برای مطالعه این مقاله، کافیه تقریبا 8 دقیقه وقت بگذارید : )

با افزایش کسب و کارهای اینترنتی و فروش آنلاین توسط وب سایت‌ها، رقابت میان فروش محصولات آنلاین هم بیشتر شده است و کسب و کارهای آنلاین برای فروش محصولات خود نیاز به تبلیغات و بازاریابی آن ها برای معرفی محصولاتشان خواهند داشت، یکی از روش‌هایی که باید برای بازاریابی محصولات با آن آشنا شوید، همکاری در فروش است. برای اینکه بدانید سیستم همکاری در فروش چیست با الیت دیزاین در ادامه این مقاله همراه شوید.

سیستم همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری در فروش یک سیستم بازاریابی وابسته است که به آن Affiliate Marketing ( افیلیت مارکتینگ ) هم گفته می شود. در این سیستم شما می توانید کالا و محصولات دیگران را به فروش برسانید و در ازای فروش آن پورسانت دریافت کنید.

سیستم همکاری در فروش به معنای بازاریابی پورسانتی آنلاین می باشد و شما بدون نیاز به داشتن محصول می توانید فروش آنلاین داشته باشید. این در صورتی می باشد که شما می توانید کالا و محصولات یک شرکت و یا تولید کنندگان را در صفحه سایت خود به فروش برسانید و از صاحبان کالا و محصولات پورسانت فروش دریافت کنید.

همکاری در فروش یک سیستم واسطه برای مشارکت در فروش محصولات یا خدمات به صورت آنلاین می باشد و با بازاریابی محصولات و بدون نیاز به بودجه می توانید کسب درآمد کنید.

همکاری در فروش چیست و چطوری با این روش کسب درآمد کنیم ؟
همکاری در فروش چیست و چطوری با این روش کسب درآمد کنیم ؟

کاربرد سیستم همکاری در فروش چیست؟

سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارهایی که می خواهند مشتریان بیشتری را به محصولات و کالاهای خود جذب کنند و به معرفی و بازاریابی محصولات خود توسط دیگر اشخاص بپردازند کاربرد دارد. بنابراین این سیستم برای بازاریابی محصولاتی است که توسط یک بازاریاب واسطه به فروش می رسد و در ازای فروش محصول پورسانت دریافت می کند. اگر شما دارای وب سایتی هستید که در آن فعالیت‌های متفاوتی دارید می توانید بسته به نوع فعالیت خود نیز همکاری در فروش با دیگر سایت‌های فروش اینترنتی داشته باشید.

از سویی دیگر همکاری در فروش برای افرادی که می خواهند به فروش محصولات، بدون داشتن سرمایه برای خرید خدمات و محصول بپردازند و از فروش محصولات دیگران پورسانت فروش دریافت کنند کاربرد دارد. این روش به این معناست که شما بدون نیاز به داشتن سرمایه و محصولات و انبار می توانید به فروش محصولات دیگران پرداخته و در سود و فروش آن کالا سهیم شوید.

برای مثال در سیستم همکاری فروش دیجی کالا شما می توانید با یک عضویت ساده، برای خرید هر کاربر از طریق لینک ورودی شما، پورسانت فروش دریافت کنید. و این کار را می توانید به راحتی از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند کانال تلگرام، اینستاگرام و یا وب سایت، برای کسب درآمد آنلاین خود انجام دهید.

سیستم همکاری در فروش مناسب چه افرادی است؟

سیستم همکاری در فروش برای همه افراد در نظر گرفته شده است که به طور کلی آن ها به دو دسته تقسیم می شوند:

کسانی که قصد همکاری در فروش را دارند.

  • همکاری در فروش برای افرادی که قصد دارند با کار کردن در منزل یا محل کارشان درآمد داشته باشند مناسب می باشد.
  • این افراد بازاریابی واسطه‌ای برای فروش محصولات کسب و کارها انجام می دهند و در ازای آن به سود و درصدی از پورسانت فروش از محصول می رسند.
  • افرادی که سرمایه و هزینه‌ای برای راه اندازی کسب و کار ندارند تنها با یک موبایل و اینترنت می توانند درآمد اینترنتی داشته باشند.
  • همکاری در فروش برای کسانی که می خواهند شغل دوم داشته باشن بسیار مناسب است.

صاحبان کسب و کاری که می خواهند محصولات خود را به فروش برسانند.

  • همکاری در فروش برای صاحبان کسب و کارهایی که نیاز به بازاریابی واسطه‌ای دارند بسیار مناسب می باشد.
  • افرادی که کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اند و بودجه کافی برای هزینه تبلیغات و شناسایی برند خود به دیگران را ندارند.
  • سیستم همکاری در فروش برای افرادی که می خواهند کسب و کار خود را در نتایج اول گوگل قرار دهند تا مشتریان بیشتری را به کسب و کارشان جذب کنند.
اهمیت سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارها چگونه است؟
اهمیت سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارها چگونه است؟

اهمیت Affiliate Marketing برای کسب و کارها چگونه است؟

سیستم همکاری در فروش یک ابزار اثر گذار و قدرتمند تبلیغاتی به شمار می آید که از اهمیت بسیار زیادی برای رشد کسب و کارها برخوردار است، زیرا راه اندازی این سیستم برای هر کسب و کار اینترنتی و یا درآمدزایی از طریق اینترنت، رایگان است و فقط به راه اندازی سایت و یا اپلیکیشن موبایل نیاز دارد. سیستم همکاری در فروش برای بهتر دیده شدن و پیشرفت کسب و کارهای جدید و نوپا می باشد.

با این روش کسب و کارهای اینترنتی نوپا، می توانند با حداقل هزینه به شهرت برسند و کسب و کار خود را توسعه دهند و همچنین توسط این سیستم می توان به برندسازی اینترنتی برای کسب و کار کمک کرد و مشتریان و مخاطبان زیادی را به کسب و کار خود جذب کرد.

با سیستم همکاری در فروش می توان بازدیدکنندگان بسیاری را به سایت خود هدایت کرد و باعث افزایش ترافیک شد و توسط این امر، افزایش رتبه در موتورهای جستجوی گوگل یا همان سئو سایت را تجربه کرد و جایگاه خیلی مناسبی را در بین صفحات گوگل خواهد یافت. برای آشنایی با سئو مقاله سئو چیست را بخوانید.

مزایای سیستم همکاری در فروش چیست؟

امروزه با فراگیر شدن اینترنت و استفاده از آن، روش‌های جدیدی برای بازاریابی راه اندازی شده است که هم برای صاحبان کسب و کار مزیت‌هایی را در بر دارد و هم برای بازاریابان واسطه فروش محصولات مفید است، بنابراین این سیستم همکاری در فروش به نوعی، تجارت تبدیل شده است. همکاری در فروش، هم در بستر اینترنت انجام می شود و هم از طریق وب سایت صورت می گیرد و هم می توان از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند کانال‌های تلگرامی و یا اینستاگرام آن را اجرا کرد .

سیستم همکاری در فروش برای دو نفر منظور می شود. نفر اول که صاحب اصلی کسب و کار است و قصد عرضه کالا و محصولات خود را دارد و نفر دوم، واسطه بین مشتری و فروشنده است که همان بازاریاب اینترنتی است. شما هر کدام از طرفین که باشید در هر صورت سود خواهید برد.

بنابراین در اینجا می خواهیم مزایای همکاری در فروش هر دو طرف، بازاریاب و صاحب کسب و کار را بررسی کنیم.

مزایای سیستم همکاری در فروش
مزایای سیستم همکاری در فروش

مزایای سیستم همکاری در فروش بازاریاب

  • یکی از مهمترین مزیت‌های بازاریابی واسطه‌ای، درآمد اینترنتی بی دردسر و بی دغدغه می باشد. در این سیستم، بازاریابان درگیر مسائل جانبی مانند: فراهم کردن محصول و کالا، مرجوع، انبار داری و… نخواهد شد و فقط سود خود را از فروش محصول دریافت خواهند کرد و به مسائل دیگر کاری ندارند.
  • از دیگر مزایای همکاری در فروش برای کسانی که می خواهند بازاریابی پورسانتی انجام دهند این است که می توانند بدون نیاز به سرمایه و خرید کالا یا محصولات، درآمد داشته باشند و فقط در هنگام فروش محصول توسط آن ها سود تعلق می گیرد.
  • همکاری در فروش برای بازاریابان، به تامین کالا و محصولات نیازی ندارد و محصولات مورد نیاز توسط کسب و کاری که با آن همکاری می کنند تامین می شود و سپس در اختیار مشتری قرار می گیرد.
  • در این سیستم برای یک بازاریاب یا واسطه، به پشتیبانی مشتریان نیازی نمی باشد چرا که پاسخ دادن به مشتریان و پشتیبانی آن ها توسط صاحب کسب و کار صورت می گیرد، برای مثال همکاری در فروش شما با سایت دیجی کالا، اگر شما یک کالا را از طریق سایت خود فروخته‌اید مسئولیت پشتیبانی آن کالا با دیجی کالا می باشد.
  • اگر شما به عنوان بازاریاب می خواهید فعالیت داشته باشید یکی از مزیت‌های این حرفه این است که برای کسب درآمد از همکاری در فروش نیازی به تخصص نخواهید داشت و این سیستم بستگی به تلاش و عملکرد شما می باشد، یعنی در ازای فروش محصول بیشتر درآمد شما بیشتر خواهد شد.

مزایای سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارها

  • یکی از مزیت‌های این روش، افزایش کاربران و بازدیدکنندگان و آشنایی با برند کسب و کار شما می باشد که می تواند آن ها را به مشتریان دائمی شما تبدیل کند.
  • از دیگر مزایای همکاری در فروش، روش‌های تبلیغاتی رایگان و بدون هزینه برای صاحبان کسب و کار است که با تبلیغ رایگان توسط بازاریابان در فضای اینترنت بیشتر دیده می شوند.
  • یکی دیگر از مزایای این سیستم برای کسب و کارهایی است که ناشناخته هستند و در فضای اینترنتی به کمک همکاری در فروش، مشهور می شوند. این سیستم نقش بسزایی در برند سازی کسب و کارها دارد.
  • سیستم همکاری در فروش باعث افزایش ترافیک و بالا رفتن رتبه سایت در الکسا می شود همچنین با این سیستم سایت کسب و کار شما در نتاج جستجو گوگل ظاهر شده و سبب بهبود سئوی سایت در نزد موتورهای جستجو می شود .

همکاری در فروش چگونه انجام می شود؟

امروزه با فراگیر شدن اینترنت و استفاده از آن، روش‌های جدیدی برای بازاریابی راه اندازی شده است که هم برای صاحبان کسب و کار مزیت‌هایی را در بر دارد و هم برای بازاریابان واسطه فروش محصولات، مفید است. بنابراین این سیستم همکاری در فروش به نوعی به تجارت تبدیل شده است. همکاری در فروش را از راه‌های مختلفی مانند: بستر اینترنت انجام، وب سایت، شبکه‌های اجتماعی مانند کانال‌های تلگرامی و یا اینستاگرام قابل اجرا می باشد.

نکات مهم برای بازاریاب در سیستم همکاری فروش چیست؟

  • برای بازاریابی واسطه‌ای با فروشگاه‌هایی که محصولات، کالا و خدمات با کیفیتی را به فروش می رسانند، همکاری در فروش داشته باشید.
  • در هنگام بازاریابی و همکاری در فروش باید از کیفیت محصولات اطمینان حاصل کنید. در صورت امکان برای اطمینان خاطر بیشتر، محصولاتی که قصد معرفی آن ها را دارید از قبل تست کنید، سپس در صورت رضایت از کیفیت محصولات، آن ها را به دیگران معرفی کنید تا در صورت بی کیفیت بودن محصول مورد نظر، سایت شما دچار بی اعتباری و بی اعتمادی توسط کاربران‌تان نشود.
  • برای همکاری در فروش باید به مسائل مالی و میزان درصد پورسانت فروش محصولات و میزان تقاضای محصولات در بازار تحقیق کنید و آن ها را مورد بررسی قرار دهید.
  • اگر شما وب سایتی دارید و می خواهید در آن به فروش محصولات دیگران بپردازید و به نوعی همکاری در فروش محصولات دیگران داشته باشید، باید در مورد محصولاتی که مرتبط با موضوع سایت شما می باشد اطلاعات کسب کنید و در فروش آن ها همکاری داشته باشید.
  • برای بازاریابی فروش محصولات توسط وب سایت‌تان، باید اطلاعاتی درباره بازاریابی اینترنتی و جذب کاربران داشته باشید تا بتوانید فروش بیشتری را رقم بزنید.
نکات مهم در سیستم همکاری فروش برای بازاریاب
نکات مهم در سیستم همکاری فروش برای بازاریاب

نکات مهم این سیستم برای صاحب کسب و کار

از افرادی که تاثیر گذار هستند مانند اینفلوئنسر، برای جذب مشتریان بیشتر بهره مند شوید. شاید یک اینفلوئنسر نتواند یک بازاریاب خوب باشد اما می تواند بر روی دنبال کنندگان خود بسیار اثرگذار باشد. بنابراین همکاری با این گونه افراد در سیستم همکاری در فروش موجب درآمدزایی بیشتر می شود. برای آشنایی با اینفلوئنسر مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

داشتن اعتبار و سابقه کسب و کار شما از مهمترین نکاتی است که برای همکاری در فروش می تواند اثر گذار باشد؛ بنابراین توسعه و گسترش سیستم‌های همکاری در فروش بستگی به تعداد بازاریابانی دارد که تحت عضویت کسب و کار شما قرار می‌گیرند و در صورت عدم رضایت همکاری بازاریابان شما، راه توسعه و پیشرفت سیستم همکاری در فروش برای کسب و کارتان مسدود خواهد شد.

برای محصولات و کالاهای خود پشتیبانی قوی در نظر بگیرید، چرا که پشتیبانی محصولات به عهده فروشنده و صاحب کسب و کار می باشد و در صورت عدم پشتیبانی محصولات، تمام تلاش شما برای فروش بیشتر محصولاتتان بر باد خواهد رفت.

یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در سیستم همکاری فروش باید به آن توجه داشت، کیفیت مطلوب محصولات شما می باشد چرا که بازاریابان در صورت اطمینان از کیفیت محصولات شما می توانند مخاطبان خود را به کسب و کار شما جذب کنند و منجر به وفاداری مشتریان بیشتر و رضایت از خرید محصولات شما خواهند شد.

نتیجه گیری

در مقاله سیستم همکاری در فروش چیست دانستیم که Affiliate Marketing و یا همان سیستم همکاری در فروش هیچگونه محدودیتی را برای ما به وجود نمی آورد و در هر زمان و مکانی می توان به بازاریابی واسطه‌ای پرداخت و کسب درآمد کرد.

همین امر سبب می‎ شود تا شما با سرعت بیشتر و بودجه و دردسر کمتر، مسیر موفقیت را طی کنید. سیستم همکاری در فروش اکثرا برای وب سایت‌هایی که کسب و کارهای اینترنتی دارند پیاده سازی می‎ شوند، اما امروزه کسب و کارهای سنتی هم به این نوع روش تبلیغاتی ارزان روی آورده و برای توسعه کسب و کار می ‎تواند روش مناسبی باشد.

اگر می خواهید سیستم همکاری در فروش کسب و کارتان را داشته باشید در ابتدا به راه اندازی وب سایت برای کسب و کارتان نیاز خواهید داشت و سپس می توانید این روش را برای فروش محصولات و خدماتتان پیاده سازی کنید. شرکت طراحی سایت الیت دیزاین با طراحی انواع سایت‌های فروشگاهی، طراحی سایت آموزشی، طراحی سایت شرکتی و… آماده خدمت رسانی به شما می باشد و در حوزه همکاری در فروش سایت، شما را مشاوره و یاری خواهد کرد.

راستی! برای دریافت مطالب جدید در
و
الیت دیزاین عضو شوید.
امتیاز بدید و بفرستید برای دوستاتون
4/5 - (4 امتیاز)

دانلود کتابچه رایگان ( ۳۱ تکنیک سئو ۲۰۲۲ )

"*" indicates required fields

این مقاله چطور بود؟ دوست داشتین؟ 😊 نظر شما به ما انگیزه میده، اگه این مقاله نیاز شما رو برطرف کرد، سوالی یا مشکلی دارید و یا کلا مقاله رو دوست داشتید حتما در نظرات به ما بگید تا هم انرژی و انگیزه بگیریم و هم به سوالتون پاسخ بدیم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مشاوره رایگان طراحی سایت

۰۹۱۰۹۷۶۳۸۵۰

شاید این مقالات هم دوست داشته باشید!

فهرست