برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 5 دقیقه وقت بگذارید : )

اگر به تازگی تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین گرفته‌اید، این مقاله برای شماست! قصد داریم معرفی ۵ درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی را به شما معرفی کنیم. همراه ما در الیت دیزاین باشید.

درگاه پرداخت چیست؟

درگاه‌های پرداخت در واقع نقش واسط را برای دریافت پول توسط خریدار و واریز وجه دریافتی به حساب فروشنده را بازی می‌کنند. این درگاه‌های پرداخت در واقع سایت‌هایی هستند که امکان انتقال وجه برای خرید و فروش توسط کاربران اینترنت را فراهم کرده‌اند. با استفاده از درگاه‌های پرداخت، در کمتر از چند ثانیه خریداران می‌توانند کالا یا خدمات موردنظرشان را خریداری کنند و بدون مراجعه حضوری به درگا‌های بانکی اقدام به پرداخت وجه کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره درگاه پرداخت میتوانید مقاله درگاه پرداخت اینترنتی چیست را مطالعه کنید.

درگاه پرداختی به دو صورت می‌باشند: درگاه‌های مستقیم که برای دریافت آن باید به بانک مراجعه شود، این درگاه به حساب‌های بانکی شما متصل است و زمانی که مشتریان شما پرداختی انجام می‌دهند مستقیما مبلغ آن به حساب شما واریز می‌شود. درگاه پرداختی با واسطه نیز مدلی از درگاه‌های پرداختی‌ست که نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارد اما وجوه دریافتی از مشتری هم پس از طی مدت زمان مشخصی با واسطه به حساب شما واریز خواهد شد.

چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنیم؟

چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنیم؟

حتما شما نیز تجربه خرید اینستاگرامی داشته‌اید. کسب‌وکارهای کوچکی که برای خرید محصول، شماره کارت ارائه می‌کنند و در مقابل از شما می‌خواهند بعد از واریز مبلغ یک محصول، عکسی از رسید واریز ارسال کنید. این روش جدای از دردسری که برای مشتری داشت، برای فروشنده هم بدون عیب نبود.

فروشنده پس از دریافت رسید از مشتری باید منتظر پیامک دریافت پول در حسابش می‌بود و در غیر اینصورت باید رسید ارسالی از سمت مشتری را مغایرت می‌داد تا رسید فیک نباشد. مجموع این دردسرها موجب شد صاحبان کسب‌وکار استفاده از درگاه‌های پرداختی را ترجیح دهند. امروزه استفاده از درگاه‌های پرداخت در اینستاگرام آنقدر محبوب و همه‌گیر است که همین شیوه موجب اعتمادسازی برای مخاطب می‌شود.

کدام نوع درگاه پرداخت بهتراست؟

کدام نوع درگاه پرداخت بهتراست؟

هر دو مدل از درگاه پرداخت معایب و مزایایی دارد، همین معایب و مزایا باعث شده عده‌ای درگاه مستقیم و عده‌ای دیگر درگاه غیرمستقیم را ترجیح دهند. در ادامه برای تصمیم‌گیری بهتر هر دو مورد را بررسی می‌کنیم. در مقاله معرفی بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی میتوانید مزایا و معایب این درگاه ها بیشتر آشنا شوید.

دسترسی سریعتر به پول! با درگاه پرداخت مستقیم:

با درگاه پرداخت مستقیم، شما بعنوان فروشنده کارمزدی پرداخت نمی‌کنید که این مسئله یک نکته مثبت و قابل توجه است. در صفحه پرداخت نیز امکان نمایش لوگوی برند و نام و نشانی کسب‌وکار شما وجود دارد که این مورد در اعتمادسازی برای مخاطبین نقش مهمی دارد. علاوه بر این، واریز پول به حساب شما از حساب خریدار به صورت آنی و لحظه‌ای انجام می‌گیرد.
اما تمام مسئله به این سادگی نیست در درگاه‌های پرداخت مستقیم علاوه بر داشتن سند مالکیت سایت، سایت شما نیز باید نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرده باشد. باید نزد بانک موردنظر هم حساب بانکی داشته باشید.

درگاه پرداخت غیر مستقیم:

برای دریافت درگاه پرداخت غیرمستقیم نیازی به داشتن نماد اعتماد الکترونیک و داشتن اجاره نامه یا سند مالکیت نیست و فرایند دریافت این درگاه بسیار سریع و آسان است. در درگاه پرداخت غیر مستقیم شما بعنوان صاحب و درخواست‌دهنده یک درگاه پرداخت، می‌توانید فرم پرداخت را با مبلغی که در نظر دارید تنظیم کنید. همچنین در انتخاب نوع بانکی که تمایل دارید به درگاه متصل شود نیز مختار هستید. از معایب این مدل درگاه پرداخت می‌توان به دریافت کارمزد برای هر تراکنش اشاره کرد. در صفحه پرداخت نیز بجای نام و نشانی کسب‌وکار فروشنده و ارائه دهنده خدمات، نام درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود.

 

معرفی ۵ درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

معرفی ۵ درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

همین الان که اینجا در حال مطالعه این مقاله هستید، در اینستاگرام فارسی هزاران خرید آنلاین در حال اتفاق افتادن است. این اپلیکیشن محبوب حالا به محلی برای انتخاب و خرید آخرین مد روز البسه و مایحتاج کاربران اینترنت تبدیل شده‌است. بطوری که اکثریت صاحبان فروشگاه‌های فیزیکی اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هم کرده‌اند. برای اینکه بیشتر با اینستاگرام آشنا شوید میتوانید مقاله اینستاگرام چیست را بخوانید. در ادامه به معرفی ۵ درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی خواهیم پرداخت.

1.درگاه پرداخت فروشگاه‌های اینستاگرامی آی‌دی پی:

یک وب‌سایت ایرانی که ارائه‌دهنده خدمات پرداخت بصورت درگاه شخصی و شرکتی است. آی‌دی پی توانسته اعتماد مخاطب را با ارائه خدمات و پشتیبانی درست جلب کند. سیستم انتقال پول به حساب کاربر در آی‌دی پی بطور خودکار هر روز ساعت 8 صبح اتفاق می‌افتد. آی‌دی پی در هر بار پرداخت، مبلغی را بعنوان کارمزد از حساب برداشت می‌کند که این نکته ممکن است به مذاق همه کاربران خوش نیاید. سقف تراکنش در این درگاه پرداختی روزانه 50 میلیون تومان است و سرویس پیامکی را نیز برای کاربران خود رایگان قرارداده است.

2. درگاه پرداخت زرین‌پال:

اولین وب‌سایتی که درگاه پرداختی در ایران ارائه داد زرین‌پال بود. این وب‌سایت برای سهولت خدماتی که ارائه می‌دهد، یک اپلیکیشن موبایل هم به بازار عرضه کرد که همین مسئله سبب محبوبیت این درگاه بین کاربران است. علاوه بر این اول هر ماه زرین‌پال به کاربران این اجازه را می‌دهد که رایگان تسویه حساب کنند و اگر احتیاج به خروجی از لیست تراکنش‌ها داشته باشند، زرین‌پال خروجی لیست را بصورت فایل اکسل در دسترس‌ قرار می‌دهد. حداقل سقف پرداخت در زرین‌پال 5 هزار تومان است.

3. درگاه پرداخت نکست‌پی:

نکست‌پی چند سالی‌ست که کارش را شروع کرده و توانسته محبوبیت خوبی کسب کند. از مزایای آن می‌توان به پشتیبانی و پیگیری خوبی که تیم پشتیبانی از مشتریان آن ارائه می‌دهند اشاره کرد. این درگاه برای هر تراکنش 1 درصد کارمزد دریافت می‌کند و دسترسی و راه‌اندازی به آن ساده و سریع است.

4. درگاه پرداخت دیجی پی:

دیجی پی یکی از استارتاپ‌هایی ست که توسط دیجی کالا حمایت و توسعه داده شده‌است. یکی از درگاه‌های پرداخت ایرانی که از جمله مزایای آن سرعت بالا، پشتیبانی تمام وقت و ارایه گزارشات از تراکنش‌هاست. این درگاه با حمایت دیجی کالا توانسته است اعتماد و محبوبیت خوبی بین کاربران بدست بیاورد.

5. درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی پی پینگ:

این درگاه پرداخت برای کاربران اینستاگرامی که وب‌سایتی برای کسب‌و‌کار خود ندارند بسیار مناسب است. این درگاه کارمزد ثابت 1 درصد را دارد و نهایتا 5 هزارتومان کارمزد دریافت می‌کند. سرویس پیامکی این درگاه رایگان است. از امکانات خوب پی پینگ، تسویه حساب در کمتر از 24 ساعت و اپلیکیشن موبایلی آن است که هیچ چیزی از وب‌سایت درگاه کم ندارد.

جمع‌بندی:

در این مقاله سعی کردم مجموعه‎‌ای از درگاه های پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی که خدمات‌دهی مناسب‌تر داشتند و امکان استفاده از آنها در اینستاگرام وجود دارد را معرفی کنم. این درگاه‌های پرداخت مناسب و مطمئن و دارای نکات مثبت و منفی هستند و حالا شما هستید که باید تصمیم‌گیری کنید کدام درگاه پرداخت برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر خواهد بود.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
Rate this post

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست