برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 7 دقیقه وقت بگذارید : )

در این مقاله به این سوال که چرا باید کسب و کار آنلاین راه بیندازیم پرداخته می شود. این نوشتار توسط تیم الیت دیزاین تهیه و تنظیم شده است. امیدواریم نکاتی که ارائه می شود بتواند پاسخگوی سوالات شما عزیزان بوده و شما را در دایر کردن این نوع کسب و کار تشویق نماید.

چرا باید کسب و کار آنلاین راه بیندازیم؟

دلایل بسیاری برای کسب و کار آنلاین وجود دارد. شاید یکی از این دلایل، همگام شدن با مدرنیته باشد. زمان آن رسیده است که کم کم از روش های سنتی در خرید و فروش فاصله بگیریم. وقت آن رسیده است که شیوه های نوینی را در کسب و کارمان بکار ببندیم و به فروش بیشتری برسیم.

کارشناسان بازاریابی آنلاین معتقدند، در شیوه های جدید، دیگر خبری از سرمایه‌گذاری های کلان نیست. بازار هدف می تواند بسیار بسیار بزرگ تعریف شود. شما در هر وقت و فرصتی که داشتید، می توانید با مشتری در ارتباط باشید. فاصله های مکانی در کسب و کار اینترنتی هیچ معنایی ندارند.

چرا باید کسب و کار آنلاین راه بیندازیم؟

کسب و کار آنلاین باعث می شود تا شما همزمان چند حرفه و شغل را آزمایش کنید. در مقاله معرفی ۲۰ شغل اینترنتی نون و آبدار در ایران میتوانید با انواع کسب و کارهای اینترنتی آشنا شوید ومتناسب با حرفه ای که دارید شغل خود را راه اندازی کنید.
کار کردن به سبک های امروزی بسیار لذت بخش بوده و خستگی آور نیست. علاوه براین موارد، مردم نیز به دلایلی که برای خود دارند، ترجیح می دهند به صورت اینترنتی خرید کنند.

با کسب و کارهای اینترنتی شما تنها با یک گروه هم محلی یا همشهری در ارتباط نیستید. حوزه کاری شما می تواند کل کشور، قاره و همه جهان را تحت پوشش قرار دهد. و این یعنی بازار هدفی به بزرگی کره زمین و سودی نجومی. البته به این آسانی ها هم نیست. اما بازاریابی نوین کمک می کند تا شما این امر دشوار را به راحتی به انجام برسانید.

سرمایه اندک

از جمله امتیازات کسب و کارهای آنلاین، عدم نیاز به سرمایه های هنگفت است. شما می توانید با کمترین سرمایه نیز به درآمدهای پرسود نائل آیید. این سرمایه می تواند نصف نصف سرمایه ای باشد که در کسب و کارهای سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

شما حتی با راه اندازی یک سایت ارزان میتوانید بصورت آنلاین فروش داشته باشید و کسب و کارتان را رونق دهید. اگر میخواهید بدانید که راه اندازی سایت ارزان برای چه کسب و کارهایی مناسب است توصیه می کنم این مقاله را از دست ندهید.

بازاری به اندازه تمام کره زمین

در کسب و کار آنلاین شما با همه مردم جهان در ارتباط خواهید بود. اما در شیوه های سنتی کسب و کار، شما در حد منطقه یا شهری که بودید، می توانستید با دایره مشتریانتان ارتباط برقرار کنید.

وقتی شما به شبکه جهانی متصل می شوید، دیگر مشتریان شما از حوزه شهر و استان و کشور فراتر می روند. تنها کافی است محتوایی که در سایت خود بارگذاری می کنید، به چند زبان مهم و پرگویش ترجمه شود. آن وقت همه دنیا را در سایت خود خواهید داشت.

کسب و کار آنلاین مقرون به صرفه است

امتیاز دیگری که این نوع کسب و کار دارد، صرفه جویی در هزینه هاست. همین موضوع باعث شده است تا همه آحاد مردم به سمت و سوی این شیوه نوین کاری روی بیاورند.

دیگر احتیاجی به سرمایه گذاری های کلان نیست. افراد کمتری در استخدام شما در خواهند آمد. خبری از ترانزیت و حمل و نقل بین جاده ای نیست. مالیات نخواهید پرداخت و نیازی به رهن و اجاره فروشگاه نخواهید داشت.

کسب و کار آنلاین مقرون به صرفه است

کنترل زمان در دست شماست

شیوه کسب و کار آنلاین به گونه ای است که شما را قادر می سازد، تا هر وقتی که خواستید کار کنید. زمان در اختیار شماست. حتی می توانید تا نیمه های شب در خرید و فروش جنس ها و کالاهایتان سرگرم باشید.

مرزهای جغرافیایی در کسب و کار آنلاین

در کسب و کار اینترنتی، مرزهای جغرافیایی معنایی نخواهند داشت. شما می توانید از محله و منطقه و شهر خود فراتر بروید. شما با روی آوردن به دادوستدهای نوین خواهید توانست از مرزهای کشورتان نیز عبور کنید و به دروازه های بازارهای جهانی برسید.

تنها چیزی که شما نیاز دارید، یک خط اینترنت و یک دستگاه کامپیوتر است. حتی اگر در یک روستا اقامت داشته باشید، می توانید محصولات باغی خود را به آن سوی دنیا صادر کنید و از کسب و کار آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید.

چند شغله بودن از امتیازات کسب و کار آنلاین

یکی دیگر از ویژگی های مثبت کسب و کار آنلاین این است که اجازه می دهد ما چند شغل را به صورت همزمان در اختیار داشته باشیم. این مساله به دلیل زمان بندی آزاد، کاهش هزینه ها، عدم ارتباط فیزیکی، نبود رئیس و مرئوس است.

البته قابل ذکر است، در کسب و کارهای اینترنتی زمانی شما می توانید سراغ شغل دوم بروید که به ثبات و پایداری قابل قبولی در حرفه نخست خود رسیده باشید. اما وقتی کار را بلد و با پیچ و خم های آن آشنا شدید، دیگر داشتن شغل های دیگر در همان راستای اینترنتی کار سختی نخواهد بود.

از کار نهایت لذت را خواهید برد

کسب و کار آنلاین بسیار لذت بخش و سرگرم کننده خواهد بود. زیرا این نوع کارها بر مبنای نوع علاقه طرح ریزی شده اند. بیشتر شبیه بازی خواهد بود و شما برای رسیدن به موفقیت های بیشتر، بیشتر تلاش خواهید کرد.

کسب و کارهای نوین از آنجا که دارای مراحل و مراتبی است و مدیر سایت می بایست پس از عبور مرحله وارد فاز دیگری از کار بشود، آن را شبیه به یک بازی کرده است. از همین رو، هرگز احساس خستگی نخواهید کرد.

بخوابید و درآمد درو کنید!

در کسب و کارهای آنلاین شما حتی در هنگام خواب نیز می توانید درآمدزایی داشته باشید. خوشبختانه سیستم کسب و کارهای اینترنتی به گونه ای است که شما می توانید کارها را به صورت خودکارسازی نیز ادامه بدهید. اصلا نیازی نیست که مدام در شبکه حضور داشته باشید.

همین که تولید محتوای خوبی داشته باشید کافی است. مابقی مراحل مانند برنامه ریزی، نصب فایل ها و پیگیری ها را می توان در هر ساعتی از شبانه روز انجام داد. سیستم خودکار کسب و کار آنلاین مابقی کارها را خودش انجام می دهد. شما تنها هرازگاهی نیاز است که کار را نظارت کنید.

از همین رو، در کسب و کار آنلاین، حتی زمانی که خواب هستیم، یا در مسافرت بسر می بریم، خود مشتری محصول را می بیند، خرید می کند و پول وارد حساب ما می شود.

از شبکه اینترنت نهایت استفاده را ببرید!

از شبکه اینترنت نهایت استفاده را ببرید!

خوشبختانه کسب و کار آنلاین این امکان را فراهم می آورد تا کاربران اینترنتی را با شیوه های خاص خود جذب نماید. آمارها نشان می دهد، بیش از هشتاد درصد مردم کشور با شبکه های اجتماعی در ارتباط هستند. از این رو میتوانید مقاله اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی رادر وبلاگ ما مشاهده کنید.

بسیاری از آنها در حال گردش در این شبکه جهانی هستند و مستعد این که جذب سایت فروشگاهی شما بشوند. از این فرصت برای جذب آنها استفاده کنید.

کسب و کار آنلاین و گرایش مردم به خرید غیرحضوری

کسب و کار آنلاین فقط یک منفعت یک سویه نیست. در این بازی هم خریدار و هم فروشنده برنده بازی هستند. مردم نیز حال دیگر بنا به دلایلی رغبتی به گشت و گذار در خیابان ها و پاساژها ندارند.

با یک گوشی مرتبط به سیستم اینترنتی می توانند محصولات خود را اینترنتی خریداری کرده و آن را درب خانه دریافت کنند. کسب و کار آنلاین کمک می کند تا خیابان ها از ترافیک سنگین خالی شده و هوای کمتری آلوده شود.

مشتریانی فرامرزی

یکی از شگفت انگیزترین موضوعات در کسب و کار آنلاین، مشتریانی است که خارج از محدوده زندگی شما اقامت دارند. شما می توانید در شهر و روستای خود باشید و با اینترنت با مشتری خود در آن سوی کوه های سبلان و سهند، حتی دورتر در اروپا و سایر قاره ها مرتبط باشید.

اگر سایت خود را از نظر زبانی پشتیبانی کنید و محتوای خود را به چند زبان ترجمه کنید، ارتباط گرفتن با مشتری فرامنطقه ای کار سختی نخواهد بود.

کسب و کار آنلاین بیست و چهار ساعته است

کسب و کار آنلاین بیست و چهار ساعته است

در کسب و کار آنلاین شما محدودیت زمانی ندارید. بدون توقف و حتی در ایام تعطیل نیز می توانید هر وقت که مایل بودید، فروشگاه اینترنتی خود را بررسی کنید. با مشتری در تماس باشید و خدمات ارائه دهید. برای طلاعات بیشتر درباره فروشگاه اینترنتی می توانید مقاله فروشگاه اینترنتی چیست را مطالعه کنید.

سرعت بالای خرید و فروش اینترنتی

سرعت و شتاب می تواند یک مساله خوب در کسب و کار آنلاین مطرح شود. شما بدین وسیله خواهید توانست آنی و سریع به مشتریان خود پاسخ بدهید. محصول را به او معرفی کنید و نظر و نگاه او را تا مدتها به سمت و سوی خود جلب کنید. از طریق او با دیگر مشتریان مرتبط شده و دایره مشتری های خود را گسترش دهید.

کاغذی بازی در کسب و کار آنلاین جایی ندارد

در کسب و کار آنلاین کاغذ بازی محکوم به حذف شدن است. زیرا تمامی فعالیت های شما از معرفی محصول گرفته تا انتقال وجه همه بوسیله دیجیتال صورت می گیرد.

مدیریت آسان و جامع

کسب و کار آنلاین به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید، به آسانی بر تمام فرایندهای موجود نظارت داشته باشید. پیگیری سفارشات، تنظیم قراردادها، ارائه کالاها و… به راحتی قابل نظارت هستند و می توانند در کنترل مستقیم شما باشد. تهیه گزارش دقیق از عملکرد سالیانه نیز به اندازه فشردن چند کلید زمان می برد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفتیم، چرا و به چه دلایلی می بایست این نوع کسب و کارها را شروع کرد و ادامه داد. اگر این متن را خوانده باشید، با امتیازات و ویژگی های مثبت این شیوه نوین کسب و کار آشنا شده اید.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست