلنسرها چگونه رشد می کنند؟

از زمانی که فرد تصمیم میگیرد با روی آوردن به کارآزاد فعالیت اقتصادی خود را شروع کند، تا زمانی که در این حوزه به ایستایی و ثبات کاری می رسد، مطمئنا به تجارب خوبی میرسد. مشتری ها و افراد زیادی در لیست مخاطبین وفادار او ثبت خواهند شد. تعداد تماس ها و پیشنهاد های کاری فراوانی به او داده خواهد شد. اما این ها همه آن چیزی که یک فریلنسر را رشد میدهد نیست.

برای تداوم و حفظ این موقعیت شغلی باید به امورات ریز و جزیی بسیاری توجه کرد. دورنگه داشتن حتی یکی از آنها می تواند عواقب بدی برایتان داشته باشد. ما در ادامه توجه شما را به برخی از این موارد جزیی اما تاثیرگذار جلب میکنیم.

  1. همسو بودن توانایی های شغلی با پروژه ای که در اختیار دارید. تنها هماهنگی مهارت ها با کاری که انجام می دهید کافی نیست. تلاش کنید سطح مهارت هایتان را بالا نگه داشته و اطلاعات خود را بروزرسانی کنید.
  2. توجه داشته باشید بازار هدف شما در دست کدام کارفرمایان قرار دارند. با کارفرما و مدیرانی که می توانید از آنها سفارش کار بگیرید، در تماس و ارتباط باشید. به نوع کاری که انجام می دهید نیز وقوف داشته باشید. توصیه کارشناسان ما در این زمینه این است که حتما نوع کاری که انجام می دهید باید مطابق میل،سلیقه، توانایی و تخصص شما باشد. از انجام هر نوع کاری که در آن سررشته کافی ندارید خودداری کنید. قرار نیست در همه زمینه ها صاحب فن و نظر باشید. در فریلنسری مهم ترین عاملی که شما را در این زمینه نگاه می دارد، سلامت کاری است که ارائه می دهید.
  1. روشن است، ارتباط با مدیرانی که پروژه های خوب و درآمد بالایی به کارمندان دورکار خود ارائه می دهند، بهترین گزینه برای فریلنسرها می باشند. این کارفرمایان را شناسایی کنید. توجه آنها را به ارائه رزومه کاری موفق خود جلب نمایید. ترغیب ایشان برای بستن قرداد، فرصت خوبی است که با سایر کارفرمایان برتر در حوزه کاری خود آشنا شوید.
  1. درست است که فریلسنرها زمان زیاد و منعطفی در حوزه کاری خود دارند. اما اگر زمان را به درستی مدیریت نکنند، هرگز به نتیجه دلخواه نخواهند رسید. تنظیم یک برنامه زمان بندی شده جامع و مانع ، از هدررفت زمانی که در اختیار دارید، جلوگیری می کند. شما با پیش رو داشتن برنامه زمانی، هر کدام از پروژه ها را سر وقت شروع کرده و سر موعد مقرر به اتمام می رساند. انضباط کاری و تعهد به برنامه زمانی ذهنتان را از شلختگی و آشفتگی های روزمره دور نگاه می دارد. ذهن آرام، برنامه زمانی و انضباط کاری به کار شما سرعت و بهبود می دهد.
  1. روی میز کارتان ابزار مورد نیازتان را در دسترس قرار دهید. با توجه به نوع کاری که در دست گرفته اید، مواد اولیه و ابزار مورد نیاز را تهیه کنید. اینترنت ، کامپیوتر، تقویم ، برنامه زمان بندی شده، و همه اقلامی که در کارتان موثر اند ، روی میز کارتان داشته باشید.
  2. مبلغ و شیپور تبلیغاتی خود باشید. کالایی که شما به فروش می رساند ، همان خدماتی است که ارائه می دهید. بنابراین روی کاری که انجام می دهید اشراف و اطلاعات خوبی داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید درباره اش حرف بزنید. اگر دایره مخاطبان شما فراتر رود، کم کم تبدیل به برند می شوید. دیگران با نگاه اول به خدمات یا کالایی که ارائه می دهید، شما را خواهند شناخت. آنچه که یک برند را سر زبانها می اندازد، ویژگی های منحصر بفرد اوست. کاری که ارائه می کنید باید در نوع خودش جایگاه اول را داشته باشد. ببینید در چه زمینه ای می توانید مانور داده و بر آن تاکید کنید. سرعت عمل ، سلامت کار، خوش قول ومنضبط بودن، متفاوت بودن هر کدام از این ویژگی ها چنان که در روزمه شما بولد و شاخص نشان داده شوند، شما را به عنوان یک برند یا نشان تجاری خواهند شناخت. ناگفته نماند شما می توانید این وجوه تمایز را که در کارتان نسبت به رقبا دارید، در کارت ویزیت و روزمه کاری تان قید کنید.
  1. برای بدست آوردن حسن اعتماد کارفرمایان بهتر است در ابتدای امر با قیمت های پایین تری شروع به کار کنید. پروژه های بیشتر حکم تمرین بیشتر را داراست. هر چه شما بیشتر در زمینه کاری خود پویا باشید به همان اندازه دستتان در کار تندتر و موفق تر خواهد بود. در فرصت های بعدی می توانید با اثبات خودتان و ارائه پروژه های موفق و بدون نقص از کارفرما تقاضای وجه بیشتری کنید.
  1. به دنبال توسعه مهارت های فردی خود باشید. وقتی قرار است همه کارها را به عهده بگیرید، ممکن است به بعضی از مهارت نیاز پیدا کنید؛ مثلا نیاز باشد یک متن را تایپ یا ویرایش کنید. چنانچه در حوزه وب فعال هستید برای بهبود روند کاریتان حتما سری به کلاس های تایپ بزنید. مهارت تان را نیز در این حوزه گسترش دهید. یا چنانچه قرار است متنی آماده کنید خیلی مهم است آن نوشتار با قواعد نگارشی منطبق باشد. تصور کنید متنی که قرار است پرپوزال شما یا نوع کار و حدود پروژه شما را مشخص کند ، باید گویا و روشن باشد.

نقاط ضعف فریلنسری

نقاط ضعف فریلنسری

  • در کنار همه ویژگی های مثبت فریلنسری این شغل هزارسوم دارای خصوصیات تاریکی نیز هست که نگفتنش دور از انصاف است.
  • اگرچه به گفته کارشناسان مزیتهای فراوانش بر وجوه منفی آن می چربد. با این همه نگاهی به این دست موارد می اندازیم.
  • برای حضور در خانه باید همه تمهیدات لازم را آماده کرد. محیط منزل باید ساکت و آرام و بدون چالش باشد.
  • لازم است، عوامل ایجاد مزاحمت در خانه را به حداقل رساند. تلفن ها و دید و بازدیدهای غیرضروری را کم کرد .
  • توجه داشته باشید کسی که دورکاری انجام می دهد از صفر تا صد کارش به عهده خودش می باشد.
  • شما منشی، رییس ، آبدارچی و حسابدار و مدیر فروش خودتان هستید. باید از عهده تک تک این کارها بربیاید.
  • سر و کله زدن با چند کارفرما و چند پروژه متفاوت در یک روز یا هفته کار آسانی نیست. لزوم برنامه ریزی مدون و جامع اینجا نقش پررنگی می گیرد.
  • پیگیری مطالبات مالی و عقد قرارداد با کارفرما توسط خود شما صورت می گیرد.
  • فریلنسرها از حقوق، مزایا، بازنشستگی و عیدی برخوردار نیستند.

چه مشاغلی را میتوان در مفهوم فریلنسینگ گنجاند؟

چه مشاغلی را میتوان در مفهوم فریلنسینگ گنجاند؟

همانطور که در جریان اینکه فریلنسر کیست قرار گرفتید، هر گونه مشاغلی که بشود در خانه انجام داد، می تواند در زیر مجموعه فریلنسینگ آورد. در مجموع مشاغلی که با دنیای دیجیتال مرتبط باشند و بشود پروژه هایی از کارفرما گرفت و در موعد مقرر آن را تحویل داد، جزو فریلنسینگ به شمار می آیند. در ذیل به برخی از این مشاغل اشاره می شود:

برنامه نویسی (Programming)

از جمله مواردی است که در سالهای اخیر بسیار طرفدار پیدا کرده است. کسی که به این حوزه تسلط داشته باشد می تواند با یک رایانه و یک اتاق کوچک حتی در سالن مطالعه دانشگاه مشغول کار شود. برنامه نویسی امروزه در بین دانشجویان بسیار هواخواه پیدا کرده است . آنها با کارفرما مرتبط میشوند، کار قبول می کنند و با انجام پروژه و تحویل آن به کارفرما درآمد کسب می کنند.

برنامه نویس ها با کد نویسی، ساخت برنامه ها و اپلیکیشن های متفاوت ، طراحی وب سایت می توانند حتی مشتریان برون مرزی داشته باشند و درآمد ارزی ایجاد کنند. با برنامه نویسی می توان در عرصه متفاوتی حضور پیدا کرد و کسب درآمد داشت. به عنوان مثال :

طراحی سایت، راه اندازی فروشگاه های مجازی، طراحی و ساخت انواع اپلیکیشن های مختلف و کاربردی، حضور در پروژه های دانشگاهی ، نوشتن برنامه های متنوع به زبان های مختلف کد نویسی .

بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتالی

یکی از شگردهای نوین بازار و کسب کار بازاریابی اینترنتی است. خداحافظی با شیوه های که در گذشته مرسوم بوده ، درهای نوینی به روی خریداران و فروشندگان امروزی باز کرده است. حالا با فشردن یک کلید به بازار رفته، کالا یا خدمات دلخواه را با بهترین مشاورها انتخاب کرده و خریداری می کنیم.

حتی نیازی به جابجایی پول کاغذی نیست. همه چیز با زدن یا حتی لمس چند دکمه امکان پذیر است. پشت صحنه همه این راحتی ها و آسایش های امروزی ، دنیای وسیع بازاریابی اینترنتی قرار گرفته است . مدیریت این بازارهای دیجیتال تخصص و دانش کافی می طلبد. ارتباطاتی که از مسیر شبکه سازی اجتماعی صورت میگیرد، نیازمند حضور مداوم با مخاطبینی است که ما را در صفحات خود دنبال می کنند.

ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه رمز پایداری در این گونه بازارهای مدرن هزاره سوم است. مدیرانی که این شبکه ها را اداره و سرپا نگه می دارند، نوعی فریلنسر هستند. بازاریاب های دیجیتالی و ادمین ها که کارشان پاسخ گویی به مشتریان و مخاطبین و تولید محتوا می باشد، به صورت دورکار با کارفرمایان متعددی عقد همکاری دارند.

  • کنترل و ارزیابی صفحات اجتماعی و گذاشتن محتواهای جذاب و سرگرم کننده، کمپین های تبلیغاتی بر عهده مدیران و ادمین هاست.
  • زیرنظر گرفتن رقبا و ارزیابی عملیات و کارکرد آنها در حوزه بازاریابی اجتماعی،
  • ساخت محتوا و موضوعاتی که به کسب و کار و خدمات ارائه شده مناسب باشد. انتشار این مضامین به صورت روتین و در بازه های مشخص زمانی،
  • برقراری ارتباطی هم جانبه با مخاطبان صفحات مجازی و پاسخگویی به تک تک سوالات آنها . حضور مداوم ادمین در عرصه دیجیتال مارکتینگ می تواند فرصت های مناسبی را برای معرفی بیشتر کالا برای او فراهم سازد.

نویسندگی در سئو

نویسندگی در سئو

از جمله موارد بسیاری که توسط موتورهای جستجوگر به بازار کار ایران و جهان افزوده شده است، نویسندگی در سئو می باشد. این قسم نویسنده ها باید مقالاتی بنویسند که در عین تخصصی بودن با متر و معیارهای ربات های گوگل نیز متناسب باشد. چنین مقالاتی مستلزم رعایت نکات ریز اما پر اهمیت است.

مدیران سایت ها می توانند با در اختیار گرفتن نویسنده های مسلط به قواعد نگارشی و ویرایشی، چند متخصص سئو، رتبه سایت خود را به بالاترین مرتبه در موتورهای جستجو ارتقاء دهند. تعداد دفعات بازدید از هر سایت، شانس شما را برای معرفی بیشتر کالا و خدمات افزایش می دهد. و این حاصل نمی شود مگر این که از نویسنده های زبردستی که وقوف کاملی بر کلمات و جملات دارند، استفاده کنید.

نوشتن یک محتوای متنی بدون غلط املایی، بدون اشتباهات دستوری، روشن و گویا بودن جملات می تواند تمام نکات را به مخاطب منتقل کند. این که مخاطب از خواندن محتوی متنی که شما در سایت خود بارگذاری کرده اید، خسته و دلزده نشود نکته ای مهم و کلیدی است.

متخصصان سئو نیز با دانستن رمزورازهایی که می تواند نتایج گوگل را به نفع سایت بالا بیاورد ، کارشان از اهمیت بالایی برخوردار است. بهبود سئو، افزایش رتبه کلمات کلیدی از جمله این رمز و راز هاست.

  • جهت برخورداری از تبلیغات پولی گوگل، باید هزینه زیادی را در صرف این کار بکنید، اما با استخدام یک نویسنده مسلط به زبان انگلیسی و فارسی این میزان پولی که باید صرف کنید، به یک چهارم کاهش می یابد.
  • اگر مطالب را با میزان ورای ربات های گوگل سئو کنید، رتبه شما در صفحه نخست گوگل به صورت پایداری حفظ خواهد شد. البته این ماندگاری نیاز به نوشتن محتواهایی استاندارد وبا رتبه خوب دارد.
  • چنانچه از سایت و صفحات شما بازدید به عمل آید، برای تبلیغات پولی کمتر از یک دقیقه به زمان نیاز دارد و در سئو این میزان سه دقیقه برآورد شده است.
  • هزینه تبدیل (Conversion Rate) در تبلیغات پی . پی.سی یک درصد برآورد شده است و در سئو این میزان به پنج درصد قابل تعریف است.

منشی گری

منشی گری

در حوزه شبکه های مجازی نیز می توان منشی گری کرد. منشی وقتی بخواهد به صورت فریلنسر کار کند، باید در پی کسانی باشند که مشغله کاری فراوانی دارند. مدیرانی که قادر به تنظیم و تهیه قراردادهای شرکت شان نیستند.

ارتباط و تماس های کاری برایشان کاری وقت گیر است. رزرو نوبت پرواز ، ملاقات با همکاران و مدیران سایر ادارات و شرکت ها برایشان سخت و پر زحمت است. این افراد گزینه های خوبی هستند که ما به عنوان دستیار برایشان ارائه خدمات بدهیم.

منشیان دورکار می توانند به صورت تمام وقت و از راه دور به کارفرمایان خود ارائه خدمات کنند.

از دیگر مزیت های این حرفه ، پوشش دادن دو یا چند کارفرما به طور همزمان است. منشی فریلنسر می توانند در حوزه های ذیل فعالیت داشته باشند:

  • کمک به مدیران در چند حوزه کاری،
  • شناسایی مشتریان و عقد قرارداد و همکاری با آنها،
  • مدیریت زمان و مشخص کردن زمان،
  • ملاقاتها و جلسات کاری،
  • پاسخگویی به تماس های تلفنی، فکس، ایمیل،
  • نوشتن و بایگانی کردن اسناد مجازی،
  • توجه و رسیدگی به قبوض و حسابرسی در حد توان.

معرفی انواع دیگر از فریلنسرها

معرفی انواع دیگر از فریلنسرها

آنچه که در متن بالا آمد، تعدادی از فریلنسر هایی بودند که در فضای مجازی و به صورت دور کار فعالیت داشتند. در ادامه به تعداد دیگری از این نوع حرف که توانایی دورکاری را دارا هستند، خدمت شما عرضه می شود.

  • عکاسی
  • طراحی لوگو
  • تدوین و ویرایش فیلم و فایل های ویدیویی
  • رونویسی یا همان تایت 
  • تدریس
  • گرافیک
  • گویندگی
  • مدیریت نیروی انسانی
  • دستیار وکیل
  • تله مارکتینگ
  • ارائه انواع مشاوره ها از جمله کسب و کار، خانواده و درسی 
  • ویراستاری
  • مترجمی
  • ساخت اپلیکیشن اندروید و بازی
  • طراح قالب و وردپرس و ……

نتیجه گیری

در مقاله فریلنسر کیست دانستیم که فریلنسر را می توان در زبان فارسی همان دورکار در نظر گرفت. این اصطلاح تازگی ها باب شده است اما قدمت آن به سالهای دور نیز می تواند برگردد. زمانی که یک آرایشگر یا مشاطه می توانست با جعبه کوچکی که به همراه داشت، در هر جا و مکانی به مشتریان خدمات ارائه بدهد. اما به صورت نوین و امروزی تر فریلنسری یه سرش به دنیای مجازی و اینترنت وصل است.

همان طور که از این متن برداشت کردید، فریلنسرها در خانه و برای یک یا دو کارفرما و حتی بیشتر می توانند کار کنند. این نوع شیوه کار که بسیار مقبول جوانان ، دانشجویان و افرادی هستند که به هر دلیلی تمایل به حضور در اجتماع ندارند، یک فرصت بی نظیر است. فریلنسری دارای مزایا و معایبی است که البته مزایای آن بر نکات تاریکش برتری دارد. در زمینه های متنوعی می توان دورکاری کرد و از مزایای آن استفاده نمود.

در این متن خواندیم که فریلنسر کیست و برای تبدیل شدن به یک فرد دورکار موفق به چه پیش شرط هایی نیاز است. در عصری که متاسفانه بیماری های نوظهوری گریبان گیر انسان مدرن شده است، فریلنسری می تواند به خوبی به جبهه سلامت و بهداشت کمک موثری بکند.

کسب و کارهایی که به صورت دورکار و فریلنسینگ انجام میشود، راحتی و آسایش را برای کارفرما و فرد دورکار به ارمغان آورده است که همگی مرهون لطف تکنولوژی و فضای مجازی است. از این که با ما همراه بودید متشکریم.

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (3 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست