برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 12 دقیقه وقت بگذارید : )

در سال‌های اخیر اینستاگرام به یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های دنیا تبدیل شده است، به تبع آن در ایران نیز یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موبایلی‌ست. در این مقاله سعی کردیم مطالب جامعی در حیطه تولید محتوا در اینستاگرام برای شما آماده کنیم که قطعا با پیروی از آن می‌توانید صفحات شخصی یا کاری خود را به‌روز و رشد یافته‌تر کنید. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا می‌توانید مقاله «بازاریابی محتوا چیست؟» را مطالعه کنید و همچنین اگر می‌خواهید با اینستاگرام بیشتر آشنا شوید به مقاله «اینستاگرام چیست؟» در سایت الیت دیزاین سر بزنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید :

تولید محتوا در اینستاگرام

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، تولید هرگونه اثر سمعی و بصری برای مخاطب اعم از تصاویر و اینفوگرافیک، ویدئو، پادکست، استوری، لایو و … می‌باشد. اما مسئله فقط تولید و انتشار مطالب نیست بلکه قصد ما از فعالیت در اینستاگرام، تولید محتوای هدفمند و باارزش برای رسیدن به اهداف کسب‌ و‌ کارمان است.
بدون داشتن یک برنامه جامع برای تولید محتوا در اینستاگرام، نمی‌توان انتظار رشد کسب‌ و‌ کار و صفحه کاری خود را داشته باشید؛ پس در ادامه همراه ما باشید تا به‌ شما آموزش دهیم چطور به تولید محتوای هدفمند در اینستاگرام بپردازید.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

استراتژی، برنامه جامعی است که کسب‌ و‌ کارها برای پیاده‌سازی اهداف خود بکار می‌گیرند. این برنامه جامع شامل برنامه‌ریزی، زمانبندی، نحوه انجام کارها و … می‌باشد که در رسیدن یک برند به موفقیت تاثیر بسزایی دارد.
منظور از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، این است که همچنان که ما قصد تولید محتوا در این شبکه اجتماعی را داریم، یک برنامه دقیق و جامع برای نحوه انجام برنامه‌ها و تاکتیک‌های شخصی خود داشته باشیم، مثل: زمان‌بندی انتشار، مدل تعامل با مخاطب، تصمیم‌گیری برای هزینه تبلیغات، طراحی محصولات جدید و…

برای تدوین استراتژی موفق در اینستاگرام می‌توانید پیشنهادات زیر را عملی کنید:

شناسایی اهداف

همین که در حال خواندن این مقاله هستید و قصد دارید که به تولید محتوا در اینستاگرام بپردازید، یعنی قطعا یک هدف خاص را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنید.

اهداف خود را به دو قسمت اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم‌بندی کنید. اهداف سه‌ماهه یا کمتر را جزء اهداف کوتاه‌مدت و اهدافی که بیشتر از سه ماه زمان می‌برند را جزء اهداف بلندمدت دسته‌بندی کنید. چه بهتر که این اهداف با هم همپوشانی داشته و در یک راستا باشند تا با فعالیت مستمر بتوانید به آنها جامه عمل بپوشانید.

آیا فقط به‌دنبال جذب فالوور هستید؟ یا بیشتر متمرکز بر افزایش رضایت مخاطب، فعالیت می‌کنید؟ و… اینها سوالاتی‌ست که در طی فرآیند بررسی هدف باید از خود بپرسید.

شناسایی مخاطب

فرآیند شناسایی مخاطب بسیار بااهمیت و مهم است، بدون شناخت مخاطب تقریبا هیچ استراتژی موفق نخواهد بود. در واقع این مخاطب شماست که به ایده‌ها و اهداف شما جهت می‌دهد‌؛ برای موفقیت، باید سبک و سلیقه او را دانست. اینکه ترجیح می‌دهد چه کالا و خدماتی را استفاده کند؟ نیازهایش چیست؟ و البته نظر و احساس او نسبت به کالا یا خدمات شما یا حتی صفحه اینستاگرام شما چیست؟

شناسایی مخاطب در واقع شناسایی رویکرد و احساس او در برخورد با برند شماست. این فرآیند زمان‌بر و سخت است اما قطعا نتایج آن بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده خواهد بود.

ایده‌های خود را مکتوب کنید

ایده‌های خود را مکتوب کنید

هیچ شخصی به اندازه شما که صاحب یک برند و کسب‌و‌کار هستید، به حیطه فعالیت شما مسلط نیست. پس بهترین ایده‌های اجرایی را قطعا شما در ذهن دارید. قدر این ایده‌ها را بدانید و سعی کنید با واقع نگری و سنجش تمام جوانب، آنها را اجرایی کنید. برای این کار حتی می‌توانید از مشاورین و متخصصین حیطه اینستاگرام کمک بگیرید تا پیش از شروع میزان ریسک هر ایده را بررسی کنند.

محتوای مناسب کسب‌ و‌ کار خود را بیابید

بعد از اینکه اهداف و مخاطبین خود را شناسایی کردید، حال وقت آن است که محتوای مناسب برند خود را پیدا کنید. کافی‌ست ایده‌هایی که در سر دارید را با اهدافتان تطبیق دهید. اگر این ایده‌ها همسو با اهداف کلی برند شما بود، می‌توانید با شناخت نسبی که از مخاطب دارید، دیدگاه مخاطب نسبت به این ایده‌ها را بررسی کنید. در صورتی که این ایده در یک راستا با گام‌های قبلی باشد، به شما تبریک می‌گوییم! شما یک محتوای ناب و کاربردی برای برند خود پیدا کردید.

برای مثال یکی از اهداف شما این است که محتوای آموزشی بیشتر تولید کنید. بهترین فرمت تولید محتوای آموزشی، ویدئو است. اگر مخاطب شما استقبال بیشتری از ویدئو یا IGTV می‌کند، پس بهترین راه همین تولید ویدئوهای آموزشی در حیطه فعالیت خودتان است.

 

ایده‌های خود را مکتوب کنیدتقویم محتوایی داشته باشید

هیچ‌چیز به اندازه برنامه‌ریزی و نظم‌داشتن در پیش‌برد اهداف شما اثرگذار نیست. علاوه بر دفترچه TO DO LIST، لازم است برای تولید و انتشار محتوا حتما یک تقویم محتوایی داشته باشید.
تقویم محتوا به شما این کمک را می‌کند که پیش از موعد انتشار محتوای‌ آماده داشته باشید و بتوانید به‌ شکل مستمر، محتوا منتشر کنید. همین‌طور می‌توانید برای مناسبت‌ها دست پر به میدان بیایید. اگر هنوز با تقویم محتوایی آشنایی ندارید، می‌توانید به مقاله «تقویم محتوایی چیست؟» مراجعه کنید.

با مخاطب خود ارتباط مستمر داشته باشید

شما برای فعالیت در پلتفرمی مثل اینستاگرام، نیازمند ارتباط با مخاطبین هستید. سعی کنید از هر فرصتی برای تعامل با مخاطب استفاده کنید. این پروسه به شما کمک می‌کند که مخاطب خود را بهتر بشناسید و از چارچوب معمول بیرون بیایید و خود را بهتر به مشتریانتان معرفی کنید.

Insights پست‌ها را بررسی کنید

این قسمت در اینستاگرام به ‌شما دید خوبی نسبت به فعالیت‌های دنبال‌کنندگانتان می‌دهد. بهتر است مرتباً Insights استوری و پست‌های اینستاگرام خود را بررسی کنید تا بتوانید آخرین نتایج هر محتوا را ببینید.

تولید محتوا در اینستاگرام

پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام

اگر به‌دنبال محتوای مورد علاقه مخاطبین هستید، بدانید که این مقوله کاملا بسته به سلیقه مخاطب دارد؛ یکی از دلایلی که به شناخت مخاطب تاکید داشتیم نیز همین امر است. هر چه شناخت شما کامل‌تر باشد، راحت‌تر می‌توانید محتوای مورد علاقه آنها را تهیه کنید.

جدای از این مسئله، فهرستی از محتوای پرطرفدار در اینستاگرام برای شما آماده کرده‌ایم؛ این لیست می‌تواند برای شما کاربردی باشد:

  • قصه سرایی در استوری‌ها: بعد از افزوده شدن استوری به اینستاگرام، کم‌کم از محبوبیت پست‌ها کمتر و به محبوبیت استوری‌ها اضافه‌شد؛ بطوری که ممکن است عده‌ای پست‌های شما را نبینند، اما استوری‌های شما را دنبال کنند. در بین محتواهای منتشره در استوری‌ها داستان و قصه‌ها بسیار محبوبند، چرا که مخاطب دنیای کنونی دلتنگ قصه‌هاست.
  • لایو گذاشتن یک یا دو نفره: این قضیه در جلب اعتماد مخاطب بسیار کمک‌کننده است؛ چرا که او بصورت رو در رو و زنده می‌تواند شما را ببیند و صحت برند شما آگاه شود و بداند که دنبال‌کننده چه کسی است.
  • نظرخواهی‌ها و پرسش و پاسخ: این مدل محتوا که معمولا در استوری منتشر می‌شود، می‌تواند به تعامل شما با دنبال‌کنندگانتان و همینطور Insights استوری‌ها کمک کند. تجربه نشان داده که مردم به نظرسنجی‌ها علاقه نشان می‌دهند و معمولا در آن شرکت می‌کنند.
  • محتوای آموزشی: مخاطب ترجیح می‌دهد علاوه بر سرگرمی، نکته‌ای هم یاد بگیرد. مخصوصا نکاتی که تا به الان به آنها اشاره نشده است. شما می‌توانید در حیطه فعالیت خود محتوای آموزشی تولید و منتشر کنید. شک نکنید که بعد از زمانی نسبتاً کوتاه، این مطالب، مخاطب خود را خواهند داشت.
  • محتوای سرگرمی: برای این مسئله می‌توانید از اخبار تِرند و پرطرفدار کمک بگیرید. فقط توجه داشته باشید که بهتر است این مطالب مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد.
  • مواردی که می‌توانید در استوری‌ها منتشر کنید: اطلاع‌رسانی لایوها، اطلاع‌رسانی از محصولات جدید، از روزمرگی و پشت صحنه برند شما و …

محتوا برای استوری اینستاگرام

استوری از اجزای بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی در اینستاگرام است، که می‌تواند روی مخاطب شما تاثیر خوبی بگذارد. در ادامه نکات مهم را برای اینکه استوری‌های حرفه‌ای داشته باشید، ذکر می‌کنیم:

  • فونت، رنگ و فیلتر مربوط به خود را داشته باشید، تلاش کنید کپی نباشد و همچنین حتما از لوگو و برند خود در استوری‌ها استفاده کنید.
  • محتوای استوری را کپی نکنید، اگر ایده‌ای دارید، سعی کنید با استفاده از ساده‌ترین ابزارها شخصا آنها را طراحی کنید. به‌ لطف نرم‌افزارهای موجود در وب، این مسئله دیگر سخت نیست؛ فقط کافیست روزی چند ساعت برای آن وقت بگذارید.
  • پشت صحنه فعالیت شما: محل کارتان و فعالیت‌هایی که شما و گروهتان در حال انجامش هستید، محتوای خوبی برای انتشار در استوری‌ها می‌باشد. این کار وجهه غیر رسمی شما را نیز به مخاطب نشان می‌دهد.
  • رضایت مشتریان: علاوه بر استوری کردن رضایت مشتریانتان حتما یک هایلایت تحت این عنوان داشته باشید تا با استفاده از آن، مخاطبین راحت‌تر بتوانند به‌ شما اعتماد کنند.
  • اطلاع‌رسانی محتوا و اطلاعات منتشر شده در سایت: می‌توانید محتوای متنی و مقالاتی که در سایت خود منتشر می‌کنید را از طریق اینستاگرام اطلاع‌رسانی کنید.
  • به طور مداوم استوری بگذارید: با استوری گذاشتن هر روزه شما بهتر و هدفمندتر در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوید.

ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام:

نمونه‌هایی از نرم‌افزارهای کاربردی برای تولید محتوا اینستاگرام که استفاده از آنها بسیار راحت می‌باشد:

  • Canva: برای طراحی پست، قالب‌های استوری، ادیت عکس، کارت ویزیت و… استفاده می‌شود. نسخه رایگان این اپلیکیشن هم امکانات خوبی به کاربر می‌دهد.
  • Inshot
  • PICSART
  • Grid and square maker: با این برنامه می‌توانید عکس‌های خود را بدون تغییر کیفیت بصورت مربع کات کنید.
  • lumen
  • Imovie

ایده تولید محتوای بلاگری در اینستاگرامایده تولید محتوای بلاگری

امیدواریم تا اینجا مطالبی که گفتیم برای شما مفید بوده باشد، در این قسمت قصد داریم به شما آموزش دهیم چگونه مثل یک بلاگر محتوا تولید کنید و پیج اینستاگرام خود را ارتقا دهید:

ریزمحتوا‌ تولید کنید

حتما تا به حال حین اینستاگردی محتواهای جمع و جور و کوتاه و خلاصه را دیده‌اید که در لحظه تاثیر مثبتی روی شما می‌گذارد. این محتواها «ریز محتوا» نام دارند که در کوتاه‌مدت می‌توانند اثرگذار باشند و مخاطب را تشویق به دنبال کردن شما کند. نکته مهم این است که ریزمحتواها عمر کوتاهی دارند و شما حتما باید بعد از مدت کوتاهی دوباره به تولید محتوا بپردازید. ریزمحتواها برای مخاطبین عمومی شما که زمان زیادی را به آشنایی با برند و کسب‌وکار شما اختصاص نمی‌دهند، بسیار عالی عمل می‌کند.

ایده‌های تولید ریزمحتوا:

  1. پرسش و پاسخ: تعامل و پاسخگویی با مخاطبین شما یکی از بهترین ایده‌های تولید ریز محتوا هست؛ حتی می‌توانید خودتان را جای مخاطب بگذارید و از سوالاتی که ممکن است ذهن مخاطب را درگیر کند، محتوا تولید کنید.
  2. تعریف‌های یک خطی و کوتاه مثل همین «واژه ریز محتوا چیست؟» یا «ترفندهای افزایش رشد مو» و …
  3. ارائه آمار و ارقام مخصوصا در حوزه کسب و کار شما: مثل مقایسه قیمت خودرو در ایران و آلمان و …
  4. آموزش‌های یک جمله‌ای: آموزش‌های حوزه فعالیت خود را به صورت کوتاه و خلاصه تبدیل به محتوای آموزشی کنید. حتی می‌توانید بصورت یک اینفوگرافیک آنها را منتشر کنید.

عکس نوشته یا اینفوگرافیک

با ایده‌های مختلفی می‌توانند اجرا شوند؛ یک عکس مناسب با محتوای درخور و مرتبط برای این کار احتیاج دارید. همچنین می‌توانید آمار و ارقام حوزه کاری خود را از این طریق اطلاع‌رسانی کنید.

کاروسل پست

رشته عکس‌هایی که به هم مرتبط و پشت سرهم بصورت مالتی پست اشتراک‌گذاری می‌شوند، به‌ هم مربوط هستند و معمولا یک داستان یا روایت یا آموزشی را به مخاطب انتقال می‌دهند. مثل یک پست که از ۱۰ عکس ‌نوشته درست شده و در هر عکس یک مسئله یا آموزش قسمتی از محتوا وجود دارد.

استوری هایلایت‌ها

با ذخیره استوری‌های خود در قسمت هایلایت، می‌توانید گنجینه خوبی از محتوای کاربردی در اختیار مخاطب قرار دهید. همین طور رنگ و لعاب خوبی به صفحه اینستاگرام خود بدهید. هایلایت‌ها حتما باید کاور با رنگ مناسب یا ترجیحا رنگ سازمانی کسب و کارتان داشته باشد تا بتواند هارمونی خوبی در پیج شما ایجاد کند.

ویدئو و ویدئو اسلایدها

می‌توانید با قرار گرفتن روبروی یک دوربین با کیفیت و صحبت کردن، یک محتوای ویدیویی تولید کنید. اصلا کار سختی نیست فقط احتیاج به لوازم با کیفیت مثل پایه دوربین، دوربین خوب و بیان مناسب احتیاج دارید.

پادکست‌ها

درباره‌‌ی پادکست‌ها و ایده تولید پادکست در سایت الیت دیزاین زیاد نوشتیم. می‌توانید برای مطالعه بیشتر به مقاله «بازاریابی محتوایی چیست؟» مراجعه کنید. به هیچ وجه از تاثیر پادکست غافل نشوید! انسان پر مشغله عصر حاضر محتوای شنیداری را که زمان رانندگی، انتظار در صف اتوبوس و مترو و حتی شستن ظرف‌ها می‌تواند گوش دهد را به محتوای متنی که احتیاج به صرف وقت دارد، ترجیح می‌دهد!

آی جی تی وی

اگر در صفحه اینستاگرامتان لایو گذاشتید می‌توانید آن را بعنوان آی جی تی وی ذخیره کنید. این طور با گذشت زمان هم یک محتوای کامل در پیج شما خواهد بود. یا اینکه ویدیوهایی با زمان بیشتر برای این قسمت بسازید.

کپشن‌نویسی حرفه‌ای انجام دهید

کپشن‌نویسی حرفه‌ای انجام دهید

همه کپشن‌نویسی را بلدند، مسئله این است که چطور کپشن خوب بنویسیم؟

در ادامه نکات خوبی برای کپشن نویسی به ‌شما آمورش می‌دهیم:

  • استفاده از کلمات کلیدی: هر کلمه‌ای که مربوط به محتوای پست شما یا کلمات کلیدی و مهم کسب‌ و کارتان هست را با کپشن بولد کنید، تا در جستجو همان کلمات پست شما به مخاطب معرفی شود.
  • هر چه صبر و علاقه مخاطبتان بیشتر، کپشن طولانی‌تر: تصمیم‌گیری در این رابطه با شماست، شما باید شناخت خوبی از مخاطب خود داشته باشید و بدانید که آیا او وقت کافی و علاقه برای مطالعه کپشن‌های طولانی دارد یا برعکس!
  • ویراستاری مناسب: نکته مهمی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند! کپشن شما باید بدون غلط املایی و اشکالات نگارشی باشد، کپشن شما نشانی از سطح دانش شماست.
  • کپشن مرتبط با پست: شعر درباره‌ی برف و با عکسی برای معرفی لباس‌های زمستانی همخوانی ندارد! این اقدامات کمکی به بیشتر دیده‌شدن شما نخواهد کرد. سعی کنید تا جایی که ممکن است مرتبط و مفید، کپشن بنویسید.
  • در کپشن‌نویسی خلاق باشید: اگر به‌دنبال تعامل بیشتر با مخاطب هستید و می‌خواهید که او در پیج شما فعال‌تر باشد از سوالات، چالش‌ها و حتی ترفندها استفاده کنید. اگر برای برند شما مناسب است از طریق زبان طنز مقصود خود را بیان کنید چرا که مخاطبی که در اینستاگرام در حال اسکرول پیج‌ها است به دنبال سرگرم شدن است، می‌توانید برای اینکه از خشکی و سردی متن کم کنید از ایموجی‌ها استفاده کنید.

در کپشن‌ها CTA داشته باشید

CALL TO ACTION یا فراخوان برای اقدام کردن راهی‌ست که می‌توانید از مخاطب بخواهید زیر پست‌های شما تعامل داشته باشد، از آنها بخواهید با لایک، کامنت و به‌ اشتراک گذاشتن از شما حمایت کنند.

کاربرد هشتگ‌ها

به عبارت # هشتگ می‌گویند. کاربرد هشتگ‌ها برای موتور جستجو: برای اینکه به موتور جستجو اینستاگرام نشان بدهیم که پست ما درباره‌ی چه مطلبی است؟ از هشتگ استفاده می‌کنیم.

استفاده از اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها

استفاده از اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها

افراد تاثیرگذاری که مدت‌هاست در اینستاگرام فعالیت هدفمند داشتند، جامعه مخاطب آنها گسترده است و توانستند اعتماد دنبال‌کنندگانشان را جلب کنند، می‌توانند گزینه خوبی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما باشند. نکته مهم این است که قبل از همکاری با آنها حتما موضوع فعالیت، تعداد دنبال‌کنندگان حقیقی‌شان را بررسی کنید و لازم است قبل از هر چیز درباره‌ی نوع و مدل تبلیغ با آنها به توافق برسید.

تصاویر بنری برای تولید محتوا در اینستاگرام

تصاویری که از تکه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. هر تصویر را به عنوان یک پست می‌توانید در نظر بگیرید. تصاویر بنری جذابیت بصری خوبی دارند و برای مخاطب جالب هستند، اما تنها نکته منفی آن این است که دست شما را برای پست‌های بعدی تا حدی محدود می‌کند زیرا بعد از گذاشتن تصاویر بنری پست‌های بعدی را باید با یک قاعده منظم منتشر کنید تا چینش تصاویر بنری بهم نریزد.

قالب زیبا برای پست‌ها داشته باشید

روی تصاویر، لوگوی شما وجود داشته باشد، تصاویر کپی نباشند، رنگ سازمانی شما در عکس‌ها مشخص باشد تا بتواند تداعی‌کننده برند شما باشد. سعی کنید از تصاویر سیاه و سفید، کدر و تیره استفاده نکنید.

محتوای UGC تولید کنید

از مخاطب بخواهید با محصولات و کالاهای شما عکس بگیرند و در صفحات شخصی‌شان منتشر کنند. اینطور شما توسط مشتریانتان که از خدمات شما استفاده کرده‌اند به مخاطبین معرفی خواهید شد. این کار یک ایده ناب برای برگزاری مسابقات هم هست.

پیج‌های تخصصی حوزه فعالیت خود را فالو کنید

فراموش نکنید که اینستاگرام یک شبکه برای ارتباطات اجتماعی است. چه بهتر که با همکاران و رقبا خود تعامل خوب و مثبت داشته باشید؛ این کار باعث افزایش اعتبار برند شما در درازمدت خواهد شد.

چگونه هشتگ گذاری کنیم؟

چگونه در اینستاگرام هشتگ گذاری کنیم؟

استفاده از هشتگ‌ها بسیار آسان است، فقط باید چند نکته را درباره‌ی آن بدانید:

  • هشتگ باید بهینه شده باشد، چطور؟ یعنی باید از کلماتی استفاده کنیم که نزدیک‌ترین عبارت به محتوای پست ما باشد مثل عبارت #آموزش_تولید_محتوای_اینستاگرام
  • مرتبط باشد: شاید به شما توصیه‌ شده باشد که برای بازدید گرفتن بیشتر از مخاطب هشتگ‌های جنجالی بنویسید! برای مثال اگر زیر پست معرفی یک لپتاب، هشتگ امیرتتلو بگذارید. جدای از بار ذهنی منفی، این هشتگ‌ها می‌تواند محتوای شما را تبدیل به محتوای زرد بکند. اگر با مقوله محتوای زرد آشنا نیستید، می‌توانید مقاله‌ی «محتوای زرد چیست؟» را مطالعه کنید.

استوری هایلایت‌ها به چه درد می‌خورند؟

  1. افزایش اعتبار صفحه: تجربه ما نشان می‌دهد که از هایلایت‌ها می‌توان برای نشان دادن اعتبار کسب و کارمان به مخاطب استفاده کنیم. استوری‌‌های رضایت مشتری، مشتریان معتبر شما، سمینارها، جشنواره‌ها و … از این دسته هستند.
  2. نکاتی که می‌خواهیم همیشه در دسترس مشتری و مخاطبین قرار داشته باشد، مثل نحوه ثبت سفارش، شماره کارت، راهنمای استفاده از کالا، آدرس و شماره‌های تماس و حتی داستان شکل‌گیری کسب‌وکار شما.
  3. افزایش بازدید پست‌های قدیمی از طریق استوری هایلایت‌ها: محتوای معتبر و کاربردی شما که قبلا منتشر شده، اما شما تشخیص می‌دهید که الان ممکن است بدرد مخاطب بخورد را از طریق استوری می‌توانید باز نشر و هایلایت کنید تا راحت‌تر در دسترس مخاطب قرار بگیرد.

آموزش کپشن‌نویسی

جدای از مواردی که با توجه به پست خود باید در کپشن بنویسید، نکات زیر را هم حتما رعایت‌ کنید:

  • نکته مهم: یک جمله مهم و آموزنده را ابتدای پست بیاورید.
  • اطلاع‌رسانی: درباره‌ی تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و… بنویسید.
  • مشخصات محصولات اعم از رنگ، سایز، جنس و… همراه قیمت را بنویسید.
  • در پایان اگر دوست داشتید سوال بپرسید تا تعامل با مخاطب بیشتر شود.

نتیجه‌گیری

علاوه بر مطالبی که ما تحت عنوان تولید محتوا در اینستاگرام بیان کردیم، برای موفقیت در این اپلیکیشن احتیاج به محتوای باکیفیت دارید؛ پس قدم اول فراهم آوردن ادواتی‌ست که شما برای تولید هر نوع محتوا باکیفیت مثل عکس و فیلم و پادکست و … لازم دارید و همیشه تمرکز خود را بر تولید باکیفیت هر نوع محتوای تصویری، بصری و … بگذارید. در آخر به یاد داشته باشید که برای بهترین نتیجه، باید ترکیبی از این استراتژی‌ها را استفاده کنید.
علاوه بر این، توجه داشته باشید که فرآیند رشد در فضای مجازی زمان‌بر است؛ در صورتی که صبور باشید و طبق استراتژی‌های مشخص شده خود پیش بروید قطعا به نتیجه لازم خواهید رسید.

 

 

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
5/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست